راهنمای سفر به قزاقستان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 16 فوریه 2023
Loading...

با سفری هیجان انگیز به آسیای میانه موافق هستید؟ می‌خواهیم شما را با قزاقستان، پرماجراترین و پرطرفدارترین کشور در آسیای میانه آشنا کنیم. کشوری با تفریحات و جاذبه‌های بی شمار که توانسته نظر گردشگران را به سوی خود جلب و مقصد محبوب گردشگرانی تبدیل شود که به دنبال ماجراجویی در سفر هستند. در مطلب راهنمای سفر به قزاقستان درباره تاریخچه، مدارک مورد نیاز برای ویزا، بهترین فصل سفر و معروفترین جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌خوانیم.

قزاقستان به عنوان بزرگترین کشور آسیای میانه زمانی بخشی از شوروی به شمار می‌رفته و در حال حاضر با کشورهای روسیه، چین، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان هم مرز است. این کشور به اندازه وسعت بی نهایت خود جاذبه گردشگری و تفریحات مهیج دارد. از این رو چند سالی ست که تور قزاقستان به مقاصد گردشگری مسافران ایرانی اضافه شده است. در اینجا با قزاقستان و شرایط سفر به این کشور بیشتر آشنا می‌شویم.

درباره کشور قزاقستان

در ابتدای مطلب راهنمای سفر به قزاقستان با موقعیت جغرافیایی این کشور آشنا می‌شویم. قزاقستان در بخش آسیای میانه قرار گرفته و به دلیل دارا بودن منابع طبیعی نفت و گاز عنوان ثروتمندترین کشور این بخش از آسیا را از آن خود کرده است. در واقع استخراج سه عنصر نفت، گاز و زغال سنگ اقتصاد قزاقستان را رونق بخشیده و منبع اصلی درآمد این کشور به شمار می‌رود. از نظر فرهنگ و جمعیت نیز قزاقستان را می‌توان کشوری چند ملیتی دانست که دو دین اسلام و مسیحیت بیشترین پیروان را در این بین دارند. البته از آنجا که قزاقستان زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بوده درصد قابل توجهی از جمعیت این کشور از مذهب خاصی پیروی نمی‌کنند.

تاریخچه قزاقستان

تاریخچه قزاقستان به ایلات و عشایر ترک و مغول برمی‌گردد. قومی که تاریخی سخت را پشت سر گذاشته اما در نهایت به استقلال رسیدند. قرن سیزدهم زمانی که عشایر ترکی و مغولی پا به قزاقستان گذاشتند را می‌توان آغازگر تاریخ این کشور دانست. قزاقستان حدود دو قرن بعد یعنی در قرن ۱۵ میلادی به تصرف روسیه درآمده و در سال ۱۹۳۶ عضوی از جماهیر متحده شوری شد؛ اما این کشور در سال ۱۹۹۱ توانست مجدداً استقلال خود را به دست آورده و با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تکیه بر درآمدهای نفتی، گازی و زغال سنگ به کشوری مدرن و ثروتمند در آسیای میانه تبدیل شود.

اطلاعات کلی درباره قزاقستان

حال که در مطلب راهنمای سفر به قزاقستان تا حدودی با فرهنگ و تاریخچه این کشور آشنا شدید، قبل از سفر به این کشور لازم است اطلاعات کلی درباره طول پرواز، اختلاف ساعت با ایران، واحد پول و غیره را نیز در اختیار داشته باشید. این اطلاعات موارد زیر را شامل می‌شود:

طول پرواز: حدود ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه

واحد پولی: تنگ قزاقستان

زبان رسمی: قزاقی، روسی

پیش شماره: ۷+

اختلاف ساعت با ایران: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از تهران

شماره تماس با اورژانس: ۱۰۳

شماره تماس با پلیس: ۱۰۲

شماره تماس با آتش نشانی: ۱۰۱

مدارک مورد نیاز برای ویزای قزاقستان

در ادامه مطلب راهنمای سفر به قزاقستان به شما خواهیم گفت که برای سفر به این کشور به چه مدارکی نیاز داریم. ایرانی‌ها برای ورود به این کشور بایستی ویزا دریافت کنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای قزاقستان موارد زیر را شامل می‌شود:

  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ترجمه انگلیسی رسمی مدارک شناسایی
  • ترجمه انگلیسی رسمی گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و میزان درآمد
  • تصویر ویزاهای قبلی خود در صورت وجود
  • دو قطعه عکس پرسنلی زمینه سفید
  • ترجمه انگلیسی پرینت گردش حساب در سه ماه اخیر که باید به تأیید بانک رسیده باشد
  • ترجمه انگلیسی رضایت نامه از طرف والدین برای متقاضیانی که به سن قانونی نرسیده‌اند
  • ترجمه اسناد و مدارک مالکیتی که نشان دهند برای بازگشت دارای انگیزه مالی هستید
  • ارائه ضمانت نامه برای بازگشت
  • بیمه نامه مسافرتی
  • رسید رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل

اطلاعیه جدید در خصوص سفر به قزاقزستان بدون ویزا

طبق اطلاعیه جدید در حال حاضر مسافران می‌توانند بدون ویزا به قزاقستان سفر کنند. با لغو روادید گردشگران این امکان را دارند که بدون دریافت ویزا ۱۴ روز در قزاقستان اقامت داشته باشند.

شهرهای مهم قزاقستان

چهار شهر آلماتی، آستانه، آق تاو و تراز پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در قزاقستان به شمار می‌روند. آلماتی به عنوان پایتخت سابق قزاقستان در حال حاضر بیشترین گردشگر را به سوی خود جذب کرده و شیک‌ترین رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی قزاقستان در آن گرد هم آمده‌اند. شهر آستانه به عنوان پایتخت فعلی قزاقستان پله‌های رشد و ترقی را پشت سر گذاشته و جاذبه‌های بسیاری برای دیدن دارد. آق تاو به معنای کوه سفید جز شهرهای تازه تأسیس قزاقستان به شمار رفته و به داشتن جاذبه‌های طبیعی معروف است. شهر تراز نیز با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آب و هوای قزاقستان

شرایط آب و هوایی قزاقستان به گونه‌ایست که هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را دارد. دو فصل بهر و تابستان دمای هوا افزایش پیدا کرده و بارش باران به کمترین میزان خود می‌رسد. فصل‌های پاییز و زمستان نیز با کاهش دما همراه بوده و به ویژه در زمستان بارش برف شدید را دارد. با این وصف تابستان شلوغ‌ترین و زمستان خلوت‌ترین فصل گردشگری در قزاقستان به شمار می‌رود.

بهترین فصل سفر به قزاقستان

در ادامه مطلب راهنمای سفر به قزاقستان درباره بهترین فصل سفر به این کشور صحبت می‌کنیم. اگر فاکتور آب و هوا را در نظر بگیریم دو فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به قزاقستان و دیدن جاذبه‌ای تاریخی و طبیعی این کشور به شمار آورد. طبیعتاً قیمت تورهای قزاقستان در این دو فصل گرانتر از سایر فصول است؛ اما چنانچه علاوه بر آب و هوا هزینه سفر نیز برایمان اهمیت داشته باشد می‌توان اواخر تابستان و اوایل پاییز را برای سفر به قزاقستان انتخاب کرد.

جاذبه های گردشگری قزاقستان

جاذبه های گردشگری قزاقستان را می‌توان به دو قسمت جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تقسیم‌بندی کرد. با سفر به این کشور می‌توانید از شهر آلماتی با رستوران‌ها و مراکز خرید شیک دیدن کنید، به دیدن شهر آستانه رفته و چهره مدرن قزاقستان را به تماشا بنشینید، در شهر آکتائو انواع تفریحات آبی را تجربه کنید، به بایونر رفته و از ایستگاه فضایی روس‌ها دیدن کنید. شهر سمی، دره تورگن، دریاچه کیندی و شکار عقاب در صحرا از دیگر جاذبه های گردشگری آلماتی هستند. (در مطلب جاهای دیدنی قزاقستان بیشتر در این باره بخوانیم)

هتل های قزاقستان

دو شهر آلماتی و آستانه شیک‌ترین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره را در خود دارند. این هتل‌ها با مدرن‌ترین امکانات روز هتلی دنیا از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. در ادامه با بهترین هتل‌های قزاقستان آشنا می‌شویم:

  • هتل ریکسوز آلماتی Rixos Almaty
  • هتل ایبیس آستانه ibis Astana
  • هتل ریتز کارلتون آلماتی The Ritz-Carlton, Almaty
  • هتل پارک این رادیسون آستانه Park Inn by Radisson Hotel Astana
  • هتل هیلتون گاردن آستانه Hilton Garden Inn Astana
  • هتل لوکس آلماتی InterContinental Almaty Hotel
  • هتل رادیسون آستانه Radisson Hotel Astana
  • هتل ورد سلطنت Worldhotel Saltanat Almaty
  • هتل ریکسوس پرزیدنت Rixos President Astana Hotel

معروفترین غذاهای قزاقستان

در ادامه مطلب راهنمای سفر به قزاقستان درباره فرهنگ غذایی این کشور صحبت می‌کنیم. قزاقستان به عنوان کشوری با پیشینه تاریخی فرهنگ غذایی بسیار لذیذ دارد. بیشتر غذاهای این کشور از غذاهای روسی الهام گرفته شده است. «بشبارماک» را می‌توان اصلی‌ترین غذای قزاق‌ها دانست که از گوشت اسب، پاستا، سیب زمینی و پیاز تهیه شده و طعمی لذیذ دارد. این غذا معمولاً در میهمانی‌های رسمی و خاص سرو می‌شود. گردشگران نیز می‌توانند در رستوران‌های آلماتی و آستانه طعم لذیذ بشبارماک را تجربه کنند.

هزینه سفر به قزاقستان

هزینه سفر به قزاقستان با توجه به قیمت بلیط هواپیما، نرخ هتل و هزینه ویزا محاسبه می‌شود. شما می‌توانید بدون تور و یا همراه با تور برای سفر به قزاقستان اقدام کنید. در صورتیکه همراه با تور اقدام کنید تمام هزینه‌ها توسط کارگزار محاسبه شده و هزینه سفر به قزاقستان بسیار به صرفه‌تر خواهد شد.

تور قزاقستان با آژانس هواپیمایی ستاره ونک

ما به عنوان کارگزار تور قزاقستان بهترین ساعات پروازی را انتخاب و لوکس‌ترین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره قزاقستان را رزرو خواهیم کرد. خدمات تور ما بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، دریافت ویزا، بیمه مسافرتی و ترانسفر رفت و برگشت را شامل می‌شود. جهت رزرو تور قزاقستان می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قزاقستان کشوری امن برای سفر است؟

قزاقستان در مجموع کشوری امن برای سفر است اما مانند سایر مقاصد بهتر است هنگام بازدید از جاذبه های تاریخی و تفریحی این کشور مراقب مدارک شناسایی و پول‌های نقد خود باشید.

برای سفر به قزقستان باید ویزا داشته باشیم؟

در حال حاضر گردشگران ایرانی می‌توانند تا ۱۴ روز بدون ویزا درقزاقستان اقامت داشته باشند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور قزاقستان از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور قزاقستان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید