اسپانیا و میراث‌های جهانی ثبت شده در یونسکو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 8 نوامبر 2020
Loading...

«این اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است» همین یک جمله کافیست تا ارزش یک بنای تاریخی چند برابر شود. به هر جای دنیا که سفر کنید نمونه‌ای از این آثار ارزشمند را خواهید دید. کشور اسپانیا نیز با داشتن فرهنگ غنی و تاریخ دور و دراز جاذبه‌های بی‌مانندی را برای دیدن دارد. در ادامه معروفترین جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در یونسکو را معرفی خواهیم کرد.

کشور اسپانیا با ۴۵ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو بعد از کشورهای ایتالیا و چین قرار گرفته است. هر کدام از این آثار در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و گوشه‌ای از تاریخ و تمدن بشیریت را در قرن‌ها قبل نمایش می‌گذارند. از آنجایی که تور اسپانیا همیشه طرفداران پروپاقرص خود را دارد در این مطلب می‌خواهیم با معروفترین جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در یونسکو آشنا شویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در یونسکو

پارک گوئل (Park Güell)

گردشگرانی که تجربه سفر به اسپانیا و شهر بارسلونا را دارند با نام آنتونی گائودی آشنا هستند. معماری که زیبایی بارسلونا مدیون او و ذهن خلاقش است. پارک گوئل نیز اثری جذاب از این معمار بزرگ می‌باشد.

این پارک بر روی تپه‌ای بلند و برفراز شهر قرار گرفته است. موقعیت مکانی آن باعث شده تا آنتونی گائودی بتواند نبوغ خود را با طبیعت همگام کرده و دنیایی فانتزی از حجم‌های عجیب‌وغریب را بوجود آورد.


قیمت تور بارسلونا


ساختمان‌های پارک گوئل با گیاهان طبیعی تزیین شده و در تمام پیچ‌وخم‌های این پارک رویایی هارمونی رنگ‌های شاد را می‌تواند دید. اتاقی با فضا و ستون‌های عجیب، یکی از جذابترین نقاط پارک را تشکیل می‌دهد. در ورودی این اتاق دایناسوری فانتزی و البته خوش‌اخلاق به استقبالتان آمده و و پس از طی مسیر راه پله‌ای متفاوت‌ترین اتاق دنیا را در مقابل خود خواهید دید. این اتاق دارای ۸۶ ستون با طرح‌هایی غیر معمول و زیبا می‌باشد.

 پارک گوئل با مجسمه‌ها و سرامیک‌های رنگی به دلیل طراحی خلاقانه و منحصر به فرد از جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در یونسکو به شمار می‌آید.

ساختمان کازامیلا (Casa Milà)

باز هم شهر بارسلونا و معمار بی‌همتایش آنتونی گائودی! گائودی این بار با سنگ مرمر، خورده موزاییک‌های شکسته شده و سرامیک جادو کرده و ساختمانی به راستی متفاوت و نامتعرف به نام کازا میلا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این ساختمان به خواست تاجر ثروتمند اسپانیایی بنام پدرو میلا ساخته شد و گائودی نیز چیزی فراتر از هنر و خلاقیت را در ساخت آن به کار برد. معماری کازامیلا در دوره خود چنان متفاوت بود که مسئولین بارسلونا از آن انتقاد کردند اما در نهایت بنا ساخته شده و در لیست جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در یونسکو نیز قرار گرفت.

نمای کازامیلا از اقیانوس الهام گرفته شده و کاملا فانتزی طراحی شده است. ایوان‌های ساختمان تزییناتی از گیاهان دریایی بر روی خود دارند و با نگاه کردن به آن‌ها تاثیر موج دریا را به وضوح خواهید دید. در واقع گویی که تمام ساختمان با موج دریا در حال حرکت هستند.

علاوه بر نما، پشت بام کازامیلا هم بسیار منحصربه فرد طراحی شده است. دودکش‌هایی با طرح‌های تخیلی و مجسمه‌های عجیب و غریب منظره‌ای تماشایی را در برابر چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

جزیره زیبای ایبیزا (Ibiza Island)

دری گرانبها در جوار دریای مدیترانه که آوازه زیبایی‌اش در میان مناطق ساحلی دنیا پیچیده است. ایبیزا جزیره‌ای بی‌نهایت زیباست که نمی‌توان آن را تنها با زبان توصیف کرد. این جزیره را باید از نزدیک دید و زیبایی‌هایش را لمس کرد. بی‌دلیل نیست که ایبیزا در لیست معروفترین جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در میراث یونسکو قرار گرفته است.

بیش از ۴۰ جزیره کوچک و بزرگ آماده‌اند تا تعطیلاتی رویایی را برای گردشگران رقم زنند. سواحلی با ماسه‌های نرم، غارهای پر رمزو راز، صدها ورزش آبی پر هیجان، کشتی‌های کروز، هتل‌های لوکس، رستوران‌های جذاب با غذاهای مدیترانه‌ای، شب‌های با نشاط و همیشه بیدار و … همه و همه از جاذبه‌های ایبیزای زیبا و پرطرفدار هستند.

البته بازارهای محلی و مراکز خرید ایبیزا را هم نباید فراموش کرد. بازاراهایی که با زیبایی تمام طراحی شده و امکان خرید سوغاتی‌های رنگارنگ اسپانیایی را برای گردشگران فراهم کرده‌اند.

کلیسای جامع سویا (Catedral de Sevilla)

سومین کلیسای بزرگ جهان در میان لیست جاذبه‌های ثبت شده اسپانیا در میراث یونسکو جای می‌گیرد. این کلیسای عظیم کلیسای جامع سویا نام داشته و در شهر سویل اسپانیا قرار دارد.

کلیسای جامع سویا معماری به سبک گوتیک دارد و فضای داخلی آن چنان باشکوه است که بازدیدکنندگان را ساعت‌ها درگیر خود خواهد کرد. دیوارهای کلیسا با نقاشی‌های بسیار زیبا از مسیحیت تزیین شده و طراحی سقف آن در نوع خود بی‌نظیر و تماشایی است.


تور مادرید اسپانیا


این کلیسا یادگاری به جا مانده از قرن پانزدهم میلادی است و نکته جالب دیگر آنکه کریستف کلمب کاشف معروف نیز در این مکان به خاک سپرده شده است.

قصر آلکازار (Royal Alcázar of Seville)

آلکازار از باشکوه‌ترین قصرهای اسپانیا است که در شهر سویل قرار گرفته و قدمت آن به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. این قصر پستی و بلندی‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشته، سبک‌های مختلف معماری از گوتیک و باروک تا رنسانس نشان دهنده قدمت دور و دراز آلکازار هستند.

اتاق گوتیک، بخش تابلو فرش‌ها و کلیسا سه بخش اصلی قصر آلکازار هستند که با کاشی‌کاری‌های بسیار زیبا و حیرت‌انگیز تزیین شده‌اند. همچنین سالن سفیران با مجسمه‌های چوبی، باغ‌های فرانسوی، عربی، رنسانسی و باغ برکه با مجسمه کوچک پیام رسان از دیگر جاذبه‌های قصر آلکازار محسوب می‌شوند.

نکته جالب دیگر اینکه قصر آلکازار یکی از لوکیشین‌های اصلی سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت بوده است.

بیشتر بخوانید…

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

با فرهنگ و جاذبه‌های اسپانیا آشنا شوید

جذاب‌ترین سوغاتی‌های اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید