واحد پول برزیل، مقایسه با سایر ارزها

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 20 آگوست 2023
Loading...

برزیل یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است که این جذابیت را هم به مناظر خارق‌العاده، ساحل‌های زیبا و جذاب و تنوع پوشش گیاهی و جانوری خاص و غنی خود مدیون است. اگر این کشور جذاب توجه شما را هم به خود جلب کرده است، بهتر است راجع به این کشور اطلاعاتی کسب کنید که یکی از آن‌ها واحد پول برزیل است. در این مقاله بیشتر با پول برزیل، ارزش آن و ارزندگی آن نسبت به سایر ارزها صحبت خواهیم کرد.

واحد پول برزیل چیست؟

ارز رسمی جمهوری فدرال برزیل، رئال (Real) است و با کد ISO BRL نمایش داده می‌شود که در مبادلات خارجی همان BRL است. واحد پولی رئال (Brazilian real)اولین بار در سال ۱۹۹۴ معرفی شده و جایگزین ارز قبلی این کشور یعنی کروزیرو (cruzeiro) شد. رئال در واقع به عنوان بخشی از یک برنامه اقتصادی گسترده و با هدف تثبیت اقتصاد متلاطم برزیل معرفی شد.

علامت اختصاری سنتاوو (Centavo) زیر واحد پول برزیل

هر واحد پول برزیل یعنی هر رئال، ۱۰۰ سنتاوو است و این واحد در واقع زیر واحد رئال به شمار می‌آيد. در برزیل البته از واحد سنتاوو نیز استفاده می‌شود. در واقع سکه‌های برزیلی در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و هنوز به طرز گسترده‌ای از آن‌ها استفاده می‌شود. این سیستم شامل این موارد است: سکه ۵ سنتاوو، سکه ۱۰ سنتاوو، سکه ۲۵ سنتاوو، سکه ۵۰ سنتاوو و در نهایت سکه یک رئالی. جالب است که تا سال  ۲۰۰۵ یک سک سنتاوو نیز تولید می‌شد. البته همین حالا هم با این که این سکه دیگر تولید نمی‌شود اما هنوز بسیاری از آن‌ّا در گردش هستند و به عنوان ارز قانونی شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید …

معرفی سواحل برزیل

اسکناس‌ها و سکه‌های برزیل

مهم‌‌تر از سکه‌ها اسکناس‌ها هستند. اسکناس‌های واحد پول برزیل در مقادیر ۲ رئال، ۵ رئال، ۱۰ رئال، ۲۰ رئال، ۵۰ رئال، ۱۰۰ رئال و ۲۰۰ رئال تولید می‌شوند. سری فعلی این اسکناس‌ها در سال ۲۰۱۰ تولید خود را آغاز کرد و اسکناس‌های مربوط به قبل از این سال شکل و شمایل دیگری دارند. تغییر ساخت اسکناس‌ها بیشتر به دلایل امنیتی و جلوگیری از جعل اسکناس انجام گرفته است. در حال حاضر اسکناس‌های رئال برزیل هم تفاوت رنگی و هم تفاوت اندازه‌ای با یک‌دیگر دارند.

در سفر به برزیل چه پولی به همراه خود ببریم؟

اول از همه بگوییم که بهتر است مبادله ارز را به کشور برزیل محول نکنید. بهترین کار این است که قبل از سفر خود تبدیل پولی را انجام دهید و با خیال راحت به مسافرت خود بپردازید. می‌توانید پول خود را به دلار و یا واحد پول برزیل تبدیل کنید اما معمولا توصیه می‌شود که همراه خود دلار داشته باشید و آن را در برزیل به رئال تبدیل کنید. البته در خیلی از جاها علی‌الخصوص مکان‌های توریستی احتمالا می‌توانید به دلار هم خرج کنید، اما خیلی اوقات در چنین شرایطی مجبورید از لحاظ مبلغ عدد بیشتری را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید …

ارزش پول برزیل نسبت به دلار

نرخ اولیه مبادله واحد پول برزیل با دلار آمریکا در سال ورود این ارز یعنی ۱۹۹۴، ۱:۱ بود و در مدت کوتاهی بعد از آن حتی رشد هم کرد، به طوری که به هر ریال برابر با ۱.۲۰ دلار رسید. این کنترل موثر نرخ ریال تا سال ۱۹۹۹ ادامه پیدا کرد. اما از اواخر سال ۲۰۲۰، نسبت ارز دلار به ریال با افزایش شدیدی روبرو شد و در نهایت به ۵.۱۰ ریال در برابر یک دلار آمریکا رسید. این نرخ پایین‌ترین نرخ ریال به دلار بود و اقتصاددان‌ها دلیل آن را تاثیر همه گیری کرونا روی اقتصاد برزیل می‌دانند. هم اکنون نیز نرخ تبادل دلار به ریال برابر با ۴.۹۱ است.

ارزش واحد پولی برزیل نسبت به یورو

در مورد ارزش واحد پول برزیل یعنی رئال نسبت به یورو نیز می‌توان همان گفته‌های بخش پیش را (در مورد دلار) تکرار کرد. البته در سال‌های اخیر، تغییر نسبت ارزش واحد یورو به دلار نیز دچار تغییراتی شده که همین هم کمی نسبت‌ها را عوض کرده است. در حال حاضر هر یورو با حدود ۵.۴ رئال برزیل برابر است.

ارزش پول برزیل نبست به ریال

با توجه نوسانات ارز در ایران از یک طرف و نوسانات ارز در برزیل از طرف دیگر، ارزش پول برزیل نسبت به ریال نیز مدام دستخوش تغییر می‌شود، پس بهتر است هنگام سفر حتما این موضوع را بررسی کنید تا بدانید برای خرج‌های احتمالی سفر به چه میزان پولی نیاز دارید. در حال حاضر هر رئال برزیل حدود ۱۰ هزار تومان است.

نکات جالب در مورد واحد پول برزیل

  • اسکناس یک رئالی نیز زمانی وجود داشته اما حالا دیگر چاپ نمی‌شود. همین هم سبب شده این اسکناس برای کسانی که کلکسیون ارز و اسکناس دارند بسیار ارزشمند شود، به طوری که قیمت آن حتی به ۱۰۰ رئال هم می‌رسد.
  • در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون سکه یک رئالی در گردش است و از رایج‌ترین سکه‌ها با شمار می‌رود.
  • برزیل به جز رئال سکه‌های دیگری هم دارد. جالب است بدانید که گفته می‌شود تا ۸۱ واحد ارزی مختلف نیز اقتصاد این کشور به کار می‌رود که توسط بانک مرکزی نیز به رسمیت شناخته شده است.
  • برزیل در یک بازه پنجاه ساله حداقل هشت بار واحد پولی خود را تغییر داده است.
  • اسکناس‌های مدرن رئال در برزی از طراحی‌ها و فناوری خاصی بهره می‌برند که اصالت آن‌‌ها را تضمین کرده و از جعل اسکناس جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید …

جاذبه های دیدنی ریو در برزیل

هزینه‌های روزانه در برزیل

شاید برایتان سوال شده باشد که واحد پول برزیل در واقعیت چقدر ارزش دارد و با آن چه کارهایی می‌توان انجام داد. البته که هزینه‌ها در برزیل به عنوان توریست بسیار متغیر است و به عوامل زیادی بستگی دارد، از هتلی که در آن اقامت می‌کنید تا سلیقه شخصی و این که آیا به دنبال یک سفر ارزان هستید یا یک سفر لاکچری؟ از طرفی اگر دو یا چند نفری سفر کنید می‌توانید هزینه‌های هتل و … را تا حد زیادی کاهش دهید. البته سفر با تور هم می‌تواند کمک کند. بودجه خود سفر جذاب‌تری را تجربه کنید. در کنار این‌ها زمان سفر نیز روی هزینه‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین جهت اطلاع از قیمت تور برزیل می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

  • هزینه حمل و نقل عمومی در شهر حدود ۶۳ رئال
  • هزینه خورد و خوراک معمولی برای یک روز حدود ۱۰۰ رئال
  • هزینه تفریحات مختلف در سطح شهر حدود ۷۶ رئال
  • هزینه هتل یا هاستل معمولی برای یک نفر حدود ۲۲۰ رئال

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات را در رابطه با واحد پول برزیل یعنی رئال از ارزش این پول به نسبت سایر ارزها گرفته تا تنوع آن را در اختیار شما قرار دهیم. برزیل جزو پنج کشور گرانقیمت جهان برای سفر است، به همین دلیل هم اگر قصد بازدید از این کشور زیبا را دارید بهتر است با رزرو یک تور مانند ستاره ونک تا جای ممکن هزینه‌ها را مدیریت کنید تا بتوانید بهترین تجربه ممکن را به دست آورید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور برزیل
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر