پیگیری ویزای دبی | اخذ ویزای دبی آنلاین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 29 ژوئن 2022
Loading...

برای ویزای دبی اقدام کرده اما هنوز در صف انتظار پاسخ هستید؟ درخواست ویزای دبی شما رد شده است؟ در صورت مواجه شدن با این اتفاقات چه اقدامی باید انجام داد و پیگیری ویزای دبی از چه طریقی امکان‌پذیر است؟ با توجه به اینکه صدور ویزای دبی به صورت آنلاین بوده و تمام مراحل آن در اداره مهاجرت دبی خارج از ایران انجام می‌شود پیگیری ویزا در صورت بروز مشکل ممکن است دشوار و غیرممکن به نظر رسد اما دولت امارات راهکارهایی را در این خصوص ارائه داده که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

آنلاین بودن یا همان ویزای الکترونیکی سال‌هاست که از ویژگی‌های اصلی صدور ویزای توریستی دبی به شمار می‌رود. از این رو تمام مراحل ویزا و حتی پیگیری‌های بعدی نیز بایستی به صورت آنلاین انجام شود؛ اما اخذ ویزای آنلاین و پیگیری ویزای دبی از چه طریقی انجام می‌شود؟ متقاضی می‌تواند به شخصاً برای این کار اقدام کند یا دریافت ویزا فقط به واسطه کارگزاران امکان پذیر است؟ در ادامه در این باره بیشتر می‌خوانیم.

اخذ ویزای دبی آنلاین

تمامی مراحل دریافت ویزای دبی به صورت آنلاین و از طریق اداره مهاجرت در دبی انجام می‌شود. بدین ترتیب متقاضیان باید اسکن مدارک خود را در اختیار کارگزار ویزا قرار داده، سپس کارگزار مدارک را برای اداره مهاجرت ارسال می‌کند. در نهایت با توجه به شرایط ویزا بین یک تا پنج روز کاری صادر می‌شود. ویزای دبی به صورت الکترونیکی (E – Visa) بوده و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی
  • اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت
  • اسکن رنگی عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس زمینه سفید
  • اسکن رنگی شناسنامه صفحات اول و دوم
  • نکته مهم اینکه ویزاهای دبی از زمان صدور ۲ ماه معتبر می‌باشند.

بلک لیست ویزای دبی

در ادامه مطلب پیگیری ویزای دبی به بلک لیست ویزای دبی می‌رسیم. طبق قوانین امارات افرادی که قبلاً در امارات حضور داشته و به دلیل ارتکاب جرم، به حکم دادگاه این کشور از امارات اخراج شده‌اند، مجرم بین‌المللی که تحت تعقیب اینترپل قرار دارد، فردی که دارای پرونده کیفری یا جنایی در یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، شخصی که مرتکب جرم شده و از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اخراج شده است، شخصی که قوانین کار این کشور را رعایت نکرده و اقدام به انجام کار غیرقانونی در امارات نموده است، فردی که دارای بدهی مالی است (این بدهی شامل عدم تسویه وام بانکی، بدهی کارت اعتباری و بدهی به شرکت می‌باشد.) و چندین مورد دیگر در بلک لیست ویزای دبی قرار گرفته و از ورودشان به امارات جلوگیری می‌شود.

تمدید ویزای دبی

ویزاهای دبی قابل تمدید هستند. بدین صورت که مسافر بایستی حداقل ۴ یا ۵ روز مانده تا پایان اعتبار ویزا به کارشناسان ما اطلاع داده و برای تمدید ویزای خود اقدام کنند. پروسه تمدید ویزا ۱ تا ۳ روز کاری به طول می‌انجامد؛ بنابراین اقدام به موقع در این خصوص از مهمترین مواردی ست که باید به آن توجه کنید. ویزای یک ماهه دبی به صورت یک ماهه و سه ماهه قابل تمدید هستند. ویزاهای سه ماهه را نیز می‌توان تا سه ماه دیگر تمدید کرد. دقت داشته باشید که حتی تا پس از تمدید ویزا نیز تنها تا پایان اعتبار آن فرصت دارید در دبی اقامت داشته باشید. در غیر اینصورت در بلک لیست دبی قرار گرفته در سفرهای بعدی با مشکل مواجه خواهد شد.

نمونه ویزای دبی

ویزای دبی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. در ویزای صادر شده اطلاعات کامل شخص متقاضی شامل تاریخ تولد، تاریخ صدور پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت، ملیت شخص متقاضی، شماره پاسپورت شخص متقاضی، تاریخ اعتبار ویزا و شماره ویزا درج می‌شود. بدین ترتیب مسافر می‌تواند با همراه داشتن عکس ویزا وارد خاک دبی شود. نکته بسیار مهم اینکه حتماً به تاریخ اعتبار ویزا توجه کرده و پس از پایان اعتبار خاک دبی را ترک کنید. چرا که در غیر اینصورت در بلک لیست قرار گرفته و ممکن است در سفرهای بعدی با مشکل مواجه شوید. شما می‌توانید برای اطمینان از ویزای صادر شده قبل از سفر به وب‌سایت https://amer.gdrfad.gov.ae/visa-inquiry مراجعه کرده و ویزای خود را چک کنید.

پیگیری ویزای دبی

تأخیر در صدور ویزا و یا ریجکت شدن ویزا از مواردی هستند که ممکن است متقاضی ویزای دبی با آن روبرو شود؛ اما سؤال اینجاست که در صورت مواجه شدن با این موارد پیگیری ویزای دبی را از چه طریقی می‌توان انجام داد؟ اقدام جهت دریافت ویزای دبی از طریق کارگزار صورت می‌گیرد؛ بنابراین پیگیری نیز تنها در اینصورت امکان‌پذیر است. به عنوان مثال در صورت بروز هر گونه مشکل کارشناسان ما مسئله را با اداره مهاجرت دبی پیگیری کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام می‌کنند. در صورتیکه رد شدن جواب ویزا شما می‌توانید پس از یک هفته مجدداً جهت دریافت ویزای دبی اقدام کنید.

مدت زمان صدور ویزای دبی

مدت زمان صدور ویزای دبی کاملاً به شرایط روز بستگی دارد. چنانچه شرایط اجتماعی و سیاسی در حالت نرمال قرار داشته باشد صدور ویزای دبی یک روزه هم انجام می‌شود؛ اما در مجموع بهتر است جهت صدور ویزای دبی ۱ تا ۷ روز کاری را در نظر بگیریم. نکته مهم اینکه چنانچه در برهه زمانی خاص صدور ویزای دبی بیش از زمان اعلام شده به طول انجامد کارشناسان ما به متقاضی اطلاع داده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد. سخن آخر اینکه جهت دریافت ویزای دبی، رزرو بلیط و پرواز به مقصد دبی می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

چگونه از اعتبار ویزای دبی مطمئن شویم؟

۶ دلیل برای ریجکت شدن ویزای دبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید