اشتباهات رایج در سفر اول به پوکت

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 5 آگوست 2019
Loading...

لطفاً این کارها را در پوکت نکنید! همه ما هنگام سفر خواه یا نخواه دست به انجام کارهایی می‌زنیم که تبدیل به یک اشتباه در مسافرت می‌شود. البته خطا کردن بخشی از تجربه روزمره است که همه ما حتی خارج از یک سفر تفریحی هم آن را انجام می‌دهیم.

پوکت جزیره‌ای امن و زیباست که مناظر بسیاری برای دیدن، خوراکی‌های فراوانی برای خوردن و فعالیت‌های متنوع برای انجام دادن دارد.

در این مطلب مواردی ذکرشده است که افراد زیادی در اولین سفر خود به پوکت آن‌ها را انجام می‌دهند. گرچه تمام این اشتباهات خاطره و نمک سفر است اما اگر شدت و تکرار آن زیاد باشد، تلخی و ناراحتی برجای می‌گذارد.

نکات زیر برگرفته از سؤالات مسافران برای سفر به این جزیره است که قبل از سفر، در صفحات اجتماعی از یکدیگر می‌پرسند.

این موارد را یادداشت کرده و با خود به سفر ببرید تا شما هم اشتباهات گردشگران قبلی را تکرار نکنید.

اشتباه اول: فقط پد تایی نخورید

پد تای یکی از غذاهای محبوب و دوست‌داشتنی تایلندی است که در هر گذر و رستورانی پیدا می‌شود. اما بهتر نیست یکم ریسک‌پذیر باشید و غذاهای متنوع را امتحان کنید؟

غذاهای تایلندی بسیار متنوع و مقرون‌به‌صرفه هستند و شما در پوکت به بهشت غذاهای دریایی سفرکرده‌اید. پس به سرتاسر جزیره سر بزنید و از غذاهای عالی این منطقه لذت ببرید.

اگر به دنبال لیستی از بهترین رستوران‌های پوکت هستید این مطلب را بخوانید.

اشتباه دوم: نادیده گرفتن پرچم‌های سرخ کنار ساحل

شنا کردن در جریان‌های هوایی موسمی بسیار خطرناک است. هرچقدر هم که فکر کنید شناگر توانایی هستید از پس امواج خشن و بی‌رحم آب برنخواهید آمد و ممکن است بلیط بازگشت به خانه‌تان سوخت شود.

در این زمان پرچم‌هایی کنار ساحل دیده می‌شود که به معنای “شنا ممنوع” است.

اشتباه سوم: اگر چانه نزنید باید بیشتر پرداخت کنید

این را باید بدانید که چانه‌زنی تقریباً بخشی از خرید کردن در تایلند است، اما در همه‌جا نمی‌توانید چانه‌زنی کنید. در بازار با تا  60 تا ۷۰ درصدی که درخواست کردند شروع کنید و تا جایی ممکن چانه بزنید. اما چانه زدن در فروشگاه‌های بزرگ و لوکس معنی ندارد و قیمت آن درست محاسبه‌شده است.

اگر قصد اجاره خودرو از یک مرکز محلی دارید و نه یک مرکز رسمی حدالامکان چانه‌های خود را بزنید.

اشتباه چهارم: انعام ندهید، یا خیلی کم بدهید

در رستوران‌های “real” به افرادی که صورتحساب را می‌آورند، ۱۰درصد انعام درصورتی‌که از خدمات راضی هستید، پرداخت می‌کنند. معمولاً، رستوران‌ها ۱۰درصد حق سرویس دریافت می‌کنند، بنابراین نیازی نیست که شما احساس بدی داشته باشید که به کسی انعام نمی‌دهید.

اگرچه، ازآنجایی‌که این کارکنان برای این شغل‌ها پول زیادی دریافت نمی‌کنند، افراد کمی پول برای آن‌ها می‌گذارند. در رستوران‌های خیابانی توقعی برای انعام ندارند. اگر به یک تور می‌روید و از گردش خودتان راضی هستید، ۱۰۰ بت به راهنمای تور خود بدهید. خسیس‌بازی درنیاورید! ۲۰ بت معادل نیم دلار است.

اشتباه پنجم: دسته کم گرفتن خورشید در روز اول

نسیم خنک و دریای گرم. آفتاب گرفتن در چنین هوایی آسان و لذت‌بخش به نظر می‌رسد به‌خصوص برای افرادی که از مناطق سردسیری به پوکت سفرکرده باشند. اما فریب این وضعیت را نخورید، چون خورشید اینجا به معنای واقعه‌ای کلمه سوزان ست و ممکن است روز اول دچار آفتاب‌سوختگی شوید.

پس حسابی به‌صورت و بدن خود کرم ضد آفتاب بزنید و در برابر خورشید فریبنده پوکت در امان بمانید.

اشتباه ششم: رزرو نکردن هتل در ماه‌های اوج سفر

“هتل‌های زیادی در پوکت وجود دارد که رزرو آن در ماه دسامبر بسیار آسان است پس یک هفته قبل از پرواز آن را چک کنید.” این‌یک تصور اشتباه است.

در ماه‌های خرداد تا شهریور رزرو هتل امکان‌پذیر است و زیاد گران نمی‌باشند.

اما اگر قصد مسافرت در ماه‌های اوج سفر پوکت مانند آذر تا بهمن را دارید، هتل‌ها بسیار شلوغ است و جا سوزن انداختن هم ندارد.  بعضی از هتل حتی از سه ماه قبل رزرو خود را شروع می‌کنند و هرچه به بهمن نزدیک‌تر می‌شویم هتل‌ها غل‌غل تر می‌شود.

اشتباه هفتم: اجاره کردن موتورسیکلت بدون بیمه مسافرتی

داشتند بیمه مسافرتی به یک دلیل است، آن‌هم زمانی ست که وقتی به آن نیاز دارید، استفاده کنید.

اگر قصد اجاره دوچرخه، موتر سیکلت یا ماشین را دارید، حتماً باید بیمه مسافرتی همراه داشته باشید. رانندگی در پوکت به خطرناک بودن مشهور است و اغلب رانندگان مهارت در این کار ندارند. اگر چنین اتفاقی افتاد و خدای‌ نکرده تصادف کردید با این بیمه سریع و آسوده مشکل خود را رفع کنید.

اشتباه هشتم: در ماه کم سفر پوکت، هتل بدون استخر انتخاب کردن

در فصول کم گردشگر پوکت که همراه با روزهای داغ آفتابی ست، هتل‌ها بسیار ارزان هستند. اگر خوش‌شانس باشید یکی دو روزی هم باران خواهد بارید، اما همیشگی نیست و به شانس شما بستگی دارد. اما یک‌روند همیشگی وجود دارد و این‌که دریا در این فصول از سال مواج و خطرناک است. اگر کنار ساحل بروید پرچم‌های زرد و قرمز شنا ممنوع را خواهید دید.

پس بهتر است برای اینکه از شنا کردن و آب‌تنی لذت ببرید هتل با استخر رزرو کنید. اگر هم دریا ساکن بود دل به دریا هم بزنید.

اشتباه نهم : هرروز به یک ساحل رفتن

این نکته کاملاً قابل‌درک است زمانی که ساحلی خلوت، تمیز و البته با کلی رستوران پیداکرده باشید و بخواهید از آن دل بکنید و به ساحل دیگری بروید.

اما در پوکت سواحل زیبای بسیاری وجود دارد و اگر به آن سر نزنید ممکن است بعداً پشیمان شوید. دوچرخه‌ای اجاره کنید از ساحل‌های درخشان این منطقه عبور کنید و مکان دنج خود را بیابید.

برای اطلاع از تور تایلند و تور پوکت با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستازره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید