راهنمای سفر به برزیل | از دیدنی ها تا هزینه سفر

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 2 مارس 2022
Loading...

از پله تا نیمار، از بناهای تاریخی تا طبیعت سحرانگیز آمازون، از شهرهای مدرن تا حیات وحش استثنایی همه و همه دلیلی بر آن شده تا هر گردشگر با هر سلیقه و سن و سالی تصویری زیبا از برزیل در ذهن داشته باشد. کارناوال‌های شاد را هم که به این لیست اضافه کنیم برزیل می‌توانید مقصدی شگفت انگیز و همه چیز تمام گذراندن تعطیلات باشد. اما پیش نیاز سفر به هر مقصد داشتن اطلاعت کلی درباره آن می‌باشد. راهنمای سفر به برزیل ما را با این مقصد خاص آشنا می‌کند.

برزیل در بخش آمریکای جنوبی قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می‌رود. این کشور همزمان میزبان بهترین فوتبالیست‌های دنیا بوده و  با داشتن طبیعتی استثنایی خانه‌ی خاص‌ترین موجودات حیات وحش نیز می‌باشد. چنانچه شما نیز قصد رزرو تور برزیل و بازدید از جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن را دارید بهتر است قبل از سفر اطلاعات کلی درباره آب و هوا، هزینه‌ها و حتی بهترین فصل سفر به این کشور را در اختیار داشته باشید. 

اطلاعات ضروری درباره برزیل

در ابتدای مطالب راهنمای سفر به برزیل اطلاعات کلی و کاربردی از این کشور مانند پایتخت، اختلاف ساعت با ایران، واحد پول و غیره را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

طول پرواز: حدوداً ۱۹ ساعت

واحد پولی: رئال

زبان رسمی: پرتغالی

پیش شماره: ۵۵+

اختلاف ساعت با ایران: ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر از تهران

شماره تماس با اورژانس: ۱۹۲

شماره تماس با پلیس: ۱۹۰

شماره تماس با آتش نشانی: ۱۹۳

مدارک لازم برای دریافت ویزای برزیل: اصل گذرنامه امضاء شده متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار، تمامی گذرنامه‌های قبلی متقاضی تا ۱۰ سال گذشته، ۱ قطعه عکس رنگی ۳*۴ (عکس باید دارای پس زمینه سفید باشد و نباید برای بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد)، اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل و یا پروانه کسب، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما (حداقل برای ۲۰ روز پس از تاریخ ارائه درخواست ویزا)، واچر هتل (برای کسانی که دعوت‌نامه دارند، باید در متن دعوت‌نامه آدرس محل اقامت شما ذکر شود)، گردش حساب ۶ ماه اخیر به همراه تمکن مالی، اصل و ترجمه تمامی صفحات شناسنامه و اجازه محضری والدین (برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین و یا به همراه یکی از والدین سفر می‌کنند).

آب و هوای برزیل

با توجه به قرارگیری برزیل در بخش آمریکای جنوبی، این کشور آب و هوایی کاملاً مخالف با ایران دارد. بدین صورت که با شروع بهار و تابستان در ایران برزیل وارد فصل سرما شده و شروع پاییز و زمستان ما همزمان است با آغاز فصل گرما در برزیل؛ اما در مجموع می‌توان گفت که آب و هوای گرمسیری بر این کشور حاکم بوده و حتی در فصل زمستان نیز خبری از بارش سنگین نیست. مسافران تور برزیل بایستی هنگام رزرو تور به این جابجایی فصل‌ها توجه داشته باشند. چرا که به دلیل ساحلی بودن برزیل انتخاب زمان مناسب برای سفر ارتباط مستقیم با استفاده از تفریحات آبی مانند شنا، موج سواری، قایق سواری و غیره دارد.

بهترین فصل برای سفر به برزیل

کشور برزیل در خط استوا قرار گرفته از این رو می‌توان تمام فصل‌ها را برای سفر به این کشور مناسب دانست. بهارهای برزیل آغاز فصل بارندگی ست، البته هوا همچنان متعادل بوده و می‌توان بازدیدی لذت بخش از آبشارهای ایگواسو را تجربه کرد، برزیل پس از پشت سر گذاشتن بهار و تابستان نسبتاً بارانی وارد پاییز و زمستانی بسیار خوش آب و هوا می‌شود. از این رو بارش باران متوقف شده و شرایط برای استفاده از تفریحات آبی و گشت و گذار در ریودوژانیرو و سائوپائولو کاملاً محیا است. هر چند که برزیل کشوری ست که در هر ۴ فصل سال میزبانی عالی برای میهمانان خود است اما بسیاری از گردشگران پاییز و زمستان را بهترین فصل سفر به این کشور می‌دانند.

درباره آب و هوای برزیل بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به برزیل

هزینه اقامت در برزیل

در ادامه مطلب راهنمای سفر به برزیل به مهمترین مبحث یعنی هزینه اقامت در این کشور می‌رسیم. خوشبختانه برزیل کشور گرانی نیست و می‌توان با هزینه نسبتاً پایین از امکانات اقامتی آن استفاده کرد. هزینه ۹ شب اقامت در این کشور با توجه به اینکه تمام هتل‌ها ۵ ستاره انتخاب شود حدود ۲۰۸۰ دلار می‌باشد. البته طبیعتاً با کم کردن مدت اقامت و انتخاب هتل‌های ۴ ستاره می‌تواند هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. برای رزرو هتل مناسب در برزیل با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید. ما مناسب‌ترین هتل‎‌ها را به مسافران معرفی می‌کنیم.

هزینه غذا در برزیل

در اولین پاراگراف مطلب راهنمای سفر به برزیل دیدیم که واحد پول رسمی این کشور رئال است؛ بنابراین مسافران این مقصد برای پرداخت هزینه‌های روزانه مانند خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره لازم است که همیشه مقداری رئال همراه داشته باشند. در شهرهای بزرگ برزیل مانند ریودوژانیرو و ایگواسو انواع رستوران‌های بزرگ و کوچک را می‌توان دید. هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های نسبتاً خوب برزیل برای هر نفر حدود ۳۵ رئال است. حتی می‌توان با انتخاب رستوران‌های معمولی‌تر هزینه غذا را به میزان قابل توجهی کاهش داد. در مجموع برزیل را می‌توان کشوری ارزان در زمینه هزینه‌های غذا و رستوران دانست.

هزینه حمل و نقل عمومی

تاکسی و اتوبوس دو وسیله رایج حمل و نقل عمومی در کشور برزیل هستند. در این کشور ۳ نوع اتوبوس وجود دارد. اتوبوس comum که بسیار معمولی بوده و برای عبور و مرور گردشگران خیلی مناسب نیستند، نوع دوم اتوبوس‌های executive هستند که راحتتر و مجهزتر از نوع اول بوده و مهمتر اینکه به دلیل توقف در ایستگاه‌ها بسیار سریعتر حرکت می‌کنند. اتوبوس‌های نوع سوم نیز leito نام داشته و بیشتر برای مسیرهای بین شهری استفاده می‌شوند. تاکسی‌های برزیل نیز با ایمنی بیشتر اما کرایه بالاتر آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند. علاوه بر تاکسی‌های عمومی می‌توانید با نصب اپلیکیشن از تاکسی‌های اینترنتی مانند اوبر برای رفت و آمد استفاده کنید.

هزینه سفر به برزیل چقدر است؟

هزینه‌های سفر به برزیل را می‌توان به دو بخش قبل از سفر و رسیدن به مقصد تقسیم‌بندی کرد. خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و تهیه بیمه مسافرتی از هزینه‌های قبل از سفر به برزیل هستند. تورهای برزیل با پرواز قطری برگزار می‌شود. این پرواز جز لوکس‌ترین ایرلاین‌های بین‌المللی بوده و در با یک توقف در دوحه مسافران به سائوپائولو می‌رساند. قیمت بلیط پرواز تهران به سائوپائولو از حدود ۳۳ میلیون تومان شروع شده و با توجه به تاریخ سفر کاهش یا افزایش قیمت دارد. درباره قیمت هتل نیز در پاراگراف‌های قبلی مطلب راهنمای سفر به برزیل صحبت کردیم.

همکاران ما با در نظر گرفتن ۹ شب و ۱۰ روز اقامت در برزیل با خدمات، بلیط هواپیما، اقامت در هتل، ترانسفرهای داخلی و بیمه مسافرتی هزینه سفر به برزیل را حدود ۲۰۹۰ یورو اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه قیمت پرواز جداگانه محاسبه شده و مسافران می‌توانند بابت سایر خدمات، با توجه به قیمت یورو روز ریال یا همان یورو پرداخت کنند.

در برزیل چه  جاذبه های گردشگری وجود دارد؟

از مستطیل سبز زمین فوتبال گرفته تا جزایر بکر آمازون برزیل را به کشوری بی نقص تبدیل کرده‌اند. در ادامه با معروفترین جاذبه‌های گردشگری برزیل آشنا می‌شویم:

  • جاذبه های گردشگری سائوپائولو: موزه هنری که معتبرترین آثار هنرمندان غربی را به نمایش گذاشته است، خیابان پائولیستا با انواع تفریحات و مراکز خرید رنگارنگ، پارک‌های تفریحی و رستوران‌های بین‌المللی از جاذبه های گردشگری سائوپائولو هستند.
  • جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو: ساحل کوپاکابانا با صندلی‌های آفتابی رنگی و انواع ورزش‌های آبی، کارناوال مهیج ریو، کوه شوگرلوف با مناظری خیره کننده، انواع رستوران‌ها و تله کابین، جنگل تیجوکا و مجسمه عظیم‌الجثه مسیح منجی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو هستند.
  • جاذبه های گردشگری ایگواسو: مجموعه آبشارهای ایگواسو و گشت و گذار در میان جنگل‌های آمازون از دیدنی‌های منطقه جذاب ایگواسو هستند.

درباره جاذبه های گردشگری برزیل بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی برزیل

زیبایی های کشور برزیل؛ برزیل به چی معروفه؟

رقص سامبا، مهد فوتبال جهان، زادگاه پله افسانه‌ای، کاروانال ریو، مجسمه مسیح منجی، کوه شوگرلوف، جنگل‌های آمازون، آبشارهای ایگواسو و سواحل رؤیایی! نام برزیل با ارزشمندترین جاذبه های گردشگری دنیا پیوند خورده و این کشور تمام معروفیت خود ا مدیون فوتبال، طبیعت منحصربه‌فرد و فرهنگ غنی خود می‌باشد. حال که با مطالعه مطلب راهنمای سفر به برزیل با این کشور و زیبایی‌هایش آشنا شدید، می‌توانید برای رزرو تور برزیل با بهترین قیمت و خدمات با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید