معروف‌ترین رستوران‌های شیراز کدامند؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 8 ژوئن 2019
Loading...

سفر به شیراز و دیدن جاذبه‌های آن یک طرف، خوردن غذاهای شیرازی با عطروطعم دلچسب طرف دیگر، رستوران‌های شیراز با غذاهای لذیذشان همانند باغ‌ها و اماکن تاریخی این شهر بی‌مانند هستند و میهمان‌نوازی معروف شیرازی‌ها را به وضوح می‌توان در آن‌ها حس کرد. اگر شما نیز مسافر این شهر بی‌مانند و زیبا هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم غذاهای محلی شیراز را در رستوران‌های پر از رنگ و انرژی مثبت این شهر امتحان کنید.

غذاهای شیرازی به‌اندازه‌ای خوش‌طعم و جذاب هستند که به‌تنهایی می‌توانند انگیزه‌ای برای سفر به این شهر باشند. خوردن کلم‌پلو در رستورانی با حال و هوای شیراز قدیم یا امتحان کردن فالوده معروف شیرازی در کنار آرامگاه حافظ از لذت‌هایی هستند که فقط و فقط ویژه شهر شیراز هستند. در واقع رستوران‌ گردی را می‎توان در کنار بازدید از باغ‌های شیراز، خانه‌های سنتی شیراز و اماکن تاریخی از تفریحات جذاب تور شیراز به شمار آورد.

معرفی رستوران‌های شیراز

رستوران گردی یکی از تفریحات جذاب سفر به شیراز به‌شمار می‌رود.

 

رستوران صوفی

اگر با اعضای خانواده سفر کنید، انتخاب غذا و رستوران از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر شما خواهد شد چرا که سلیقه‌های غذایی مختلف، به توافق رسیدن بر سر رستوران را سخت خواهد کرد؛ اما رستوران صوفی این مشکل را حل کرده است. شما چه طرفدار فست‌فود باشید، چه طرفدار کباب‌های ایرانی و یا حتی اگر بخواهید غذاهای محلی شیرازی را امتحان کنید رستوران صوفی بهترین گزینه خواهد بود. صوفی از لوکس‌ترین رستوران‌های شیراز است که با قدمت ۲۰ ساله منوی متنوع از انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و غذاهای محلی شیراز را در اختیار میهمانانش قرار می‌دهد.

این رستوران از سال ۱۳۶۱ و با معماری به سبک قاجار کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۳ به‌طور کامل بازسازی شد و با معماری با شکوه دوران زندیه کار خود را ادامه داد. آجرهای سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی همراه با موسیقی زنده ایرانی فضای آرام و زیبا را برای صرف غذا محیا کرده‌اند. سفره‌خانه سنتی، شیشلیک کباب لاری، انواع سوخاری از غذایی هستند که در رستوران صوفی سرو می‌شوند.

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، حدفاصل کوچه ۹ و ۱۱

رستوران خانه پرهامی

رستوران پرهامی خانه‌ای ۲۰۰ ساله و بدون زرق‌وبرق در کوچه‌پس‌کوچه‌های شیراز قدیم است. با ورود به این رستوران دیدن حوض کوچک پر از ماهی و میز و صندلی‌های چوبی که در اطراف حیاط چیده شده‌اند، همراه با عطر بهارنارنج و بوی کلم‌پلو شیرازی شما را با خود به حال و هوای خوش و صمیمی ایران قدیم می‌برد.

در این رستوران همه چیز به سبک قدیمی ارائه می‌شود. غذاهای سنتی مانند پلوها و کشک بادمجان در دیس‌های سنتی ریخته می‌شود و شما می‌توانید هرچه قدر که می‌خواهید در بشقابتان خالی کرده و میل کنید. در خانه پرهامی همراه با غذا کاهو سکنجبین مخصوص شیرازی نیز سرو می‌شود. بعد از غذا هم می‌توانید سرویس چایی مخصوص سفارش داده و لذت غذا خوردن در میان درختان بهارنارنج را تکمیل کنید.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از سه راه احمدی، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، خانه پرهامی

رستوران باغ راز

باغ راز از زیباترین رستوران‌های شیراز است که در میان باغی سرسبز پر از درختان بهارنارنج قرار دارد. این رستوران سه منوی غذایی مخصوص برای سه فضای اصلی، درونی، بیرونی و پشت‌بام ساختمان دارد.

رستوران باغ راز با مساحت ۳۱۰۰ مترمربعی، فضایی بسیار زیبا دارد و انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و فست‌فود را در منوی غذایی خود ارائه می‌دهد. این رستوران دارای سه فضا با دکوراسیون‌های متفاوت است که به میهمانان این امکان را می‌دهد تا در فضای دلخواه غذایشان را میل کنند. ساختمان مدرن و با امکاناتی در سطح بین‌المللی و ارائه انواع غذاهای با کیفیت، باغ راز را به یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های شیراز تبدیل کرده است.

آدرس: شیراز، قصرالدشت، خیابان شاهد

پیتزا ناپل

رستورانی خاص با غذای متفاوت، محلی دنج برای قرارهای دونفره، غذاهای ترد و خوشمزه، همگی کلماتی هستند که در توصیف پیتزا ناپل به کار برده می‌شوند. پیتزا ناپل از بهترین و شیک‌ترین رستوران‌های شیراز است که در منوی خود غذاهای ایتالیایی و فست‌فود را ارائه می‌دهد. انواع پیتزا، پاستا، استیک و سالاد با بهترین کیفیت را می‌توان در پیتزا ناپل سفارش داد؛ اما پرطرفدارترین غذای این رستوران پیتزا فیلتو است که طعمی منحصربه‌فرد دارد. در صورتی که طرفدار غذاهای ایتالیایی هستید، در سفر به شیراز تست این پیتزای بی‌نظیر را از دست ندهید.

آدرس: شیراز، خیابان نارون، حدفاصل چهارراه شنجه و خاک‌شناسی

رستوران هفت‌خوان

رستوران هفت‌‎خوان نام خود را از هفت‌خوان رستم در شاهنامه فردوسی گرفته است. البته خوان در فارسی به معنای سفره یا طبق نیز می‌باشد. هفت‌خوان رستورانی ۴ طبقه است که در مجموع از هفت سالن که هرکدام به‌نام یکی از خوان‌های شاهنامه نام‌گذاری شده‌اند تشکیل شده است. ۵ سالن از ۷ سالن به سرو غذا اختصاص دارد، غذاهای گیاهی، غذاهای دریایی، انواع فست فود، غذاهای فرنگی و انواع غذاهای ایرانی در این سالن‌ها ارائه می‌شوند. ۲ سالن دیگر کافی‌شاپ هستند که در آن‌ها انواع نوشیدنی و دسرهای خوش‌طعم را می‌توان سفارش داد.

هفت‌خوان از پر زرق و برق‌ترین رستوران‌های شیراز است که با محیطی لاکچری و موسیقی زنده، خاطره‌انگیزترین لحظات سفر به شیراز برایتان رقم می‌زند. معماری این رستوران از معماری ترکیبی مدرن و سنتی ایرانی الهام گرفته است و نزدیکی آن به دروازه قران و هتل بزرگ شیراز دسترسی به رستوران هفت‌خوان را بسیار راحت کرده است.

آدرس: بلوار جدید قران، نبش کوچه هفدهم

رستوران شرزه

شرزه رستورانی بزرگ در نزدیکی بازار وکیل شیراز است و در آن بهترین و خوشمزه‌ترین کباب‌های ایرانی سرو می‌شود و همانند سایر رستوران‌های شیراز محیطی بسیار صمیمی دارد. این رستوران دوطبقه است و دکوراسیونی سنتی اما شیک دارد. موسیقی سنتی ایرانی نیز میهمانان شرزه را با خود به ایران قدیم می‌برد.

تیم آشپزی رستوران شرزه بسیار حرفه‌ای هستند و کارکنان نیز با مهربانی از میهمانان پذیرایی می‌کنند. این رستوران علاوه بر کباب، انواع غذاهای سنتی ایرانی را در منو خود دارد. ماهی کباب، باقالی‌پلو، ماهیچه کباب لاری و کباب کوبیده از معروف‌تری و خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران شرزه هستند.

آدرس: خیابان زند، خیابان مسجد وکیل

رستوران برنتین

ساختمانی شیک با نمایی سفیدرنگ که عابران را برای تست غذاهای خوشمزه‌اش به داخل دعوت می‌کند. برنتین از معروف‌ترین رستوران‌های شیراز است که باوجود داشتن فضای کاملاً مدرن توانسته با رستوران‌های سنتی شیراز رقابت کند و نام خود را در میان رستوران‌های پرطرفدار شیراز به ثبت برساند.

غذاهای رستوران برنتین همانند فضایش خاص و منحصربه‌فرد هستند. شما می‌توانید در محیطی مدرن نشسته و از میل کردن آلبالو پلو، میگو تند و حتی ته‌چین لذت برید.

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، مقابل ۲۰ متری نمازی، نبش کوچه ۱۲

برای اطلاع از زمان برگزاری تورهای شیراز با کارشناسان فروش تور داخلی در آژانس هوپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید