نقشه کشور ویتنام ، معرفی ویتنام شمالی، جنوبی و مرکزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 10 سپتامبر 2023
Loading...

کشور ویتنام در جنوب شرق آسیا قرار دارد. پایتخت این کشور زیبا شهر هانوی است. ویتنام از سمت شمال با جمهوری چین و از سمت غرب با کشور لائوس همسایه است. رودهای مهمی مانند رود مکونگ و رود سرخ در ویتنام جریان دارند. رود مکونگ با طول ۴ هزار کیلومتر ، در جنوب شرق آسیا قرار دارد. این کشور در بخش کشاورزی ، جنگل‌داری و ماهیگیری نیز پیشرفت چشمگیری داشته و با یک رشد ۳٫۷۶ درصدی مواجه است.  در  مقاله نقشه کشور ویتنام به معرفی ویتنام شمالی، جنوبی و مرکزی می‌پردازیم و جاذبه‌های گردشگری این کشور را به شما می‌شناسانیم.

ویتنام در کدام قاره قرار دارد؟

ویتنام، یکی از بی نظیرترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است، اما درک آن کار آسانی نیست. برای بدست آوردن اطلاعات کافی و صحیح، نیاز به تحقیق و جستجو در جوانب مختلف آن داریم. جمهوری سوسیالیستی ویتنام نام رسمی کشور ویتنام است و آن در منطقه جنوب شرقی آسیا قرار دارد. پایتخت آن هانوی است و جمعیت آن بیش از ۹۷ میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور ویتنامی است. ویتنام با چین در شمال، لائوس در غرب و کامبوج در جنوب غربی هم مرز است. در ادامه نقشه کشور ویتنام را می‌بینیم.

پایتخت کشور ویتنام

شهر هانوی، پایتخت ویتنام است و در بخش شمالی این کشور قرار دارد. این شهر به طور کلی در ساحل رود سرخ و جنوب خلیج تونکین قرار گرفته است. هانوی به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ویتنام مشهور است.

تا قرن نوزدهم، هانوی تحت تأثیر قدرتمندترین امپراطوری‌های چین، مانند دودمان هان و دودمان تنگ ایفا بوده است. پس از آن، هانوی تحت استعمار فرانسه قرار گرفت و به عنوان یکی از مستعمرات فرانسوی در آسیا شناخته شد. این تاریخچه باعث شده است که هانوی یک تلفیق فرهنگی بین شرق و غرب باشد و تمامیک از جاذبه‌های آن است.

شهر هانوی دارای معماری و مناظر طبیعی زیبایی است. از جاذبه‌های گردشگری مهم هانوی می‌توان به حومه قدیمی شهر با بازارها و کوچه‌های خیابان های معروف، ها نوی، بائو تان، و سو، و همچنین دریاچه هوآن کیم لاک (دریاچه گیمپو) و پل لان بون اشاره کرد. همچنین، معابد و موزه های تاریخی نیز جزو جاذبه‌های هانوی می‌باشند.

شهر هانوی نیز معروف به مرکز فرهنگی، آموزشی و اداری کشور است. در آن مکان‌های فرهنگی مهمی مانند موزه ملی هانوی و جزیره تمپلها و معابدها وجود دارند. همچنین، دانشگاه هانوی و دانشکده‌‌های عالی معتبری نیز در این شهر قرار دارند.

در مجموع، با توجه به فرهنگ و تاریخچه غنی و مکان‌های دیدنی آن، هانوی یک شهر تاریخی، فرهنگی و زیبا در ویتنام است.

با ما همراه باشید تا ویتنام شمالی، جنوبی و مرکزی را بهتر بشناسیم. همچنین می‌توانید جهت اطلاع از قیمت تور ویتنام به کارشناسان ما در واحد تورهای خارجی در تماس باشید.

تاریخچه کشور ویتنام

در سال ۱۸۰۲ میلادی، آقای نگوین آن قسمت‌های شمال، مرکز و جنوب ویتنام را با شهرهای تونکن، آنام و کوشن شین متحد کرد و امپراطوری ویتنام را تأسیس کرد. اما در دهه ۱۸۶۰ میلادی، فرانسوی‌ها وارد و مداخله کردند و در سال ۱۸۸۳ سرزمین را تحت سلطه خود قرار دادند، و در سال ۱۸۸۷ اتحاد هندوچینی که شامل کامبوج و لائوس بود را تشکیل دادند. 

شورش‌های ضداستعمارگری در سال ۱۹۳۰ شروع شد که به جنگ و اشغال برای ویتنامی‌ها منجر شد و تا ۴۰ سال به آنها آسیب رساند. سپس تصرف ویتنام توسط ژاپن در سال ۱۹۴۰، موجب تشکیل حکومتی تحت حکومت امپراطوری بائودای شد. در سال ۱۹۴۱، رهبر کمونیست ویتنام، هوشی مین، ویت مین را به صورت یک ارتش چیریکی تشکیل داد تا با ژاپنی‌ها مقابله کند. پس از پایان جنگ آمریکا، جمهوری دموکراتیک ویتنام در هانوی تأسیس شد و هوشی مین به عنوان رهبر آن انتخاب شد. 

در سال ۱۹۴۶ میلادی، کشور فرانسه نیز کشور ویتنام را به صورت یک کشور آزاد معرفی کرد و به آن رسمیت شناخت. هوشی مین، به منظور جنگ با استعمارگران و با ئودای که دوباره به تخت سلطنت بازگشته بود، هانوی را ترک کرد. ویت مین به عنوان نخست وزیر در طول سال‌های متوالی تمامی تونکن را اشغال و در نهایت با برنده شدن پس از ۵۵ روز محاصره در دین بین فو، فرانسوی‌ها را به زانو درآورد.

در ژوئیه ۱۹۵۴، قرارداد صلح ژنو ویتنام را به منطقه کمونیست (شمال) و منطقه نگودین دیم (جنوب) تقسیم کرد. در سال ۱۹۵۶، شمال از شرکت در انتخابات امتناع کرد و بائودین خلق شد و نگودین دیم در جنوب ویتنام جمهوری جداگانه اعلام کرد. در سال ۱۹۶۱، رئیس جمهور آمریکا، کندی، مستشاران نظامی خود را برای کمک به سرکوب رژیم سرکوبگر دین (چیریک های کمونیست در جنوب ویتنام) اعزام کرد. آمریکا همچنین از سال ۱۹۶۴ بمباران هوایی منظمی را آغاز کرد و تعداد زیادی نیروی آمریکایی در جنگ و شورش در ویتنام درگیر شدند. مذاکرات صلح در سال ۱۹۶۹ آغاز شدند، اما در سال بعد آمریکا همچنان در کامبوج و لائوس درگیر جنگ با ویت کونگ بود. سرانجام در سال ۱۹۹۳، این جنگ رسماً به پایان رسید. امروزه، ویتنام در صلح و آرامش به سر می‌برد و به عنوان یک کشور امن و دیدنی با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده شهرت دارد.

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین هتل های ویتنام برای سفر توریستی

جنگ ویتنام

جنگ ویتنام (۱۹۵۵-۱۹۷۵) یک جنگ کوتاه و شدید بین جمهوری دموکراتیک ویتنام (شمال ویتنام) و جمهوری ویتنام (جنوب ویتنام) بود. این جنگ به دلیل تنازع بین دو قدرت و تلاش برای اتحاد کامل کشور ویتنام برگزار شد. اتحاد قوا آمریکا و سایر کشورهای غربی در دامنه جنگ قرار داشت و از طریق پشتیبانی مالی و نظامی جمهوری ویتنام مبارزه را به انجام می‌رساند. بخش عمده‌ای از جنگ بین ایالات متحده و ویتنام صورت گرفت، اما همچنین هزاران سرباز از جمهوری آفریقای جنوبی و استرالیا و دایره‌های دیگری از امپراتوری بریتانیا در آن شرکت کردند.
جنگ ویتنام یکی از خشونت‌آمیزترین و دردناکترین جنگ‌های سدهٔ بیستم بوده و در امریکا و دیگر کشورهای غربی اعتراض‌ها و جنبش‌های ضدجنگ راه‌اندازی کرد، همچنین عامل باعث کاهش اعتماد بین المللی به کشورهای غربی و وقوع جنبش‌های سوءسربازی در این کشورها شد.
نتایج جنگ ویتنام با شکست امریکا و کشورهای هم پیمانش به پایان رسید و به عقیدهٔ برخی تاریخ‌نگاران، آغاز دوران پساایمپرالیسم در سیاست خارجی ایالات متحده بود. در نهایت، در سال ۱۹۷۵ نام جمهوری ویتنام به جمهوری سوسیالیستی ویتنام تغییر پیدا کرد و کشور ویتنام تحت نفوذ شوروی قرار گرفت و اقتصاد آن دچار مشکل شد. همچنین، جنگ ویتنام منجر به مرگ حدود ۲ میلیون نفر و تخریب بزرگی در ساختارهای فیزیکی و زمین‌شناسی ویتنام شد.

بیشتر بخوانید

غذاهای ویتنامی خوشمزه را از دست ندهید

معرفی ویتنام شمالی

ویتنام شمالی کشوری در شرق آسیا است و از شمال به چین و از جنوب به کامبوج و لائوس مرز می‌کند. پایتخت ویتنام شمالی هانوی است و شهرهای دیگر مهم آن شامل هایفونگ، های نوی و دانانگ می‌شود.

ویتنام شمالی دارای تاریخ و فرهنگی بسیار غنی است که هنوز هم در جوامع محلی قوی است. شمال ویتنام بسیار زیبا و چشمگیر است، با کوه‌ها، صنوبرهای بلند، دریاچه‌ها و صحراهای خشک. همچنین این منطقه دارای میراث طبیعی و تاریخی بسیاری مانند خلیج هالونگ، مزارع تراسهای رشته‌کوهی و امپراطوری باغبان هانوی است.

ویتنام شمالی همچنین دارای غذاهای سنتی ویتنامی معروفی است که ممکن است در دیگر مناطق کشور یا جهان یافت نشود. برخی از غذاهای مشهور شامل پاوروده (فیله‌های گوسفند خشک شده)، بانه می‌باشد.

اقتصاد ویتنام شمالی بیشتر بر اساس کشاورزی و صنعت برای صادرات کالاها بنا شده است. علاوه بر این، توریسم نقش مهمی در اقتصاد این منطقه دارد، زیرا ویتنام شمالی با طبیعت خیره‌کننده و میراث تاریخی بسیاری که دارد، جاذبه‌ای برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام شمالی

با وجود تاریخ پرفرازونشیب خود، ویتنام به یک مقصد گردشگری محبوب در آسیای جنوب شرقی تبدیل شده است. این کشور جاذبه‌های گردشگری متنوعی به علاقه‌مندان سفر ارائه می‌دهد.  در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری خاص ویتنام شمالی اشاره خواهیم کرد.

خلیج هالونگ

ویتنام یک کشور زیبا و دیدنی است و خلیج هالونگ در شمال آن از جاذبه‌های خیره‌کننده‌ای هستند که حتما نباید از دست بدهید. صخره‌های آهکی در این خلیج با رنگ آب زمردی آن ترکیب شده و منظره‌ای بی نظیر را ایجاد می‌کنند که همه بازدیدکنندگان غرق آن می‌شوند. کوهنوردان حرفه‌ای از سراسر جهان به این منطقه می‌آیند تا این کوه‌های صخره‌ای آهکی را ببینند.

تورهای گردشگری در این منطقه وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها غارهای اطراف را بازدید کنید. این تورها احساس هیجان و خوشحالی را برای سفر شما به ویتنام به وجود می‌آورند. با تورهای هلیکوپتری می‌توانید پروازی ۴۵ دقیقه‌ای در آسمان داشته باشید و طبیعت زیبای ویتنام را از بالا مشاهده کنید. همچنین فعالیت‌هایی مانند شنا، غواصی، ماهیگیری، پاراسیلینگ و کایاک سواری در آب‌های آرام و سبز خلیج هالونگ در انتظار گردشگران هستند که تجربه‌ای بی‌نظیر را برایشان به ارمغان بیاورند.

صخره‌ های تراپی

اگر به دنبال یک مکان برای استراحت و آرامش در حین سفر به ویتنام هستید، حتماً به روستای تام کوک در شمال این کشور سر بزنید. فاصله این روستا تا پایتخت هانوی حدود ۲ الی ۳ ساعت با ماشین است.

تام کوک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان نین بین است و جزء میراث جهانی منطقه Trang An محسوب می‌شود. این منطقه به خاطر چشم اندازهای خیره‌کننده از صخره‌های آهکی و رودخانه‌ها، به عنوان “خلیج ها لانگ” از زمین نامیده می‌شود. آب رودخانه از بین صخره‌های آهکی می‌گذرد و در میان شالیزارهای برنج جاری است.

تام کوک از غارها، شالیزارهای سبز، کوه‌های آهکی و بتکده‌های تاریخی Bich Dong تشکیل شده است. تام کاک به معنی “سه غار” در زبان چینی است که به سه غار مهم تام کوک اشاره دارد. دیدن این سه غار حدود ۲.۵ ساعت زمان می‌برد و برای دیدن آن‌ها باید با قایق‌های محلی در رودخانه Ngo Dong سفر کنید.

ضمن دیدن غارها، شما می‌توانید بتکده‌های قدیمی این منطقه را مثل Bich Dong نیز ببینید و در میان شالیزارهای برنج دوچرخه سواری کنید. بهترین زمان برای دیدن تام کوک در ماه‌های می و ژوئن است زیرا در این زمان شالیزارها به اوج سرسبزی و زیبایی خود می‌رسند و منظره‌ای خیره کننده از ترکیب رنگ‌های سبز و زرد را برای شما به ارمغان می‌آورند.

بیشتر بخوانید

فاصله ویتنام تا تهران چقدر است؟

ساپا

در روزهای آفتابی و روشن، مناظر اطراف شهر سا پا در شمال ویتنام بسیار زیبا و جذاب هستند. سا پا یک شهر مرزی است و دماها در آن بسیار متغیر هستند. مزارع سرسبز شمال دره‌های شیب دار قرار گرفته‌اند و تمام شهر را احاطه کرده‌اند. کوه‌ها در هر طرف منظره‌ی شهر قابل مشاهده هستند و این طرح‌های زیبا توریست‌ها را به سوی اکتشاف و گشت وگذار در این منطقه جذب می‌کند. چندین قوم از گذشته در دره‌های سا پا زندگی می‌کنند و دیدن سبک زندگی سنتی آن‌ها، نیز بسیار جذاب است. بازارهای متنوع و پر رنگ سا پا در کنار مناظر طبیعی زیبا از انگیزه اصلی مسافران برای پیاده روی در این منطقه‌ی گردشگری است.

معرفی بخش مرکزی کشور ویتنام

بخش مرکزی کشور ویتنام شامل چندین استان و شهر است و در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. منطقه مرکزی ویتنام، طبیعتی فراوان و چشم‌نواز دارد و شامل آبشارهای بزرگ، کوهستان‌ها و مناطق ساحلی زیبا است.

استانهای بخش مرکزی کشور ویتنام شامل استانهای نگا، کوانگ بین، ها تین، هوا بین و ایوار می‌باشند. هر یک از این استانها شهرهای مهم و جاذبه‌های گردشگری خاص خود را دارند.

شهرهای مشهور در بخش مرکزی ویتنام شامل دانانگ، ژوئیان، هوئه، په نان، وینه، نه ترانگ و نه این شامل ایوار است. این شهرها برخلاف شهرهای بزرگ همچون هانوی و هوشی مین، که در شمال و جنوب کشور قرار دارند، آرامش و قدمتی تاریخی و فرهنگی بسیار دارند.

مناطق ساحلی ویتنام نیز در بخش مرکزی قرار دارند که جزیره‌های هوئه و شامپی، بالنگا و کوانگنام برخی از آنها هستند. این مناطق با تنوع طبیعت، روستاهای نمایشی و سواحل زیبا جذابیت زیادی دارند.

در مرکز ویتنام، مناطق کوهستانی نیز وجود دارد که مشهورترین آنها نام قونگ نه باه می‌باشد. این منطقه دارای تمدنی باستانی است و کوه‌هایی زیبا و آبشارهایی بزرگ دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بخش مرکزی ویتنام به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در آسیا محسوب می‌شود که طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ بزرگ و مردمان مهم این منطقه را بسیار دیدنی و جذاب می کند.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام مرکزی

در متن زیر بهترین جاذبه‌های دیدنی ویتنام مرکزی را به شما معرفی می‌کنیم.

پره‌نانگ

پره نانگ دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. مثلاً بازار بن تان و محوطه بازمانده‌های جنگ ویتنام، هر دو نمونه‌های زنده‌ای از تاریخ و فرهنگ این کشور هستند. همچنین، معابر و کوچه‌بندی شهر، با پل‌های قدیمی  فضای جالبی را برای گردش در شهر بوجود آورده‌اند.

هوئه

اگر به تاریخ و غذاهای ویتنامی علاقه دارید، مطمئن باشید که عاشق شهر هوئه (Hue) خواهید شد. این شهر که در گذشته، پایتخت کشور ویتنام بوده است، مقصدی بی‌نظیر برای امتحان کردن بهترین غذاهای محلی در ویتنام مرکزی به شمار می‌آید. جالب است بدانید که این شهر، خواهرخوانده بندر انزلی در استان گیلان است.

شهرت اصلی هوئه مربوط به گردشگری غذایی است؛ اما چیزهای بسیاری برای دیدن در این شهر مرکزی ویتنام در کنار رودخانه «پرفیوم» (Perfume River) وجود دارند. با کمک کجارو، برترین جاذبه‌های گردشگری هوئه که شاهد یکی از مرگبارترین و طولانی‌ترین نبردها در جنگ ویتنام بوده است، را بشناسید.

در میان برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی هوئه در مرکز کشور ویتنام، می‌توان به شهر وسیع و تاریخی قرن نوزدهمی «امپراطوری» (Imperial City) و مقبره‌های سلطنتی، که اجساد ۹ امپراطور از ۱۳ امپراطور سلسله «نگوین» را در خود جای داده‌اند، اشاره کرد.

هوئه آن

شهر باستانی هوی آن به عنوان یکی از برترین جاذبه‌های توریستی ویتنام مرکزی شناخته می‌شود، اما با وجود شلوغی جمعیت، هنوز جاذبه طبیعی و تاریخی خود را حفظ کرده است. این محوطه در مرکز شهر هوی آن و در کنار رودخانه تو بون قرار دارد و در گذشته بندر تجاری مهمی در جاده ابریشم بوده است. امروزه، جاهای دیدنی هوی آن درخشان نگه داشته شده و به عنوان یکی از شهرهای قدیمی جنوب شرق آسیا و میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

در این منطقه می توانید مغازه‌های چینی، سالن‌های بزرگ و عمارت‌های زیبای دوران استعمار فرانسه را مشاهده کنید و شگفت زده شوید. همچنین، این محله دارای فرهنگ بومی غنی است و با بازارها، کارگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌هایی در کنار رودخانه، تجربه احساس از فرهنگ و زندگی محلی به شما می‌دهد. هنگام شب، به ویژه در فستیوال ماهانه فانوس، شهر باستانی با صدها فانوس ابریشمی رنگارنگ روشن می‌شود و جشن‌های سنتی برگزار می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ویتنام از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ویتنام

معرفی ویتنام جنوبی

ویتنام جنوبی، که به طور رسمی جمهوری سوسیالیستی ویتنام نامیده می‌شود، یک کشور در جنوب شرق آسیا است. مرکزیت اداری آن هوچی‌مین است، که بزرگ‌ترین شهر ویتنام است.

ویتنام جنوبی به لحاظ هم مرزی به طور کاملا دریایی با کشورهای تایلند، مالزی و فیلیپین همسایه می‌باشد. همچنین، این کشور دارای جنگل‌های بیابانی، کوهستان‌ها و سواحل زیبایی است.

این کشور با تاریخ طولانی و فرهنگ چندفرهنگی، دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری است که شامل آثار بودایی، هندو و چینی است. اقتصاد ویتنام جنوبی به دلیل رشد سریع صنعت و صادرات، به یکی از رقبای قوی در منطقه تبدیل شده است. مهم‌ترین صنایع این کشور شامل صنایع فولاد، نفت و گاز، الکترونیک و خدمات مالی است. ویتنام جنوبی همچنین یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران جهانی است، با جاذبه‌های طبیعی زیبا و فرهنگ چندسویه‌ای.

جاذبه‌های گردشگری بخش‌های جنوبی کشور ویتنام

ویتنام جنوبی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که توجه مسافران را به سوی خود جلب می‌کند. برخی از این جاذبه ها عبارتند از:

سایگون (Ho Chi Minh City)

سایگون نام مستعاری است که برای شهر هوچی‌مین (Ho Chi Minh City) در ویتنام استفاده می‌شود. این شهر پایتخت و شهر بزرگتر ویتنام است و در جنوب کشور قرار دارد. سایگون یکی از مهمترین مراکز اقتصادی، فرهنگی و تجاری ویتنام محسوب می‌شود و همچنین یکی از مقاصد گردشگری مهم در جنوب شرق آسیا است. سایگون دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که شامل معابد، موزه‌ها، بازارها و سازمان‌های تاریخی می‌باشد.

دلتای مکونگ (Mekong Delta)

دلتای مکونگ در ویتنام جنوبی قرار دارد و به عنوان پربارترین منطقه کشاورزی این کشور شناخته می‌شود. مناظر زیبایی از شالیزارها، مزارع موز، نیشکر و نارگیل، باغ‌های میوه استوایی و … در این منطقه یافت می‌شود. بازدید از دلتای مکونگ به عنوان یکی از واجبات سفر به ویتنام محسوب می‌شود.

با وجود پیشرفت‌های امروزی و وجود بازارهای شناور، بسیاری از آن‌ها هنوز در مناطق استراتژیک فعالیت می‌کنند. برای بازدیدکنندگان، این بازارهای شناور نمادی از فرهنگ ویتنامی است و فرصتی فوق‌العاده برای تعامل با مردم محلی و تجربه فرهنگ سنتی این منطقه می‌باشد.

صبح زود با راهنمای محلی سوار یک قایق می‌شوید و در میان ده‌ها قایق موجود در بازارهای شناور قرار می‌گیرید. در این بازارها محصولات فصلی و اقلام خانگی متنوعی عرضه می‌شود و شما می‌توانید لذت صبحانه و قهوه ویتنامی را در آشپزخانه‌های شناور بچشید. بزرگ‌ترین و مشهورترین بازارهای شناور در دلتای مکونگ شامل بازار Phong Dien و Phung Hiep هستند، اما بازارهای Cai Be و Cai Rang نیز بسیار محبوب و پرجنب و جوش هستند.

شهر ساحلی نه ترانگ

این ساحل و تفریحگاه در جنوب کشور ویتنام واقع شده است و بسیار محبوب و شلوغ است. در این ساحل زیبا می‌توانید انواع تفریحات ساحلی و آبی مانند جت اسکی، موج سواری و فلای بورد را تجربه کنید و لحظات فراموش نشدنی را با خانواده و دوستانتان سپری کنید. علاوه بر این، شهر ساحلی دارای استراحتگاه‌های تفریحی، درختان نخل و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. همچنین، امکاناتی مانند پارک آبی، قطار هوایی و استخر موجی در دسترس گردشگران و مردم کشور قرار دارند.

بیشتر بخوانید

بازدید از سازه حیرت انگیز پل طلایی ویتنام

تفاوت بخش‌های مختلف کشور ویتنام

ویتنام، کشوری با بخش‌های مختلف است که در تفاوت‌های جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی، اقتصادی، قومیتی و زبانی، و سیاسی قابل تقسیم است. این کشور به ویتنام شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم شده است. در بخش تاریخی و فرهنگی، نقوش مختلفی جایگاه دارند مانند معابد بودا و قلعه‌ها. اقتصاد ویتنام نیز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شامل کشاورزی، صنعت و خدمات است. در بخش قومیتی و زبانی، ویتنام دارای جوامع چند قومیتی است که هر کدام دارای زبان و فرهنگ خود هستند. در بخش سیاسی، ویتنام یک دولت اشتراکی است و حزب کمونیست در حکومت این کشور نقش دارد.

نحوه سفر به ویتنام


برای سفر به ویتنام، شما می‌توانید به دو نحوه مختلف روی آورید: 

سفر با هواپیما

 شهر هانوی و شهر هوشی مین دو فرودگاه بین المللی اصلی ویتنام هستند و از اکثر شهرهای بزرگ جهان پروازهای مستقیم به این دو شهر انجام می‌شود. می‌توانید یک بلیط هواپیما به هر یک از این دو شهر رزرو کنید و پس از رسیدن به فرودگاه، به مناطق دلخواهتان در ویتنام سفر کنید. 

سفر از طریق ماشین

شما می‌توانید با خودروی شخصی یا اجاره اتومبیل از کشورهای مجاور، مانند کمپوچیا، لائوس و یا کامبوج به ویتنام سفر کنید. برای ورود به ویتنام از طریق زمین، باید از یکی از مرزهای مشترک با کشورهای نامبرده عبور کنید و پس از عبور از مرز، به مناطق مورد نظرتان در ویتنام سفر کنید. 

قبل از سفر به ویتنام، حتماً باید بررسی‌های لازم را در مورد ویزا، بیمه سفر و مستندات مورد نیاز انجام دهید و از تازگی و اعتبار این اسناد اطمینان حاصل کنید. همچنین، موقع سفر به ویتنام، باید به قوانین و مقررات کشور توجه داشته و همه نکات بهداشتی و امنیتی را رعایت کنید.

سخن پایانی

ویتنام یکی از جاذبه‌های آسیایی دلپذیر است و دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا است، از جمله غارها، دریاچه‌ها و خلیج‌های بی‌نظیر. این مکان امکانات تفریحات متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. علاوه بر این، فرهنگ و تاریخ ویتنام نیز برای کاوش دارای ارزش است. برای سفر به ویتنام، به وب‌سایت ستاره ونک مراجعه کنید و توری متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ویتنام از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ویتنام
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید