دیدنی‌ترین جاذبه‌های جنوا را از دست ندهید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 24 آوریل 2023
Loading...

می‌دانستید کریستف کلمب جهانگرد سرشناس در شهر جنوا ایتالیا متولد شده است؟ این شهر علاوه بر اینکه به عنوان زادگاه مشاهیری مانند نیکولو پاگانینیر و کریستف کلمب شناخته می‌شود از نظر جاذبه‌های تاریخی نیز با رم و ونیز همراه شده و معماری اصیل ایتالیایی را در میان کوچه پس کوچه‌های خود به تصویر کشیده است. خیابان گاریبالدی، کلیسای جامع سن لورنزو و منطقه قدیمی بوکاداسه از معروفترین جاذبه‌های جنوا هستند که در ادامه درباره آن‌ها بیشتر می‌خوانیم.

سه مقصد رم، ونیز و فلورانس را می‌توان پای ثابت تور ایتالیا دانست اما اگر می‌خواهید در سفر به این کشور یک ایتالیا گردی کامل را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم شهر جنوا را نیز به این لیست اضافه کنید. جنوا در شمال ایتالیا قرار گرفته و با پشتوانه قدمت چند صد ساله خود سهم زیادی در معرفی تاریخ و فرهنگ این کشور دارد. از این رو ادامه مطلب را به معرفی جاذبه‌های جنوا اختصاص داده‌ایم

جاذبه‌های جنوا ایتالیا

جنوا را می‌توان شهری زبا و شگفت انگیز خواهد. شهری با مراکز تفریحی و جاذبه‌های تاریخی متنوع که می‌تواند اقامتی خاطره انگیز برای مسافران تور اروپا رقم زند. این شهر در شمال ایتالیا قرار گرفته و هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد. جنوا علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، بهترین دانشگاه‌های ایتالیا را در خود داشته و از نظر سطح فرهنگی و علمی نیز دارای جایگاه ویژه در دنیا می‌باشد. از معروفترین جاذبه‌های جنوا می‌توان خیابان گاریبالدی، آکواریم جنوا، موزه دریایی گالاتا، کلیسای جامع سن لورنزو، منطقه قدیمی بوکاداسه، بیگو الویتور و کاخ ریاله در جنوا را نام برد.

خیابان گاریبالدی جنوا (Via Garibaldi)

خیابان قرن شانزدهمی گاریبالدی را می‌توان مهمترین و البته پرجاذبه‌ترین خیابان شهر جنوا دانست. نام این خیابان در سال ۲۰۰۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تقریبا در تمام ساعات روز حضور پررنگ گردشگران را در آن می‌توان دید. جنوا تا چند دهه قبل محل زندگی مردم اشرافی و ثروتمندان شهر بوده است امروزه نیز حضور کاخ‌ها و بناهای لوکس این ادعا را ثابت می‌کند. کاخ روسو (Palazzo Rosso)، کاخ بیانکو (Palazzo Bianco) و کاخ دوریا تورسی (Palazzo Doria Tursi) از معروفترین جاذبه‌های خیابان گاریبالدی هستند. خود ایتالیایی‌ها گاریبالدی را به نام استرادا نووا (Strada Nuova) نیز می‌شناسند. پیشنهاد می‌کنیم گشت و گذار در میان این خیابان را به برنامه سفر خود به جنوا قرار دهید.

آکواریم جنوا (Acquario di Genova)

مقاصدی مانند دبی، سنگاپور و مالدیو در آسیا به داشتن آکواریوم‌های عظیم‌الجثه معروف هستند. اما در میان کشورهای اروپایی این شهر جنوا است که گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و با Acquario di Genova عنوان بزرگترین آکواریوم اروپا را از آن خود کرده است. در این آکواریوم بیش از ۱۵۰۰۰ گونه زنده دریایی نگهداری می‌شوند. شما برای دیدن تمامی این موجودات استثنایی به حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید. Acquario di Genova   تنها آکواریوم اروپا ست که ماهی‌های قطب جنوب را در خود دارد. پنگوئن‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ها، خزندگان، دوزیستان و پرندگان از دیگر موجوداتی هستند که در این مجموعه عظیم می‌توان دید. شرکت کاستا ادوتِینمنت (Costa Edutainment) به عنوان مدیر پروژه این آکواریوم شناخته می‌شود.

موزه دریایی گالاتا جنوا (Galata Maritime Museum)

موزه دریایی گالاتا را می‌توان از جالب‌ترین جاذبه‌های جنوا دانست. این موزه حدود ۲۴ اتاق دارد که در آن‌ها تاریخ کشتیرانی ایتالیا را به زیبایی به تصویر کشیده است. همچنین سفرهای دریانوردان اورپایی در گالاتا بازسازی و به نمایش درآمده است. تکنولوژی‌ها و تاکتیک‌هایی که در جنگ‌ها و پیروزی‌ها موثر بوده‌اند، ادوات جنگی، بدنه کشتی‌ها و ابزارهای به کار برده شده در آن‌ها را می‌توان در گالاتا دید. نکته جالب اینکه اتاق‌های موزه کاملا بر اساس زمان چیده شده‌اند. به این ترتیب که در دو طبقه‌ی اول تاریخ اکتشافات جغرافیایی انقلابی و در طبقه سوم مهاجرت‌های آن سوی اقیانوس اطلس به نمایش گذاشته شده‌اند.

کلیسای جامع سن لورنزو جنوا (San Lorenzo)

کلیسای سن لورنزو در اواسط قرون وسطی ساخته شده دو جاذبه تاریخی تابوت پیش از دوران مسیح و ویرانه‌های روم باستان را در خود دارد. علاوه بر این کلیسا به دلیل معماری منحصربه‌فرد نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فضای داخلی کلیسا نیز در نوع خود بسیار جذاب بوده و دو سبک معماری منریست (شیوه گرایی) و باروک را می‌تواند در آن دید. در طبقه پایینی کلیسا موزه‌ای وجود دارد که کلکسیون ارزشمندی از جواهرات و ظروف نقره در آن به معرض نمایش گذاشته شده است. از دیگر جاذبه‌های کلیسای سن لورنزو می‌توان به تابلوی شهادت سن لورنس (The Martyrdom of St. Lawrence) اثر لاتزارو تاوارونه (Lazzaro Tavarone) اشاره کرد.

منطقه قدیمی بوکاداسه جنوا

فضای سنتی و حضور قایق‌های رنگارنگ را می‌توان از ویژگی‌های اصلی منطقه قدیمی بوکاداسه به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر جنوا به شمار آورد . این منطقه ساحلی چشم اندازی عالی از شهر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. خط ساحلی بوکاداسه حدود ۳ کیلومتر ادامه داشته و شن‌های نرم آن امکان یک پیاده روی عالی را فراهم کرده‌اند. در این منطقه شما می‌توانید با ماهیگیران محلی همراه شده و برای چند دقیقه‌ای ماهیگیری به سبک ایتالیایی را تجربه کنید. عکاسی با مناظر خارق‌العاده، قایق سواری و ده‌ها تفریح متنوع دیگر از جاذبه‌های منطقه بوکاداسه هستند. در انتها نیز می‌توانید به رستوران‌های ساحلی با انواع غذاهای دریایی رفته و روز را با سرو یک وعده غذایی عالی به پایان رسانید.

بیگو الویتور جنوا (Bigo elevator)

بیگو الویتور را می‌توان در میان لیست خاص‌ترین جاذبه‌های جنوا قرار داد. این ابر سازه بالابری مدرن است که چندین قایق و کشتی بر روی آن قرار گرفته و با سیستم چرخشی تجهیز شده است. بالابر بیگو الویتور به گونه‌ای طراحی شده که شما را در حالی که در قایق نشسته‌اید تا ارتفاع ۴۰ از سطح زمین بالا برده و چشم اندازی استثنایی از شهر جنوا را پیش رویتان قرار می‌دهد. سیستم چرخشی این بالابر به گونه‌ای عمل می‌کند که شما می‌توانید نمای پاناروما را در اختیار داشته باشید. نکته جالب‌تر اینکه در طول مسیر راهنما با گردشگران همراه شده و درباره‌ی هر یک از جاذبه‌های که می‌بینید به صورت مختصر توضیح می‌دهد.

کاخ ریاله در جنوا

خانواده‌های اشرافی از جمله دودمان‌های جنوا، بالبی (Balbi)، دوراتزو (Durazzo) و از همه معروف‌تر دودمان ساوُی (House of Savoy) از خانواده‌های هستند که سابقه زندگی در کاخ باشکوه ریاله جنوا را دارند. اما بیشتر وسایلی که در کاخ دیده می‌شود به قرن ۱۷ قمری تعلق دارند. نقاشی‌های معروفترین نقاشان ایتالیایی، کلکسیونی از آثار به جامانده از دوران باروک و روکوکوی و صنایع دستی محلی‌های جنوا از دیگر عتیقه جاتی هستند که در کاخ ریاله نگه داری شده و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند. کاخ ریاله در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه‌ها باز و پذیرای گردشگران است.

آب و هوای شهر جنوا

تابستان‌های گرم اما نسبتا کوتاه و زمستان‌های سرد و کمی برفی از ویژگی‌های بارز آب و هوای شهر جنوا هستند. با توجه به این شرایط  دو فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به جنوا و استفاده از تفریحات آبی آن دانست. البته در صورت سفر به جنوا در فصل پاییز همچنان امکان بازدید از جاذبه‌های تاریخی وجود دارد. بدون شک گشت و گذار در میان کوچه پس کوچه‌های جنوا در حالی که باران نم نم می‌بارد بسیار جذاب و رمانتیک خواهد بود. در آخر یادآور می‌شویم که جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور ایتالیا و سفر به جنوا می‌توانید با همکاران ما در بخش تورهای خارجی در تماس باشید.

سوالات متداول

جنوا کجاست؟

شهر جنوا در شمال ایتالیا قرار گرفته است.

چه زمانی برای سفر به جنوا مناسب است؟

دو فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به شهر جنوا دانست.

بهترین جاذبه های شهر جنوا کدام‌ها هستند؟

جاذبه های تاریخی از جمله کلیسای جامع و منطقه قدیمی به همراه تفریحات ساحلی از پرطرفدارترین و بهترین جاذبه های شهر جنوا هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید