آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری جزیره تاسمانی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 11 ژانویه 2023
Loading...

تاسمانی یا “تاسی” برای افرادی که آن را نزدیک ندیده‌اند مکانی پر از رمز و راز است. جزیره‌ای خارق‌العاده که در دور دست‌ترین نقطه استرالیا قرار گرفته و بیش از نیمی از آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. دریاچه‌های آلپی درخشان، رودخانه‌های وحشی و قله‌های پوشیده از برف در جزیره تاسما‌نی آماده‌اند تا با مناظر بی‌نظیر و تفریحات متنوع از گردشگران پذیرایی کنند. اینکه این جزیره دقیقا در کجا قرار دارد و چه فصلی برای سفر به آن مناسب است را در ادامه می‌خوانیم.

از شیاطین تاسمانی تا ببرهایی که در حال انقراض هستند، این جزیره‌ را به منطقه‌ای عجیب و غریب و رازآلود تبدیل کرده‌اند. تاسما‌نی حیات وحشی بی‌نظیر دارد و بهشت بی چون و چرای علاقه‌مندان به طبیعت به شما می‌رود. جزیره‌ای که به قلب شباهت دارد و با ورود به آن می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند غذاهای لذیذ محلی، گشت و گذار در طبیعت و کشف مکان‌های جدید لذت ببرید. در ادامه آژانس هواپیمایی ستاره ونک درباره جاذبه‌های تا‌سما‌نی می‌گوید.

شبه جزیره تاسمانی کجاست؟

تاسما‌نی ایالت جزیره ای در استرالیاست که در ۲۴۰ کیلومتری این کشور قرار گرفته است. این مجمع‌الجزیره از بیش از ۱۰۰۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و به عنوان بیست و شمین جزیره بزرگ جهان شناخته می‌شود. تا‌سمانی با حدود ۵۶۹,۸۲۵ نفر ساکن یکی از کم جمعیت‌ترین مناطق استالیا است. بیشتر ساکنان این جزیره در منطقه زیبای هوبارت زندگی می‌کنند. تنگه‌ای به نام “باس” در کنار تا‌سما‌نی قرار گرفته و آن را از استرالیا جدا کرده است. نکته قابل توجه اینکه باس تنها منطقه‌ای ست که تا‌سما‌نی را به استرالیا متصل می‌کند.

نحوه اکتشاف جزیره تاسمانی

این “آبل جانسون تاسمانی” بود که برای اولین بار مجمع‌الجزایر را کشف کرد. آبل جاسمانی یک دریانورد هلندی بود که در کمپانی هند هلند مشغول به کار بود. این دریا نورد کشف جزایر و سرزمین‌های ناشناخته بسیاری را در کارنامه خود دارد. شهر هوبارت به عنوان بزرگترین منطقه تا‌سما‌نی در سال ۱۸۰۴ با دهکده‌های چادری و حدود ۲۶۲ مفر جمعیت ساخته شد. هوبارت در ابتدا محل اقامت زندانیانی بود که به این منطقه تبعید شده بودند اما بعد از مدت‌ها روند فرستادن زندانیان به جزیره متوقف و ساکنان برای از بردن خاطرات تلخ این ماجرا نام تا‌سما‌نی را برای کل جزیره انتخاب کردند.

جاذبه گردشگری برتر در تاسمانی

شما می توانید سفر به تا‌سما‌نی را از ملبورن آغاز کنید. بدین صورت که ابتدا از ملبورن به دوونپورت رفته و سپس از طریق دریا خود را به تا‌سمانی زیبا برسانید. اما در ادامه به شما خواهیم گفت که پس از رسیدن به تا‌سما‌نی می‌توانید از چه جاذبه‌هایی بازدید کرده و کدام تفریحات را تجربه کنید.

هوبارت | Hobart

هوبارت به عنوان پایتخت ایالت تاسمانی خود را از مکانی برای تبعید زندانیان به شهری مدرن و بسیار زیبا تبدیل کرد. منطقه‌ای که با دریا و قله‌های سرسبز احاطه شده و مناظر شگفت انگیز آن الهام بخش شاعران، نویسندگان و نقاشان بسیاری برای خلق آثار اسثنایی بوده است. اگر اهل هنر هستید می‌توانید از موزه گالری هنر هوبات که تاریخ تا‌سما‌نی را به تصویر کشیده است بازدید کنید. اگر به تجربه طعم‌های جدید علاقه دارید حتما به کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی هوبارت سر بزنید. بازدید از محل نگه‌داری زندانیان، کوه نوردی در ویلنگتون و گشت و گذار در میان مراکز خرید و سوغاتی فروشی‌ها از دیگر کارهایی ست که می‌توانید در هوبارت انجام دهید.

مکان تاریخی بندر آرتور | Port Arthur Historic Site

قسمت تاریخی بندر آرتور از بهترین جاذبه های گردشگری تاسمانی به شمار می‌رود. این شهرک قدیمی در یک ساعتی بخش جنوبی هوبارت قرار گرفته و داستان سخت زندانیانی که در آن زندگی می‌کردند را به تصویر می‌کشد. در سال ۱۸۳۰ فرمانداری به نام سر جورج آرتور یک شهرک بسیار مخوف را تأسیس کرد که در آن محکومان مجبور به تراش زغال سنگ در معادن می شدند. این تبعیدگاه دهشتناک در طی حادثه آتش سوزی که در سال ۱۸۹۷ رخ داد تقریبا ویران شده و از بین رفت اما بخش‌هایی از آن شامل برج نگهبانی، کلیسا، زندان و بیمارستان همچنان پابرجاست. علاوه بر بازمانده‌های زندان، قدم زدن در کنار دریا، قایق سواری ۲ دقیقه‌ای در بندر و گشت و گذار در میان خرابه‌هایی که می‌گویند ارواح شیاطین در آن رفت و آمد دارد از دیگر کارهایی هستند که در هوبارت می‌توان انجام داد.

پارک ملی فریسینت | Freycinet National Park

پارک ملی Freycinet با هوایی همیشه آفتابی به عنوان منطقه بکر تاسمانی و  یکی از قدیمی ترین ذخایر طبیعی استرالیا به شمار می‌رود.  پیاده روی در میان بوته زارهایی که چشم اندازی بسیار جذاب به خلیج دارند، دیدن پرندگان منحصر به فرد از جمله کاکادوهای سیاه، کوکابورا و پرندگان دریایی و حتی رانندگی در جاده سرسبز از کارهایی هستند که می‌توانید در پارک ملی فریسینت انجام دهید. سه صخره گرانیتی صورتی رنگ که از دل آب بیرون آمده‌اند از زیباترین تصاویری ست که در فریسینت مقابل خود خواهید دید. اگر هم به هنر عکاسی علاقه دارد این پارک ملی مناظر خارق‌العاده‌ای برای ثبت شدن در دوربینتان دارد.

پارک ملی تاسمان | Tasman National Park

پارک ملی تاسمان در ۵۶ کیلومتری شرق هوبارت قرار گرفته و دیدنی‌ترین مناظر ساحلی استرالیا را در خود دارد. این پارک را می‌توان به مکانی مملو از زیبایی‌های خالص توصیف کرد. صخره های سر به فلک کشیده دولریت تا عمق ۳۰۰ متری دریا فرو رفته‌اند، جزایری که در سواحل پارک می درخشند، آبشارهایی که به دریا سرازیر می‌شوند و صخره های سرسبز از زیبایی‌های طبیعی این پارک هستند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی حضور خانه شیطان و طاق سنگی که فروریخته از دیگر ویژگی‌هایی هستند که پارک ملی تاسمانی را معروف کرده‌اند. همچنین شما می‌توانید با گروه‌های سافاری همراه شده و از دیدن گونه‌های کمیاب پرندگان، فوک‌های استرالیایی، دلفین‌ها، نهنگ‌ها، پنگوئن‌های پری و پوسوم لذت ببرید.

پیاده روی در مسیر سه کیپ | Three Capes Track

 مسیر پیاده روی سه کیپ مسیری خیره کننده است که ۴۸ کیلومتر طول داشته و از میان پارک ملی تاسمان عبور می‌کند. به دلیل موقعیت مکانی این منطقه گردشگران می‌توانند به یک قایق سواری جذاب خود را از پورت آرتور به سه کیپ برسانند. قدم زدم در امتداد جنگل اکالیپتوس، مشاهده ستون های دولریتی دیدنی که از دریا بیرون آمده‌اند و حتی گشت و گذار در میان حیات وحش همه و همه از فعالیت‌های جذاب مسیر سه کیپ هستند. گردشگران می‌توانند کابین‌هایی سازگار با محیط زیست هستند اجاره کرده و مدتی در آن استراحت کنند. همچنین با همراه داشتن تجهیزات، لباس و کفش مناسب از پیاده‌روی دو یا سه روزه در این مسیر جذاب لذت ببرید.

تنگه آبشار بزرگ، لانسستون | Cataract Gorge, Launceston

با ۱۵ دقیقه پیاده روی از مرکز شهر لانسستون به رودخانه و آبشاری بی‌نظیر می‌رسید. بسیاری از گردشگران این منطقه را جز برترین جاذبه های گردشگری لانستون می‌دانند. مسیرهای پیاده‌روی که برای اولین بار در دهه ۱۸۹۰ ساخته شده‌اند، بر روی صخره‌ای در دو طرف تنگه  قرار گرفته و مناظری شگفت‌انگیز از رودخانه و مناطق اطراف آن را ارائه می‌دهند.  اما برای پیاده روی کمی تنبل هستید می‌توانید طی یک تصمیم ماجراجویانه بر یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های دنیا سوار شده برای رسیدن به آبشارها از پل کینگز، رستوران گورج و چشم اندازهای زیبای دیگر عبور کنید. باغ زیبای ویکتوریایی مملو از سرخس ها و طاووس‌های رنگارنگ از دیگر جاذبه‌های نگه آبشار لانسستون می‌باشد.

جزیره برونی | Bruny Island

جزیره برونی حدود ۵۵ دقیقه با بندر هوبارت فاصله دارد. شما می‌توانید طی سفری یک روزه از برونی بازدید کنید. این جزیره در امتداد کانال D’Entrecasteaux و شهر ساحلی Kettering قرار دارد. خوراکی‌های لذیذ مانند شکلات‌های دست‌ساز، انواع توت‌های محلی، پنیرهای دست‌ساز و غذاهای دریایی از طعم‌های جذابی هستند که می‌توانید در برونی تجربه کنید. قسمت شمالی جزیره مناظر ساحلی زیبایی را با صخره‌های سربه فلک کشیده دریا، سواحل زیبا و تفریحات چالش برانگیز مانند موج سواری را ارائه می دهد. فوک های خزدار و پنگوئن های پری که در حال شنا در سواحل هستند از دیگر صحنه‌های جذاب برونی به شمار می‌روند که از آ‌ن‌ها بازدید خواهید کرد.

موزه و گالری هنر مونا | Mona Museum and Art Gallery

پیشرو و بحث برانگیز دو ویژگی اصلی موزه مونا هستند. . مالک تاسمانیایی موزه “دیوید والش” وقتی در سال ۲۰۱۱ آن را افتتاح کرد توانست توجه مردم استرالیا را به خود جلب کند. مجموعه تامل برانگیز که تاریخ و هنر استرالیا را به نمایش گذاشته و موزه نگه داری می‌شود. هنگام بازدید از موزه راه پله‌ای باریک شما را به گالری زیرزمینی بسیار مهیج می‌رساند. در این گالری تصاویری از برترین فیلم‎های سینمایی دنیا را خواهید دید.

پارک ملی مونت فیلد | Mount Field National Park

در حدود ۸۰ کیلومتری هوبارت، مونت فیلد یکی از قدیمی ترین پارک های ملی استرالیا قرار گرفته است. در اینجا می‌توانید در میان جنگل‌های بارانی باشکوه، صمغ‌های باتلاقی بلند، دشت‌های کوهستانی و آبشارهای خیره‌کننده ماجراجویی کنید. مسیرهای پیاده‌روی زیبا که در سراسر پارک گسترده است همراه با مناظر بی‌نظیر از جاذبه‌های پارک ملی مونت فیلد هستند.

آب و هوای تاسما‌نی، بهترین فصل سفر

در جزیره تا‌سما‌نی می‌توان هر ۴ فصل سال را تجربه کرد. زمستان‌های این جزیره بارانی و سرد و تابستان‌هایش به اندازه‌ای خنک است که بتوان از جاذبه‌هایش لذت کافی را برد. دسامبر، ژانویه، فوریه و مارچ گرمترین ماه‌های تا‌سمانی و بین ماه می تا آگوست سردترین روزهای این جزیره هستند.همانطور که می‌بینید فصل‌‌های تا‌سما‌نی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت مکانی این جزیره آب و هوایی کاملا متفاوت با ایران دارد.

سوالات متداول

تا‌سما‌نی برای چه چیزی بیشتر شناخته شده است؟

تاسمانی به دلیل داشتن پاک ترین هوای جهان، ترکیبی از بهترین مناظر، حیات وحش منحصر به فرد و تاریخ غنی که دارد در دنیا شناخته شده و جز برترین مقاصد گردشگری استرالیا به شمار می‌رود.

برترین جاذبه های گردشگری تا‌سما‌نی کدامند؟

علاوه بر پارک ملی Cradle Mountain-Lake St. Clair، شگفتی‌های خلیج وینگلاس، جنگل بارانی تارکین و پناهگاه حیات وحش بونورونگ از برترین جاذبه‌های تا‌سما‌نی هستند.

برای دیدن جاذبه های تا‌سما‌نی چند روز کافی است؟

با توجه به وسعت تا‌سما‌نی و تنوع جاذبه‌های گردشگری پیشنهاد می‌کنیم ۷ روز را برای اقامت در این جزیره اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید …

دریاچه بایکال؛ شگفت انگیزترین دریاچه یخ زده جهان

تالاب پانتانال برزیل: با بزرگترین تالاب جهان آشنا شوید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید