وجود باغی با بیش از ۴۵ هزار گل در اشکال مختلف در دل دبی با آب و هوای کویری چیزی کم از معجزه ندارد! به راستی که نام باغ گل معجزه بر حق‌ترین نامیست که بر روی این فضای بی نظیر گذاشته شده است. رایحه دل انگیز گل اولین چیزی ست که با ورود به این باغ استثنایی به مشامتان رسیده و شما را جادو می‌کند. برای آشنایی بیشتر با امکانات و بخش‌های مختلف باغ گل دبی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اگر به دنبال مقصدی هستید که هیچ کار نشدنی در آن وجود ندارد تور دبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. دبی به عنوان پیشرفته‌ترین  شهر امارات متحده عربی  سازه‌های عجیب و غریبی دارد که غیر ممکن‌ها را به ممکن تبدیل کرده‌اند. باغ گل معجزه این شهر از مجموعه‌های بی‌نظیری ست که تمام بازدیدکنندگان را انگشت به دهان می‌گذارد. این مجموعه از چندین بخش تشکیل شده که هر یک از آنها تم مخصوص به خود را دارند. در ادامه بیشتر با مجموعه باغ معجزه آشنا می‎شویم.

معرفی باغ گل معجزه دبی

از آنجایی که دبی مجموعه‌ای از “ترین” های دنیا را در خود جای داده است جای تعجب ندارد اگر بگوییم که باغ مجزه نیز به عنوان بزرگترین باغ در کره زمین شناخته می‌شود. نا دو بخش این باغ در زمینه گل آرایی در کتاب گینس به ثبت رسیده و سایر بخش‌های مجموعه نیز دارای رکوردهای مختلف هستند. شما با قدم زدن در باغ معجزه می‌توانید هزاران گل را که به گونه‌های مختلف تزیین شده‌اند را نیز از نزدیک ببینید. بخشی از این باغ به بی‌نظیر به پروانه‌ها اختصاص داده شده و گردشگران این امکان را دارند که در کنار گل‌هایی که شیبه به این موجود زیبا تزین شده‌اند صدها پرانه رنگارنگ را نیز از نزدیک مشاهده کنند. قطعا با بازدید از باغ معجزه می‌توانید یکی از فانتزی‌های زندگی‌تان را از نزدیک لمس کنید.

بخش‌های مختلف باغ معجزه دبی

باغ گل معجزه از بخش‌های مختلف تشکیل شده و هر یک از این قسمت‌ها با یک تم خاص گل آرایی شده‌اند. راهروهایی با سقف های پوشیده از گل، قسمت های گل آرایی شده، باغ پروانه | Butterfly Garden، دهکده معطر | Fragrant Village، باغ خوراکی | Edible Garden، باغ بین المللی | International Garden، هواپیمای A380، میکی موس و الهه ته فیتی، قایق های گل آرایی شده، ساعت گلی | Flower Watch، طاووس های و لاک پشت های رنگارنگ و خرس تدی از بخش‌های مختلف باغ گل هستند که در ادامه جاذبه‌های معروفترین آن‌ها آشنا می‌شویم:

قسمت میکی موس و الهه فیتی

میکی موس شخصیت کارتونی محبوب و شناخته شده در سرایر دنیاست. تصویر گل آرایی شده این شخصیت متعلق به کمپانی دیزنی در باغ معجزه گل آرایی شده و برای بازدیدکنندگان به ویژه کودکان بسیار جذاب است. در کنار میکی موس گل ارایی مجسمه الهه فیتی نماد زندگی بخش دیزنی نیز دیده می‌شود

دهکده معطر دبی

عطر دم کردنی‌هایی که از ترکیب گیاهان دارویی جمع آوری شده از سراسر دنیا ساخته شده‌اند دلیلی بر آن شده تا این قسمت از باغ معجزه به دهکده معطر شهرت پیدا کند. بیشتر بازدید کنندگان این بخش از باغ را به بهشت توصیف کرده‌اند چرا که با ورود به آن ۱۰ خانه و یک کاخ با شکوه گل آرایی شده را مقابل خود خواهید دید که بیشتر به قصر رویاهای کارتن‌های والت دیزنی شباهت دارند. حضور گل‌های آفتابگردان نیز که هر رو به خورشید ایستاده‌اند زیبایی دهکده معطر را چدین برابر کرده است. با کمی خلاقیت می‌توانید عکس‌های زیبایی را با آفتاب‌گردان‌ها در دوربین خود به ثبت رسانید.

باغ پروانه دبی | Butterflyباغ خوراکی دبی Garden

باغ پروانه در سال ۲۰۱۵ به باغ معجزه دبی اضافه شد. برای این منظور یک محوطه ۱۸۰۰ متر مربعی در نظر گرفته و فضایی دایره‌ای شکل با سقف شیشه‌ای ساخته شد. پس از آن حدود ۱۵۰۰۰ هزار نوع پروانه از ۲۶ نقطه مختلف دنیا جمع‌آوری و به دبی آورده شدند. در این محوطه پروانه‌ها آزادانه در حال پرواز بوده و ترکیب رنگ‌های مختلف آن‌ها تصویری تماشایی را خلق کرده است. علاوه بر این کل‌آرایی این بخش از پارک نیز با الهام از همین پروانه‌ها انجام شده است. طبق تصیم مدیریت مجموعه جهت جلوگیری از آزار پروانه‌ها در هر بازدید ۳۰۰ نفر اجازه دارند به صورت همزمان وارد محوطه دایره‌ای شکل شده و در میان این موجودات رنگارنگ قدم بزنند.

باغ خوراکی دبی

باغ خوراکی را می‌توان هیجان انگیزترین بخش باغ گل معجزه دانست. چرا که این بخش به درختان و میوه‌هایشان اختصاص داده شده و شما این امکان را دارید که در باغ قدم زده و میوه دلخواه خود را بچینید. به شما اطمینان می‌دهیم که هیچ باغبانی برای چیدن و خوردن میوه‌ها به شما اخطار نخواهد داد! خبر خوب اینکه قرار است در آینده بخشی از باغ خوراکی به بوته‌های توت فرنگی اختصاص داده شود.  بدین ترتیب می‌توانید در باغ بچرخید هر چقدر که می‌خواهید توت فرنگی تازه بخورید. گل‌های این بخش نیز به شکل درختان و میوه‌های مختلف تزیین شده‌اند.

هواپیمای A380 در باغ معجزه

هواپیمایی امارات متعلق به شرکت هواپیمایی امارات به عنوان یکی از غول‌های هوایی جهان شناخته می‌شود که به هر ۵ قاره دنیا پرواز دارد. یکی از بخش‌های باغ معجزه هواپیمای ایرباس a380 این شرکت را با گل آرایی به تصویر کشیده است. طراحی عالی و استفاده خلاقانه از گل‌ها این بخش از باغ را به یکی از قسمت‌های پرطرفدار برای گردشگران تبدیل کرده است.

باید و نبایدها در باغ گل معجزه دبی

بازدید از باغ گل معجزه قوانین، بایدها و نبایدهای خود را دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بازدیدکنندگان برای هر نفر باید بلیط جدا خریداری کنند.
  • همراه داشتن دوربین عکاسی حرفه‌ای و پهباد در باغ ممنوع است اما می‌توانید برای عکاسی از دوربین‌های معمولی یا گوشی همراه استفاده کنید.
  • شما می‌توانید برای عکاسی ویژه در مراسم عروسی، نامزدی، تبلیغات تلویزیونی و غیره از قبل مجوزهای لازم را دریافت کنید.
  • چیدن گل‌ها در باغ مطلقا ممنوع است.
  • خوردن غذا در محوطه باغ ممنوع است.
  • نشستن بر روی چمن‌های محوطه باغ ممنوع و ظبرای این کار صندلی‌های مخصوص در نظر گرفته شده است.
  • ورود ماشین، اسکوتر، دوچرخه و حیوان خانگی در باغ ممنوع است.
  • پیروی از تمام قوانین هنگام گشت و گذار در باغ معجزه برای تمام بازدیدکنندگان الزامیست.

بازدید از باغ گل معجزه

در سال ۲۰۱۳ و همزمان با روز ولنتاین باغ معجزه دبی افتتاح شد. افتتاحیه این باغ یک ماه به طول انجامیده و در طی آن ۲۰۰۰ نفر از باغ معجزه دیدن کردند. بازرگان اردنی به نام عبدالناصر رحال اولین کسی بود که ایده ساخت باغ گل را در دبی مطرح کرد و این ایده الهام بخش ساخت بزرگترین باغ گل در دنیا شد. این باغ ۷۲ هزار متر مربع وسعت داشته بیش از ۴۵ هزار نوع گل مختلف در آن گاه داری می‌شود. نکته جال اینکه برای تشویق گردشگران برای بازدید مجدد از باغ هر ساله  گل آرایی‌ها با طرح‌های جدید به روز می‌شوند.

ساعات بازدید از باغ معجزه دبی: روزهای دوشنبه تا جمعه ار ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و تعطیلات آخر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب

نکته مهم: در برخی روزهای سال باغ معجزه برای رسیدگی بیشتر و تغیر طرح‌ها بسته است. از این حتما پیش از برنامه ریزی درباره باز یا بسته بودن باغ  تحقیق کنید.

هزینه ورودی برای بزرگسال (بالاتر از ۱۲ سال) ۷۵ درهم امارات، برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۶۰ درهم امارات و  برای کودکان زیر ۳ سال و معلولان رایگان است.

آدرس باغ معجزه: Street 3 – Al Barsha – Al Barsha South – Dubai – United Arab Emirates

بهترین فصل برای بازدید از باغ معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا تعطیل است و این تعطیلی ممکن است برخی از روزهای پاییز را نیز شامل شود. از این رو بهترین زمان برای بازدید از باغ معجزه دو فصل بهار و زمستان هستند. تعطیلی‌ها از اواخر خرداد آغاز و معمولا تا شهریور ادامه دارد. یادآور می‌شویم که قبل از هر برنامه ریزی از باز بودن باغ اطمینان حاصل کنید.

امکانات باغ گل معجزه دبی

باغ معجزه امکانات تفریحی، رفاهی زیر را برای گردشگران در نظر گرفته است:

  • چدین کافی شاپ، رستوران و اغذیه فروشی
  • محوطه بازی ویژه کودکان
  • فروشگاه سوغاتی فروشی و فروش محصولات ویژه والت دیزنی
  • کلبه و آلاچیق
  • تعبیه نیمکت در بخش‌های مختلف باغ
  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ
  • امکانات ویژه معلولین
  • بخش مخصوص اجاره ماشین

در آخر یاد آور می شویم برای سفر به دبی و بازدید از جاذبه های آن نیاز به اخذ ویزای توریستی دبی دارید، در این خصوص  آژانس گردشگری ستاره ونک می تواند همراه شما باشد.

بیشتر بخوانید …

مراکز تفریحی دبی برای کودکان

دبی مال کجاست؟

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید