دیدنی‌های جزایر قناری اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 18 مه 2020
Loading...

آسان نیست نوشتن درباره مکانی که به بهشت روی زمین معروف است و جزایر رویایی‌اش در حین داشتن مناظر طبیعی بکر و بی‌مثال مدرن‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی را برای لوکس‌پسندان فراهم کرده‌اند. نام جزایر قناری را بارها و بارها در میان زیباترین مقاصد اروپا دیده و درباره زیبایی‌هایش بسیار شنیده‌ایم. اما در این مطلب تصمیم داریم به این جزیره فوق لوکس سفر کرده و به شنیده‌هایمان رنگ واقعیت بدهیم.

تور اسپانیا از آن دسته تورهای گردشگری ست که از معماری تا غذاهای رنگارنگ و سواحل رویایی را با هم دارد. اما جزایر قناری مقصدی جذاب در این کشور است که با داشتن سواحلی منحصربه‌فرد بیش از هر مکان دیگر گردشگران را شیفته خود کرده است. این مکان شگفت‌انگیز از ۷ جزیره تشکیل شده و نام خود را از سگ‌های شکاری (حیواناتی که تا چندی قبل به طور محسوس در این منطقه دیده می‌شدند) گرفته است. در ادامه با معروفترین جزایر این منطقه زیبا آشنا می‌شویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

زیباترین ساحل‌های جزایر قناری

.

جزیره تنریف

تنریف بزرگترین و زیباترین جزیره از مجموع‌ جزایر قناری است. هتل‌های لوکس ۵ ستاره، مراکز خرید با برندهای معروف جهانی، سواحل رویایی همه و همه امکاناتی هستند که تنریف را به یکی از مقاصد پرطرفدار در تور اروپا تبدیل کرده‌اند. همانطور که می‌دانید این جزیره در میان خاک اسپانیا قرارگرفته و برای سفر به آن قبل از هر چیز بایستی ویزای شینگن دریافت کنید.

ساکنان تنریف به زبان اسپانایی صحبت می‌کنند و همانند دیگر نقاط اروپا پول رایج در آن یورو می‌باشد. تنریف مکان‌های تفریحی بسیاری دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. استخرهای کاراچیگو از زیباترین جاذبه‌های این منطقه است که علاوه بر زیبایی داستانی جالب برای شنیدن دارد. این استخرها جزیی از بندر تنریف بوده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان به کلی از بین رفته و پس از سال‌ها خود را به طور طبیعی بازسازی کرده‌اند. در نهایت نیز به شکل زیبای امروزی در آمده‌اند.

سواحل تنریف هم عنوان یکی از زیباترین خط‌های ساحلی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. در این سواحل آرام می‌توانید با امنیت کامل شنا کرده، غواصی و موج‌سواری کنید یا قدم زده و حمام آفتاب بگیرد. تنریف جزیره‌ای همیشه بهار است و در تمامی فصول سال برای سفر مناسب می‌باشد.

جزیره فوئرته ونتورا

جزیره فوئرته ونتورا را زمین‌های خشک با کاکتوس‌های متنوع در کنار سواحل بسیار زیبا معروف کرده‌اند. این جزیره بعد از تنریف دومین جزیره بزرگ منطقه به شمار می‌رود و چیزی حدود ۱۵۰ ساحل دارد. ونتورا آب و هوایی همیشه معتدل داشته و از این رو در تمام فصول سال میزبان گردشگرانی ست که می‌خواهند چند روزی را به دور از مشغله کاری فقط و فقط خوش بگذرانند.

زمین‌های آتشفشانی و خشک ونتورا زیباترین و البته عجیب‌وغریب‌ترین کاکتوس‌های دنیا را در خود دارند. قدم زدن در میان این کاکتوس‌ها بسیار لذت‌بخش بوده و ممکن است در بین راه گله‌های زیبای بزهای کوهی را هم ببینید.

ساحل سوتاونتو از معروف‌ترین سواحل ونتورا است که در جنوب جزیره قرار گرفته است. خط ساحلی سوتاونتو تا طول ۲۰ کیلومتری کشیده شده و مناظری بسیار زیبا دارد. این ساحل با موج‌های آرامی که دارد ویژه تفریحات آبی مانند موج سواری، اسکی روی آب و شنا می‌باشد.

در کنار تمام این جاذبه‌ها سری هم به بخش مرکزی جزیره بزنید. در این قسمت می‌توانید فرهنگ و زندگی ساکنان ونتورا را از نزدیک ببینید، از مغازه‌های محلی سوغاتی بخرید و یک غذای لذیذ اسپانیایی را در رستوران‌های زیبای جزیره میل کنید.

جزیره گرن کاناریا

یک تعطیلات آفتابی لوکس هدیه‌ای است که گرن کاناریا به میهمانان خود هدیه می‌دهد. گرن کاناریا پرجمعیت‌ترین جزیره در میان مجموع جزایر قناری است و ببیش از ۴۰ در صد از کل جمعیت این جزایر هفت گانه را تشکیل می‌دهد. لاس پالماس پایتخت گرن کاناریا، ساحل لاسکانتراس، ماسپالوماس و پلایا دل اینگلس معروف‌ترین مناطق جزیره هستند که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند.

لاسپالماس مناظر طبیعی خارق‌العاده داشته و در میانه آن کلیسایی بزرگ ساخته شده که با قرارگرفتن در قسمت بالایی آن تمام منطقه زیرپای شما قرار می‌گیرد. مغازه‌های محلی لاسپالماس بهترین مکان برای خرید سوغاتی و قدم‌زدن در میان ساکنان محلی می‌باشد.

پلادیا دل اینگلس را می‌توان لوکس‌ترین بخش جزیره دانست. در این منطقه هتل‌های ۵ ستاره، رستوران‌های بین‌المللی، مراکز خرید با برندهای معروف جهانی و هیجان‌انگیزترین مجتمع‌های تفریحی را می‌توان دید و حسابی خوش گذراند.

علاقه‌مندان به مناظر طبیعی هم می‌توانند به سواحل لاسکانتراس رفته و از تفریحات آبی لذت ببرند یا چند ساعتی را به گشت‌وگذار در میان تپه‌های شنی و زمین‌های سبز ماسپالوماس بگذرانند و در یکی از بهترین مراکز گلف دنیا مهارت خود را به چالش کشند.

جزیره لانزاروته

لانزاروته اولین جزیره‌ از میان هفت جزایر قناری است که کشف شد و مردم در آن ساکن شدند. لانزاروته را جزیره آتشفشان‌ها هم می‌نامند چرا که بیشتر جاذبه‌های آن در میان کوه‌های آتشفشانی خاموش پنهان شده‌اند. این جزیره در تمام طول سال آب و هوایی فوق‌العاده دارد و با داشتن سواحل زیبا در کنار جاذبه‌های تاریخی سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد.

جدای از سواحل معرکه، هتل‌های لوکس و طبیعت بی‌نظیر ‌می‌توان گفت لانزاروته بیشتر شهرت خود را مدیون معمار خلاق سزارمانریکو است. آثار ارزشمند این هنرمند جلوه روحی خاص به جزیره بخشیده است.

پارک آتشفشان تیمافانیا معروف‌ترین و اسرارآمیزترین جاذبه لانزاروته است. این پارک حاصل طولانی‌ترین فوران آتشفشان در دنیا می‌باشد که حدود ۶ سال به طول انجامیده و اکنون پر است از گدازه‌هایی با اشکال عجیب و غریب و مخلوط‌های آتشفشانی شگفت‌انگیز. در این مکان می‌توانید به صداهای ضبط شده کشیشی که از نزدیک فوران آتشفشان را دیده گوش دهید و سپس به رستورانی عجیب رفته و غذاهایی که بر روی گذاره آتشفشان پخته شده‌اند را امتحان کنید.

کانال گدازه‌های جامئوس دل گوا از دیگر جاذبه‌هایی است که دیدن آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. این کانال ۶ متر طول دارد و با قدم گذاشتن در آن طبیعتی بی‌نظیر از پس دیوارهایش آشکار می‌شود.  داخلی این کانال‌های طبیعی شاهکارهایی از سزار مانریکو خودنمایی می‌کند و چندین کافی شاپ، یک رستوران و باغ‌های گرمسیری زیبایی آن را تکمیل می‌کنند.

چندین ساحل، باغ کاکتوس‌ها و چشم‌انداز نفس‌گیر میرادور دل ریو شاهکار سزار مانریکو از دیگر جاذبه‌های جزیره لانزاروته هستند.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به تنریف

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

خوشمزه‌ترین رستوران‌های اسپانیا را بشناسید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید