بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 10 نوامبر 2019
Loading...

پکن با قدمتی ۵ هزار ساله شما را وارد دنیایی جدید و اسرارآمیز می‌کند. این سرزمین با بناهای تاریخی، غذاهای عجیب‌وغریب و تفریحات منحصربه‌فرد میهمانان خود را به چالش می‌کشد؛ اما بیش از هر چیز این جاذبه‌های کهن پکن هستند که کلکسیونی از عجایب هفتگانه دنیا را به وجود آورده و این شهر را منحصربه‌فرد کرده‌اند.

پکن پایتخت کشور چین و از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود، اما در میان تمام شلوغی‌ها دنیایی متفاوت در قلب شهر وجود دارد. دنیایی که با وجود مدرنیته شدن بناهای تاریخی خود را حفظ کرده و به مقصدی با جاذبه‌های تمام نشدنی بدل شده است. ساختمان‌هایی با معماری سنتی چینی، باغ‌های رؤیایی، کاخ‌های امپراطوری همه و همه از جاذبه‌هایی هستند که شما را با خود به دنیای واقعی فیلم‌های چینی می‌برند و تور چین را به مقصدی نوستالژیک تبدیل می‌کنند.

مطالب مرتبط

بایدها و نبایدهای سفر به چین

.

جاذبه‌های گردشگری پکن

.

معبد آسمان

معبد آسمان یک شاهکار معماری بی‌نظیر است. این معبد بر اساس قوانین کیهانی حاکم بر جهان هستی طراحی شده و رابطه زمین و کائنات را نشان می‌دهد. در واقع یک قسمت معبد مستطیل و قسمت دیگر نیم‌دایره است که هر دو نمادی از بهشت و زمین هستند. امپراطوران چینی در سال یک بار به معبد آمده و برای داشتن سالی پر از محصول دعا می‌کردند. بر همین اساس در تالار این بنای عظیم ۴ ستون مرکزی به نشانه فصل‌ها، ۱۲ ستون برای ماه‌ها و ۱۲ ستون دیگر برای نشان دادن ۱۲ ساعت روز دیده می‌شود. جالب است بدانید که در سراسر بنا هیچ میخی به کار برده نشده است و دیوارهای آن به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که حتی کوچک‌ترین صداها را نیز انعکاس می‌دهند.

سقف بنا با تصویری زیبا از اژدهای معروف چینی طراحی شده و در سایر نقاط نیز رمزگذاری اعداد برای پذیرش دعا کاملاً محسوس است. معبد آسمان از مقدس‌ترین معابد چین بوده و یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن می‌باشد.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی مجموعه‌ای عظیم است که در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از مرکز پکن قرار گرفته و قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی بازمی‌گردد. این کاخ بسیار زیبا ترکیبی از دریاچه، باغ و بناهای باشکوه را در خود دارد و با چشم‌اندازهای بی‌نظیر توانسته نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برساند. کاخ تابستانی ۵ باغ خارق‌العاده دارد که هر کدام به سبک چینی و با گیاهان محلی تزئین شده‌اند.

در مجموعه کاخ تابستانی می‌توانید در تاریخ پرفراز و نشیب چین قدم زده و از کاخ شرقی با دو مجسمه شیر بزرگ، سالن جید بیوندز که محل اقامت امپراطوران حکومت کوینگ بوده، قایق سنگی و دریاچه زیبای آن دیدن کنید.

مطالب مرتبط

۱۵ حقیقت جالب درباره کشور چین

.

کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه

به یکی از معروفترین جاذبه‌های گردشگری پکن می‌رسیم. شهر ممنوعه! یادگاری به‌جا مانده از قرن ۱۳ که محل زندگی بیش از ۲۴ تن از امپراطوران چین و خانواده‌هایشان بوده است. در واقع شهر ممنوعه پس از انتقال پایتخت چین از نانکینگ به پکن تأسیس شد و چون هیچ‌کس جز درباریان اجازه ورود به آن را نداشتند به این نام خوانده می‌شد. امروزه درب این مجموعه با تمام زیبایی‌هایش به روی مردم گشوده شده و سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

ساختمان اصلی کاخ امپراطوری، رودخانه‌ای با ۵ پل مرمرین، قصر بهشت، مدرسه سلطنتی، بزرگ‌ترین ساختمان چوبی کشور چین و ده‌ها بنای دیگر که هر کدام معماری منحصربه‌فرد داشته و محل اقامت شاهزاده‌ها بوده‌اند از دیدنی‌های شهر ممنوعه هستند.

دیوار بزرگ چین

بدون تردید دیوار چین یکی از پربازدیدی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن است. این دیوار بزرگترین سازه‌ای ست که تا کنون به دست بشر ساخته شده و یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار می‌رود. دیوار چین بیش از ۲۰٫۰۰۰ کیلومتر طول داشته و برای در امان ماندن این کشور از حملات دشمن ساخته شد.

قسمت اصلی این دیوار که برای بازدید گردشگران آماده شده در فاصله یک ساعته از شهر پکن قرار دارد. شما می‌توانید بر روی دیوار پیاده‌روی کرده و در طی مسیر از دیدن برج‌ها، پله‌ها و مناظر سرسبز اطراف لذت ببرید. یا اینکه تله‌کابین را انتخاب کرده و بر فراز عظیم‌ترین سازه دنیا تله‌کابین‌سواری کنید.

مطالب مرتبط

جاذبه‌های اژدهای سرخ آسیا، چین

.

میدان تیان آن من

در پکن همه چیز به میدان تیان آن من برمی‌گردد، میدانی بزرگ که بنام صلح بهشت نیز معروف بوده و در سال ۱۹۵۸ به مناسبت ۱۰ ساله شدن جمهوری خلق چین ساخته شد. این میدان از زمان ساختش تا کنون شاهد وقایع تاریخی مهم چین بوده است.

گذشته از ارزش تاریخی، تیان آن من معماری بی‌نظیر داشته و به عنوان بزرگترین میدان درون شهری دنیا، می‌تواند جمعیت یک ‌میلیون‌ نفری را در خود جای دهد. در این میدان بزرگ، تعدادی موزه، بنای یادبود قهرمانان مردمی، بلیسک و دروازه صلح بهشت که به شهر ممنوعه باز می‌شود را می‌توان دید.

تیان آن من از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن به شمار می‌آید. از این رو همیشه شلوغ بوده و فضای آن مملو از بازدیدکنندگانی است که در حال قدم زدن و گرفتن عکس‌های یادگاری هستند.

معبد کنفوسیوس

کنفسیوس از مشهورترین معابد پکن است که در سال ۱۳۰۲ ساخته شده و به یک فیلسوف بزرگ هدیه داده شد. این معبد معماری خارق‌العاده دارد و دارای چند کتیبه است که بر روی آن نام هزاران دانشمند چینی نوشته شده است.

معبد کنفسیوس به محل آموزش فلاسفه چینی اختصاص داشته و همچنین آلات موسیقی سنتی موجود، گواه آن است که مراسمات مذهبی در معبد برگزار می‌شده است.

مطالب مرتبط

از بلاد چین چه ره‌آوردی به خانه ببریم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید