بهترین بازارهای شبانه در پکن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 2 ژوئن 2024
Loading...

بازارهای شبانه در پکن بهترین مکان برای کشف غذاهای لذیذ خیابانی و اسنک‌های معروف چینی هستند! این بازارها با غروب آفتاب رونق گرفته و گردشگرانی را که اهل شبگردی هستند به سوی خود می‌کشانند. غرفه‌های غذاهای خیابانی علاوه بر خوراک‌های متنوع، غذاهای مخصوص مسلمانان را هم ارائه می‌دهند. از معروفترین خیابان‌ها و بازارهای شبانه پکن می‌توان به خیابان اسنک و کیان من اشاره کرد. در زیر بهترین بازارهای شبانه را برای یک گردش متفاوت و تجربه میان وعده‌های چینی معرفی می‌کنیم.

بازارهای شبانه در پکن

از رستوران‌ها و کافه‌های پکن که بگذریم، غذاهای خیابانی چین لطف دیگری دارند! این غذاهای که هر مجود زنده را شامل می‌شوند شاید در نگاه اول لذیذ به نظر نرسند اما به قدری معروف هستند که به بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند. به توصیه چینی‌ها، بدون تجربه غذاهای خیابانی چین نباید به خانه بر گردید! بازارهای شبانه در پکن محل تجمع غرفه‌های غذاهای خیابانی هستند و در سال‌های اخیر به پاتوق گردشگرانی که عاشق تجربه طعم‌های جدید هستند تبدیل شده‌اند. در ادامه با این بازارهای معروف و پر جنب و جوش که در تور چین می‌توانید از آن‌ها بازدید کنیدآشنا می‌شویم:

خیابان اسنک وانگ فوجینگ / Wangfujing Snack Street

Wangfujing Snack Street جایی ست که می‌توانید مجموعه‌ای کم نظیر از تنقلات چینی را در آن پیدا کنید. البته  غذاخوری‌های خارجی هم در این خیابان دیده‌می‌شوند که هزینه‌های بالاتری نسبت به غرفه های غذا دارند.

 با این حال، برای یک وعده غذای لذیذ و به صرفه رستوران Xin Dong An را پبشنهاد می‌کنیم. پس از بسته شدن بازار شبانه دونگوامن، خیابان اسنک وانگ فوجینگ به محبوب ترین خیابان بازارهای شبانه در پکن تبدیل شده است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

  • آدرس: جنوب فروشگاه بزرگ Haoyou، خیابان تجاری Wangfujing، منطقه Dongcheng
  • مسیر دسترسی با اتوبوس: ۲۰، ۳۷، ۴۱، ۵۹، ۱۰۳، ۱۰۴، ۱۲۰، ۴۲۰، ۸۰۲ (در ایستگاه Wangfujing پیاده شوید)

بازار شبانه و غذاهای خیابانی کیانمن / Qianmen Food Streets

در خیابان کیانمن رستوران‌های زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به Quanjude Roast Duck، Duyichu Shaomai و رستوران Yitiaolong اشاره کرد.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۲، ۵، ۱۷، ۲۲، ۴۴، ۱۱۰، ۱۲۰، ۲۰۱، ۸۲۶ (در ایستگاه کیانمن پیاده شوید)

جهت اطلاع از مدارک و شرایط دریافت ویزای توریستی چین کلیک کنید

بازار شبانه Nanluoguxiang

Nanluoguxiang از جدیدترین بازارهای شبانه پکن است که پس از افتتاح، به سرعت پیشرفت کرده و در میان مردم محلی و گردشگران مشهور شد. این بازار بیشتر محبوبیت خود را مدیون غذاهای خیابانی و معماری سنتی‌اش است که فرهنگ اصیل ژاپنی را به نمایش می‌گذارد.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۳، ۱۳، ۴۲، ۶۰، ۱۱۸، ۶۱۲ (در ایستگاه Luoguxiang پیاده شوید)

خیابان و بازار شبانه اسنک نیو جی / Niu Jie Muslim Snack Street

خیابان مسلمان نیو جی مساحتی در حدود ۳۵٫۹ هکتار را به خود اختصاص  داده است. افراد با حداقل ۲۰ اقلیت مذهبی در این بازار به کسبو کار مشغول هستند. برخی از کسبه بازار مسلمان هستند و حتی بزرگترین و قدیمی ترین مسجد نیو جی در این خیابان قرار دارد. در خیابان نیو جی غذاهای حلال ارائه شده و می‌توانید انواع طعم‌های لذیذ را تجربه کنید. همچنین رستوران معروف تورپان به بازدیدکنندگان غذاهای اصیل اویغور ارائه می دهد.

  • آدرس: Guang’anmen، منطقه Xuanwu
  • مسیر دسترسی با اتوبوس: ۵۳، ۶۱، ۱۰۹، ۸۲۲ (در ایستگاه نیو جی پیاده شوید)

بیشتر بخوانید

معرفی مهمترین بازارهای چین

خیابان گوجی / Guijie Street

در خیابان گوجی به عنوان یکی از شلوغ‌ترین بازارهای شبانه در پکن، اکثر رستوران‌ها ۲۴ ساعته باز هستند. اگر اهل شب زنده داری هستید، بازار شبانه خیابان Guijie مکان خوبی برای گذراندن وقت تا ساعات اولیه صبح است.

این خیابان با نزدیک شدن به اواخر شب معمولا شلوغ ترین زمان‌های خود را تجربه می‌کند. تخصصی‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای خیابان گوجی، خرچنگ تند است. تصور کنید که روی یک صندلی قدیمی در داخل یک خانه با معماری باستانی در زیر درختان انگور نشسته اید و در حالی که از معماری سنتی لذت می‌برید خرچنگ تند چینی را میل می‌کنید! این دقیقا فضایی ست که از گشت و گذار در خیابان گوچی در خاطراتتان به ثبت می‌رسد.

  • آدرس: Dongzhimennei Dajie، منطقه Dongcheng
  • مسیر دسترسی با اتوبوس: ۱۰۶، ۱۱۶، ۸۰۷ (در ایستگاه Xinqiao (شمال) پیاده شوید)، ۶۰۶، ۷۱۳ (در ایستگاه Dongzhimennei Xiaojie پیاده شوید)

خیابان غذای گوانگ آنمن / Guang’anmen Food Street

غذاهای سیچوان در چین به خاطر طعم تندشان معروف هستند. بازار شبانه و خیابان گوانگ من مرکز این غذای پرطرفدار و لذیذ در پکن است. به جرات می‌توان گفت که اکثر گردشگران پکن بخشی از برنامه سفرشان را به گشت و گذار در این خیابان و تجربه خوردن سیچوان اختصاص می‌دهند.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۵، ۶، ۱۹، ۱۰۹، ۲۰۱، ۸۱۶ (در ایستگاه جاده بایگوانگ پیاده شوید)

بیشتر بخوانید

غذاهای چین | معرفی جامع و کامل

خیابان اسنک هوگوسی هوتونگ / Huguosi Hutong Snack Street

با غروب آفتاب، بازار شبانه هوگوسی هوتونگ به پاتوق گردشگران و طرفداران غذاگردی تبدیل می‌شود. در این بازار انواع غذاهای خیابانی و تنقلات چینی را می‌توان پیدا کرد. هوگوسی هوتونگ در میان لیست ۱۰ بازار شبانه پکن قرار دارد و تقریبا در تمام روزهای سال جنب و جوش و رفت و آمد گردشگران در آن قابل جریان است.  همین حضور گردشگران در کنار ارائه غذاهای خیابانی بسیار جذاب و دیدنی است.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۳، ۱۳، ۳۸، ۴۲، ۵۵، ۶۸، ۱۰۷، ۱۱۱، ۱۱۸، ۶۱۲، ۷۰۱

خیابان اسنک جیومن / Jiumen Snack Street

هر چند که جیومن از معروفترین بازارهای شبانه در پکن است اما این خیابان شب و روز نمیشناسد و رفت و آمد همیشه در آن جریان دارد. از زمان افتتاح خیابان اسنک جیومن، بسیاری از مغازه داران به این مکان نقل مکان کرده و کسب و کارشان را روغن دادند. در خیابان اسنک جیومن علاوه بر غرفه‌های غذاهای خیابانی و تنقلات چینی، رستوران‌های زنجیره‌ای معروف مانند استارباکس شعبه دارند.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۵، ۸۱۹، ۸۳۹ (در ایستگاه گوزیشی پیاده شوید)

خیابان هائو یون جی / Hao Yun Jie

بازار شبانه هائو یون جی در حلقه تجاری یانشا، منطقه چائویانگ قرار گرفته و با انواع با خوارک‌های عجیب و غریب پر شده است. میان‌وعده‌های فست فودی، غذاهای محلی چینی و همچنین غذاهای لذیذ رستورانی خوراک‌های این خیابان را تشکیل می‌دهند.

بیش از ۲۰ رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی در اینجا شعبه دارند و غذاهای اصیل خارجی را به گردشگران ارائه می‌دهند. بعد از ضرف غذا می‌توانید از گالری‌های هنری منطقه دیدن کنید.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۴۲۰, ۷۰۱, ۴۱۹ (در ایستگاه آنجیالو پیاده شوید)

بازار شبانه Shuang’an

دسترسی به بازار شبانه Shuang’an با وسایل حمل و نقل عمومی بسیار راحت است. این بازار شبانه به قدری بزرگ و متنوع است که برای هر گردشگر با هر سلیقه‌ای جذاب خواهد بود. انواع غذاهای محلی چینی از رول کیسه‌ای سرخ‌شده، رول برنج چسبناک با آرد لوبیا شیرین گرفته تا گوشت گاو یا گوسفند پخته شده، کیک نخود زرد، کوفته‌های خوک بخارپز و فرنی با چاشنی در بازار شبانه Shuang’an ارائه می‌شود.

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۷۹، ۳۰۲، ۳۲۳، ۳۶۱، ۴۲۵، ۵۴۹، ۶۵۸، ۶۶۰، ۶۹۵

خیابان اسنک شیچای / Shichahai Snack Street

خیابان شیچای اسنک از محبوب‌ترین بازارهای شبانه و خیابان میان وعده در پکن است. این خیابان در بیشتر ساعات روز و شب مملو است از گردشگرانی که با هیجان در حال گردش و تجربه طعم غذاهای چینی هستند.

رستوران‌ها و غرفه‌های زیادی در این خیابان وجود دارد که غذاهای چینی مختلفی سرو می کنند. همچنین تنقلات سنتی معروف پکن توسط بسیاری از فروشندگان ارائه می شود. بیشتر این نوع تنقلات سابقه ۱۰۰ یا ۲۰۰ ساله دارند. علاوه بر فروشگاه‌های اسنک سنتی محلی، بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف در شیچای شعبه دارند.

آدرس:: Shichahai، منطقه Xicheng

مسیر دسترسی با اتوبوس: ۵، ۸۱۹، ۸۳۹ (در ایستگاه گوزیشی پیاده شوید)

غذاهای پکن

در شهر پکن گزینه‌های متنوعی برای وعده‌های اصلی غذایی یا میان وعده‌ها وجو دارد. در این شهر می‌توانید از غذاهای خیابانی گرفته تا رستوران‌های لوکس بین المللی را برای میل کردن غذا انتخاب کنید. از معروفترین غذاهای پکن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • خوراک معروف اردک پکن
  • دیگ گوشت گوسفندی
  • هات پات بره
  • رشته فرنگی پکن
  • حلقه خمیر سرخ شده
  • کوفته مثلثی سرخ شده
  • کیک گندم سیاه
  • آب ماش تازه آسیاب شده
  • رول برنجی چسبناک
  • کیک نخود زرد

به خصوص در شب و با تاریک شدن هوا، بازارهای شبانه در پکن فعالیت خود را آغاز کرده و به بهشتی برای طرفداران شکم گردی تبدیل می‌شوند. در این بازارهاغذاها و تنقلات بیشتری از جمله غذاهای سیچوان،و همچنین برخی از غذاهای حلال برای امتحان کردن وجود دارد!

سخن پایانی

چین را به نام سرزمین اژدها می‌شناسند! مقصدی که جاذبه‌های عجیب و غریب بسیاری از مناظر طبیعی گرفته تا معابد و ساختمان‌های مدرن را برای ارائه دارد. در این میان بازارهای شبانه هم توانسته‌اند در دل گردشگران جا باز کرده و به یکی از جاذبه‌های محبوب در تور چین تبدیل شوند. در این بازارها آنچه را که درباره غذاهای خیابانی عجیب و غریب شنیده‌اید با چشم خودتان می‌بینید. حتی می‌توانید طعم این غذاها را امتحان کرده و تجربه‌ای جدید را در خاطرات سفرتان به ثبت رسانید.

سوالات متداول

.

بازارهای شبانه در پکن جذاب هستند؟

بدون شک بله، در این بازارها هزاران نوع فست فود و غذاهای محلی ارائه می‌شود. بوی غذا، فریادهای فروشندگان برای تبلیغ محصولاتشان و حضور پر رنگ گردشگران این بازارها را بسیار جذاب و محبوب کرده است. بازار شبانه Donghuamen معروف‌ترین خیابان برای شب گردی در پکن است که در بین گردشگران داخلی و بین المللی بسیار محبوب می‌باشد.

معروف ترین خیابان خرید پکن کدام است؟

خیابان وانگ فوجینگ، یکی از قدیمی ترین خیابان های خرید پکن است و به دلیل فرهنگ خرید منحصر به فردش در سطح بین المللی مشهور شده است. در این خیابان پرجنب‌وجوش از عجیب‌ترین و سنتی‌ترین مغازه‌ها گرفته تا جدیدترین و مدرن‌ترین فروشگاه‌ها دیده می‌شوند.

معروف‌ترین بازارهای خیابانی چین کدامند؟

۱۰ بهترین بازارهای کوچک و خیابانی چین (به روز شده در سال ۲۰۲۴)

  • بازار استانلی
  • بازارهای کوچک و خیابانی جزیره هنگ کنگ
  • خیابان قدیمی یووان
  • شهر قدیمی پکن
  • بازار بانوان …
  • بازار مروارید
  • بازار شبانه خیابان معبد
  • بازار P. Plaza Yinyang
  • بازار عتیقه Panjiayuan
  • شهر تجارت بین المللی ییوو

در بازارهای شبنه پکن چه محصولاتی ارائه می‌شود؟

بازارهای شبانه در پکن بیش از هر چیزی به دلیل ارائه انواع غذاهای خیابانی عجیب و غریب معروف هستند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید