ویروس کرونا بسیاری از هواپیماها را خانه نشین کرده است. به همین دلیل مسافرانی که به هر دلیلی قصد سفر به مقاصد خارجی را دارند، انتخاب‌های محدودی را برای خرید بلیط هواپیما پیش‌رو دارند. در ادامه می‌خواهیم به این مطلب بپردازیم که ایرلاین‌های فعال در دوره کرونا کدام‌ها هستند و به چه مقاصدی پرواز دارند؟

آیا می‌توان بلیط هواپیما را به مقصد دبی خریداری کرد؟ پروازهای هواپیمایی امارات برقرار شده؟ این‌ها و بیشتر از این سوالاتی هستند که بارها توسط مسافران پرسیده می‌شود. قبل از توضیحات کامل در جواب لازم است بدانید برخی از ایرلاین‌ها پروازهای خود را به طور کامل و برخی هم به صورت محدود آغاز کرده‌اند. برخی از مقاصد مرزهای خود را بر روی گردشگران باز کرده و برخی بسته بودن مرزهایشان را ترجیح داده‌اند. در ادامه به توضیحات بیشتر می‌پردازیم.

خرید بلیط هواپیما ایرلاین‌های خارجی

.

هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات برقراری پروازهایش را از مبدا ایران از تاریخ ۲۷ تیر ماه آغاز کرد. طبق اعلامیه این ایرلاین خرید بلیط هواپیما به مقاصد مختلف با رعایت شرایط و قوانین جدید برای مسافران امکان‌پذیر می‌باشد. شرایط اعلام شده از طرف هواپیمایی امارات موارد زیر را شامل می‌شود:

  • مسافران بایستی حداکثر تا ۹۶ ساعت قبل از پرواز تست کرونا را انجام دهند.
  • افرادی می‌توانند برای خرید بلیط اقدام کنند که تست کرونا آن‌ها منفی باشد.
  • مسافران بایستی جواب تست منفی خود را در فرودگاه همراه داشته باشند.
  • به هدف پیشگیری از ویروس کرونا دفتر هواپیمایی امارات در تهران از پذیرفتن افراد به صورت حضوری معذور است و مسافران باید برای خرید بلیط به صورت تلفنی یا از طریق آژانس‌های هواپیمایی اقدام کنند.

در حال حاضر خرید بلیط امارات به تمامی مقاصد این ایرلاین مانند مقاصد آسیای شرقی (بمبئی، دهلی، پکت، شانگهای، کوالالامپور)، مقاصد اروپایی (بارسلون، مونیخ، هامبورگ، پاریس) و کانادا امکان‌پذیر می‌باشد.

هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر جز ایرلاین‌هایی است که بر خلاف بسیاری از ایرلاین‌ها از آغاز دوره کرونا پروازهایش (هر چند به صورت محدود) همچنان برقرار بوده است. در حال حاضر نیز امکان خرید بلیط هواپیما به تمامی مقاصد این ایرلاین از مبدا ایران امکان پذیر است.

البته از آنجایی که بیشتر کشورها مرزهایشان را به روی گردشگران بسته‌اند تنها افرادی که تابعیت یا اقامت کشور مورد نظر را داشته باشند می‌توانند برای خرید بلیط اقدام کنند.

هواپیمایی قطر پروازهای خود را از مبدا تهران به مقاصد برلین، فرانکفورت، مونیخ، رم، لندن، پاریس، استکهلم، کیپ‌تاون، ژوهانسبورگ، مادرید، بارسلون، لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو، ونکوور، تورنتو، سائوپولو، تونس و استانبول انجام می‌دهد.

در حال حاضر امکان خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول برای تمامی مسافرین امکان پذیر است.

هواپیمایی ترکیش

بر قراری پروازهای هواپیمایی ترکیش خبری بود که اهالی سفر و گردشگری را بسیار خوشحال کرد. چرا که این ایرلاین به دلیل کیفیت پرواز، مقاصد پروازی گسترده و داشتن قیمت مناسب در مقایسه با ایرلاین‌های عربی در بین مسافران ایرانی پرطرفدار و محبوب است.

همچنین برقراری پرواز ترکیش امکان خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول را برای تمامی مسافران امکان پذیر کرد. البته شرایط سفر به سایر نقاط پروازی را کشور مقصد تعیین می‌کند و در حال حاضر تنها مسافرانی که اقامت کشور مقصد را دارند می‌توانند برای خرید بلیط اقدام کنند. (لازم به یادآوری است که شهر استانبول مرزهایش را بر روی گردشگران ایرانی باز کرده است)

هواپیمایی ایرارمنیا

هواپیمایی ایرارمنیا چند وقتی ست که پروازهایش را مجددا برقرار کرده و تمامی افراد می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ارمنستان اقدام کنند. همچنین کشور ارمنستان جز مقاصدی است که مرزهایش را به روی گردشگران ایرانی باز کرده است. بدین ترتیب امکان رزرو تور ارمنستان نیز برای تمامی افراد فراهم شده است.

جهت خرید بلیط ایرارمنیا و رزرو هتل در ایروان یا سایر شهرهای ارمنستان می‌توانید با دفتر ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در واحد تور توضیحات لازم را در خصوص هتل‌ها و شرایط خرید بلیط هواپیما به طور کامل ارائه خواهد داد.

خرید بلیط هواپیما ایرلاین‌های داخلی

.

هواپیمایی ماهان

در دوره کرونا پروازهای هواپیمایی ماهان به مقاصد خارجی به صورت محدود و دوره‌ای برقرار است. بدین صورت که همچنان محدودیت‌هایی برای این ایرلاین وجود دارد اما پروازهایش به مقاصد مختلف در تاریخ‌های مشخص انجام می‌شود.

مقاصد هواپیمایی ماهان کشورهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه را شامل می‌شود. جهت اطلاع از تاریخ‌های دقیق پرواز ماهان و خرید بلیط هواپیما صفحه اینستاگرام ما را به آدرس setarehvanak دنبال کنید. ما آخرین اخبار را در خصوص پروازهای به‌روز شده را در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر جز ایرلاین‌های فعال در ایران است. شرایط پروازی این ایرلاین نیز مانند هواپیمایی ماهان است و به صورت دوره‌ای در تاریخ‌های خاص انجام می‌شود. مقاصد اروپایی مانند مادرید، بارسون، پاریس، آمستردام، کلن، رم، هامبورگ و …، مقاصد آسیایی از جمله بمبئی، بیروت، استانبول و … از مسیرهای فعال هواپیمایی ایران ایر هستند.

جهت اطلاع از تاریخ‌های دقیق پرواز ایران ایر و خرید بلیط هواپیما صفحه اینستاگرام ما را به آدرس setarehvanak دنبال کنید. ما آخرین اخبار را در خصوص پروازهای به‌روز شده را در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

هواپیمایی ایرتور

علاوه بر هواپیمایی ماهان و ایران ایر، شرکت ایرتور هم از دیگر ایرلاین‌های فعال ایرانی در مسیرهای بین‌المللی است. پروازهای این ایرلاین در مسیر تهران – استانبول – تهران انجام می‌شوند و خرید بلیط هواپیما برای تمامی مسافرین امکان‌پذیر است.

ایرلاین فلای دبی در مسیر تهران به دبی، ایرعربیا در مسیر شیراز به شارجه، لار به شارجه و بالعکس از دیگر ایرلاین‌های فعال در دوره کرونا هستند.

بیشتر بخوانید…

در دوره کرونا کدام کشورها مرزهایشان را به روی گردشگران ایرانی گشوده‌اند؟

هتل‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام می‌دهند؟

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید