راهنمای سفر به جزایر قناری: بهشت گرمسیری اروپا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 21 جولای 2024
Loading...

آسان نیست نوشتن درباره مکانی که به بهشت روی زمین معروف است و جزایر رویایی‌اش در حین داشتن مناظر طبیعی بکر و بی‌مثال مدرن‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی را برای لوکس‌پسندان فراهم کرده‌اند. نام جزایر قناری را بارها و بارها در میان زیباترین مقاصد اروپا دیده و درباره زیبایی‌هایش بسیار شنیده‌ایم. اما در این مطلب تصمیم داریم به این جزیره فوق لوکس سفر کرده و به شنیده‌هایمان رنگ واقعیت بدهیم.

جزایر قناری کجاست؟

جزایر قنار‌ی از جزایر اسپانیا در اقیانوس اطلس واقع شده و تنها ۹۵ کیلومتر با آفریقا فاصله دارد. هشت جزایر قناری و مجمع الجزایر آنها یک جامعه خودمختار در اسپانیا را تشکیل می‌دهند و یکی از مناطق اتحادیه اروپا هستند.

جزایر قنار‌ی مجمع الجزایری با منشأ آتشفشانی و بزرگترین و پرجمعیت ترین مجمع الجزایر در منطقه ماکارونزی است. تنوع آب و هوایی بسیار زیاد جزایر در نتیجه کوه نگاری، تنوع بیولوژیکی و زمین شناسی آن را به یکی از متنوع ترین مناطق اروپا تبدیل کرده است.

طبیعت قناری سحرانگیز و به معنای واقعی مینیاتوری است. جزیره شامل چندین اکوسیستم می‌باشد که از بوته‌های ساحلی شروع می‌شود، سپس جای خود را به جنگل‌های گرمادوست و پوشش گیاهی مونته‌ورده می‌دهند تا در ارتفاعات بالاتر با جنگل‌های کاج قناری و در نهایت بوته‌های قله جایگزین شوند. جنگل لور با بارش افقی همراه است که ناشی از تراکم مه ساحلی ناشی از بادهای تجاری مرطوب است. این رطوبت دائمی جو باعث بقای گیاهان باقی مانده شده است. هر جزیره میزبان گونه های بومی گیاهی و جانوری متفاوت می‌باشد.

جزایر قنار‌ی همچنین طیف وسیعی از گزینه‌های تفریحی از جمله مکان تاریخی در سان کریستوبال د لا لاگونا که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و کار سزار مانریک در لانزاروته را دارد.

موقعیت جغرافیایی جزایر قنا‌ری

از نظر فیزیکی قناری‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه غربی که از جزایر تنریف، گرن کاناریا، لا پالما، لاگومرا و فرو تشکیل شده است، شامل قله‌های کوهستانی است که مستقیماً از کف اقیانوس یرخواسته‌اند.

گروه شرقی شامل لانزاروته، جزیره فوئرتونتورا و شش جزیره است که از یک فلات زیردریایی منفرد به نام قناری ریج، که حدود ۴۵۰۰ فوت (۱۴۰۰ متر) از کف اقیانوس بلند شده تشکیل شده است. جز‌ایر قناری میلیون‌ها سال پیش در اثر فوران‌های آتشفشانی شکل گرفته اند. تمام جزایر غربی در بلندترین نقاط خود بیش از ۴۰۰۰ فوت (۱۲۰۰ متر) هستند و قله Teide در تنریف به ارتفاع ۱۲۱۹۸ فوت (۳۷۱۸ متر) که بالاترین نقطه در خاک اسپانیا است، می‌رسد.

جمعیت و زبان جزایر قنا‌ری

طبق آخرین داده‌های موسسه ملی آمار (INE)، جمعیت جزایر قناری از ۲٫۲ میلیون نفر فراتر رفته و در پایان سال ۲۰۲۳ در مجموع به ۲۲۱۳۰۱۶ نفر رسیده است. این نشان دهنده رشد ۱٫۲ درصدی می‌باشد.

جمعیت تنریف و گران کاناریا نسبت به سایر جزایر در قرن بیستم به سرعت رشد کرد. در مورد زبان می‌توان گفت که در این جزایر یک گویش مجزا از اسپانیایی صحبت می‌شود که برخی از کلمات آن از تأثیرات پرتغالی‌ها سرچشمه می‌گیرد.

داده های سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ نشان دهنده روند صعودی مستمر جمعیت ساکن اسپانیا با افزایش ۸۵۸۷۰ نفری است. این روند در شش فصل گذشته ثابت بوده است و نرخ رشد سالانه بیش از ۱٪ را نشان می دهد.

رشد جمعیت اسپانیا تا حد زیادی تحت تأثیر هجوم افرادی است که در خارج از کشور متولد شده اند، به تعداد ۸۷۷۵۲۱۳ نفر که از جمعیت اتباع خارجی پیشی گرفته است. این سه ماهه شاهد افزایش ۷۲۵۰۴ نفری ساکنان خارجی بود که مجموع را به ۶۴۹۱۵۰۲ نفر رساند که ۴/۱۳ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌داد که از ۲/۴ درصد در سال ۲۰۰۲ افزایش چشمگیری داشت.

جاذبه های و تفریحات جزایر قناری

تور اسپانیا از آن دسته تورهای گردشگری ست که از معماری تا غذاهای رنگارنگ و سواحل رویایی را با هم دارد. اما جزایر قناری مقصدی جذاب در این کشور است که با داشتن سواحلی منحصربه‌فرد بیش از هر مکان دیگر گردشگران را شیفته خود کرده است. این مکان شگفت‌انگیز از ۷ جزیره تشکیل شده و نام خود را از سگ‌های شکاری (حیواناتی که تا چندی قبل به طور محسوس در این منطقه دیده می‌شدند) گرفته است. در ادامه با معروفترین جزایر این منطقه زیبا آشنا می‌شویم.

جزیره تنریف

تنریف بزرگترین و زیباترین جزیره از مجموع‌ جزایر قناری است. هتل‌های لوکس ۵ ستاره، مراکز خرید با برندهای معروف جهانی، سواحل رویایی همه و همه امکاناتی هستند که تنریف را به یکی از مقاصد پرطرفدار در تور اروپا تبدیل کرده‌اند. همانطور که می‌دانید این جزیره در میان خاک اسپانیا قرارگرفته و برای سفر به آن قبل از هر چیز بایستی ویزای شینگن دریافت کنید.

ساکنان تنریف به زبان اسپانایی صحبت می‌کنند و همانند دیگر نقاط اروپا پول رایج در آن یورو می‌باشد. تنریف مکان‌های تفریحی بسیاری دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. استخرهای کاراچیگو از زیباترین جاذبه‌های این منطقه است که علاوه بر زیبایی داستانی جالب برای شنیدن دارد. این استخرها جزیی از بندر تنریف بوده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان به کلی از بین رفته و پس از سال‌ها خود را به طور طبیعی بازسازی کرده‌اند. در نهایت نیز به شکل زیبای امروزی در آمده‌اند.

سواحل تنریف هم عنوان یکی از زیباترین خط‌های ساحلی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. در این سواحل آرام می‌توانید با امنیت کامل شنا کرده، غواصی و موج‌سواری کنید یا قدم زده و حمام آفتاب بگیرد. تنریف جزیره‌ای همیشه بهار است و در تمامی فصول سال برای سفر مناسب می‌باشد.

جزیره فوئرته ونتورا

جزیره فوئرته ونتورا را زمین‌های خشک با کاکتوس‌های متنوع در کنار سواحل بسیار زیبا معروف کرده‌اند. این جزیره بعد از تنریف دومین جزیره بزرگ منطقه به شمار می‌رود و چیزی حدود ۱۵۰ ساحل دارد. ونتورا آب و هوایی همیشه معتدل داشته و از این رو در تمام فصول سال میزبان گردشگرانی ست که می‌خواهند چند روزی را به دور از مشغله کاری فقط و فقط خوش بگذرانند.

زمین‌های آتشفشانی و خشک ونتورا زیباترین و البته عجیب‌وغریب‌ترین کاکتوس‌های دنیا را در خود دارند. قدم زدن در میان این کاکتوس‌ها بسیار لذت‌بخش بوده و ممکن است در بین راه گله‌های زیبای بزهای کوهی را هم ببینید.

ساحل سوتاونتو از معروف‌ترین سواحل ونتورا است که در جنوب جزیره قرار گرفته است. خط ساحلی سوتاونتو تا طول ۲۰ کیلومتری کشیده شده و مناظری بسیار زیبا دارد. این ساحل با موج‌های آرامی که دارد ویژه تفریحات آبی مانند موج سواری، اسکی روی آب و شنا می‌باشد.

در کنار تمام این جاذبه‌ها سری هم به بخش مرکزی جزیره بزنید. در این قسمت می‌توانید فرهنگ و زندگی ساکنان ونتورا را از نزدیک ببینید، از مغازه‌های محلی سوغاتی بخرید و یک غذای لذیذ اسپانیایی را در رستوران‌های زیبای جزیره میل کنید.

جزیره گرن کاناریا

یک تعطیلات آفتابی لوکس هدیه‌ای است که گرن کاناریا به میهمانان خود هدیه می‌دهد. گرن کاناریا پرجمعیت‌ترین جزیره در میان مجموع جزایر قناری است و ببیش از ۴۰ در صد از کل جمعیت این جزایر هفت گانه را تشکیل می‌دهد. لاس پالماس پایتخت گرن کاناریا، ساحل لاسکانتراس، ماسپالوماس و پلایا دل اینگلس معروف‌ترین مناطق جزیره هستند که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند.

لاسپالماس مناظر طبیعی خارق‌العاده داشته و در میانه آن کلیسایی بزرگ ساخته شده که با قرارگرفتن در قسمت بالایی آن تمام منطقه زیرپای شما قرار می‌گیرد. مغازه‌های محلی لاسپالماس بهترین مکان برای خرید سوغاتی و قدم‌زدن در میان ساکنان محلی می‌باشد.

پلادیا دل اینگلس را می‌توان لوکس‌ترین بخش جزیره دانست. در این منطقه هتل‌های ۵ ستاره، رستوران‌های بین‌المللی، مراکز خرید با برندهای معروف جهانی و هیجان‌انگیزترین مجتمع‌های تفریحی را می‌توان دید و حسابی خوش گذراند.

علاقه‌مندان به مناظر طبیعی هم می‌توانند به سواحل لاسکانتراس رفته و از تفریحات آبی لذت ببرند یا چند ساعتی را به گشت‌وگذار در میان تپه‌های شنی و زمین‌های سبز ماسپالوماس بگذرانند و در یکی از بهترین مراکز گلف دنیا مهارت خود را به چالش کشند.

بیشتر بخوانید

خوشمزه‌ترین رستوران‌های اسپانیا را بشناسید

جزیره لانزاروته

لانزاروته اولین جزیره‌ از میان هفت جزایر قناری است که کشف شد و مردم در آن ساکن شدند. لانزاروته را جزیره آتشفشان‌ها هم می‌نامند چرا که بیشتر جاذبه‌های آن در میان کوه‌های آتشفشانی خاموش پنهان شده‌اند. این جزیره در تمام طول سال آب و هوایی فوق‌العاده دارد و با داشتن سواحل زیبا در کنار جاذبه‌های تاریخی سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد.

جدای از سواحل معرکه، هتل‌های لوکس و طبیعت بی‌نظیر ‌می‌توان گفت لانزاروته بیشتر شهرت خود را مدیون معمار خلاق سزارمانریکو است. آثار ارزشمند این هنرمند جلوه روحی خاص به جزیره بخشیده است.

پارک آتشفشان تیمافانیا معروف‌ترین و اسرارآمیزترین جاذبه لانزاروته است. این پارک حاصل طولانی‌ترین فوران آتشفشان در دنیا می‌باشد که حدود ۶ سال به طول انجامیده و اکنون پر است از گدازه‌هایی با اشکال عجیب و غریب و مخلوط‌های آتشفشانی شگفت‌انگیز. در این مکان می‌توانید به صداهای ضبط شده کشیشی که از نزدیک فوران آتشفشان را دیده گوش دهید و سپس به رستورانی عجیب رفته و غذاهایی که بر روی گذاره آتشفشان پخته شده‌اند را امتحان کنید.

کانال گدازه‌های جامئوس دل گوا از دیگر جاذبه‌هایی است که دیدن آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. این کانال ۶ متر طول دارد و با قدم گذاشتن در آن طبیعتی بی‌نظیر از پس دیوارهایش آشکار می‌شود.  داخلی این کانال‌های طبیعی شاهکارهایی از سزار مانریکو خودنمایی می‌کند و چندین کافی شاپ، یک رستوران و باغ‌های گرمسیری زیبایی آن را تکمیل می‌کنند.

چندین ساحل، باغ کاکتوس‌ها و چشم‌انداز نفس‌گیر میرادور دل ریو شاهکار سزار مانریکو از دیگر جاذبه‌های جزیره لانزاروته هستند.

ویزای جزایر قناری

از آنجا که این جزایر جز خاک اسپانیا محسوب می‌شوند، گردشگران ایرانی برای سفر باید ویزای توریستی شینگن داشته باشند. بنابراین لازم است قبل از هر رزو هتل و انجام سایر مقدمات سفر ابتدا برای دریافت وقت سفارت اسپانیا اقدام کنید.

برای این کار می‌توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوید. ما به عنوان آژانس مورد تایید سفارت اسپانیا خدمات گرفتن وقت سفارت، پر کردن فرم ویزا و مهمتر از همه مشاوره جهت تکمیا مدارک را ارائه می‌دهیم.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای شینگن

  • اصل گذرنامه جدید با امضاء، به همراه اصل گذرنامه‌های قبلی (مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم)
  • ۲ قطعه عکس ۴.۵ * ۳.۵ جدید رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، ۸۰ % درصد صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۲ ماه اخیر (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • اصل گردش حساب بانکی ۶ ماهه با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی، مطابق با مانده گواهی تمکن هر دو از یک حساب (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A۴ باشد.) باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان باشد.
  • اصل و ترجمه سند مالکیت (سند تک برگ یا دفترچه ای مورد تایید میباشد.)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی:
  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی و ۳ فیش حقوقی آخر از محل کار، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی، یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، ۳ فیش حقوقی آخر , سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • بازنشسته‌ها: آخرین حکم بازنشستگی، ۳ فیش حقوقی آخر
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر از شرکت مربوطه (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، قرارداد کاری، ۳ فیش آخر حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات مربوط به سمت‌های شغلی و تغییر آدرس شرکت، سابقه بیمه تامین اجتماعی/ کارت مباشرت (در صورت ارائه کارت مباشرت، ارائه جواز کسب اصلی الزامی است).
  • ارائه لیست بیمه پرسنل مربوط به ۳ ماه آخر و مدارک مالیاتی اختیاری می باشد.
  • معلمان ، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، به همراه سه فیش حقوقی آخر
  • دانش آموزان، دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل با مهر و امضا سازمان مربوطه
  • جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن‌ها سفر می کنند رضایتنامه محضری با ذکر موارد : هدف از سفر، تاریخ سفر، ذکر شهر ها و هتل ها، نام افرادی که در سفر همراهشان هستند (سرپرست ایشان در زمان سفر) و نام فردی که هزینه های سفر را تقبل میکند الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان اسپانیایی دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار (برای خانم های خانه داری که به تنهایی سفر میکنند و مدارک شغلی و مالی همسر را ارائه میدهند تهیه نامه محضری مبنی بر اینکه همسر تمامی هزینه های سفر را تقبل میکند الزامی است.)
  • تکمیل فرم فارسی مشخصات فردی به صورت کامل و دقیق
  • توجه داشته باشید که مدارک لازم برای سفارت‌های حوزه‌ی شینگن به‌طور معمول یکسان است و فقط در بعضی از موارد کوچک تفاوت می‌کند، پس قبل از تهیه‌ی هر مدرکی با سفارت مربوطه هماهنگی لازم را به عمل آورید.حضور کلیه مسافرین (به جز افراد زیر ۱۲ سال) جهت انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری BLS الزامی می‌باشد.
  • ضمانت‌نامه بانکی حداقل به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در وجه آژانس هواپیمایی ستاره ونک جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت‌های بیشتر متعاقباً اعلام می‌گردد.

*لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست گردد که تهیه و ارائه آنها جهت اخذ ویزا الزامی می باشد.

هزینه سفر به جز‌ایر قنا‌ری

واحد پولی در قناری یورو است. پس هزینه‌های شما در سفر هم با همین واحد پول پرداخت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای هر روز اقامت در جزیره حدود ۵۰ تا ۸۰ یورو را در نظر بگیرید. هزینه‌های سفر موارد زیر را شامل می‌شود:

  • هزینه حمل‌ونقل
  • هزینه هتل و اقامت
  • هزینه غذا و نوشیدنی
  • هزینه تفریحات جزایر قناری و گشت‌های جزیره
  • هزینه خرید و سوغاتی

چگونه در هزینه‌های سفر به جز‌ا‌یر قناری ضرفه جویی کنیم؟

  • به جای بازدید از تمام تفریحات و مناطق جزیره، بهتر است چند تفریح خاص را انتخاب کرده و گشت و گذار در میان کوچه‌های زیبای قناری را در اولویت قرار دهید.
  • از سفر در تابستان و زمستان صرف نظر کرده و در بهار یا پاییز که نرخ هتل کمی پایین‌تر است و گردشگران کمتری وجود دارد سفر کنید.
  • برای صرفه جویی در هزینه‌های اقامت، بهتر است چند ماه قبل از سفر برای رزرو هتل اقدام کنید.

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به تنریف

آب و هوای جزایر قناری

هفت جزیره که جزایر قناری را تشکیل می‌دهند، آب و هوای مدیترانه‌ای دارند. بر همین اساس ماه‌های تابستانی بسیار خشک با دمای گرم و زمستان‌های معتدل با بارندگی را تجربه می‌کنند. دمای هوای جزایر در طول سال معمولا بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی گراد متغیر است.

بهترین زمان سفر به جز‌ایر قنا‌ری

تابستان در جزایر قناری معمولا دمای هوا بالای ۲۵ درجه است. خوشبختانه به دلیل وجود آب‌های اقیانوسی دمای هوا خیلی گرم و سوزان نمی‌شود.

در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و آگوست دما ثابت و ساعات آفتابی به طور متوسط ​​بین ۹ تا ۱۰ ساعت در روز تشکیل می‌دهد.

گرم‌ترین روزها زمانی اتفاق می‌افتد که بادهای شرقی باعث می‌شوند هوای گرم و خشک از صحرای آفریقا به سمت جزایر آورده شود.

زمستان‌های قناری‌ها معتدل است، به عنوان مثال تنریف حتی در سردترین ماه، همچنان دمای میانگین حداکثر ۲۱ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند.

در زمستان فرورفتگی‌های اقیانوس اطلس می‌تواند باعث ایجاد دوره‌های طوفانی نادر با آب‌وهوای بارانی شود. با این حال بارندگی زمستانی بین جزایر متفاوت است و در قسمت‌های شمالی مجمع‌الجزایر که بیشتر در معرض بادهای تجاری شمال شرقی هستند، بیشتر است. لاس پالماس در ضلع شمالی گران کاناریا شاهد ۴۶ میلی متر بارندگی در ماه فوریه است در حالی که آرسیف در لانزاروته تنها ۱۴ میلی متر بارندگی دارد.

بهترین زمان برای بازدید از جزایر قناری بین مارس و می و از سپتامبر تا نوامبر است. معمولا در فصل تابستان حضور گردشگران در جزایر بیشتر دیده می‌شود. اما اگر می‌خواهید آب و هوای معتدل و آرامش را همزمان داشته باشید بهتر است دو فصل بهار یا پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

غذا در جزایر قنا‌ری

در تنریف و گرن کاناری غذاهای را خواهید یافت. اما اگر می‌خواهید یکی از غذاهای خاص جزایر را امتحان کنید، باید ماهی طوطی یا ماهی را سفارش دهید که معمولاً به صورت آب‌پز می‌شوند و با سس تند و سبزیجات تازه سرو می‌شوند. سیب زمینی نمک دریایی که با سس فلفل تند سرو می شود یکی دیگر از ترکیبات رایج غذای اصلی است. بسیاری از رستوران‌ها در Fuerteventura پنیر بز محلی به نام majorero سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این غذای لذیذ محلی را حتما امتحان کنید.

بیشتر بخوانید

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

توصیه‌هایی برای سفر به جزا‌یر قنا‌ری

آفتاب سوختگی محتمل ترین خطری است که در سفر به قناری ها با آن مواجه خواهید شد. پس چه در ساحل و چه در پارک ملی، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و با آب هیدراته کنید. همچنین بهتر است اشیاء با ارزش خود را در گاوصندوق هتل بگذارید با این کار می‌توانید از احتمال سرقت های جزئی به خصوص در مناطق توریستی محبوب محافظت کنید. هیچ چیز با ارزشی را به ساحل نیاورید، یا اگر می‌آورید، مطمئن شوید که جای آن کاملا امن است.

سخن پایانی

گردشگرانی که از جزایر قناری دیدن کرده‌اند آن را بهشت گرمسیری اروپا می‌نامند. هر هفت جزیره این مجمع الجزایر که در اقیانوس اطلس شمالی در سواحل جنوب غربی مراکش واقع شده‌اند، خط ساحلی حیرت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند. غواصی، انواع تفریحات آبی و هتل‌های بسیار لوکس تنها بخشی از امکانات این سواحل زیبا و خارق‌العاده هستند. جزا‌یر قنا‌ری را می‌توان پاتوق گردشگران لوکس پسند از سراسر دنیا دانست.

سوالات متداول

جزایر کوچک قناری فرودگاه دارند؟

بیشتر جزایر فرودگاه‌های مخصوص به خود را دارند، اما فرودگاه گرن کاناریا و فرودگاه تنریف جنوبی شلوغ ترین آنها هستند. از طریق دریا می توانید از هوئلوا در اسپانیا و جزیره مادیرا پرتغال به جزایر اصلی برسید.

آیا برای بازدید از جزایر قناری باید ویزا داشته باشیم؟

بله، مسافران ایرانی برای سفر به این جزایر باید ویزای شینگن داشته باشند.

جزا‌یر قنا‌ری مقصدی گران برای سفر هستند؟

این منطقه به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از انگلستان، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپای شمالی است اما هزینه سفر به این جزایر گران‌تر از سایر شهرهای اسپانیاست

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید