معرفی ترسناک ترین مکان های جهان؛ سفر به اعماق وحشت

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 7 آگوست 2024
Loading...

بازدید از ترسناک‌ترین مکان‌های روی زمین ممکن است در نگاه اول چندان جذاب به نظر نرسد اما تجربه نشان داده بسیاری از مکان‌هایی که در نگاه اول وحشتناک به نظر می‌رسند، اغلب به زیباترین جاذبه‌های سیاره زمین تبدیل شده‌اند. باورنکردنی ست اما از ایتالیا گرفته تا قطب جنوب همگی سهمی در ترسناک ترین مکان های جهان دارند. در اینجا به دیدن غارهای آهکی، بیمارستان‌های متروکه، گودال های در حال سوختن و دریاچه‌های عجیب و غریب می‌رویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ترسناک ترین مکان های جهان

از یک قلعه شبح‌آلود در فرانسه گرفته تا یک کافه ماوراء الطبیعه در بریتانیا، این مقاصد خالی از سکنه حتی شجاع‌ترین مسافران را هم به زانو درآورده‌اند…

جاده یونگاس شمالی، بولیوی (North Yungas Road, Bolivia)

مسیر لاپاز به کورویکو در بولیوی مسیری بسیار خوفناک است. این جاده ی از جنگل های بارانی آمازون در ارتفاع بیش از ۱۵۰۰۰ فوتی عبور می کند. وقتی آن ارتفاع ترسناک را  بدون هیچ خط جاده‌ای، نرده های محافظ و دید بسیار محدود به دلیل وجود باران و مه در نظر بگیرید، خواهید فهمید که چرا این بزرگراه ۵۰ مایلی به نام “جاده مرگ” معروف شده است.

در حالی که جاده یونگاس شمالی در دهه‌های قبل شاهد مرگ ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در سال بود، اکنون امنیتش بیشتر شده و به مقصدی محبوب برای دوچرخه سواران ماجراجوی کوهستان تبدیل شده است. البته همچنان می‌توان مسیر لاپاز به کورویکو را به عنوان یکی از ترسناک ‌ترین جاهای دنیا معرفی کرد.

ناگورو، ژاپن (Nagoro, Japan)

ناگورو یک دهکده کوچک ژاپنی با یک ویژگی بسیار خاص است: جمعیت عروسک‌هایی با اندازه واقعی که تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت انسان‌ها بیشتر است. ساکنان این دهکده اسباب‌بازی، کار تسوکیمی آیانو محلی هستند که پس از مرگ یا کوچ همسایه‌هایش شروع به ساختن ماکت‌های عروسکی کردند.

دوپلگانگرهای وهم‌آور را می‌توان در موقعیت‌های مختلف در سرتاسر روستا دید، ماهی‌گیرانی که در ساحل رودخانه نشسته‌اند، دانش‌آموزانی که کل کلاس‌های درس را پر می‌کنند، زوج‌های مسن که روی نیمکت‌های بیرون از ساختمان استراحت می‌کنند. در حال حاضر حدود ۳۵۰ عروسک و ۲۷ انسان (که کم سن‌ترین آنها بالای ۵۰ سال سن دارد) در ناگورو وجود دارد که آن را به یک دهکده اسباب بازی عجیب و غریب و تا حدودی وحشتناک تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران ناگورو را از ترسناک ترین مکان های جهان می‌دانند. در کنار ناگورو می‌توانید از شهر جهنم ژاپن هم دیدن کنید.

تپه صلیب، لیتوانی (Hill of Crosses, Lithuania)

مردم از قرن چهاردهم صلیب‌هایی را بر روی این تپه در شمال لیتوانی قرار داده‌اند. در طول دوره قرون وسطی، صلیب‌ها در اصل تمایل لیتوانی‌ها به استقلال را نشان می‌دادند. اما پس از شورش دهقانان در سال ۱۸۳۱، مردم به یاد شورشیان کشته شده شروع به افزودن صلیب‌ها کردند. این تپه بار دیگر در طول اشغال شوروی از سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۹۱ به محلی برای شورش‌های اعتراضی تبدیل شد.

تپه و صلیب‌ها توسط شوروی سه بار با بولدوزر تخریب شد، اما مردم محلی به بازسازی آن ادامه دادند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰۰ صلیب در آنجا حضور دارد وبه دلیل اینکه خالی از سکنه است، صدای باد که در بین صلیب‌ها میپیچد صحنه‌ای خوفناک را بوجود آورده‌اند. تپه صلیب در میان ترسناک ترین مکان های دنیا قرار دارد.

قلعه چاتو بریساک فرانسه (Château de Brissac, Maine-et-Loire)

این قلعه که غول دره لوآر نام دارد، مرتفع‌ترین قلعه فرانسه می‌باشد که دارای هفت طبقه، ۲۰۴ اتاق، گالری‌های پرتره متعدد و یک سالن اپرای خصوصی با گنجایش ۲۰۰ نفر است. قلعه توسط کنت های آنژو در قرن یازدهم ساخته شد و پادشاه لوئیس سیزدهم در سال ۱۶۲۰ آن را ترک کرد. از آن پس می‌گویند ارواح در قلعه سرگزدان هستند.

یکی از معروفترین ارواح قلعه، La Dame Verte (بانوی سبز) است که ظاهراً فرزند نامشروع پادشاه چارلز هفتم بود و بعداً توسط شوهرش در قرن پانزدهم پس از اینکه شوهرش او را در حال رابطه نامشروع دید در قصر به قتل رسید. طبق  دستان‌های قدیمی او اغلب در اتاق برج کلیسای کوچک، با لباس سبز خود دیده می‌شود. حتی برخی صدای ناله را در اطراف قلعه شنیده‌اند. البته این داستان‌ها مربوط به صدها سال قبل است.

این قلعه یک هتل محبوب است که میزبان رویدادهای ویژه‌ای مانند کریسمس است. مهمانانی که به اندازه کافی شجاع هستند ترجیح می‌دهند که یک شب را در قلعه بمانند و از اقامت در اتاق‌هایی که با مبلمان قدیمی تزئین شده‌اند، لذت ببرند. شما انقدر شجاع هستید که ریسک کرده و یک شب را در ترسناک ترین جاهای دنیا اقامت کنید؟ در سفر به فرانسه می‌توانید از قلعه آنژه، معروف به دژ تسخیرناپذیر دیدن کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور فرانسه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور فرانسه

جزیره عروسک‌ها (Island of the Dolls)

خاچیمیلو علیرغم تاریخچه و جایگاهش به عنوان میراث جهانی یونسکو، عمدتاً به خاطر Isla de las Munecas یا “جزیره عروسک ها” شناخته شده است. این جزیره کوچک که در میان کانال‌های متعدد منطقه پنهان شده است، به خاطر صدها عروسک و قطعات عروسک  آویزان از درختان و علف‌ها مشهور است.

جزیره عروسک ها اگرچه بیش از هر چیز دیگری شبیه یک مجموعه فیلم ترسناک به نظر می‌رسد، اما  قبلاً محل اقامت واقعی مردی به نام جولیان سانتا بارارا بوده است. باررا پس از یافتن جسد یک دختر مرده در کانال مجاور، اسباب‌بازی‌ها را جمع‌آوری کرد و به امید دفع ارواح شیطانی به نمایش گذاشت. مسافران جسور می‌توانند قایق اجاره کرده وارد یکی از ترسناک ترین مکان های جهان شوند.

قلعه بانگره، راجستان، هند (Bhangarh Fort)

ویرانه‌های یک قلعه ساخته شده در قرن هفدهم! قلعه بانگره شامل دیوارهای قلعه، بازارها، هالیس، کاخ‌های سلطنتی و معابد متعدد است که در سه طبقه بزرگ ساخته شده است. اما فریب زیبایی این ویرانه ها را نخورید چرا که آنها به عنوان تسخیر شده ترین قلعه در هند  و یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا شناخته می‌شوند.

دو افسانه قدیمی درباره قلعه وجود دارد. برخی می‌گویند که جادوگری به نام سینگیا قصد داشت که  شاهزاده خانمی به نام راتنواتی را شیفته خود کند اما در این کار موفق نشد. بنابراین او قصر را نفرین  و ساکنان را به مرگ محکوم کرد! داستان دیگری حاکی از آن است که یک زاهد محلی به دلیل اینکه قلعه بر خانه و مزرعه‌اش سایه انداخته بود آن را نفرین کرد. ظاهراً اگر کسی بخواهد سقفی برای قلعه بسازد، فرو می‌ریزد.

در حال حاضر قلعه بانگار اکنون یک سایت باستان شناسی است که به عنوان “خانه ارواح” شناخته می‌شود. این امکان وجود دارد که راهنمای استخدام کنید که بتواند سایت را به شما نشان دهد و جزئیات گذشته وهم انگیز آن را به شما ارائه دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در روز از این قلعه بازدید کنید زیرا بین غروب و طلوع خورشید این قلعه بسته است و محلی ها متقاعد شده ‌اند که هرکسی که شب را در میان خرابه‌ها بگذراند دیگر هرگز دیده نخواهد شد!

بیمارستان بلیتز آلمان (Beelitz-Heilstätten Hospital)

عکس‌های این بیمارستان بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد!  مجتمع Beelitz-Heilstätten (در ۵۰ دقیقه رانندگی در جنوب برلین) به عنوان یک آسایشگاه سل خدمت می‌کرد. همچنین در این مکان از قربانیان گاز خردل و مسلسل در طول جنگ جهانی اول از جمله نام آدولف هیتلر (در آن زمان به عنوان سربازی جوان از ناحیه پا مجروح شده بود)، نگهداری می‌شد. این بیمارستان بعداً در طول جنگ جهانی دوم به مرکز اصلی درمان سربازان نازی تبدیل شد و از سال ۱۹۴۵ تا فروپاشی دیوار برلین به عنوان بیمارستان نظامی شوروی مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه از چند بخش بیمارستان به عنوان مراکز توانبخشی اعصاب استفاده می شود اما اکثریت این مجموعه متروکه است. بخش‌های جراحی و روان‌پزشکی هر دو به حال خود رها شده‌اند و جای خود را به طبیعت داده‌اند و در نتیجه به یکی از ترسناک ترین مکان های جهان تبدیل شده است.

خانه مورتلس پلنتیشین آمریکا (Myrtles Plantation, USA)

این خانه در شهر کوچک سنت فرانسیس ویل، در شمال غربی نیواورلئان، عمارت Myrtles Plantation واقع شده و بر روی یک ایوان  125 فوتی قرار دارد. در ورودی شیشه ای رنگی به یک سرسرای بزرگ منتهی می شود که یک لوستر کریستالی فرانسوی بزرگ را به نمایش می گذارد.

اما داستان خانه مورتلس پلنتیشین به عنوان یکی از ترسناک ترین جاهای دنیا از این قرار است:  با کشته شدن ۱۰ نفر در خود عمارت، جای تعجب نیست که تعداد زیادی روح در خانه رفت و آمد داشته باشد، مشهورترین روح خانه کلویی است که گوشش را معشوقش بریده است. او یک کلاه سبز به سر دارد و در حالی که بازدیدکنندگان در رختخواب هستند به آنها نگاه می‌کند و حتی در یک عکس ظاهر شده است. یک عکس جدیدتر همچنین دختر جوان دیگری را نشان می دهد که به “دختر روح” معروف است که از پنجره خانه به بیرون نگاه می کند. مشاهده‌های وهم‌آورتر عبارتند از: کودکی که روی تخت‌ها می‌پرد، یک سرباز، یک کشیش وودو و روح صاحب قبلی که به قفسه‌ی سینه‌اش گلوله خورده بود.

علیرغم اینکه این مزرعه به عنوان تسخیر شده ترین خانه در آمریکا شناخته می شود، اکنون یک هتل با سرویس صبحانه و ۱۲ اقامتگاه است. تورهای ارواح در سایت برگزار می شوند و شما می توانید بین تورهای روزانه یا تورهای شبانه شبح آورتر یکی را انتخاب کنید.

مسیح پرتگاه ایتالیا (Christ of the Abyss)

اگرچه چندین نسخه از همان مجسمه عیسی وجود دارد که در کف اقیانوس پراکنده شده است (از جمله Key Largo) اما نسخه اصلی آن در دریای مدیترانه در سواحل San Fruttuoso، ایتالیا واقع شده است. این مجسمه به ارتفاع ۸ فوت توسط غواص ایتالیایی Duilio Marcante در سال ۱۹۵۴ سفارش داده شد. او می خواست نوعی یادبود را در همان نقطه ای که دوستش داریو گونزاتی چند سال قبل در حین غواصی در آن جان باخت، قرار دهد. و بدین ترتیب، مسیح پرتگاه متولد شد!

اما نتیجه انتهایی ساخت مجسمه با دست‌های دراز شده و نگاه رو به بالا به‌طور مبهمی ترسناک از آب درآمده است. حضور جلبک ها مجسمه‌ را خوفناک‌تر و به یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا تبدیل کرده است. صرف نظر از اینکه بنای یادبود را وهم‌آور یا زیبا (یا هر دو) می‌بینید، اما مطمئناً ارزش یک شیرجه ۵۵ فوتی برای گرفتن سلفی زیر آب با عیسی منجی را دارد. البته ایتالیا علاوه بر جاذبه‌های ترسناک، نقاط رمانتیک بسیاری دارد. به عنوان مقال می‌توانید از جاذبه های گردشگری ورونا دیدن کنید.

تابوت های آویزان، فیلیپین (Hanging Coffins, Philippines)

اگر می‌خواهید مردگان را در ساگادا ملاقات کنید نیازی نیست به زیر زمین بروید، فقط کافیست بالا به نگاه کنید. مردم این منطقه از فیلیپین به دفن مردگان خود در تابوت‌هایی که به کناره‌های صخره‌ها چسبیده‌اند، ​​شهرت دارند.

این سنت به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، بسیاری از تابوت‌های کنار صخره صدها سال قدمت دارند و به دلیل اینکه توسط شخصی ساخته شده‌اند که اکنون در داخل آنها قرار دارد، همه کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند.

کاتاکومب کاپوچین، ایتالیا (Capuchin Catacombs)

از میان همه دخمه‌های دنیا، از سالزبورگ تا پاریس، هیچ‌کدام به اندازه کاتاکومب دی کاپوچینی سیسیلی (دخمه‌های کاپوچینی) وحشتناک نیستند. این فضای ترسناک در اواخر قرن شانزدهم، زمانی که گورستان در صومعه کاپوچین تسخیر شد لقب یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا را دریافت کرد. در ابتدا قرار بود مردان مذهبی ساکنان انحصاری باشند قلعه باشند، اما هنگامی که در مورد فرآیندهای مومیایی طبیعی در این فضا صحبت شد همه چیز تغییر کرد!

در نتیجه، مقبره‌های زیرزمینی اکنون حاوی حدود ۸۰۰۰ جسد است که به راهروهای جداگانه تقسیم شده‌اند، از جمله یکی برای شخصیت‌های مذهبی، یکی برای مردان معروف، دیگری برای کودکان و حتی یکی برای باکره‌ها! اجساد مانند یک نمایشگاه موزه نمایش داده و به طرز عجیبی چیده شده‌اند.

جزیره مار، برزیل (Snake Island)

جزیره مار در حدود ۹۰ مایلی ساحل سائوپائولو واقع شده است، یکی از خطرناک ترین جزایر در کل جهان و بدون شک از ترسناک ترین جاهای دنیا است. این سایت نام خود را به دلیل تراکم بسیار زیاد افعی‌های سر نیزه طلایی به دست آورده است. برخی مطالعات به طور متوسط ​​یک تا پنج مار در هر متر مربع را گزارش می‌دهند. زمانی که سطح دریا در حدود ۱۱۰۰۰ سال پیش بالا رفت و جزیره مارها را از سرزمین اصلی برزیل جدا کرد، مارهای تازه جدا شده برای سازگاری با محیط در حال تغییر خود بسیار تکامل یافته و بسیار وحشتناک شدند.

بدون شکار در زمین جزیره، مارها یاد گرفتند که در بالای درختان شکار کنند و از هوا به پرندگان ضربه بزنند.  از آنجایی که آنها نمی توانستند پرندگان را ردیابی کنند و منتظر ورود سم بمانند، سم آنها پنج برابر قوی تر از همتایان خود در سرزمین اصلی شد. سم تولید شده قادر بود طعمه آنها را فورا بکشد و همچنین گوشت انسان را آب کند. به دلیل قدرت آنها، دولت برزیل مردم را از پا گذاشتن در جزیره منع کرده است! البته اگر منع هم نمی‌کرد تقریبا هیچکس علاقه‌ای برای سفر به جزیره مارها نشان نداده است.

سالن Raynham در نورفولک، انگلستان  (Raynham Hall in Norfolk)

این خانه روستایی انگلیسی ممکن است در ظاهر بسیار شیک و پ زرق و برق به نظر رسد، اما گذشته‌ای تاریک و وحشتناک دارد. شایعه شده است که “بانوی قهوه ای” اسرارآمیز که در سالن‌های تسخیر شده آن وجود دارد، لیدی دوروتی والپول است که در یک ازدواج ناخوشایند به دام افتاده بود و بعداً در آغوش یکیب از اشراف بریتانیایی دنیا را ترک کرد. طبق روایت‌ها شوهر خشمگین او که تویسط همسرش بسیار مورد تمسخر قرار می‌گرفت، لیدی دوروتی را در سالن رینهام حبس و مورد آزار قرار می‌داد تا جایی که سرانجام در سال ۱۷۲۶ درگذشت.  ظاهراً روح از آن زمان در خانه سرگردان است. بازدیدکنندگان می‌توانند در هر یک از “روزهای باز” در طول سال از خانه دیدن کنند.

Poveglia در ونیز، ایتالیا

جزیره زیبای پووگلیا در فاصله نیم مایلی دور از ساحل لیدو، زمانی منطقه قرنطینه افرادی بود که از طاعون رنج می بردند و در اوایل قرن بیستم از آن به عنوان بیمارستان روانی استفاده می‌شد. محققان ماوراء الطبیعه ادعا می‌کنند که ارواح بیماران سابق، این نقطه را به محل سکونت ابدی خود تبدیل کرده‌اند. این جزیره به طور رسمی برای عموم بسته است، اگرچه کشتی‌ها و قایق‌های چارتر گاهی مسافران را برای بازدیدهای از قبل هماهنگ شده می‌برند.

جزیره پووگلیا بارها و بارها برای فروش گذاشته شده است اما هیچکس نمی‌خواهد مسئولیت نگهداری اواح ساکن در انجا را به عهده بگیرد. برخی ادعا می‌کنند که تعدادی از آن‌ها را دیده‌اند. گوسل می گوید: چه درست باشد چه نباشد، این جزیره یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا می‌باشد.

پورت آرتور در تاسمانی، استرالیا (Port Arthur)

استعمارگران بریتانیایی پورت آرتور تاسمانی را به عنوان مستعمره خود برای مجازات در سال ۱۸۳۰ تأسیس کردند. زندانیان این شهرک پس از ورود از بریتانیا، در سلول انفرادی، کار سخت و آزار جسمی و روانی متحمل شدند. بیش از ۱۰۰۰ نفر از آنها قبل از پایان عملیات در سال ۱۸۷۷ جان خود را از دست دادند. تصور می‌شود که هر روحی که شکنجه شده همچنان در این ساختمان در حال رفت و آمد است و برخی بازدیدکنندگان آن‌ها را دیده‌اند. از صندلی‌های گهواره‌ای خالی که به تنهایی حرکت می کنند تا ارواح با لباس های قرن نوزدهم و لباس‌هایی که ناگهان در پنجره‌ها ظاهر می‌شوند اینجا را به یکی از وحشتناک‌ترین جاهای دنیا تبدیل کرده‌اند.

ملکه مری در لانگ بیچ، کالیفرنیا (The Queen Mary in Long Beach)

این کشتی اقیانوس پیمای زیبا که توسط کانارد وایت استار در سال ۱۹۳۶ راه اندازی شد، بیش از ۳۰ سال را در خدمت سپری کرد تا اینکه برای همیشه در لانگ بیچ پهلو گرفت و تبدیل به یک هتل و جاذبه توریستی شد. از آن زمان، بازدیدکنندگان و کارکنان به طور یکسان گزارش داده‌اند که ارواح بی شماری را در کشتی دیده‌اند. این ارواح عبارتند از: «بانوی سفیدپوش» که اغلب با لباس شب رنگ پریده دیده می‌شود و به تنهایی در بار لابی می‌رقصد، ویلیام اریک استارک، افسری که بر اثر مسمومیت تصادفی در کشتی جان باخت و در حال پرسه زدن در عرشه تفرجگاه دیده شد و لئونارد هورسبورو، آشپزی که در آخرین سفر ملکه مری در دریا درگذشت و گفته می‌شود اکنون آشپزخانه هتل را تسخیر کرده است.

خانه لیزی بوردن در فال ریور، ماساچوست (The Lizzie Borden House)

قتل سال ۱۸۹۲ تاجر اندرو بوردن و همسر دومش ابیگیل، در این خانه در سرتاسر کشور خبرساز شد! لیزی، دختر اندرو متهم به قتل پدر و نامادری‌اش شد اما در نهایت در محاکمه‌ای که پس از آن بسیار مورد توجه قرار گرفت تبرئه شد. از آن زمان، مهمانان انواع و اقسام مشاهدات عجیب و غریب در خانه را گزارش کرده‌اند. تورهای ارواح و اقامت شبانه برای مسافران بی باک که می خواهند بازدید از این خانه را در تجربیات سفرشان ثبت کنند دسترس است.

کاسا لوما در تورنتو، انتاریو (Casa Loma)

برای دهه‌ها، هم مهمانان و هم کارکنان این قلعه صداهای عجیبی قدم‌ها و باز و بسته دن درها را گزارش داده‌اند.  تصور می شود که “بانوی سفیدپوش” روح خدمتکاری است که در اوایل قرن بیستم بر اثر آنفولانزا می میرد، در حالی که گفته می شود روح صاحبان اصلی کازا لوما، سر هنری پلات و همسرش لیدی مری، هنوز در این محوطه وجود دارد. شما می‌توانید در طول روز و یا در ماه اکتبر، زمانی که مهمانان می‌توانند در مسیری در میان برخی از وحشتناک‌ترین تونل‌های قلعه بگردند از خانه بازدید کنید.

فانوس دریایی سنت آگوستین فلوریدا (St. Augustine Lighthouse)

این فانوس دریایی قرمز و سفید و سیاه از سال ۱۸۷۴ دریانوردان را در ورودی سنت آگوستین راهنمایی کرده است. اما در مقابل  تعداد زیادی از شبح‌های ساحلی را به خود جذب کرده!  کارمندان صدای زنگ و پنجره‌هایی که به‌طور تصادفی باز می‌شوند را به روح  Shadow Figur نسبت می‌دهند که بسیاری از بازدیدکنندگان اصرار دارند که او را دیده‌اند که از روی نرده‌های داخلی به آنها نگاه می‌کند. همچنین شبح یک نگهبان سابق حضور خود را با عطر سوزاندن تنباکوی گیلاس آشکار می کند!  شما می‌توانید در طول روز، از پله‌های مارپیچ بالا بروید یا اگر جرات دارید شب‌ها در تور ارواح شرکت کنید.

شهر ممنوعه در پکن (The Forbidden City)

اگرچه این مجموعه باستانی در طول روز مملو از بازدیدکنندگان است، اما هر روز عصر بسته می‌شود و در آن زمان است که همه چیز جالب می‌شود! بیش از چند نگهبان شب از ظهور زنی با لباس سفید خبر داده اند که در حال پرسه زدن در محوطه است و گریه می کند. برخی دیگر ادعا کردند که زنی را که لباس سیاه پوشیده بود، در گوشه ای انداختند و به او دستور دادند که بچرخد، اما یک مزاحم بدون چهره را دیدند!

ترسناک ترین مکان های ایران

در سرتاسر دنیا مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای تجربه ترس و شگفتی به آنجا بروید! امروز می‌خواهیم شما را با ترسناک ترین مکان های دنیا در ایران آشنا کنیم که می توانید از آنها دیدن کنید. پس  برای کشف مقاصد عجیب و مرموز در ایران آماده باشید:

باغ سنگی درویش خان

باغ اطراف منطق کویری قرار دارد که حس وحشتناکی به آن بخشیده و فضایی مرموز دارد. درویش خان فردی ناشنوا بود که در اطراف سیرجان زمین‌های کشاورزی داشت. در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی بر اثر اصلاحات ارضی درویش خان تمام زمین های خود را از دست داد و همین موضوع او را بسیار اندوهگین و ناامید کرد. پس از چند سال او که هنوز از دست دادن سرزمینش غمگین بود تصمیم گرفت به نشانه این ناراحتی دست به اقدامی بزند و این آغاز داستان چگونگی خلق مکانی ترسناک و مرموز در ایران است.

او درختان بزرگی را در چاله‌ها کاشت و به این کار ادامه داد. زمانی که کاشت این درختان خشکیده به پایان رسید، شروع به آویختن سنگ از شاخه های درختان کرد. در نهایت باغ سنگی به وسعت ۱۰۰۰ متر رسید و ۱۸۰ درخت در آن کاشته شد. سنگ‌هایی که مانند میوه از آن آویزان شده بود، حس عجیب و گاهی وحشتناکی به این باغ می‌داد.

جنگل سربرج یا جنگل جیغ

حال و هوای این جنگل در طول روز کاملا عادی و آرام است اما در شب صدای عجیب و وحشتناکی از درختان  به گوش می رسد. صدای سوت یا جیغ به محض تاریک شدن هوا شنیده می شود و تا سحر ادامه دارد. شنیدن فریاد در جنگل ممکن است یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی باشد که برای افرادی که تصمیم می گیرند یک شب در جنگل بمانند اتفاق بیفتد! جنگل جیغ مشهد یکی از اسرارآمیزترین نقاط ایران است.

برخی از اهالی روستای سربرج این صداهای هولناک را به ملخ‌هایی که به منطقه هجوم آورده و شب‌ها به درختان و علفزارهای اطراف پناه می برند نسبت می‌دهد. برخی هم علت این صداها را به عوامل ناشناخته از جمله تغییرات آب و هوایی می‌دانند. هر چه هست صداها جنگل را به یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا تبدیل کرده است.

دره ستارگان در قشم

دره ستارگان معروف به گذر ارواح در ۵ کیلومتری جنوب ساحل جزیره قشم قرار دارد و قطعا یکی از مکان های ترسناک و مرموز ایران است. این دره زیبا یکی از بهترین مکان ها برای علاقه مندان به  نجوم و زمین شناسی است. (برای دیدن سایر جاذبه های گردشگری قشم کلیک کنید)

قنات قصبه گناباد

قنات قصبه گناباد قنات باستانی با ویژگی‌های عجیب و غریب است و قدمتی ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ ساله دارد. این قنات جزو قنات های ایرانی است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قنات همچنین دارای دو دالان زیرزمینی به طول ۳۳ کیلومتر و چاه های بسیار عمیق می‌باشد.

این قنات را می‌توان طولانی ترین قنات جهان دانست زیرا ۳۳ کیلومتر حفر شده است. به همین دلیل اهالی می گویند این قنات را شیاطین حفر کرده اند!

علاوه بر برخی داستان‌های اساطیری و تاریخی که حکایت از قدمت این قنات دارد، باستان شناسان با استفاده از سفال‌های جمع‌آوری‌شده از دهانه چاه‌های اصلی، قدمت این قنات عجیب به دوران حکومت هخامنشیان نسبت داده‌اند.

کویر ریگ جنی

کویر ریگ جنی شگفت‌انگیزترین و ترسناک‌ترین منطقه ایران است که اتفاقات بی‌پاسخ بسیاری در آن رخ داده و موجودات زنده زیادی به کام مرگ فرستاده شده‌اند. با این حال، هنوز هم مورد علاقه بسیاری از گردشگران ماجراجو است. اتفاقات ریز و درشتی که در کویر ریگ جن رخ داده، آن را در ذهن خیلی‌ها به علامت سوال تبدیل کرده و به یکی از مکان های ترسناک دنیا در ایران تبدیل کرده است.

کویر ریگ جن با وسعت ۳۸۰۰ کیلومتر مربع، منطقه‌ای پر از تپه های ماسه‌ای ست در کویر مرکزی ایران قرار دارد. این منطقه وسیع فاقد چاه آب و منبع آبی بوده و به همین دلیل هرگز مورد علاقه کاروانیان نبوده است. با این وجود در چند سال اخیر گردشگران بسیاری از آن بازدید کرده‌اند.

غار پرآو دیوان دره

در اعماق یکی از کوه‌های استان کرمانشاه و در نزدیکی شهر دیوان دره غاری وجود دارد که به عنوان خطرناک ترین غار ایران شناخته می‌شود و به یکی از مکان‌های ترسناک و مرموز کشور تبدیل شده است. اینجا کوهی مرتفع غاری را پنهان کرده که عمیق ترین غار ایران است. غار پرآو ۱۴۵۴ متر طول و ۷۵۱ متر عمق  و ۲۶ حلقه چاه در قسمت‌های مختلف دارد.

در این غار، آب روانی وجود دارد که از ذوب یخچال های زیرزمینی سرازیر شده و به همین دلیل نام این غار را پرآو به معنی پر آب گذاشته‌اند.

دودکش پری (هودو)

پدیده دودکش‌های پری یکی از جاذبه‌هایی است که در نقاط مختلف دنیا مانند زنجان در ایران دیده می شود. در اصطلاح زمین شناسی به این پدیده طبیعی «هودو» می گویند.

هودو در واقع سنگی قارچ مانند است که در اثر فرسایش به شکل مناره بلند و نازکی درآمده و سنگ دیگری روی آن گذاشته اند. در زنجان به این هودوها «دودکش های پری» می گویند. شاید بپرسید که چرا مردم محلی به این دودکش ها «دودکش های پری» می گویند؟ زیرا در گذشته ساختن هر بنایی که برای انسان سخت بود را به جن و شیاطین نسبت می دادند.

سخن پایانی

اگر به داستان‌‌ها و فیلم‌های ترسناک علاقه دارید، بدون شک از سفر به مکان‌های مخوف استقبال خواهید کرد! در این مطلب با ترسناک ترین ممکان های دنیا آشنا شدیم. برخی از آن‌ها اکنون به جاذبه های گردشگری برای اهالی هیجان تبدیل شده‌اند و ورود به برخی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست! اگر قصد سفری با ماجراجویی‌های هیجان انگیز را دارید می‌توانید با همکاران ما در واحد بلیط‌های خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

مکان اسرارآمیز در دنیا کدامند؟

هر شخصی دیدگاه خود را در زمینه مکان های اسرارآمسز دارد در اینجا ما مکان‌های اسرارآمیز خالی از سکنه را معرفی می‌کنیم:

  • هتل چلسی
  • عمارت لالوری
  • خانه لیزی بوردن
  • کارخانه تقطیر ساحلی خزه
  • مزرعه Myrtles
  • خانه سندرز
  • هتل استنلی
  • خانه اسرارآمیز وینچستر

جن زده ترین مکان در آسیا کدام است؟

۷ مکان خالی از سکنه در آسیا:

  • قلعه بانگره، هند
  • لوانگ سوو، اندونزی
  • شهر ممنوعه، چین
  • بیمارستان قدیمی چانگی، سنگاپور
  • برج منحصر به فرد ساتورن، تایلند.
  • بیمارستان روانی گونجیام، کره جنوبی.
  • قلعه هیمجی، ژاپن

مخفوف‌ترین کشور آسیا در زمینه داشتن شخصیت‌های ترسناک کجاست؟

ژاپن! این کشور توانسته عنوان خوفناک شخصیت‌سازی در فیلم‌های ترسناک را به خود اختصاص دهد

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید