تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری مسئله‌ای ست که بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا به آن فکر می‌کنند. در واقع نمی‌توان منکر شد بیشتر افراد ویزای توریستی را به قصد یافتن راهی برای اقامت دائم در کانادا دریافت می‌کنند. اما آیا می‌توان ویزا‌ی توریستی کانادا را به ویزای کاری تبدیل کرد؟

افرادی که ویزای توریستی کانادا را در رزومه خود دارند راحتتر می‌توانند برای دریافت ویزای کاری و … اقدام کنند. با این حال ممکن است این سوال پیش آید که آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری وجود دارد؟ یا اینکه با ویزای توریستی کانادا بلند مدت امکان کار در این کشور  وجود دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

آیا ویزا‌ی توریستی کانادا را می‌توان به ویزای کاری تبدیل کرد؟ جواب این سوال به طور قطع خیر است. ویزاهای توریستی کانادا را نمی‌توان به ویزای تحصیلی یا کاری تبدیل کرد. اما دارندگان ویزای توریستی می‌توانند در صورت داشتن شرایط مناسب برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند.

در واقع افراد می‌توانند پس از ورود به کانادا شرایط را بررسی کرده و تقاضای ویزای کار داشته باشند. دقت داشته باشید که پروسه ویزای کاری در ایران نیز قابل پیگیری بوده و حضور شخص در کانادا (به غیر از مواردی که مصاحبه به صورت حضوری انجام می‌شود) تاثیری در مثبت یا منفی بوده نتیجه ویزا ندارد.

افرادی که می‌خواهند ویزای کار کشور کانادا را دریافت کنند می‌توانند از طریق job offer اقدام کنند. بدین صورت که شخص متقاضی از طرف شرکت‌های کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کند. برای رسیدن به این مرحله شما می‌توانید رزومه کاری خود را برای شرکت‌های کانادایی ارسال کنید.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی

امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی وجود ندارد. اما مانند ویزای کاری، در صورت داشتن شرایط می‌توان پس از ورود به کانادا از طریق یکی از دانشگاه‌های این کشور برای پذیرش اقدام کرده و برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد.

یادرآور می‌شویم که برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نیازی به حضور شخص در کانادا نبوده و متقاضیان از ایران هم می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

برای تحصیل در کانادا باید از موسسه مورد نظر در این کشور پذیرش داشته باشید. در واقع در هر مقطع تحصیلی که هستید باید مدارکتان را جهت ادامه تحصیل برای کالج یا دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و منتظر جواب باشید.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه‌های کانادا

  • درخواست جهت تحصیل در دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی (برای مقطع لیسانس دیپلم ۱۲ ساله و برای فوق لیسانس مدرک لیسانس)
  • ریز نمرات سه سال آخر تحصیل
  • مدارک هویتی
  • عکس پاسپورتی
  • برگه واریز شهریه دانشگاه
  • مدرک زبان آیلتس (در صورت درخواست دانشگاه)

ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

ویزاهای توریستی کانادا برای ایرانیان معمولا به صورت ۵ ساله صادر می‌شوند. طبق قوانین کانادا دارندگان ویزا می‌توانند تا زمان پایان اعتبار آن هر چند بار که می‌خواهند به کانادا سفر کنند اما در هر سفر می‌توانند ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

دارندگان ویزای توریستی باید پس از ۶ ماه خاک کانادا را ترک کرده و مجددا به این کشور وارد شوند. دقت کنید که کانادا قوانین سخت گیرانه‌ای را در ارتباط با خروج به موقع افراد از کانادا داشته و در صورت رعایت نکردن قوانین از طرف مسافران، جریمه‌های سنگینی را اعمال می‌کند.

همچنین با درخواست ویزای مجدد افرادی که با اتمام اعتبار ویزا از کشور خارج نشده‌اند موافقت نخواهد شد. از این رو حتما به قوانین این کشور در خصوص اعتبار ویزا احترام گذاشته و در زمان اعلام شده در پاسپورت خاک کشور کانادا را ترک کنید.

مهمترین شرایط دریافت ویزای کانادا

داشتن دعوت نامه یا برنامه سفر و تمکن مالی از مهمترین شرایط برای دریافت ویزای کانادا هستند. در واقع شما باید افسر سفارت را در دو زمینه قانع کنید. اول اینکه قصد اقامت دائم در کانادا را نداشته و پس از اتمام اعتبار ویزا از کشور خارج می‌شوید. دوم اینکه می‌توانید از عهده هزینه‌های سفر برآیید.

وجود دعوت‌نامه کانادا نشان می‌دهد که در صورت نیاز، کسی را دارید که از شما در کانادا حمایت کند و یا اینکه شما به دلیل موقعیت آن فرد، پس از پایان مدت ویزا، خاک کانادا را ترک خواهید کرد. لازم به توضیح است که پس از دریافت ویزا و در زمان ورود به خاک کشور کانادا ممکن است افسری که در مرز حضور دارد، بخواهد دعوت‌نامه شما را بررسی کند. پس به یاد داشته باشید که دعوت‌نامه را جا نگذارید و آن‌را همراه خودتان ببرید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

بر طبق اعلام رسمی سایت سفارت کانادا جواب ویزای کانادا حداقل ۲ و حداکثر ۱۸ هفته به طول می‌انجامد، البته لازم به ذکر است که این بازه زمانی دقیق و صد‌در‌صدی نیست. طبق تجربه کارشناسان ما در این زمینه، در برخی از موارد جواب ویزا سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده و در موارد دیگر بیش از ۱۸ هفته به طول انجامیده است.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۳ ماه قبل از سفر جهت تهیه مدارک، رزرو وقت سفارت و … اقدام کنید.

بیشتر بخوانید …

پیگیری جواب ویزای کانادا بعد از انگشت‌نگاری

با ویزای کانادا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

ترجمه مدارک لازم برای ویزای کانادا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید