تفریحات مجردی استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 15 اکتبر 2023
Loading...

امنیت بالا، تفریحات متنوع، مناظر طبیعی زیبا و امکانات رفاهی و گردشگری از ویژگی‌های شهر استانبول هستند که آن را به مقصدی امن برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند تبدیل کرده‌اند. استانبول که در طول قرن‌ها مورد علاقه امپراتوری‌های بزرگ بوده و سهمی از هر دو قاره آسیا و اروپا را دارد به عنوان یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. در اینجا می‌خواهیم نگاهی متفاوت به این شهر داشته و تفریحات مجردی استانبول را معرفی کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

Beyoğlu ؛ مرکز تفریحات مجردی استانبول

بی اوغلو یکی از ۳۹ منطقه استانبول است که در سمت اروپایی شهر واقع شده، این منطقه پرآوازه از شمال با شاخ طلایی و از جنوب با تنگه بسفر همسایه است. بی اوغلو به خاطر فضای پر جنب و جوش، مناظر تاریخی متعدد و زندگی شبانه پر جنب و جوشش به عنوان مرکزی برای تفریحات مجردی استانبول شناخته می‌شود.

این منطقه دارای تاریخ غنی است که قدمت آن به امپراتوری عثمانی می رسد. طیف متنوعی از مردم، شامل هنرمندان، نوازندگان، دانشجویان و حتی متخصصان بی اغلو را برای محل زندگی خود انتخاب می‌کنند. همچنین بی اوغلو استانبول، خانه برخی از محبوب ترین جاذبه های شهر از جمله میدان تقسیم، خیابان استقلال و برج گالاتا می‌باشد.

حضور رستوران‌ها و کافه‌های متعدد اطراف میدان تکسیم، که آن را به مکانی عالی برای استراحت از دیدنی‌ها تبدیل می‌کند، خیابان استقلال خانه برخی از بهترین مراکز خرید و سرگرمی شهر، از جمله سیجک پاساجی (گذرگاه گل) نمادین قرن نوزدهمی است و اجرای موسیقی‌های خیابانی همه و همه از جاذبه‌های بی اغلو استانبول هستند.

ژوراسیک لند Jurassic Land: پارکی از دایناسورها

با بازدید از سرزمین ژوراسیک در تور استانبول، وارد دنیای دیرینه دایناسورها می‌شوید! اسکلت‌ها و تخم‌های دایناسورها را در موزه مشاهده کنید، مدل‌های متحرک جانورانی مانند Triceratops و Tyrannosaurus را ببینید و با هلیکوپتر شبیه‌سازی‌شده پروازی را از میان دریاها، آسمان‌ها و مناظر این غول‌های ماقبل تاریخ در سینمای چهاربعدی انجام دهید.

کشف استخوان‌ بزرگترین دایناسورهای دنیا، سفر به زمانی که استگوزاروس و ولوسیراپتورها روی زمین قدم می زدند و البته نشستن در بزرگترین سینماهای ۴ بعدی اروپا زوراسیک لند را در میان لیست نفریحات مجردی استانبول قرار می‌دهند.

پس از گشت و گذار و دیدن دنیای عجیب دایناسورها می‌تواند با پرداخت هزینه اضافه از بازی‌های لیزری، کافه گردی و خرید لذت ببرید.

ویا لند Vialand بزرگ‌ترین شهربازی استانبول

پارک موضوعی ویالند مجموعه ای عظیم است که در میان لیست بزرگترین پارک‌های موضوعی جهان قرار  گرفته و منطقه‌ای جذاب برای خرید و سرگرمی در استانبول نیز می‌شود. این مکان که در منطقه ایوپ استانبول واقع شده، مکانی عالی برای گذراندن یک روز کامل با خانواده و فرزندانتان است. البته وجود بازی‌های متنوع دلیلی شده تا به لیست تفریحات مجردی استانبول هم اضافه شود.

می توانید در کنار خانواده و دوستان خود از دنیای دیدنی و جادویی پارک تم ویالند لذت ببرید. در چهارمین ترن هوایی بزرگ جهان و همچنین انواع سواری و هیجان عالی لذت ببرید.  چیزی که Vialand Theme Park استانبول را شگفت‌انگیز می‌کند این است که نه تنها یک پارک موضوعی و تفریحی، بلکه در آن به عنوان یک مجموعه بزرگ مراکز خرید، سرگرمی و نمایشگاه‌ها با هم ترکیب شده‌اند.

وجود امکانات متنوع این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد که اوج هیجان را با ترن هوایی و چرخ و فلک سواری گشت در مراکز خرید، خیابان های موضوعی، بوتیک های عالی، جشنواره ها و مناطق رویداد، رستوران‌ها و کافه‌ها تجربه کنند.

ویا سی تما پارک ViaSea Tema Park

شهربازی‌ها و تم پارک‌ها مقصدی جذاب برای افراد اهل هیجان هستند. ویا سی تما پارک هم از مراکز بلزی است که در فهرست تفریحات مجردی استانبول قرار می‌گیرید. این تم پارک در سال ۲۰۱۵ افتتاح و با بخش‌های تم پارک ، آکواریوم ، مرکز بازی ، بولینگ و سینما تمام نیازهای گردشگران را پاسخ می‌دهد.

تما پارک استانبول حدود ۳۵ بخش تفریحی دارد و میزبان طولانی‌ترین تونل استانبول می‌باشد. ترن هوایی ۵۵ متری، ۱۰ خط بولینگ، آکواریومی با انواع ماهی‌های رنگارنگ و موجودات دریایی این امکان را می‌دهد تا تمامی افراد با هر سنی از حضور در ویا سی لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل

پارک شهر بایرام پاشا Bayrampaşa City Park

پارک شهر بایرام پاشا یکی از بزرگترین پارک‌های عمومی استانبول است که در یک منطقه وسیع امتداد یافته و با داشتن چشم اندازی عالی مشرف به تنگه بسفر می‌باشد. این پارک شامل بسیاری از امکانات تفریحی مناسب برای کل خانواده است. حتی افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند هم می‌تواند از تفریحات مجردی استانبول در پارک استفاده کنند. این امکانات پارک تفریحی برای بزرگسالان و کودکان، رستوران ها و کافه ها، استخرهای آبی و مسیرهای پیاده روی و دویدن را شامل می‌شود.

یکی از مکان‌های زیبای استانبول برای گذراندن اوقات فراغت در محیطی آرام، پارک شهر بایرام پاشا یا آدا است که فعالیت‌ها و بازی‌های شگفت انگیز و هیجان انگیز زیادی را برای تفریح در زمانی که در آن مکان هستید فراهم می‌کند. گردشگران می‌توانند با خانواده یا دوستان به آدا رفته و از فضای خاص به دور از جاذبه‌های گردشگری معروف لذت ببرند. هنگام گشت و گذار در پارک گرفتن عکس‌های یادگاری زیبا را فراموش نکنید.

لونا پارک بوستانسیBostancı Lunapark   از تفریحات مجردی استانبول

بوستانچی لوناپارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های موضوعی استانبول است که در بخش آسیایی شهر واقع شده است. این پارک در مرکز استانبول قرار گرفته و تنها ۲۰ کیلومتر از بخش قدیمی فاصله دارد، از این رو گردشگران با استفاده از مترو به راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

فرقی نمی‌کند چه سن و سالی دارید. چرا که تفریحات لونا پارک برای تمام اعضای خانواده تفریحات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. بزرگسالان می‌توانند با انتخاب  تونل ترسناک و ماشین‌های سپراوج هیجان را تجربه کنند. در مقابل وسیله‌های بازی ایمن و جذابی هم برای کودکان در نظر گرفته شده است.

لونا پارک استانبول در سال ۱۹۸۳ تاسیس و در واقع بخشی از یک تجارت خانوادگی می‌باشد. جالب اینکه تمامی جاذبه‌هایی که در پارک می‌بینید در ایتالیا ساخته شده و وسایل بازی هر سال به روزرسانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بازار بزرگ استانبول

مجموعه ایکستریم اونچر استانبول Xtrem Aventures İstanbul

Xtrem Aventures بیش از ۱۰ سال است که ساخته شده و یکی از بلندترین طناب‌های دنیا را دارد.  بدون تردید این مجموعه جز پرطرفدارترین تفریحات مجردی استانبول می‌باشد.

ایکستریم اونچر با فضایی بسیلر وسیع در حاشیه شهر استانبول قرار دارد. در این مجموعه هر تفریحی که رنگ هیجان داشته باشد به چشم خورده و افراد با هر سنی از گشت و گذار در آن لذت خواهند برد. راه رفتن روی پل های چوبی و کابلی، زیپ لاین، قدم زدن در پارک جنگلی، تاب‌های هوایی برای کودکان، سرسره مخصوص کودکان، خانه‌های درختی و انواع بازی‌های درختی دیگر از تفریحات مجموعه هستند.

مطمئن باشید که از گذراندن وقت در ایکستریم اونچر پشیمان نخواهید شد بلکه آن را در لیست جاذبه‌های پرطرفدار استانبول نیز قرار خواهید داد.

پیاده روی در شهر از تفریحات شبانه استانبول

اگر جز افرادی هستید که پیاده روی در شب را به ماندن در هتل ترجیح می‌دهید شهر استانبول به عنوان شهر همیشه بیدار همان مقصدی ست که شما را به هدفتان می‌رساند. با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا خیابان‌های استانبول رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرند. حضور نوازندگان خیابانی، اغذیه فروشی‌های خیابانی، بساط رنگارنگ دست فروشان و غیره همه و همه راهی نمیگذارند جز اینکه پیاده روی در شهر را در میان فهرست تفریحات مجردی استانبول در شب قرار دهیم.

برای این کار شما می‌توانید اطراف میدان تکسیم، خیابان استقلال، حاشیه تنگه بسفر یا بی اغلو را انتخاب کنید. مراکز خرید بزرگ استانبول با فروشگاه‌هایی که نماینده‌های برندهای جهانی هستند هم گزینه مناسبی برای شب گردی در استانبول می‌باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین پارک های آبی در استانبول + تصویر

کافه های خیابانهای استانبول

تاریخ غنی استانبول را نه فقط در مکان‌های دیدنی آن  بلکه در کافه‌های شهر نیز می‌توان دید.  از قرن پانزدهم که عثمانی‌ها قسطنطنیه (استانبول کنونی) را تصرف کردند، قهوه بخش عظیمی از فرهنگ و سنت ترکیه شد و به این معنی که کافی شاپ‌های زیادی در استانبول برای کاوش وجود دارد.

قهوه استانبول معطر، غنی و لذیذ است، شما می‌توانید در فضای دنج کافه‌های استانبول نشسته و ساعت‌ها از دیدن مناظر شهر لذت ببرید.

از قهوه‌خانه‌های سنتی گرفته و کافه‌های عجیب و غریب تا کافه‌های دنج با گربه‌ها! همه را می‌توانید برای نوشیدن یک فنجان قهوه ترک انتخاب کنید. در ادامه با معروفترین کافه های استانبول آشنا می‌شویم:

  • کافه نفتالین
  • کافه قهوه والتر
  • کافه رز استانبول
  • فیل بوکس کافه
  • کافه مینوآ آکارتلر
  • کافه آرا
  • کافه کاراباتک

موسیقی در شبهای استانبول

تصور شب‌های استانبول بدون موسیقی امکان پذیر نیست! تماشای اجرای زنده موسیقی خیابانی از تفریحات مجردی استانبول است. گردشگران می‌توانند با قدم زدن در میدان تکسیم و خیابان استقلال شاهد نواختن سازهای سنتی ترکی و مدرن باشند. شهر استانبول نوازندگان چیره دستی دارد که اکثرا هنر خود را در خیابان به صورت رایگان در اختیار رهگذران قرار می‌دهند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول

کنسرت، از تفریحات مجردی در استانبول

سالن‌های Volkswagen Arena، Cemal Reşit Rey Konser Salonu، Babylon و İKSV از معروف‌ترین مکان‌های برگزاری کنسرت در استانبول هستند. درواقع استانبول شهری ست که اکثر خوانندگان معروف دنا آن را برای برگزاری کسرت‌های خود انتخاب می‌کنند. این کنسرت‌های بین‌المللی گردشگران بسیاری را از سراسر ددنیا به سوی شهر استانبول جذب می‌کند.

تماشای مراسم سنتی رقص سماع از تفریحات مجردی استانبول

در دهه ۱۳۰۰ بود که رقص سماع یا مراسم دراویش چرخان در ترکیه بنیان گذاشته شد. این مراسم از طرف پیروان مکتب مولانا برگزار و به یکی از تفریحات مجردی استانبول تبدیل شده است. در طی این مراسم می‌توانید از اجرای رقص و موسیقی سنتی لذت ببرید.

زیباترین مراسم دراویش چرخان در سالن Galata Mevlevihanesi اجرا می‌شود. البته یادآور می‌شویم که برای تماشای این مراسم سنتی از قبل باید بلیط تهیه کرده باشید. این سالن روزهای یکشنبه راس ساعت ۱۷ میزبان مراسم سماع می‌باشد. خرید بلیط نیز در روز شنبه از طریق باجه سالن اممان پذیر است.

تفریحات آبی در استانبول

درست است که شهر استانبول دریا ندارد اما به لطف حضور تنگه بسفر و جزیره‌های اطراف آن تفرحات آبی مهیجی را برای میهمانان خود در نظر گرفته است. کشتی کروز و قایق‌های تفریحی که بر روی آب شناور هستند با اجرای موسیقی و سرو یک وعده شام، رفتن به پارک‌های آبی استانبول با انواع وسیله‌های بازی و امکانات منحصر به فرد و قایق سواری در تنکه بسفر از تفریحات آبی در استانبول هستند.

البته نام حمام‌های ترکی استانبول را هم می‌توان به لیست تفریحات آبی شهر اضافه کرد. این حمام‌ها خدمات ماساژ و اسپا را با مجهزترین امکانات ارائه می‌دهند. شما می‌توانید یک روز سرشار از آرامش را در حمام‌های ترکی استانبول تجربه کنید.

محله بالات

بالات یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین محله‌های استانبول است. با قدم گذاشتن در خیابان های باریک سنگفرش شده و بناهای تاریخی، فضایی را حس می کنید که شبیه هیچ جای دیگر استانبول و در واقع جهان نیست.

شاید نمادین ترین قسمت بالات، خانه های رنگارنگ منطقه در امتداد خیابان‌های سنگفرش شده شیب دار باشد. عمر این خانه‌ها بیشتر از ۵۰ سال و در برخی موارد تا ۲۰۰ سال نیز می رسد. این خانه‌های چوبی تاریخی از جمله ساختمان‌های با بیشترین سويه عکاسی در شهر هستند و دارای محبوبیت ویژه‌ای در بین گردشگران تور استانبول می‌باشند.

این منطقه با خانه‌های رنگی در کنار سواحل Eminönü در امتداد شاخ طلایی قرار گرفته است و از طریق ایستگاه مترو به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: میدان تکسیم استانبول کجاست؟ معرفی و آشنایی با تاریخچه میدان تکسیم

پارکها و فضای سبز از تفریحات مجردی در استانبول

قدم زدن در پارک‌ها و فضاهای سبز از تفریحات مجردی استانبول  و البته رایگان در این شهر می‌باشد. استانبول به عنوان شهری شلوغ و سرزنده معروف است اما پارک‌های این شهر پرسروصدا این امکان را به گردشگران می‌دهند تا بخشی از وقت خود را در آرامش بگذرانند.

پس اگر آرامش را به ماجراجویی ترجبح می‌دهید می‌توانید ساعاتی را به گشت و گذار در پارک‌ها و فضاهای سبز استانبول اختصاص دهید. در ادامه لیستی از بهترین پارک‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم:

  • پارک گلهانه | Gülhane
  • پارک ماچکا | Maçka Park
  • پارک ییلدیز | Yıldız Park
  • پارک امیرگان | Emirgan Park

تفریحات ماجراجویانه در سفر مجردی به استانبول

تا اینجا دیدیم که تفریحات مجردی استانبول بسیار متنوع هستند. این تفریحات از پارک‌های آبی و شهربازی‌ها تا حمام ترکی و تفریحات آبی را شامل می‌شوند اما این تمام ماجرا نیست! اگر می‌خواهید سفری منحصربه‌فرد به استانبول داشته باشید پس پیشنهاد می‌کنیم با کمی تحقیق بیشنر تفریحات منحصربه‌فرد را انتخاب کنید. این شامل  مواردی مانند برنامه ریزی برای پیک نیک در میان جنگل و حتی دیدن مناطق کمتر شناخته شده شهر می‌شود.

پیاده روی و پیک نیک در جنگل بلگراد

بلگراد جنگلی بکر و زیبا در استانبول است. گردشگرانی که به دنبال مکانی آرام برای یک پیک نیک آخر هفته هستند حتما برای رفتن به جنگل بلگراد برنامه ریزی کنید. در این جنگل می‌توانید ماجراجویی‌های جذاب را تجربه کنید. مناظر جنگل بلگراد رویایی و بی‌نظیر هستند. پس می‌توانید از آن برای لوکشین‌های عکاسی خاص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازارهای محلی استانبول

فاراستانبول (منطقه کمر برگز)

یک منطقه بسیار جذاب که به داستان‌های پرماجرا شهرت دارد. منطقه کمر بر گز از تفریحات مجردی استانبول است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح و توانست به سرعت نظر گردشگران را بسیاری به سوی خود جذب کند. ماجراجویی‌های این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل استفاده برای تمامی سنین هستند. از بازی‌های مهیج فاراستانبول می‌توان طناب بازی، دیواره سنگ نوردی و تاب های غول پیکر را نام برد.

تفریحات شبانه، تجربه بهترین تفریح مجردی در استانبول

در شهر استانبول خوابیدن ممنوع است. فعالیت‌های شبانه از تفریحات مجردی استانبول هستند. پس پیشنهاد می‌کنیم بدون تجربه تفریحات شبانه این شهر را ترک نکنید.

پیاده روی شبانه در خیابان استقلال یکی از کارهایی ست که بعد از غروب آفتاب در استانبول می‌توانید انجام دهید. این خیابان ۳ کیلومتری حتی در نیمه شب‌ها هم از تکاپو نمی‌افتد. فروشگاه‌های رنگارنگ، رفت و آمد گردشگران و محلی‌ها و حضور گروه‌های موسیقی خیابانی استقلال را به خیابانی همیشه بیدار تبدیل کرده‌اند.

شهر بازی‌های استانبول تا پاسی از شب باز هستند و با انواع وسیله‎‌های بازی به استقبال گردشگران می‌روند. پس اگر اهل تفریحات هیجان انگیز هستید، می‌توانید یک شب از اقامت در استانبول را به شهر بازی اختصاص داده و آدرنالین خونتان را بالا ببرید!

قدم زدن در تنگه رویایی بسفر

زیبایی‌های تنگه بسفر زبانزد تمامی گردشگران استانبول شده است. تا جایی که به گفته بسیاری سفر به این شهر بدون قدم زدن در کنار تنگه بسفر به پایان نمی‌رسد. پس بی‌دلیل نیست که گشت و گذار در کنار این تنگه رویایی در فهرست تفریحات مجردی استانبول قرار می‌گیرد.

بسفر قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را به بکدیگر پیوند داده و به راستی مناظری خیره کننده دارد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی با فضاهای شاد و صمیمی و مغازه‌های رنگارنگی که سوغاتی‌های جذاب ترکیه را دارند از دیگر جاذبه‌های بسفر هستند.

بازدید از پل گالاتا

پل گالاتا قلب استانبول است که از شاخ طلایی از کاراکوی در شمال تا استانبول قدیم در مرکز سلطان احمد در جنوب می‌گذرد.

امروزه در پایین پل گالاتا رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارد که علاوه بر لذت بردن از ماهی تازه صید شده و دیگر غذاهای ترکی، مکانی عالی برای دیدن رفت و آمد قایق‌ها و ماهیگیرانی ست که در انتظار صید روز خود هستند. پل گالاتا علاوه بر اینکه بخش مهمی از منظر شهری در استانبول است، نقش مهمی در افسانه‌ها و افسانه‌های شهر دارد.

کلاب‌های شبانه و معروف استانبول

رفتن به کلاب‌های شلوغ و معروف از دیگر تفریحات مجردی در استانبول است.  در کلاب‌های این شهر می‌توانید یک شب شاد و پرهیجان را داشته باشید. سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های ترکی در کنار برنامه‌های شاد موسیقی از تفریحات این مجموعه‌ها هستند.

معولا خواننده‌های معروف در کلاب‌های استانبول برنامه‌های شبانه خود را اجرا می‌کنند. از معروفترین کلاب‌های شهر می‌توان به کلاب بابل استانبول (babal)، کلاب رینا استانبول (Rina)، کلاب آنجلیکا استانبول (Anjelique) و کلاب الکساندرا استانبول (Alexandra) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اوج هیجان و آدرنالین در شهربازی ویالند استانبول

تفریحات ساحلی استانبول، بهترین تفریحات تابستانی

این قسمت از تفریحات مجردی استانبول مخصوص فصل‌های بهار و تابستان است. در این زمان‌ها می‌توانید هنگام سفر به استانبول علاوه بر گشت و گذار در شهر و دیدن جاربه‌های تاریخی، از تفریحات ساحلی مانند قایق‌رانی، غواصی، کایت سواری، موج سواری، شنا و گرفتن حمام آفتاب لذت ببرید.

ساحل دالیا و ساحل اوزن ای با فاصله ۳۴ کیلومتری از استانبول، ساحل نان استاپ با فاصله ۳۳ کیلومتری از استانبول و سواحل دگیرمن بورنو و گرین آکوا با فاصله ۲۶ کیلومتری از شهر استانبول از معروفترین سواحل این شهر هستند.

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که شما تنهایی یا با خانواده به استانبول سفر کنید! در این شهر می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و از تفریحات بی‌پایان آن لذت ببرید. در این مطلب تفریحات مجردی استانبول را معرفی کردیم. بدون تردید این شهر با جاذبه‌های هیجان انگیز هیچ وقتی برای تلف شدن باقی نمی‌گذارد.

سوالات متداول در مورد بهترین تفریحات مجردی در استانبول

پرطرفدارترین تفریحات مجردی استانبول کدامند؟

شرکت در کنسرت‌ها، گشت و گذار شبانه در میدان تکسیم، تفریحات ساحلی و قدم زدن در تنگه بسفر از پرطرفدارترین تفریحات شبانه در استانبول هستند.

لوکسترین منطقه استانبول کجاست؟

محله ببک را می‌توان به عنوان لوکسترین منطقه در استانبول معرفی کرد.

کلاب‌های ارزان استانبول در کدام قسمت شهر می‌توان پیدا کرد؟

خیابان استقلال میزبان ارزانترین و به صرفه‌ترین کلاب‌های استانبول است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید