اینکه ارائه کدام مدارک احتمال دریافت ویزای انگلیس را بیشتر می‌کند سوالی ست که ذهن متقاضیان ویزای انگلیس را به خود مشغول کرده است. در همین راستا کارشناسان ما در واحد ویزا با در نظر گرفتن شرایط و استفاده از تجربه چندین ساله به این سوال پاسخ داده و متقاضیان ویزا را یک قدم به هدف خود نزدیک‌تر می‌کنند.

مدارکی که برای دریافت ویزای توریستی انگلیس مورد نیاز هستند مشخص شده و در وبسایت رسمی سفارت قابل مشاهده است. اما ارائه برخی از مدارک یا بهتر بگوییم تقویت آن‌ها می‌تواند نقشی مثبت در جواب نهایی ویزا ایفا کنند. مدارکی که افسر سفارت را قانع می‌کنند شما به عنوان متقاضی ویزا قصد اقامت دائم در انگلستان را ندارید و با اتمام اعتبار ویزا خاک انگلستان را ترک می‌کنید. در ادامه این مدارک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدارکی که شانس دریافت ویزای انگلیس را بیشتر می‌کنند

.

ارائه مدارک مالی معتبر

تمکن مالی از مدارک مهم برای دریافت ویزای انگلیس است. ارائه این مدارک ثابت می‌کند که شما به عنوان متقاضی ویزای انگلیس می‌توانید مخارج سفر خود را تامین کنید. همچنین داشتن تمکن مالی افسر سفارت را قانع می‌کند که شما در ایران دارای درآمد کافی بوده و قصد اقامت دائم در انگلستان را ندارید.

ارائه مدارک مالی، تمکن و پرینت گردش حساب را شامل می‌شود. پرینت ارائه شده باید به زبان انگلیسی بوده و مهر و امضای بانک را داشته باشد. نکته مهم اینکه تعداد تراکنش‌های انجام شده نسبت به مبالغ جابجا شده اولویت دارند.

علاوه بر گردش مالی، مانده حساب متقاضی نیز در نتیجه نهایی ویزا تاثیرگذار می‌باشد. مانده حساب شخص متقاضی باید بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

ارائه دعوت نامه

هر چیزی که بتواند افسر سفارت را قانع کند که شما قصد اقامت دائم در انگلیس را نداشته و پس از اتمام اعتبار ویزا خاک این کشور را ترک می‌کنید از مدارک مهم ویزای انگلیس به حساب می‌آید.

ارائه دعوت نامه نیز دقیقا همین نقش را ایفا می‌کند. داشتن دعوت نامه نشان می‌دهد که هدف شما از سفر به انگلیس دیدار با اقوام یا نزدیکانتان است.

دعوت نامه باید از طرف یکی از خویشاوندان، دوستان یا نزدیکان شما باشد. شخص دعوت کننده باید مدارک مالی شامل میزان حقوق و قبض‌های پرداخت شده و مدارک اقامت شامل کارت اقامت خود را به سفارت ارائه دهد.

وجود دعوت‌نامه انگلیس نشان می‌دهد که در صورت نیاز، کسی را دارید که از شما در انگلیس حمایت کند و یا اینکه شما به دلیل موقعیت آن فرد، پس از پایان مدت ویزا، خاک انگلیس را ترک خواهید کرد.

داشتن سابقه سفر

سابقه سفر به معنای مسافرت به کشورهای مختلف به ویژه مقاصدی ست که دارای ویزای معتبر مانند ویزای کانادا، شینگن، ژاپن و … هستند. داشتن سابقه سفر جز مدارک لازم برای سفارت انگلیس نیست اما بودن آن می‌تواند تاثیر بسیار مثبت در نتیجه نهایی درخواست ویزای انگلیس داشته باشد.

 

سابقه سفر به کشورهای دارای ویزای معتبر مانند کشورهای اروپایی که نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند، کانادا، امارات (دبی) و … نشان می‌دهد که شما فردی هستید قانون‌مند که پس از پایان اعتبار ویزا مجددا به کشور خود برمی‌گردید.

مجددا تاکید می‌کنیم که داشتن سابقه سفر از مدارک ضروری برای دریافت ویزای انگلیس نیست اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای ویزا به چندین کشورهای اروپایی و … سفر داشته باشید.

ارائه برنامه سفر دقیق

از دیگر مدارکی که می‌تواند شانس دریافت ویزای انگلیس بیشتر کند ارائه یک برنامه سفر دقیق و منظم است. در برنامه سفر ارائه شده باید تاریخ رفت، تاریخ برگشت، مدت اقامت، محل اقامت و شهرهای مورد بازدید در انگلستان را مشخص کنید.

ارائه برنامه سفر نشان می‌دهد که شما برنامه مشخص و دقیقی برای سفر خود دارید. مکانی مشخص برای اقامت داشته و پس از اتمام اعتبار ویزا به کشورتان باز می‌گردید. برنامه سفر ارائه شده باید به زبان انگلیسی باشد و با تاریخ بلیط، تاریخ رزرو هتل هزینه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید مطابقت کند.

داشتن مدارک شغلی معتبر

ارائه گواهی اشتغال به کار یا داشتن مدرک شغلی یکی از مهم‌ترین عواملی است که ثابت می‌کند شما دارای یک شغل ثابت در کشور خود هستید. از این رو کارمندان می‌توانند معرفی نامه خود را به زبان انگلیسی ارائه داده و صاحبان کسب و کار کسب و کار باید مجوزهای کاری خود را به صورت ترجمه شده همراه با سایر مدارک در وبسایت بارگذاری کنند.

مدارک شغلی موارد زیر را شامل می‌شود:

اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)

داشتن وابستگی عاطفی در ایران

یکی از موارد ذکر شده در فرم ویزای انگلیس ثبت اطلاعات مربوط خویشاوندان نزدیک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و … می‌باشد. وجود اقوام نزدیک نشان می‌دهد که شما دارای وابستگی عاطفی در ایران هستید و قصد اقامت دائم در انگلیس را ندارید.

اگر به صورت خانوادگی جهت دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده‌اید داشتن اسناد ملکی و شغلی معتبر به اضافه مانده حساب بالا می‌تواند احتمال دریافت ویزا را برایتان بیشتر کند.

بیشتر بخوانید …

پیکاپ ویزای انگلیس

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید