آشنایی با پیست اسکی دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 23 مه 2023
Loading...

پیست اسکی دبی سرزمین عجایب زمستانی در قلب کویر است. این جاذبه خارق‌العاده بازدیدکنندگان را به بهشتی پوشیده از برف در میان شبه‌جزیره عربستان می‌برد. در ادامه به معرفی پیست اسکی دبی می‌پردازیم تا با این پیست اسکی هیجان‌انگیز آشنا شوید و بدانید در تور دبی و برای لذت بردن بیشتر از آن بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید، با ما همراه باشید.

معرفی پیست اسکی در دبی

دبی که به خاطر پروژه‌های جاه‌طلبانه و سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه‌اش شناخته می‌شود، پیست اسکی شگفت‌انگیزی نیز دارد. پیست اسکی سرپوشیده دبی که در مرکز خرید معروف امارات قرار دارد یک شاهکار مهندسی است که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و با نام «اسکی دبی» شناخته می‌شود. 

این پیست اسکی با بیش از ۲۲۵۰۰ مترمربع مساحت یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرپوشیده در جهان است. دمای ثابتی در حدود ۴- درجه سانتی‌گراد را در طول سال حفظ می‌کند تا محیط برفی مناسبی را فراهم کند و از زمان افتتاحش، به یک جاذبه محبوب در میان ساکنین و گردشگران تبدیل شده است.

در اسکی دبی از پیشرفته‌ترین سیستم برف سازی استفاده می‌شود که برف ریز و پودری کاملاً شبیه برف طبیعی تولید می‌کند. اسکی‌بازان و اسنوبرد‌ سواران با هر سطح مهارتی می‌توانند در دامنه‌های آن به ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز بپردازند و از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و جاذبه‌های هیجان‌انگیز لذت ببرند.

این مجموعه علاوه بر پیست اسکی، دارای یک پارک برفی هم است که جاذبه‌های مختلفی مانند ساختن آدم‌برفی، برف‌بازی، سورتمه‌سواری و دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک را ارائه می‌کند. پیست اسکی دبی همچنین دارای امکانات درجه یک، از جمله اجاره تجهیزات اسکی، مربیان حرفه‌ای و انواع گزینه‌های غذاخوری است که غذاهای لذیذی سرو می‌کنند.

بیشتر بخوانید …

جاذبه های برج خلیفه دبی

تفاوت پیست اسکی در دبی با پیست اسکی در سایر مناطق جهان

پیست اسکی در دبی با سایر پیست‌های اسکی دنیا تفاوت‌های بارزی دارد. تا چند سال پیش اگر می‌شنیدیم کسی برای اسکی به دبی می‌رود شاید برایمان باورناپذیر بود؛ اما امروزه با پیشرفت‌های فناوری هر کار غیرممکنی، ممکن به نظر می‌رسد.

دبی در تمام طول سال آب‌وهوای بیابانی دارد که درجه حرارت می‌تواند به اوج خود برسد. در مقابل، پیست‌های اسکی در مناطق دیگر معمولاً به بارش برف طبیعی متکی هستند و در فصول خاصی مانند زمستان امکان اسکی کردن در آن‌ها وجود دارد.

اسکی دبی دارای یک پیست اسکی عظیم در یک محیط سرپوشیده و کنترل شده است. در نتیجه به بارش برف طبیعی نیازی ندارد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بدون توجه به شرایط آب و هوایی اسکی کنند. در مقابل، پیست‌های اسکی در سایر مناطق دنیا به وجود برف طبیعی در دامنه‌های کوه‌ها متکی هستند.

از دیگر تفاوت‌های اسکی دبی با سایر پیست‌های اسکی دنیا در این است که هر چند این پیست اسکی بسیار بزرگ است، اما نمی‌تواند بازمی‌نه‌ای طبیعی وسیع موجود رقابت کند. پیست‌های اسکی در مناطق دیگر دنیا اغلب دارای رشته‌کوه‌های وسیع و زمین‌های متنوعی هستند که طیف وسیع‌تری از تجربه‌های اسکی و اسنوبرد را ارائه می‌دهند.

همچنین ازآنجاکه در یک مرکز خرید قرار دارد، متمایز است. سایر پیست‌های اسکی اغلب از مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده در دهکده‌های کوهستانی جذاب بهره می‌برند، اما اسکی دبی این مزیت را ندارد و نمی‌تواند زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ محلی و سبک زندگی در فضای باز در مناطق کوهستانی را انعکاس بدهد.

تجربه اسکی در دبی برای افرادی که اسکی نمی‌دانند

اسکی دبی یک مقصد فوق‌العاده برای مبتدیان برای یادگیری و تجربه اسکی است. اسکی دبی، پیست‌های اختصاصی دارد که به‌طور خاص برای مبتدیان طراحی شده‌اند. این پیست‌ها دارای شیب ملایمی هستند و به ویژگی‌های ایمنی مجهز شده‌اند و برای مبتدیان که تازه می‌خواهند اسکی را تجربه کنند، ایده‌آل هستند.

همچنین این مکان، دارای تیمی از مربیان باتجربه است که در آموزش افراد مبتدی تخصص دارند. آن‌ها اسکی را به‌صورت اصولی تعلیم می‌دهند و به غیرحرفه‌ای‌ها کمک می‌کنند اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کرده و تکنیک‌های مناسب را بیاموزند.

یکی از مشکلات رایج افراد مبتدی نداشتن تجهیزات گران‌قیمت اسکی است. در اسکی دبی با اجاره تجهیزات اسکی افراد مبتدی می‌توانند به‌راحتی به تمام وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

همچنین برنامه‌های آموزشی مختلفی برای مبتدیان ارائه می‌شود. این برنامه‌ها معمولاً شامل درس‌ها، جلسات تمرین و راهنمایی هستند تا به تازه‌واردها کمک کنند تا با سرعت خودشان پیشرفت کنند؛ و در محیطی کاملاً کنترل شده، راحت و قابل‌اعتماد اسکی را یاد بگیرند.

چه به دنبال برداشتن اولین قدم‌های خود در اسکی باشید و چه به دنبال کسب اطمینان بیشتر در مهارت‌های خود، اسکی دبی فضایی دوستانه برای مبتدیان با مربیان حمایت کننده، شیب‌های مناسب و طیف وسیعی از امکانات ارائه می‌دهد تا فرآیند یادگیری را برای تازه‌واردان لذت‌بخش و موفقیت‌آمیز کند.

بیشتر بخوانید …

معروف ترین سوغات دبی کدامند؟ (لیست بهترین سوغاتی های دبی)

امکانات و خدمات موجود در پیست اسکی دبی

در پیست اسکی دبی امکانات و خدمات متنوعی ارائه می‌شود؛ که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

پیست‌های متنوع

در اسکی دبی طیف وسیعی از شیب‌ها در ارتفاعات متفاوت برای سطوح مهارتی از جمله مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی شده است. ارتفاع پیست مبتدی حدود ۱۰ متر، سطح متوسط تقریباً ۱۵ متر و برای پیشرفته‌ها در حدود ۶۰ متر است؛ که میزان شیب در ۵ سطح بسته به میزان مهارت افراد، افزایش می‌یابد.

تله‌اسکی

برای انتقال اسکی‌بازان و اسنوبرد سواران به بالای پیست‌ها، اسکی دبی دارای دو تله‌اسکی است. این تله‌اسکی‌ها به اسکی‌بازان و اسنوبرد سواران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی و کارآمدی به قسمت‌های مختلف شیب دسترسی داشته باشند.

سیم متحرک

سیم متحرک یک بالابر کششی است که با اسم تی بار (T-bar) یا پوما (Poma) نیز شناخته می‌شود. اسکی‌بازان و اسنوبرد سواران در حین کشیده شدن به سمت بالا دسته آن را نگه می‌دارند. این بالابر مخصوصاً برای مبتدیان و کسانی که ترجیح می‌دهند از تله‌اسکی استفاده نکنند، مفید است.

اجاره تجهیزات اسکی

اسکی دبی خدمات اجاره تجهیزات اسکی از جمله چوب اسکی، چکمه و کلاه ایمنی را ارائه می‌دهد. پس از ورود به مجموعه، می‌توانید به منطقه اجاره تجهیزات رفته و متناسب با سایز و سن خود تجهیزات مناسب را کرایه کنید.

فروشگاه‌ها

اسکی دبی یک فروشگاه دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به اسکی را خریداری کنند. این فروشگاه طیف وسیعی از اقلام از جمله لباس اسکی، عینک، دستکش و سایر لوازم ضروری اسکی فروخته می‌شود.

لاکر و رختکن

در اسکی دبی رختکن و لاکرهایی برای نگهداری لوازم شخصی شما در زمان اسکی کردن در نظر گرفته شده تا اطمینان حاصل کنید که اشیاء قیمتی و شخصی شما ایمن و به راحتی قابل ‌دسترسی هستند.

آموزش اسکی در پیست اسکی دبی

اسکی دبی برنامه‌های جامع آموزش اسکی را برای افراد در هر سن و سطح مهارت ارائه می‌دهد. این دوره‌های آموزشی به‌طورکلی شامل موارد زیر می‌شود:

آموزش مبتدی

اسکی دبی برای کسانی که مبتدی هستند درس‌های اختصاصی ارائه می‌دهد. این درس‌ها بر آموزش تکنیک‌های اساسی از جمله حفظ تعادل، چرخش، توقف و کنترل اولیه اسکی تمرکز دارند. مبتدیان در یک محیط امن و کنترل شده، با راهنمایی مربیان مجرب، تعلیم خواهند دید.

کلاس‌های خصوصی

کلاس‌های خصوصی اسکی برای افراد یا گروه‌های کوچکی که ترجیح می‌دهند از توجه شخصی مربی و آموزش سفارشی برخوردار باشند، در دسترس است. دروس خصوصی امکان رویکردی متناسب‌تر با نیازهای شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کند و بسته به هدف آموزش، سرعت آموزش مناسب برای یادگیرنده تعیین می‌شود.

کلاس‌های عمومی

در اسکی دبی کلاس‌های گروهی با فضای اجتماعی و سرگرم‌کننده‌ای برای یادگیری برگزار می‌شود. این کلاس‌ها معمولاً شامل گروه کوچکی از شرکت‌کنندگان با سطح مهارت‌های مشابه می‌شود و امکان تجربیات مشترک و افزودن پویایی گروه را فراهم می‌کند. کلاس‌های گروهی یک گزینه مقرون‌به‌صرفه است و رفاقت و صمیمیت را بین شرکت‌کنندگان تقویت می‌کند.

مدرسه اسکی کودکان

کلاس‌های اسکی کودکان به‌طور خاص برای کودکان ۳ تا ۱۳ ساله طراحی شده است. این کلاس‌ها محیطی امن و پرورشی را برای کودکان فراهم می‌کنند تا بچه‌ها در حین تفریح، اسکی را یاد بگیرند. مربیان بر تکنیک‌های مناسب سن تمرکز کرده و تجربه لذت بخشی را برای یادگیرندگان کم سن فراهم می‌کنند.

آموزش سبک آزاد و پیشرفته

برای اسکی‌بازان باتجربه که به دنبال افزایش مهارت‌های خود هستند، برنامه‌های آموزش سبک آزاد و پیشرفته مناسب است. این برنامه‌ها بر روی تکنیک‌های پیشرفته تمرکز دارند و شرکت‌کنندگان می‌توانند از مربیان خبره بیاموزند و جنبه‌های چالش‌برانگیزتر اسکی را کشف کنند.

پکیج‌های آموزشی

پکیج‌های آموزشی اسکی دبی شامل درس‌ها، اجاره تجهیزات و دسترسی به پیست می‌شود. این پکیج‌های آموزشی یک تجربه راحت و جامع را برای افرادی که به دنبال استفاده حداکثری از زمان خود هستند، فراهم می‌کنند.

بهترین زمان برای بازدید از پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی ازآنجاکه سرپوشیده با شرایط آب و هوایی کنترل شده است. شما می‌توانید در تمام طول سال از آن بازدید کنید. بااین‌حال، بهترین زمان برای بازدید بسته به ترجیحات شخصی، میزان شلوغی و شرایط آب و هوایی دبی، ممکن است متفاوت باشد.

اسکی دبی معمولاً بعدازظهر و عصر نسبت به صبح‌ها شلوغ‌تر است. همچنین در زمان های سیزن، تعطیلات مدرسه، تعطیلات زمستانی و تعطیلات عمومی و آخر هفته‌ها، پرازدحام است. اگر می‌خواهید در صف‌های طولانی اجاره تجهیزات و فعالیت‌ها نمانید و از وقت خود نهایت استفاده را ببرید، بهتر است از این زمان‌های اوج شلوغی اجتناب کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

جذابیت‌ها و امکانات رفاهی بیشتر در پیست اسکی دبی

در پیست اسکی دبی جاذبه‌ها و امکانات رفاهی گوناگونی برای بهبود تجربه کلی بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در اینجا برخی از جذابیت‌ها و امکانات رفاهی کلیدی که می‌توانید در اسکی دبی از آن‌ها لذت ببرید را معرفی می‌کنیم:

پارک برفی

پارک برفی دبی یک جاذبه محبوب است که فعالیت‌های سرگرم‌کننده مختلف برفی را ارائه می‌دهد. در این سرزمین عجایب زمستانی می‌توانید کودک درونتان را رها کرده و به سورتمه‌سواری بپردازید. با دوستان و خانواده خود در نبردهای حماسی با گلوله برفی شرکت کنید تا خنده و هیجان فضا را پر کند. سوار سرسره یخی بشوید و یک فرود هیجان‌انگیز را تجربه کنید. یا یک گلوگه برفی خیلی خیلی بزرگ درست کنید و از شاهکار خود لذت ببرید.

مواجهه با پنگوئن‌ها

یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد اسکی دبی، مواجهه با پنگوئن‌ها است. شما این فرصت را دارید که در یک محیط کنترل شده با پنگوئن‌های دوست‌داشتنی ملاقات و تعامل داشته باشید. می‌توانید رفتار آن‌ها را مشاهده کنید، در مورد زیستگاه آن‌ها اطلاعات کسب کنید و حتی این شانس را داشته باشید که از نزدیک با این موجودات جذاب آشنا شوید.

کوهستان هیجان‌انگیز

برای کسانی که به دنبال یک تجربه مهیج هستند، کوهستان هیجان‌انگیز، یک ماجراجویی زیپ لاین عالی در فضای داخلی مجموعه را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در سراسر دامنه‌ها با زیپ لاین پرواز کنید، چشم‌انداز دید پرنده‌ای از پیست اسکی را تجربه کنید و از این سواری پر آدرنالین لذت ببرید.

کافه آوالانچ

وقتی زمان استراحت فرا رسید، به کافه آوالانچ بروید و در محیط دنج الهام گرفته از رشته‌کوه آلپ آن، یک فنجان کاکائو داغ بچشید یا از یک خوراکی خوشمزه لذت ببرید. اجازه بدهید طعم‌های وسوسه‌انگیز و فضای آرامش‌بخش کافه خستگی شما را دربرده و برای دوباره اسکی کردن، آماده شوید

راهنمایی برای آماده‌سازی برای بازدید از پیست اسکی دبی

برای آماده شدن برای بازدید از اسکی دبی فراموش نکنید لباس مناسب بپوشید. لباس گرم و راحتی که مناسب دمای سرد باشد. لایه‌بندی در لباس پوشیدن عاملی کلیدی است و به شما امکان می‌دهد لباس خود را متناسب با دمای آسایش خود تنظیم کنید.

پوشیدن یک بیس ضد رطوبت، ژاکت‌های عایق، شلوارهای ضد آب، دستکش، کلاه و جوراب‌های ضخیم را فراموش نکنید. اسکی دبی همچنین کاپشن، شلوار و جوراب یک‌بارمصرف را در صورت نیاز برای اجاره ارائه می‌دهد.

اگر تجهیزات اسکی یا اسنوبرد خود را دارید، مطمئن شوید که در شرایط خوب و مناسب برای اسکی داخل سالن است. در غیر این صورت، می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را در اسکی دبی اجاره کنید. برای اطمینان از موجود بودن تجهیزات بهتر است از قبل آن‌ها را رزرو کنید.

برای اینکه بیشترین استفاده را از بازدیدتان ببرید، سعی کنید صبح زود به اسکی دبی بروید تا از شلوغی دوری کنید تا زمان کافی برای لذت بردن از پیست و جاذبه‌ها را داشته باشید. زود رفتن همچنین این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تجهیزات مورد نیازتان را راحت‌تر اجاره کنید و کمتر در صف‌ها معطل شوید.

در آخر اینکه کرم ضد آفتاب را برای محافظت از پوست خود فراموش نکنید. درست است که اسکی دبی محیطی سرپوشیده دارد اما ازآنجاکه سطوح برف و یخ در اسکی دبی می‌تواند اشعه ماوراءبنفش را منعکس کند، استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام بازدید از آن ایده خوبی است. کرم ضد آفتاب با SPF بالا را بخصوص به‌صورت خود بمالید تا از آفتاب‌سوختگی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید …

مکان های تفریحی دبی: ۱۰ تفریحی که نباید از دست بدهید

انتخاب بهترین تجهیزات برای اسکی در پیست اسکی دبی

هنگام انتخاب تجهیزات اسکی در اسکی دبی، مهم است که سطح مهارت، ترجیحات شخصی و شرایط خاص پیست اسکی سرپوشیده را در نظر بگیرید؛ اما بهتر است به نکات زیر در انتخاب بهترین تجهیزات توجه کنید:

چوب اسکی‌هایی را انتخاب کنید که برای اسکی داخل سالن مناسب هستند. به‌طورکلی، چوب اسکی‌های کوتاه‌تر با عرض حدود ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر برای پیست‌های شیک دبی توصیه می‌شود. این چوب اسکی‌ها ثبات و قدرت مانور بیشتری را فراهم می‌کنند و برای محیط داخلی مناسب‌تر هستند.

کفش اسکی از جمله مهم‌ترین تجهیزات اسکی است که اسکی‌باز باید در آن احساس راحتی کند. مطمئن شوید که کفش اسکی شما راحت و اندازه باشد. باتوم ممکن است برای مبتدیان یا کسانی که ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده نکنند ضروری نباشد. بااین‌حال، اگر یک اسکی‌باز باتجربه هستید و عادت به استفاده از آن دارید، جفتی را انتخاب کنید که مناسب قد شما باشد.

کلاه ایمنی را فراموش نکنید. در اسکی دبی همه اسکی‌بازان و اسنوبرد سواران ملزم به پوشیدن کلاه ایمنی برای هستند. از پوشیدن لباس‌های حجیم که ممکن است تحرک شما را محدود کند، خودداری کنید. دستکش ضد آب بپوشید تا دستان خود را گرم نگه دارید. استفاده از عینک اسکی یا عینک آفتابی را برای محافظت از چشمان خود در برابر نور شدید و تابش برف در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید …

بهترین مراکز خرید دبی برای ایرانی ها کدام است؟

بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به پیست اسکی دبی

چندین هتل و اقامتگاه عالی در نزدیکی اسکی دبی وجود دارد که دسترسی راحت به پیست اسکی و اقامت مطلوبی را برای شما فراهم می‌کند. برخی از این اقامتگاه‌های محبوب شامل موارد زیر می‌شود:

مرکز خرید کمپینسکی امارات

این هتل لوکس و مجلل مستقیماً به مرکز خرید امارات، جایی که اسکی دبی در آن قرار دارد، متصل است. اتاق‌های زیبا، استخر روی پشت‌بام، امکانات اسپا و گزینه‌های متعدد غذاخوری از جمله امکانات و تجهیزات متنوع آن هستند.

هتل شرایتون مال امارات

این هتل در چند قدمی اسکی دبی قرار دارد و با اتاق‌های مدرن اقامتی راحت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، این هتل دارای یک استخر روی پشت‌بام با منظره خیره‌کننده شهر، یک مرکز تناسب‌اندام و طیف وسیعی از گزینه‌های غذاخوری است.

هتل نووتل سوئیت امارات مال دبی

این هتل در نزدیکی اسکی دبی قرار دارد و دارای سوئیت‌های بزرگ با آشپزخانه کوچک، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب‌اندام و رستوران با غذاهای بین‌المللی است. این هتل گزینه ایده‌آلی برای اقامت خانواده‌ها به شمار می‌رود.

هتل سیتی مکس البرشا

 این هتل مقرون‌به‌صرفه در چند قدمی مرکز خرید امارات و اسکی دبی قرار دارد. اتاق‌های راحت، استخر روی پشت‌بام، سالن بدنسازی و چندین گزینه غذاخوری از جمله یک بار ورزشی و یک رستوران هندی از امکانات این هتل هستند.

مرکز خرید ایبیس امارات

این هتل اتاق‌های مقرون‌به‌صرفه با امکانات رفاهی ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مسافرانی که اقتصادی سفر می‌کنند، تبدیل می‌کند. مجهز به باشگاه ورزشی ۲۴ ساعته، مرکز تجاری و رستوران است. این هتل موقعیتی عالی در فاصله چند قدمی اسکی دبی دارد.

سخن آخر

چه به دنبال افزایش آدرنالین باشید یا یک گردش خانوادگی به‌یادماندنی، پیست اسکی دبی نویدبخش یک تجربه فراموش‌نشدنی است. در این مطلب کوشیدیم این پیست اسکی مهیج را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به دبی ماجراجویی‌های فوق‌العاده و اوقات خوشی را در این مجموعه تفریحی سپری کنید.

حتما در نظر داشته باشید قبل از سفر به دبی اقدامات لازم جهت دریافت ویزای توریستی دبی را انجام دهید. در این خصوص آژانس گردشگری ستاره ونک می توانند همراه شما باشند. 

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید