معرفی برج العرب دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 30 جولای 2023
Loading...

برج العرب دبی برای بسیاری از اهالی سفر نیاز به معرفی ندارد. رد پای این هتل ۵ ستاره که نامش مترادف تجمل، عظمت و هر عجیب و دست نیافتنی ست در بسیاری از فیلم‌های محبوب جهان و حتی کنسرت‌ها دیده می‌شود.  بدین ترتیب از برج العرب می‌توان به عنوان نماد شکوه دبی نیز نام برد. این هتل که معماری شبیه به بادبان کشتی دارد بر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده و می‌توان گفت به طور متوسط میلیون‌ها نفر در سال بازدیدکننده دارد. تجمل گرایی در برج العرب رکورد زده و هیچ حد و مرزی ندارد. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا بازدید از این هتل ۵ ستاره باید در برنامه سفر خود به دبی قرار دهید!

برج العرب دبی: آشنایی و معرفی کامل

بدون شک برج العرب جمیرا یکی از مشهورترین نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری دبی است. این هتل بیش از هر چیز به دلیل «هفت ستاره بودن» شهرت دارد. سوئیت‌های مجلل و باشکوه، طیف وسیعی از رستوران‌های با غذاهای عالی و متنوع، سواحل باورنکردنی و تراس وسیع برج تنها بخشی از ویژگی‌های برج العرب دبی هستند.

از زمان افتتاح هتل یعنی سال ۱۹۹۹، برج العرب میزبان مهمانان مهم شامل افراد VIP و افراد مشهور از سراسر جهان بوده است. به جرات می‌توان گفت که این هتل نقشی تاثیرگذار در پیشرفت صنعت گردشگری در دبی ایفا کرده است. ساختمان هتل شبیه به بادبان کشتی طراحی شده و معمار آن تایم رایت معروف می‌باشد. اطراف برج العرب  را جزیره‌ای مصنوعی و البته خصوصی احاطه کرده و با ۳۲۱ متر ارتفاع منظره شگفت انگیز از ساحل و درختان نخل را در اختیار میهمانان هتل قرار می‌دهد.

اما این هتل مجلل چه امکانات و فعالیت‌هایی را به مهمانان و بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد؟ در ادامه می‌خوانیم.

زیبایی‌های برج العرب دبی: نمادی از شهر و تجربه‌ای منحصربه‌فرد

“تنها هتل ۷ ستاره جهان” عنوانی ست که برج العرب دبی به داشتن آن افتخار می‌کند. این هتل بادبانی شکل خود به تنهایی نمادی از پیشرفت تکولوژی در دبی محسوب می‌شود. حضور برج العرب باعث شده تا بسیاری از ثروتمندان و افراد معروف دنیا دبی و اقامت در هتل را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کنند.

اکثر افراد در سفر به دبی به دنبال اقامت در هتلی خاص هستند. اما آیا تا به حال به اقامت در هتلی که از لحظه ورود بسیار باشکوه به استقبال شما آمده و در طول مدت اقامت لوکس‌ترین امکانات را ارائه دهد فکر کرده‌اید؟ برج العرب دبی دقیقا همین است! هتلی که تجربه‌ای منحصربه‌فرد از اقامت در شیخ نشین لوکس دبی را برایتان رقم خواهد زد. این هتل در ۲۸۰ متری از ساحل مصنوعی جمیرا قرار گرفته و بخ گونه‌ای طراحی شده که بسیار باشکوه به نظر می‌رسد.

در تمام قسمت‌های هتل از نمای بیرونی گرفته تا لابی و اتاق‌ها استفاده از فناوری و تکنولوژی به وضوح دیده می‌شود.

رازهای برج العرب دبی: از دنیای شگفتی‌ها پرده بردارید

ساخت باشکوه‌ترین هتل دنیا سختی‌های مخصوص به خود را دارد. در ادامه از حقایقی درباره هتل برج العرب دبی پرده برمی‌داریم:

  • برای تکمیل و تزیین هتل بهترین مواد از سراسر دنیا به دبی آورده شده‌اند به عنوان مثال فرش‌های برج العرب از آفریقای جنوبی و هند، سنگ مرمر از برزیل و ایتالیا هستند.
  • پروژه هتل برج العرب بیش از ۶۵۰ میلیون دلار هزینه داشته است.
  • در بنای بیش از ۷۰ هزار متر مکعب بتن و ۹۰۰۰ تن فولاد به کار برده شده است.
  • کارفرما جهت تکمیل ساختمان هتل از حدود ۲۰۰۰ کارگر به طور همزمان استفاده کرده است.
  • شاید باورنکردنی باشد اما بیش از ۲۸ هزار تجهیزات روشنایی در برج العرب به کار برده شده است.
  • برای تزیین فضای داخلی هتل نزدیک به ۱,۷۹۰ متر مربع ورق طلای ۲۴ عیار استفاده شده است. بی دلیل نیست که برج العرب به عنوان تنها هتل ۷ ستاره دنیا شناخته می‌شود.
  • اتاق‌های هتل طبق سلیقه میهمانان گل آرایی می‌شود. گل آرایی لابی نیز توسط ۶ تیم انجام شده و گل‌ها مستقیما از هلند، کنیا، آفریقای جنوبی و تایلند آورده می‌شوند. این کار حدود ۸ ساعت زمان می‌برد.
  • سقف یکی از سالن‌های هتل مجهز به هزار کریستال سواروسکی به‌شکل راه شیری ست که بالغ بر ۱٫۳ میلیون درهم ارزش دارد.
  • سنگ مرمر استفاده شده در دیوارها و کف پوش‌های هتل از جنس همان سنگی ست که توسط هنرمند ایتالیایی میکل آنژ برای خلق بسیاری از مشهورترین مجسمه‌هایش استفاده شده است.
  • دورتادور برج العرب را آب پوشانده است با این حال دسترسی به هتل از سه راه زمینی، دریایی و هوایی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید …

سافاری دبی کجاست؟ معرفی جامع تفریحات در سافاری دبی

برج العرب دبی: برترین مکان‌های دیدنی و تفریحی در شهر

تا چندی قبل برای دیدن شکوه برج العرب دبی باید در هتل اقامت داشتید یا کارت استفاده از امکانات آن را تهیه می‌کردید که البته هر دو گرینه هزینه بالایی داشت. اما خوشبختانه اخیرا تور بازدید از برج العرب توسط گروه جمیرا برگزار می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید از هتل به عنوان یکی از برترین مکان‌های دیدنی دبی بازدید کنید.

این بازدید حدود ۹۰ دقیقه است و در طول آن می‌توانید قسمت‌های مختلف از جمله لابی آتریوم، رویال سوئیت برج العرب، راهروها و حتی سالن جدید «UMA» دیدن کنید. این سالن چشم اندازی خیره کننده از غروب‌های خلیج فارس و برج‌های دبی را ارائه می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی یک وعده نهار یا شام را در رستوران‌های برج العرب تجربه کنید. بدین ترتیب هم می‌توانید تجربه یک شام رمانتیک داشته و هم از نمای داخلی این هتل لوکس دیدن کنید.

سوق مدینه راه دیگر دیدن برج العرب از دور است. این مکان چشم اندازی بی نظیر از هتل فوق لوکس دبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کاوش در برج العرب دبی: دنیای مدرنیته و عرفان در یک بنا

از همان ابتدا هدف ساختن هتل برج العرب دبی داشتن سازه‌ای بود که در دنیای گردشگری منحصر به فرد بوده و در عین لوکس بودن فرهنگ سنتی دبی را نیز معرفی کند. از آنجا که زرق و برق حرف اول را در تزیینات عربی می‌زند در برج العرب نیز این نکته کاملا مشهود است. استفاده لوکس‌ترین امکانات و تجهیزات نیز باعث شده این هتل مورد توجه معروف‌ترین افراد دنیا قرار گیرد.

سازندگان هتل چالش‌های بسیاری برای ساخت آن پشت سر گذاشتند اما نهایتان برج العرب با کمک بلوک های مخصوص سنگی و ۲۳۰ شمع فونداسیون در دسامبر ۱۹۹۹ کامل و دروازه‌های خود را به روی گردشگران باز کرد. این هتل از آن زمان تا کنون میزبان شناخته‌ شده‌ترین افراد بوده و حتی سکانس‌های معروف سینمای هالیووود از جمله ماموریت غیرممکن و پروتکل شبح در آن فیلم‌برداری شده است.

برای تزیینات فضای  داخلی هتل ازعناصر میراث عربی استفاده شده و حضور بورق‌های طلای ۲۴ عیار و ۸۶۵۰۰ قطعه دستی به آن اعتبار بخشیده است. از این رو برج العرب علاوه بر ارزش مادی ارزش معنوی بسیاری برای عرب‌ها دارد.

مشاهده قیمت تور دبی

راهنمای بازدید از برج العرب دبی: جاذبه‌ها و خدمات فراوان

تورهای بازدید از داخل برج العرب با راهنما برگزار می‌شود. در این تورها شما با دیدن راهروهای طلاکاری شده تجمل گرایی محض را مقابل چشمان خود احساس خواهید کرد.  سوئیت رویال و امکانات آن شگفت زده‌تان خواهد کرد و طراحی‌های کاملا منتحصر به فرد عقل از سرتان می‌پراند. در واقه هر چه درباره سرزمین عجایب شنیده‌اید در برج العرب با چشمانتان می‌بینید.

در ادامه راه راهنمای تور شما را به گشت و گذار در ۲۰ طبقه هتل برده و در طول مسیر می‌توانید  از تمام این زیبایی‌ها تصویر برداری کنید. همچنین این امکان را دارید که فروشگاه داخل برج العرب، سوغاتی‌های متنوع یا هر کالای مورد نیاز دیگر را خریداری و با دستی پر به خانه برگردید. در ادامه با بخش‌های دیگر این ابر سازه آشنا می‌شویم:

تراس برج العرب

جالب است که بدانید تراس هتل در قالب ۶ قطعه و توسط یک کشتی بزرگ از فنلاند به دبی آورده شده است. این تراس از فضای رو باز ۱۰ هزار متری و دو استخر به همراه کلبه‌های کوچک یا کابانا تشکیل شده و سکوهای آفتابگیر آن تا دریا امتداد یافته‌اند. رستوران تراس به شیوه کاملا عربی از میهمانان پذیرایی می‌کند.

استخرهای تراس برج العرب

۱۰ میلیون کاشی طلایی و لاجوردی کاشی‌های استخرها را تزیین کرده اند. ۱۲۶ تخت آفتابگیر و ۲۴ تخت لوکس نیز امکان گرفتن حمام آفتاب را برای میهمانان محیا می‌کنند. ۴ جکوزی با چشم اندازی زیبا از ساحل از دیگر امکانات استخرهای تراس برج العرب دبی هستند.

خدمات اسپا

طبقه هجدهم هتل میزبان لوکس‌ترین سالن اسپا در دنیا بوده و اوج شکوه و زیبایی را به تصویر می‌کشد. این سالن موفق شد در سال ۲۰۱۴ و البته سال‌های بعد جایزه بهترین اسپای هتلی را از آن خود کند. استخرهای سرپوشیده، وان آب گرم، اتاق‌های درمان مشرف به چشم‌انداز خلیج فارس با نور طبیعی، سونا و اتاق بخار از امکانات سالن اسپای برج العرب هستند.

همچنین میهمانان می‌توانند از بین پکیج‌های فوق لوکس شنای رمانتیک در نور ماه، پکیج سفر عربی برج العرب، فیشال (سانداری رسترتیو فیشال، لا پریری گلد فیشال)، ماساژ (ماساژ مخصوص برج العرب، ماساژ سنگ داغ، ماساژ آروماتراپی و غیره) پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنند.

هلی پد برج العرب

سکوی مخلوطی شکل است که به میهمانان این امکان را می‌دهد تا از طریف هلی کوپتر به برج العرب دبی دسترسی پیدا کنند. در زمان‌هایی که هیچ هلیکوپتری قرار نیست در زمین فرود بیاید هلی پد تغییر کاربری داده و به زمین بلزی گلف یا تنیس با چشم اندازی منحصربه فرد از دبی تبدیل می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ دیوید کولتارد با ماسین مسابقه فرمول یک وارد زمین شده و حلقه‌های آن را دور زد.  در نمنه دیگر دو ورزشکار معروف به نام‌های تایگر وودز و روری مک ایلروی در زمبن با هم به‌رقابت پرداختند. پرش با دوچرخه، چتر بازی و حتی میهمانی‌های خصوصی افراد معروف نیز بر روی هلی پد برج انجام شده است.

برج العرب دبی: سفری به قلب فناوری و هنر معماری

اوج هنر، ذوق، سلیقه و حتی فناوری را می‌توان در برج العرب دبی دید. نمای بیرونی بنا شبیه به بادبان کشتی ست  و مقاوت بسیاری زییادی در برابر باد یا هر رویداد زبیعی دیگر دارد. اما فضای داخلی هتل فاخر بودن آن بسیار هنرمندانه به رخ میهمانان می‌کشد.

«خوان چو» طراح داخلی چینی مسئولیت تزیینات فضای دروی هتل را بر عهده داشت. این طراح معروف برای فاخر نشان دادن فضا از چهار عنصر طبیعت یهنی باد، خاک، آب و آنتش الهام گرفت. عنصر آب در فواره‌های و آکواریوم، عنصر آتش در فواره ورودی، عنصر باد به نشانه هوا در فضاهای عمومی و خاک نیز در سنگ‌های مرمر سراسر هتل به کار برده شده است.

در تمام قسمت‌های هتل از مناظر و فرهنگ عربی برای تزیینات استفاده شده است. میهمانان هنگام ورود با دیدن روحیه میهمان نوازی عرب و فضاهای رنگارنگ شگفت زده می‌شوند.

یک آتریوم بسیار زیبا در وسط طبقه همکف وجود دارد که به چندین فواره وصل شده است. اطراف آتریوم ستون‌هایی که با ورقه‌های طلای ۲۴ عیار پوشانده شده‌اند دیده می‌شوند. استفاده از لوسترهای فاخر و فرش‌های دست بافت نیز معماری داخلی هتل را زیباتر جلوه می‌دهند.

بیشتر بخوانید …

معروف ترین محله های دبی

تجربه زندگی لوکس در برج العرب دبی: چشم‌اندازی از دنیای پرافتخار

اقامت فوق لوکس دستاورد هتل برج العرب برای میهمانانش است. این هتل در مجموع ۲۰۲ دارد که کوچکترین آن ۱۷۰ متر مربع و بزرگترینش ۷۸۰ متر مربع وسعت دارند. تمام سوئیت‌ها پنجره‌های یکسره داشته و نمایی خارق‌العاده از دبی و ساحل خلیج فارس را ارائه می‌دهند.

میهمانان هتل می‌توانند از امکاناتی مانند قهوه‌ساز و چای‌ساز، صبحانه روزانه برای دو نفر، روزنامه روزانه رایگان، محصولات حمام هرمس و داک آیپد، پیشخدمت و کانسیرج ۲۴ ساعته، امکان چک‌این و چک‌اوت از داخل سوئيت، دسترسی به امکانات اسپا، تراس و ساحل خصوصی، حمام با جکوزی بزرگ و دوش باران استفاده کنند. منو بالش نیز با ۱۷ نوع تنوع برای خواب راحت به میهمانان ارائه می‌شود.

سوئیت دولوکس مارینا، اسکای مارینا، سوئیت اسکای پالم، سوئیت دولوکس پالم، سوئیت کلاب یک خوابه، سوئیت دولوکس دو خوابه، سوئیت پانوراما، سوئیت پرزیدنشال و سوئیت رویال از بهترین اقامتگاه‌ها در برج العرب دبی هستند.

راهنمایی برای عکاسی در برج العرب دبی: بهترین زوایا و نورپردازی

حضور ده‌ها پروژکتور و نور روشن لامپ‌های هالوژن با ولتاژ پایین و استفاده از عناصر نقره و کریستال جذابیت برج العرب دبی را چند برابر کرده است. با بازدید از این هتل می‌توان عکس‌های خاطره انگیز و زیبایی را به ثبت رساند.

یکی از بهترین زوایا برای عکاسی در برج العرب تراس این هتل است. این تراس مناظر پاناروما از دبی د خلیج فارس را ارائه می‌دهد. آتریوم طبقه همکف برج نیز با ستون‌هایی از ورقه طلا و البته فواره بلند می‌تواند سوژه‌ای عالی برای عکاسی باشد.

اگر هم قصد عکاسی از نمای هتل را دارید رفتن به ام سقیم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این منطقه دسترسی عالی به هتل داشته و زاوایای بسیار زیبایی را برای عکاسی به ویژه هنگام غروف آفتاب در اختیارتان قرار می‌دهد.

سوق مدینه با کانال‌های بسیار زیبا از دیگر مناطقی ست که می‌تواند سوژه یک عکاسی هنرمندانه باشد. خیره کننده ترین عکس‌ها از نمای بیرونی برج از سوق مدینه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید …

راهنمای جامع هزینه سفر به دبی

بهترین رستوران‌ها در برج العرب دبی: غذاهایی که سرشار از لذت هستند

۹ رستوران در برج العرب دبی حضور دارند و بهترین غذاهای عربی و بین‌المللی را در محیطی کاملا لوکس ارائه می‌دهند. در ادامه معروفترین رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم:

رستوران المهرا | Al Mahara

المهرا رستورانی بزرگ با آکواریومی سرتاسری ست. این رستوران در طبقه همکف برج قرار گرفته  و آکواریوم وسیع آن حس سرو غذا در اعماق آب را تداعی می‌کند. ضخامت شیشه آکواریوم ۱۸ سانتی متر بوده و انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک در آن زندگی می‌کنند. غذاهای دریایی با ماهی‌های تازه و  غذاهای اروپای شمالی در منو رستوران دیده می‌شوند. هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در این رستوران حدود ۱,۳۰۰ درهم (۳۵۴ دلار) است.

رستوران ال ایوان | Al Iwan

دیوارهای قرمز رنگ و دکوراسیون کاملا عربی اولین چیزی ست که در ال ایوان نظرها را به سوی خود جلب می‌کند. منوی این رستوران مانند معماری داخلش عربی ست. از کباب بره تا سمبوسه گوشت و فتوش و غذاهای دیگر مانند مجبوس میگو و قوزی در منو رستوران دیده می‌شود. هزینه غذا برای دو نفر درال ایوان حدود ۱۰۰۰ درهم (۲۷۲ دلار) است.

رستوران اسکای ویو | SKYVIEW RESTAURANT

اسکای ویو در ارتفتع ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در برج العرب دبی بسیار محبوب می‌باشد. پنجره های از کف تا سقف رستوران این امکان را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد تا هنگام صرف غذا از منظره بزج‌های دبی و ساحل نیز لذت ببرند. در این رستوران غذاهای متنوع بین المللی ارائه شده و هزینه هر وعده غذا برای دو نفر حدود ۹۰۰ درهم (۲۴۵ دلار) است.

رستوران المنتها | Al Mahara

المنتها لوکس ترین رستوران برج العرب است که مبلمان آبی شتری و سفق مواج دارد. این رستوران در طبقه بیست و هفتم قرار گرفته و برهترین سرآشپزان دنیا را دارد. میهمانان با دو آسانسور پانورامای سریع با سرعت ۶ متر بر ثانیه به سالن رستوران راهنمایی می‌شوند. غذاهای فرانسوی در المنتها حرف اول را می‌زنند. هزینه یک وعده غذا در المنتها با نمای سواحل دبی، مارینای دبی، نخل جمیرا و خط افق شهر حدود ۱۰۰۰ درهم، (۲۷۲ دلار) است.

برج العرب دبی: آسمان‌خراشی بی‌مانند و مبهوت کننده

با ۳۲۱ متر ارتفاع از سطح دریا، فضای داخلی طلایی، سوئیت‌های مجلل و حضور بهترین رستوران‌های دبی، جای تعجب نیست که برج العرب دبی در کنار بسیاری از هتل‌های پنج ستاره، در میان بهترین مکان‌ها برای اقامت در دبی شناخته شود.

میهمانان در طول مدت اقامت خود لوکسترین لحظات را تجربه می‌کنند. بی دلیل نیست که اینجا را تنها هتل “هفت ستاره” دنیا می‌دانند. شما می‌توانید یکی از رستوران‌های Ristorante L’Olivo یا Al Mahara را برای سرو غذا انتخاب کنید. از دیگر امکانات تجملی برج العرب می‌توان به ناوگان خودروهای رولزرویس برای ترانسفر میهمانان و سکوی هلیکوپتر معروفی که میزبان افرادی مانند تایگر وودز، آنتونی جاشوا و راجر فدرر است اشاره کرد.

برای آرامش بیشتر میهمانان می‌توانند از فضای تراس برج العرب ۱۰۰۰۰ متر مربعی  استفاده کنند. پکیج استخر نیز شامل خدمات سونا، حمام آفتاب و غیره نیز آماده ارائه خدمات هستند. در این آسمان خراش بی مانند و مبهوت کننده همه چیز برای یک اقامت لوکس مهیا است.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با مرکز خرید دبی مال

راهنمای خرید بلیط  و دسترسی به برج العرب دبی

همانطور که در پاراگراف‌های قبل گفته شد بدون بلیط یا داشتن کارت رزرو رستوران نمی‌توان از برج العرب دبی بازدید کرد. اما در حال حاضر ثبت نام در تورهای گروه جمیرا بازدید از فضای داخلی برج العرب را برای گردشگران امکان پذیر کرده است. کارشناسان ما آماده‌اند تا راهنمایی‌های لازم را در خصوص دریافت ویزای توریستی دبی و حضور در تورهای دوبی ارائه دهند.

راه‌های دسترسی به برج العرب

با اتوبوس : اتوبوس‌های ۸، ۸۱ و X28 همگی شما را به برج العرب می‌رسانند. این ایستگاه‌ها ۹ دقیقه پیاده تا برج العرب فاصله دارند.

با مترو:  نزدیکترین ایستگاه مترو به برج العرب، مترو ۲-۱ cancna است و ۳۵۰ متر تا هتل فاصله دارد. همچنین می‌توانید با M1 به ایستگاه متروی الراس بروید که ۸ دقیقه پیاده تا هتل فاصله دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید