معرفی جذابترین بازارهای محلی برزیل

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 4 جولای 2024
Loading...

بازارهای محلی برزیل بهترین مکان برای کشف میوه‌ها و مواد غذایی عجیب و غریب، رستوران‌های سنتی و صنایع دستی متنوع از جمله جواهرات، لباس‌ها و مجسمه‌های مذهبی هستند که معمولا به عنوان سوغات برزیل شناخته می‌شوند. قدم زدن در این بازارها هم شما را با سبک زندگی مردم محلی در برزیل آشنا می‌کند و هم می‌تواند تجربه‌ای فراموش شدنی از گشت و گذار در میان اجناس رنگارنگ را برایتان رقم زند. پس اگر کشور برزیل را برای سفر انتخاب کرده‌اید بهتر است لیستی از بزرگترین بازارهای محلی این کشور را در اختیار داشته و برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی کنید.

بازار شهری سائوپائولو (Municipal Market of São Paulo)

با ورود به این بازار در نگاه اول متوجه خواهید شد که چرا اینجا را از بزرگترین بازارهای محلی برزیل می‌دانند. در داخل بازار انبوهی از غرفه‌ها وجود دارد که محصولات متنوع غذایی را به فروش می‌رسانند. سبزیجات عجیب و غریب، میوه‌های رنگارنگ، پنیرهای متنوع، ادویه‌های معطر و گوشت‌های خشک خوش طعم بازدیدکنندگان را برای خرید سر ذوق می‌آورند.  می‌توانید پس از گشت و گذار در هزارتوی وسوسه انگیز بازار به سمت سالن غذاخوری و نوشیدنی رفته و معروف ترین غذای بازار به نام ساندویچ افسانه‌ای مورتادلا را امتحان کنید. این ساندویچ یک تکه بزرگ از گوشت تکه شده است که توسط نان فرانسوی به هم چسبیده است.

  • مهمترین مشخصه بازار: انواع محصولات غذایی و گیاهخواری

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور برزیل

بازار مرکزی بلو هوریزونته (Belo Horizonte) از بهترین بازارهای محلی برزیل

بازار مرکزی بلو هوریزونته در برزیل قرار گرفته و شهرت جهانی دارد. این بازار که به عنوان یکی از بهترین و متنوع ترین بازارهای دنیا شناخته می شود حدود ۴۰۰ مغازه و غرفه را در خود جای داده است. هر چیزی از سبزیجات تازه و میوه های ارگانیک، گوشت و محصولات لبنی، ادویه ها و گیاهان دارویی گرفته تا شیرینی، کاچا، اقلام مذهبی، صنایع دستی و حتی حیوانات زنده را در بازار مرکزی بلو هوریزونته ارائه به فروش می‌رسانند. حتی می‌توانید در غرفه‌های غذای خیابانی طعم انواع ساندویچ‌های محلی و جگر کبابی را امتحان کنید. حتی اگر به جگر علاقه ندارید، می‌توانید بند انگشت خوک  پخته شده یا فیجوادای سنتی را تست کنید.

  • مهمترین مشخصه بازار: بازار کشاورزان، بازار غرفه غذا، محصولات مزرعه، گیاهخواری

بازار Ver-o-Peso در بلم

هیچ سفری به شمال برزیل بدون امتحان کردن برخی از غذاهای محلی که تا حد زیادی از جنگل‌های بارانی آمازون الهام گرفته‌اند کامل نمی شود. برای تست کردن این غذاها، به بازار Ver-o-Peso در بلم بروید که محصولات متنوعی از آمازون را می‌فروشد. طیف وسیعی از میوه‌ها و سبزیجات عجیب و غریبی که حتی در اسم ثبت شده‌ای ندارند را در اینجا می‌توانید ببینید. بازار ماهی باورنکردنی که تازه از رودخانه آمازون گرفته شده‌اند تنها بخشی از محصولات اعجاب انگیز بازارVer-o-Peso هستند. در اینجا می‌تواند فرهنگ واقعی و اصیل برزیلی را ببینید.

  • مهمترین مشخصه بازار: از بهترین بازارهای محلی برزیل برای خرید محصولات عجیب و غریب جنگل‌های آمازون

ببشتر بخوانید

معرفی سواحل برزیل

بازار مدلو سالوادور (Modelo Market of Salvador) از معروفترین بازارهای محلی برزیل

این بازار که در ابتدا در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد، در طول قرن گذشته با چند تراژدی روبرو شده است. پس از تخریب در آتش سوزی در سال ۱۹۶۹  دوباره در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و در نهایت قبل از اینکه در سال ۱۹۸۴ توسط آتش سوزی دیگری مورد تهدید قرار گیرد، جابه جا شد. بازار مدلو سالوادور امروزه با پشت سرگذاشتن حوادث تلخ به یکی از بهترین بازارهای محلی برزیل تبدیل شده است. این بازار همچنین مرکز فروش محصولات هنری، صنایع دستی و محصولات باهیان است. مدلو سالوادور در میان گردشگرانی که به دنبال خرید سوغاتی‌های ارزان و رنگارنگ هستند، محبوبیت دارد. علاوه بر این  انواع شیرینی‌ها و بطری‌های روغن دم کرده با فلفل قرمز در اینجا به فروش می‌رسد.

  • مهمترین مشصه بازار: معماری بسیار زیبا و خارق‌العاده

بیشتر بخوانید

غذاهای محلی برزیل: از فیجوآدا تا پائو دِکویجو

بازار شهری آدولفو لیسبون در مانائوس (Adolpho Lisboa Municipal Market)

بازار شهری Adolpho Lisboa که در سواحل آمازون و درل کنار رودخانه ریو نگرو قرار دارد، یکی از مهم‌ترین مراکز غذا و صنایع دستی مانائوس است. این بازار همچنین قدیمی‌ترین بازار شهر است که از سال ۱۸۸۲ محصولات آمازون را به شهر عرضه می‌کرده است. آدولفو لیسبون مکانی جذاب برای دیدن محصولات غذایی از جنگل‌های بارانی به‌ویژه بازار ماهی‌های آب شیرین که هر روز از صید روزانه گرفته می‌شوند و صدها میوه، سبزیجات، ادویه جات و محصولات بومی مختلف می‌باشد. اینجا یکی از معتبرترین بازارهای برزیل است که قدمت آن به حدود یک قرن می‌رسد. البته بازار آدولفو لیسبون از زمان افتتاحش تا کنون از لحاظ ظاهری تغییرات بسیاری کرده است.

  • مهمترین مشخصه بازار: غرفه‌های غذاهای برزیلی، غرفه‌های ماهی‌های صید شده از رودخانه آمازون، غرفه‌های سبزیجات و میوه‌های جنگل‌های آمازون

سخن پایانی

برزیل به عنوان کشوری پیچیده به تنهایی اندازه یک قاره تنوع نژادی، قومیتی، جغرافیایی و زیست محیطی دارد. این تنوع حتی در میان غذاها و مخحصولاتی که در بازارها ارائه می‌شوند هم دیده می‌شود. از این رو بازارهای محلی این کشور بهترین مکان برای کشف و آشنایی با فرهنگ متنوع برزیلی هستند. در این بازارها که در چند سال اخیر به لیست جاذبه‌های گردشگری برزیل اضافه شده‌اند، انواع محصولات غذایی عجیب و غریب که از جنگل‌های آمازون آورده شده و بیشتر آن‌ها حتی اسم مشخصی ندارند به فروش می‌رسند. علاوه بر محصولات خوراکی متنوع، صنایع دستی شامل مجسمه‌های مسیح منجی که ریشه در اعتقادات مذهبی مردم برزیل دارند، کارهایی که با دست هنرمندان بومی ساخته شده و ده‌ها محصول جذاب دیگر از موردی هستند که در بازاهای محلی برزیل به عنوان سوغات خریداری می‌شوند.

سوالات متداول

.

آیا برزیل برای خرید خوب است؟

برزیل به عنوان کشور سامبا، فوتبال و کارناوال‌ها یکی از مقاصد عالی آمریکای جنوبی برای خرید است. بازارهای  برزیل مملو از محصولات و صنایع دستی هستند که برای ساخت بیشترشان از فضای جنگل‌های آمازون الهام گرفته شده است.

آیا لباس در برزیل ارزان است؟

در برزیل پوشاک، لوازم الکترونیکی و اقلام تولیدی می‌توانند بسیار گران باشند، درواقع قیمت شلوار جین، کفش و لباس‌های ورزشی احتمالاً بیشتر از ایالات متحده است.درنتیجه برزیل را می‌توان برزیل را کشوری گران برای خرید لباس‌های برندهای معروف بین المللی دانست.

بزرگترین بازار برزیل کدام است؟

مرکادو لیور بزرگترین بازار در آمریکای لاتین و برزیل از نظر فروش و تعداد فروشگاه‌های فعال می‌باشد. این بازار ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیون بازدید کننده را که مشتاق خرید اجناس باکیفیت هستند جذب می‌کند.

چه چیزی در برزیل بیشترین فروش را دارد؟

برخی از محصولات و خدمات پرفروش در برزیل عبارتند از:

  • پوشاک / اقلام مد
  • محصولات لوازم خانگی
  • محصولات الکترونیکی
  • اسباب بازی های کودکان
  • میوه‌ها و محصولات غذایی که از جنگل‌های آمازون جمع آوری می‌شوند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر