هرگز در تور کانادا؛ چند کار را انجام ندهید

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 11 مه 2019
Loading...

کانادا، با مردمانی مودب و مهربان مشهور است. اما اگر شما بخواهید از قوانین و هنجارها فراتر روید دیگر روی خوش نمیبینید. پس لازم است قبل از سفر به این سرزمین با فرهنگ و قانون‌های آنها آشنا شوید و تور کانادای شما، به خوبی و خوشی به سرانجام برسد.

کانادا، جز امن‌ترین کشورهای جهان بشمار می‌آید

مردم هنگام سفر به مکان‌های مختلف ممکن است کارهایی را به صورت غیرعمد انجام دهند، که تبعات سختی را به دنبال داشته باشد. البته بخشی از این اشتباهات به دلیل آشنا نبودن با فرهنگ و قوانین کشورهای مقصد صورت می‌پذیرید.

جالب‌ست بدانید بعضی از این خطاها که شاید حتی روح شما هم از آنها بی‌خبر باشد، حبس و مجازات برای شما به همراه می‌آورد. گاهی این قوانین شاید به نظر، خنده‌دار بیاید و شبیه به یک شوخی بی‌مزه است اما زمانی که به پای عمل می‌رسد، داستان طنزگونه تبدیل به یک داستان تراتژیک می‌شود. چون تمام زندگی شما را ممکن‌ست تحت شعاع قرار دهد.

.


یک جولای، روز جشن ملی کانادا است

در ادامه شما می‌خوانید که در کانادا چه کارهایی را نباید انجام دهید، تا سفر شما در تور کانادا به یک خاطره تلخ بدل نشود.

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

این کارها را در کانادا انجام ندهید!

در مورد روابط بین انگلیس و فرانسه صحبت نکنید

کشور فرانسه و انگیسی و امپراطوری‌های آنها با بومی‌های کانادا اختلاف نظرهایی داشتند. در بازه‌های تاریخی در این خصوص مشکلات فراوانی به وجود آمده است. شاید هیچگاه بین آنها جنگی در نگرفت، اما جدال‌ها خاتمه نیافته و کدورت‌ها باقی مانده است.

بومیان کانادایی، ساکنان اصلی این خاک هستند و هنوز داخل مرزها زندگی می‌کنند

به آنها نگوید که شبیه آمریکایی‌ها هستند

اگر به یک کانادایی بگوید که شبیه آمریکایی‌ها هستند، واکنشن سریعی نشان می‌دهند. آنها خود را تقریبا از همسایه جنوبی خود مجزا می‌دانند و معتقدند که یک هویت مستقل از آمریکایی‌ها دارند. ممکن است بعضی از آنها با لجهه آمریکایی صحبت کنند یا شهر تورنتو شبیه به کشور جنوبی باشد؛ اما کانادایی‌ها برای خود یک تاریخ، سیاست و اقتصاد جداگانه از ایالات متحد قائل هستند و به افتخار می‌کنند.

تور کانادا
زبان فرانسوی، شامل زبان مادری ۶٫۶ میلیون کانادایی است

در مورد تصویر ملکه بریتانیا بر روی سکه‌های آن‌ها، اظهار نظر نکنید

عجیب اما واقعی! تصویر ملکه بریتانیا بر روی تمام سکه‌ها و  20 دلاری‌های کانادایی حک شده است. گرچه کانادایی‌ها به طور عمومی وفاداریی را نسبت به سلطنت بریتانیا بیان نمی‌کنند، اما واقعیت اینست که ملکه الیزابت، ملکه این سرزمین است و قوانین این سرزمین به نام و امضای او رسمیت پیدا می‌کند.

تور کانادا
الیزابت دوم، ملکه قلمرو بریتانیا، حاکم کشور کانادا هم می‌باشد

از ” تیم هورتونز” انتقاد نکنید

تیم هورتونز یک رستوران زنجیره‌ای کانادایی است که بیش از چهار هزار شعبه در جهان دارد و بزرگترین رستوران و فست فود شناخته می‌شود. این فست فود توسط بازیکن هاکی روی یخ به اسم تیم هورتون راه اندازی شده است. قهوه و دونات‌های این رستوران بسیار محبوب است. شاید یکی از دلایل استفاده بسیار زیاد دونات توسط مردم این سرزمین، وجود تیم هورتونز باشد و اینجا در مقایسه با دیگر کشورها، شیرینی فروشی‌های بسیاری دارد. اگر حتی از قهوه یا دونات اینجا هم خوشتان نیامد، به هیچ وجه به این نماد فرهنگی کانادا توهین نکنید.

این کمپانی، مالک ۴/۲۸۸ رستوران در جهان است

فراموش نکنید، که عذرخواهی کنید

شاید کلیشه‌ای باشد اما مردم اینجا خیلی از کلمه ” من متاسفم” یا راحت‌تر ” متاسفم” استفاده می‌کنند. جای تعجب ندارد چون مردمان این سرزمین به مودبی، زبان‌زد هستند. زمانی که شخصی به صورت غیر عمد به شما تنه زد و گفت ” متاسفم”، شما هم در جواب این کلمه را تکرار کنید حتی اگر شما به هیچ وجه مقصر نباشید. اگر اینگونه رفتار نکنید، در نظر دیگران فردی بی‌ادب تلقی خواهید شد.

مردم اینجا، به خونگرمی و آداب معاشرت محترمانه شهره هستند

هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، اول اجازه دهید افراد داخل پیاده شوند و بعد شما شوار شوید

این قانون بیشتر در شهر ونکور، تورنتو و منترال که ازدحام جمعیت زیاد است؛ اعمال می‌شود. هنگام سوار شدن اتوبوس، قطار و هر وسایل عمومی دیگر، کنار بیاستید و اجازه بدهید اول افراد داخل وسیله پیاده شوند و بعد شما سوار شوید. البته کلمه “متاسفم” را کنار زبان خود آماده نگه دارید که اگر مبادا به شخصی برخورد کردید، بیان کنید.

کانادا، دارای سیستم حمل و نقل وسیعی است

اگر شربت افرا هم دوست ندارید، در جمع اعلام نکنید

برگ درخت افرا در پرچم آنها حک شده  و این درخت نماد این کشور می‌باشد. علاوه‌بر ارزش سمبلیک افرا، یکی از اغلام پر استفاده غذایی کانادایی هم است. شهر کبک بزرگترین تولیدکننده آن‌ست و در پنکک، وافل، تست فرانسوی و دسر جوی دوسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی‌شک یکی از بهترین سوغاتی‌های کانادا هم همین مایع شیرین و دلچسب خواهد بود. پس حتی اگر از طمع آن هم خوشتان نمی‌آید، اصلا بازگو نکنید.

شربت افرار، دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می‌باشد

اگر از خوردن  پوتین (poutine) لذت نبرید، به کسی نگوید

پوتین یک غذای سنتی کانادایی است که از ورقه‌های سیب زمینی همراه با پنیر و آب گوشت پخته می‌شود که بسیار سنگین و چرب است. قبل از اینکه پوتین را امتحان نکرید، راجع به آن اظهارنظر نکنید.

در پخت سنتی پوتین، گوشت هم به آن اضافه می‌کنند

در اینجا نگوید که زمستان خیلی سرد است

کسانی که در اینجا زندگی می‌کنند، به خوبی به سرمای زمستان واقف هستند و دوست ندارند که کسی این موضوع را یادآوری کند. مخصوصا اگر از کشورهای گرمسیری به کانادا رفتید اصلا این جمله را به زبان نیاورید. بعداز تعطیلات شما به خانه هایتان می‌روید اما زندگی در کانادا و سرمای کشنده زمستان، در جریان است.

بیشتر خاک کانادا که در قطب شمال قرار دارد، خالی از سکنه است

برای رزرو تور کانادا با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید