از رانندگی تا گردشگری، قوانین جزیره کیش

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 6 دسامبر 2020
Loading...

در اینجا بوق زدن ممنوع است، هیچکس در خارج از خطوط رانندگی نمی‌کند، امنیت کامل برقرار است و هرگونه تخطی از قانون جریمه‌های سنگین را در پی دارد! شاید فکر کنید در این حد قانون‌مند بودن فقط و فقط مختص کشورهای اروپایی‌ست اما جزیره کیش هم جز آن دسته مقاصدی‌ست که در آن قانون حرف اول را می‌زند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، قوانین جزیره کیش را مطالعه کنید.

امنیت و آرامش کیش زبانزد خاص و عام است. در واقع این جزیره حال و هوایی کاملا متفاوت با سایر شهرهای ایران دارد و این تفاوت را بیش از هر چیز مدیون قانون‌هایی ست که توسط آن‌ها اداره می‌شود. در جزیره کیش هیچ‌چیز و هیچکس استثنا نیست و حقوق شهروندی به طور کامل اجرا می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با قوانین جزیره کیش و بایدها و نبایدهای این مقصد لوکس و جذاب آشنا کنیم. (خرید تور کیش)

قوانین جزیره کیش

وارد جزیره کیش که می‌شوید نظم وقانون اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. در این جزیره زیبا همه چیز همانطور است که باید باشد. خیابان‌های بدون زباله، رانندگانی که تمام قوانین را رعایت می‌کنند، مراکز تفریحی با امکاناتی عالی، سواحل تمیز و هتل‌هایی زیبا با خدمات فوق‌العاده، جزیره کیش را به مقصدی متفاوت و لوکس تبدیل کرده‌اند.

 کیش عنوان منطقه‌ای با کمترین آمار دزدی را هم از آن خود کرده است. تمام این نظم و آرامش را قوانین جزیره کیش برایش به ارمغان آورده‌اند. اما این قوانین چه مواردی را شامل می‌شود و رعایت نکردن آن‌ها چه عواقبی را به دنبال دارد در ادامه خواهیم خواند. 

قوانین گردشگری در جزیره

تمامی گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند باید قوانین این جزیره را رعایت کنند. البته لازم به‎یادآوری است که رعایت این قوانین آرامش و امنیت را برای ساکنان کیش و میهمانان جزیره در پی دارد. از این رو افراد با رضایت کامل از تمام قوانین جزیره کیش پیروی می‌کنند. این قوانین عبارتند از:

  • استفاده از آب لوله‌کشی برای آشامیدن ممنوع است

کشور ایران جز معدود کشورهایی ست که دارای آب لوله ‌کشی قابل شرب می‌باشد. بدین معنی که آب‌های لوله کشی تصفیه شده هستند و می‌توان برای آشامیدن از آن‌ها استفاده کرد. اما جزیره کیش در این زمینه استثناست.

در این جزیره آب‌های لوله کشی قابل آشامیدن نیستند و به جای آن باید ازآب معدنی استفاده کنید.

  • شنا کردن در برخی از سواحل ممنوع است

جزیره کیش منطقه‌ای ساحلی ست اما در همه جای جزیره نمی‌توان شنا کرد. پس اگر بخ دنبال جایی برای شنا می‌گردید به علائم توجه کنید. البته مکان‌های مخصوصی نیز به نام پلاژ برای این کار در نظر گرفته شده است. پلاژها محیطی کاملا امن دارند و به سواحل مخصوص بانوان و آقایان تقسیم‌بندی شده‌اند.

  • چادر زدن جز در مناطق مخصوص ممنوع است

طبق قوانین جزیره کیش کمپ زدن جز در مناطق مشخص شده ممنوع است. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به جای هتل از چادرهای مسافرتی استفاده کنند. این کار کمپ زدن نام دارد که معمولا از پارک‌ها و فضاهای سبز برای برپایی کمپ استفاده می‌کنند. اما اگر مسافر کیش هستید باید بدانید که کمپ زدن در فضاهای سبز امکان‌پذیر نیست بلکه برای این کار فضاهای مخصوص در نظر گرفته شده است و شمامی‌توانید از این مکان‌ها برای برپایی چادر استفاده کنید.

  • مراکز خرید در کیش به صورت ۲۴ ساعته باز نیستند

مراکز خرید در جزیره کیش طبق یک ساعت مشخص فعالیت می‌کنند. پس اگر قصد خرید دارید به ساعات کاری مجتمع‌های خرید توجه کنید. طبق ساعات تعیین شده صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲ و بعدازظهرها از ساعت ۵ تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند.

قوانین هتل‌ها در جزیره

قوانین جزیره کیش در رابطه با هتل‌ها دقیقا مشابه تمام نقاط دنیا است. ساعت چک‌این (پذیرش) هتل‌ها ۲ بعدازظهر و چک اوت (تحویل اتاق) ۱۲ ظهر می‌باشد. البته چننچه خواستید هتل را زودتر یا دیرتر از ساعت مشخص شده تحیل دهید، می‌توانید با قسمت پذیرش هتل هماهنگ کنید.

دانستن قوانین چک این و چک اوت هتل این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید ساعات پروازی مناسب را انتخاب کنید.

قوانین رانندگی در جزیره

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ماشین اجاره کرده و لذت رانندگی در جزیره کیش با ماشین‌های مدل بالا را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است از قوانین جزیره کیش در خصوص رانندگی اطلاع داشته باشید. چرا که این قوانین در جزیره کاملا جدی گرفته شده و متخلفین جریمه خواهند شد. بر طبق این قوانین:

  • سرعت مجاز رانندگی در خیابان‌های کیش ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و تمامی خیابان‌های جزیره با دوربین‌ کنترل می‌شوند. پس به هیچ عنوان از سرعت مجاز تعیین شده تجاوز نکنید.
  • اگر قصد دور زدن یا تغییر مسیر دارید حتما از چراغ راهنما استفاده کرده و فراموش نکنید که رانندگی بین خطوط لازم‌الاجرا می‌باشد.
  • همیشه، همیشه و همیشه (مگر در موارد خیلی استثنایی) به جای بوق زدن از چراغ راهنما استفاده کنید. بوق زدن بی‌دلیل در کیش جریمه دارد.
  • به هیچ عنوان با ماشین کثیف در خیابان‌ها رفت و آمد نکنید. در این صورت ملزم به پرداخت جریمه خواهید شد.
  • بستن کمربند ایمنی اجباری است.
  • بیرون انداختن زباله از ماشین ممنوع است.
  • رانندگان بایستی هنگام رانندگی در شب فقط از نور پایین استفاده کنند.
  • و در نهایت ماشین‌هایی که بیشتر از ظرفیتشان سرنشین دارند، جریمه خواهند شد.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید

  • اگر می‌خواهید رانندگی در کنار سواحل کیش را تجربه کنید، می‌توانید به سواحلی که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند بروید.
  • در صورت اجاره ماشین دقت داشته باشید که ماشین را با باک پر و تمیز تحویل دهید.
  • در صورت رخ دادن تصادف و مقصر شناخته شدن شما، تمامی هزینه‌ها برعهده خودتان خواهد بود.
  • بیرون انداختن زباله از پنجره ماشین توسط راننده و سرنشین‌ها جریمه سنگین دارد.
  • تخلف از قوانین اعلام شده، جریمه‌های سنگین را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید …

معرفی فرودگاه بین‌المللی کیش

۵ دلیلی که جزیره کیش را به پرطرفدارترین مقصد گردشگری تبدیل کرده‌اند

چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید