جشنواره جینگو گاین (Jingu Gaien Festival)

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در یکشنبه 14 آوریل 2024
Loading...

پاییز زمان فوق العاده‌ای برای بازدید از توکیو است؛ روزهای اغلب آفتابی و دمای معتدل، آب و هوای مناسبی برای تماشای برگ‌های رنگارنگ پاییزی می‌سازد. از آن‌جایی که ژاپنی‌ها ارزش زیادی برای طبیعت و تغییرات فصلی قائل‌اند، یکی از جشن‌هایشان مربوط به تغییر شاخ و برگ‌های زیبای درختان پاییزی است. یکی از بهترین نقاط برای تجربه این بزرگ‌داشت فصلی درست در قلب شهر، در Meiji Jingu Gaien است.

جشنواره جینگو گاین چیست؟

جینگو گاین، خیابانی ۳۰۰ متری پوشیده از جینکو برای نکو داشت شاخ و برگ‌های پاییزی است. این رویداد علاوه بر زیبایی طبیعی‌اش، شامل مجریان خیابانی و بیش از سی غرفه غذا است؛ در این جشنواره تعداد زیادی از فروشندگان و ماشین‌هایی که تبدیل به آشپزخانه شده‌اند، حضور دارند و غذا و نوشیدنی‌های محلی را از سراسر ژاپن می‌فروشند. همچنین میز و صندلی‌هایی وجود دارد که پس از یک پیاده روی لذت بخش می‌توانید بر روی آنها بنشینید و از غذا لذت ببرید.

همان‌طور که گفته شد، این پارک وسیع به خاطر درختان جینکو و برگ‌های طلایی آن مشهور است و نکته‌ی جالب توجهی که در مورد این مکان وجود دارد این است که تصور می‌شود درختان جینکو بیش از ۱۰۰۰ سال پیش از چین به ژاپنمنتقل شدند و به مرور زمان به خوبی با آب و هوای ژاپن سازگار شدند! به‌طور کل اغلب این درختان در زیارتگاه‌های شینتو قابل مشاهده هستند؛ جایی که درختانش الهی و مقدس محسوب می‌شوند!

با وجود اینکه بهترین زمان برای پیاده روی و تماشای درختان جینکو اواسط نوامبر است اما مناظر پس از ریزش برگ‌ها همچنان لذت بخش است و یک فرش طبیعی با شکوه با رنگ طلایی ایجاد می‌کند.

چگونه به خیابان جینگو گاین برسیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به خیابان جینگو گاین، از طریق مترو است و با پیاده شدن در هریک از ایستگاه‌های زیر، ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده روی تا مقصد خواهید داشت:

  • ایستگاه Shinanomachi
  • ایستگاه Sendagaya
  • ایستگاه Gaienmae
  • ایستگاه Aoyama Icchome
  • ایستگاه Kokuritsu Kyougijou

همچنین اگر قصد رانندگی تا جینگو گاین را دارید، پارکینگ‌های کوچک مختلفی در این منطقه وجود دارد، اما معمولاً به سرعت پر می‌شوند؛ بنابراین بهتر است که زودتر برای رفتن اقدام کنید.

چه ساعتی به خیابان جینگو گاین برویم؟

خیابان جینگو گاین از ۱۰ صبح تا ۱۷:۳۰ باز است و می‌توانید به صورت رایگان از این جاذبه زیبای ژاپن استفاده کنید؛ مگر درصورتی که طوفان باشد! البته ممکن است رویدادها لغو یا حتی زمان‌بندی‌ها تغییر یابند بنابراین همیشه قبل از رفتن به رویداد، سایت‌ رسمی آن را بررسی کنید.

همچنین اگر میخواهید بدانید که درختان جینکو دقیقا در چه تاریخی از پاییز در بهترین شکل ممکن هستند، باید بگوییم که اواسط نوامبر زمان ایده‌ال برای بازدید است. درختان دو طرف خیابانی ۳۰۰ متری را در بر گرفته‌اند و یک سایه‌بان طلایی را تشکیل می‌دهند که با درخشش خورشید، لوکیشنی منحصر به فرد برای عکاسی را می‌سازد.

سخن پایانی

 همان‌طور که گفته شد Meiji Jingu Gaien یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تماشای برگ‌های پاییزی در منطقه مرکزی توکیو است و به دلیل خیابانی پر از درختان جینکو Ginkgo معروف است. جینگو گاین در منطقه Aoyama واقع شده است؛ بنابراین اگر درمسیرAoyama به Omotesando هستید، می‌توانید به راحتی از آن بازدید کنید. شک نکنید که این‌جا منطقه‌ای عالی برای خرید و استراحت در کافه های مد روز هستند. برای رزور تور ژاپن میتوانید با کارشناسان ما با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید