از بلاد چین، چه ره‌آوردی به خانه ببریم؟

نوشته شده توسط : پونه مولایی در جمعه 4 اکتبر 2019
Loading...

“Made In China”. همین یک جمله ممکن است شما را از خرید هزاران کالا منصرف کنند چون بسیاری از ما خاطره خوبی از اجناس چینی نداریم. اما تمام این معقولات را کنار بگذارید و با چشمی باز در چین کالا بخرید. به علت آنکه تصورات شما از وسایل این کشور مخدوش شده است، از کنار کالاهای اصیل و نایاب هم ممکن است بی‌تفاوت عبور کنید.

تور چین
سوغاتی‌های سرزمین اژدهایان

درست است که چینی‌ها در همه‌چیزی دستی دارند و کالاهایی می‌سازند که فقط بازار مصرفی را پر کند. اما همیشه این‌گونه نیست.

کالاهایی در چین وجود دارد که بسیار نایاب و تک است که لنگه آن در دنیا پیدا نمی‌شود. حتی جنس چینی آن به هزاران نسخه دیگر می‌ارزد. مثلاً پارچه‌های ابریشمی و یشم این سرزمین جز بهترین‌ها در دنیا هستند که شما می‌توانید آن را برای هدیه و سوغاتی خریداری  کنید.

بهترین سوغاتی‌های چین

اگر با خواندن این مطلب دلتان با اجناس چینی صاف شد؛ برای عزیزانتان این کالاها را به‌عنوان سوغاتی به یادگار ببرید.

چای

وجود این ماده باعث شده که دست ایرانی‌ها برای سوغاتی خریدن باز باشد. چای نقش بسیار مهمی در زندگی مردم چین بازی می‌کند و اکثر مردم چه در اداره‌ها یا مراسم‌های مخصوص آن را می‌نوشند. برگزاری مراسم سالانه چای دال بر اهمیت آن در چین است.

ازآنجایی‌که مردم ایران هم چای را جز ملزومات اساسی خود قلمداد می‌کنند؛ برای ره‌آوردی از سفر می‌توانند آن را هدیه دهند و طرف مقابل خود را ذوق‌زده نمایند.

در اکثر مغازه‌های چینی چای پیدا می‌شود و کیفیت و قیمت آن در همه‌جا یکسان نیست. سوپرمارکت و فروشگاه مکان‌های مناسبی برای خرید جنس مرغوب هستند و می‌توانید در بعضی از آن‌ها چندین نوع چای را خریداری کنید.

چای
چای سنتی چینی

ابریشم

چینی‌ها اولین کسانی در دنیا بودند که توانستند به علم تولید ابریشم پی ببرند. پس بی‌شک خرید این پارچه گران‌بها از این سرزمین ارزش بالایی دارد. این کالا از قدیم‌الایام محبوب دل بانوان بوده و پوشیده آن را یک مزیت حساب می‌کردند.

بسته به کیفیت ابریشم، قیمت‌های آن متغیر است البته که این نوع پارچه همیشه یکسر و گردن بالاتر و گران‌تر از سایر پارچه‌ها بوده است.

علاوه بر لباس از پارچه ابریشم برای دوخت ملافه، روبالشی، کیف و موارد دیگر هم استفاده می‌شود که قیمت مقرون‌به‌صرفه تری دارد. اگر قصد خرید یک هدیه خاص را دارید، می‌توانید لباس‌های سنتی چینی با جنس ابریشم را پیش کش کنید.

ابریشم
پارچه دوخته شده ابریشم

جواهرات

کالای دیگری که کمتر کسی به آن نه می‌گوید به‌ویژه بانوان عزیز.

جواهرات چینی در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد و آن را به‌عنوان سوغاتی به خانه می‌برند. در فروشگاه‌ها می‌توانید گردنبند و دستبندهای ارزانی بخرید. اما در مغازه‌های نزدیک به معابد جواهراتی دیده می‌شود که طرح آن بیشتر برگرفته از تبت و بودا است.

یشم و مروارید از بهترین نمونه جواهرات چینی است که علاوه بر زیبایی خارق‌العاده، بسیار هم گران می‌باشد .

جواهرات
طرح‌های جواهرات چینی جز بهترین‌ها در جهان است

چاپستیک

بی برو و برگرد در هر مغازه و فروشگاهی این کالا را خواهید دید. چاپستیک‌ها ابزار مخصوص، غذاهای شرق آسیا است. خوردن با این دو چوب کار شاقی نیست و فقط کمی نیاز به ممارست دارد.

چاپستیک‌ها معمولاً از جنس چوب هستند (البته از جنس نقره و فلز هم ساخته می‌شود) و طرح‌هایی که بر روی آن می‌زنند آن را زیبا کرده است. در تور چین از خرید کردن آن اجتناب نکنید!

چابستیک
چاپستیک‌های طرح دار

خطاطی

چینی‌ها هم همانند ایرانی‌ها دستی بر آتش دارند و در خوشنویسی شهره هستند.

شهرت خوشنویسی مردم این دیار باعث شده که علاقه‌مندان فراوانی در سرتاسر جهان پیدا کند و افرادی آثار آن‌ها را بخرند. این خطاطی‌ها حتی بر روی پارچه و ظروف سفالی هم می‌درخشد.

ماسک

اپرا بخش عظیمی از سرگرمی مردم چین است که ماسک هم بخش مهمی از این نمایش‌ها را شامل می‌شود. به‌خصوص در اپرای پکن که این موارد به‌خوبی مشهود است.

برخی از این ماسک‌ها ترسناک و خنده‌دار است. برای بازی با کودکان یا مهمانی‌ها دورهمی ایده خوبی محسوب می‌شود که سرگرم شوید.

ماسک
ماسک‌های عجیب چینی در همه جای دنیا طرفدار دارد

مطالب مرتبط

جاذبه‌های چین

جشن‌های چین

.

مروارید

چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مروارید در جهان است که خرید بهترین نمونه‌های آن در این کشور مسلماً ارزان‌تر از مناطق دیگر است.

اکثر این مرواریدها از دریای جنوب استخراج می‌شود و کیفیت‌های آن متفاوت است. این مرواریدها به رنگ‌های سیاه، سفید، صورتی، نارنجی کم‌رنگ و خاکستری می‌باشد که با توجه به نوع تراش‌کاری آن قیمت‌های متفاوتی دارد.

بهترین مکان خرید آن در مرکز خرید AP شانگهای است.

مروارید
مرواریدهای رنگی و شفاف چینی

شیرینی

مردم چین علاقه کشنده‌ای به شیرینی دارند و در بسیاری از غذاهای محلی آن‌ها این خوراکی به‌وفور دیده می‌شود.

ازاین‌رو آشپزان متبحری در درست کردن انواع کیک، کوکی و شیرینی دارند و برای پخت آن از انواع میوه خشک  استفاده می‌کنند. شیرینی بامغز بادام‌زمینی معمول‌تر از انواع دیگر در چین است.

شیرینی
شیرینی لذیذ و اصیل چینی که با چای خورده می‌شود

صنایع‌دستی

چین با داشتن ۵۸ اقلیت و ذوق هنری، صنایع‌دستی بی‌مانندی را تولید می‌کند. شانگهای مکان بسیار مناسبی برای خرید انواعی از این اجناس هست و آثار هنری سراسر کشور را دارد.

هر چیزی را می‌توان در بخش صنایع‌دستی قرار دارد: جواهرات، شال و لباس‌های سنتی، خیاطی‌های هنری، کاغذهای طراحی‌شده و موارد بسیاری دیگر.

قیمت کالاها با توجه به نوع ظرافت و پیچیدگی آن‌ها متفاوت است، اما دست‌کم یک کالا را می‌توان باقیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کرد.

مطالب مرتبط

حقایق کشور چین

عجیب‌ترین مکان‌های چین

.

منگوله‌های چینی

هنر منگوله سازی چینی، یک هنر تاریخی است که قطعات زیبایی را می‌سازد. اگر به دنبال چیز کوچکی مانند دسته‌کلید یا قطعه بزرگ‌تری هستید تا در منزلتان آویزان کنید، این اشیا در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف درست می‌شوند.

 این اشیا معمولاً به رنگ قرمز هستند اما معمولاً انواع مختلف آن‌ها هم پیدا می‌شود. می‌توانید این محصولات را فروشگاه‌های جذب گردشگری پیدا کنید و یا از دست‌فروشان کنار جاده‌ها بخرید.

منگوله
از این منگوله‌ها در قدیم به عنوان تزئین لباس اشراف استفاده می‌کردند

از دیگر سوغاتی‌های که می‌توانید در تور چین خریداری کنید می‌توان به: ظروف سرامیکی، بادبزن دستی، ست قوری و چای، اشیاء هنری، پارچه، داروهای سنتی، غذاهای خشک و نودل اشاره کرد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید