معرفی جاذبه های ایگواسو برزیل

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 14 نوامبر 2023
Loading...

ایگوآسو نام شهری است که در مرز آبشارهای دو کشور برزیل و آرژانتین واقع‌شده و مهم‌ترین ویژگی آن تنوع فرهنگی و گردشگری است. جاذبه های ایگواسو برزیل بعد از ریودوژانیرو یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود. ایگواسو به معنی آب بزرگ است. بخشی از آبشار ایگواسو که به‌عنوان بزرگ‌ترین آبشار جهان نیز شناخته‌شده در برزیل و بخش دیگر آن در کشور آرژانتین قرار دارد. قسمت برزیلی آن دارای جنگل و طبیعتی سرسبز و بکر است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این آبشار نعلی شکل که از نظر اندازه از آبشار نیاگارا بزرگ‌تر و ازنظر وسعت از آبشار ویکتوریا در آفریقا وسیع‌تر است، در لیست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است.

آبشارهای ایگواسو

بازدید از آبشار ایگواسو که طبیعتا به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های ایگواسو برزیل است خاطره‌انگیزترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد. بهترین روش دیدن این آبشار خارق‌العاده پیاده روی بر روی پل‌ها و مسیرهای زیر آن است. تورهای Iguazu Falls همراه با راهنما می‌توانند اطلاعات و راهنمایی‌های جالبی را در طول بازدید به شما ارائه دهند همچنین با دانستن کمی زبان انگلیسی می‌توانید از وجود راهنماهای دو زبانه استفاده کنید.

بخش بیشتر آبشار ایگواسو در کشور آرژانتین قرار دارند که بلندترین و چشمگیرترین آن آبشار گارگانتا دل دیابلو یا گلو شیطان است. طرف آرژانتین دو مسیر متفاوت برای پیاده روی ارائه می دهد: آبشار بالایی و پایینی. پیاده‌روی در مسیر آبشار بالایی شما را از روی پل‌هایی می‌برد که از چندین آبشار عبور کرده و این امکان را می‌دهند از نمای بالا شاهد پرتاب شدن امواج در رودخانه باشید. اما مسیر پایینی بسیار هیجان انگیزتر بوده و شما می‌توانید نزدیک‌ترین فاصله با آبشار را حس کنید. اگر اهل عکاسی هستید، این قسمت تصاویر کارت پستالی حیرت‌انگیزی برای ارائه دارد.

از سمت برزیل، نمای عالی از آبشار گلوگاه شیطان و مناظر پاناروما آن در اختیار خواهید داشت. برای افرادی که از طریق برزیل وارد ایگواسو شده و می‌خواهند آبشار را از نزدیک ببینند بهترین راه انتخاب یک تور هیجان‌انگیز قایق سواری می‌باشد. در این تور درست در کنار جایی که صدها تن‌ آب به سرعت پایین می‌آیند، قایق سواری متفاوت را تجربه خواهید کرد.

آبشار گلوی شیطان ایگواسو

با ۸۲ متر طول و ۱۵۰ متر عرض، آبشار گلوی شیطان عنوان بزرگترین بخش آبشارهای ایگواسو را به خود اختصاص داده است. این آبشار به دلیل شکل U خود به آبشار نعل اسبس نیز شهرت دارد. نکته بسیار جالب اینکه  آبی که از این آبشار به سمت پایین سرازیر می‌شود برابر با ۱۵۰۰ متر مکعب است. تخمین زده شده که با این سرعت می‌توان به صورت همزمان تنها در مدت ۱ دقیقه ۳۶ استخر با استانداردهای المپیکی را پر کرد!

اما قطعا چیزی که منظره آبشار گلوی شیطان را منحصربه‌فرد و به یکی از زیباترین جاذبه های ایگواسو برزیل تبدیل کرده است، وجود رنگین کمانی ست که با ریختن آب در رودخانه پدیدار می‌شود. برای دیدن این پدیده حیرت انگیر از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر فرصت دارید.

جهت اطلاع از قیمت تور برزیل می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

پارک ملی ایگواسو

از جاذبه های ایگواسو برزیل می‌توان به جنگل بارانی نیمه گرمسیری  به عنوان پارک ملی حفاظت شده منطقه اشاره کرد که بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاه آوندی دارد و زیستگاه حیات وحش گونه‌های جانوری از جمله تاپیرها، مورچه خواران غول پیکر، میمون‌های زوزه کش، اوسلوت‌ها، جگوارها و کیمان‌ها می‌باشد.

پارک ملی ایگواسو که در استان میسیونز در شمال شرقی آرژانتین قرار دارد و از شمال با ایالت پارانا برزیل هم مرز است، به همراه پارک خواهرخوانده‌اش در ایگواسو برزیل، از نظر مناظر طبیعی و ترکیب صدای آبشار و پرندگان از خیره کننده‌ترین مکان‌های طبیعی جهان شناخته می‌شود.

نام این مکان اسرارآمیز در سال ۱۹۸۴ در فهرست میراث جهانی ثبت شد. رودخانه پارک ملی ایگواسو که به درستی  “آب بزرگ” نامگذاری شده است به عنوان  یک خم بزرگ به شکل نعل اسب در قلب پارک قرار گرفته و مرز بین المللی بین آرژانتین و برزیل را تشکیل می دهد. حضور دائمی ابرها بر روی رودخانه‌ و جنگل آب و هوای بسیار مرطوبی را ایجاد می‌کنند که دارای پوشش گیاهی نیمه گرمسیری سرسبز و متراکم هستند. این آبو هوای همیشه مرطوب باعث بوجود آمدن گونه‌های گیاهی و جانوری خاص در پارک ملی ایگواسو شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی آبشار ایگواسو، بزرگ‌ترین آبشار کشور برزیل

بازدید از پناهگاه Güirá Oga از زیباترین جاذبه های ایگواسو برزیل

پناهگاه‌های حیوانات زیادی در جنگل‌های بارانی ایگواسو و اطراف آن وجود دارد که برای کمک به تعداد زیادی از حیات وحش ساکن در آن اختصاص یافته است. پناهگاه گورا اوگا به ادامه حیات بسیاری از گونه‌های پرندگان و سایر موجودات حیات‌وحش کمک می‌کند و در عین حال انواع گونه‌های در حال انقراض را پرورش می‌دهد.

این پارک تنها چند مایل خارج از پورتو ایگوازو قرار دارد و با تاکسی به راحتی قابل دسترسی است. برای ورود به پارک حدود ۱۰ دلار هزینه باید پرداخت کرد و تور با راهنما حدود ۱٫۵ ساعت طول می کشد. شما می‌توانید در جنگل قدم بزنید از نزدیک خاص‌ترین گونه‌های پرندگان جنگل‌های آمازون را ببینید.

تجربه زندگی شبانه از جاذبه های ایگواسو برزیل

ممکن است روز در شهر ایگواسو برزیل به پایان رسد اما سرگرمی در این شهر متوقف نمی شود! بهرای تفریحات شبانه می‌توانید به منطقه ای از شهر به نام  Las Siete Esquinas بروید. اکثر رستوران‌ها و مراکز تفریحی ایگواسو را در اینجا خواهید دید. همچنین می‌توانید در حین گشت و گذار از دیدن اجراهای موسیقی خیابانی که بسیار شاد هستند و با رقص و آواز همراهند لذت ببرید. گردش شبانه راهی سرگرم کننده برای تجربه جنبه‌ای متفاوت از این شهر کوچک جنگلی است.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به برزیل

موزه دسرا دریم لند

موزه موم دسرا دریم لند زمانی به عنوان بزرگترین موزه موم در آمریکای لاتین شناخته می‌شد. هر چند که در طی سال‌های اخیر موزه‌های مشابه و بزرگتر در این منطقه ساخته شد اما دسرا دریم لند همچنان در اوج مانده و به عنوان یکی از پرطرفدارترین جادبه های ایگواسو برزیل به شمار می‌رود.

در این موزه بیش از ۱۱۵ شخصیت از معروف تاریخی، سینما، موسیقی و تلویزیون با اندازه، وزن و ویژگی‌های دقیق شخصیتی به تصویر کشیده شده و با موم ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از دیدن از مجسمه‌های مومی منحصربه‌فرد لذت برده و با آن‌ها عکس یادگاری بیاندازید.

همه اینها در بیش از ۱۵ سناریو مختلف و موضوعی. و با این حال، عکس های حرفه ای، دستان خودتان که در فروشگاه موم و سوغاتی ساخته شده اند.

مراکز خرید شهر ایگواسو

خیابان‌های مرکزی شهر ایگواسو مملو از فروشگاه‌های کوچک  و بزرگ است. بنابراین می‌توانید در یک روز گرم و نسبتا مرطوب از قدم زدن در مرکز شهر لذت می برده و وارد فروشگاه‌هایی که دارای تهویه مطبوع هستند شوید و  هر چیزی از کوله پشتی و عینک آفتابی گرفته تا اکسسوری‌ها و پوشاک را خریداری کنید.

از معروفترین مراکز خرید منطقه می‌توان به مرکز خرید کاتای پالادیوم که فروشگاهی بزرگ و ۵ طبقه با امکانات مدرن است، مرکز خرید کاتاراتاس جی آل با مغازه‌ها و رستوران‌های مجهز و مرکز صنایع دستی و گردشگری با انواع صنایع دستی رنگارنگ برزیلی اشاره کرد.

سد ایتایپو از جالبترین جاذبه های ایگواسو برزیل

سد Itaipú، به عنوان یکی از جاذبه های ایگواسو برزیل بر روی رودخانه آلتو پارانا در مرز برزیل و پاراگوئه قرار گرفته، این شهر در اصل در بخش شمال شهر سیوداد دل استه پاراگوئه واقع شده است.

از نظر توان خروجی، سد Itaipú یکی از بزرگترین پروژه های برق آبی جهان است. ۲۰ ژنراتور توربین عظیم آن که در نیروگاه در پایه سد قرار دارند، قادر به تولید ۱۴۰۰۰ مگاوات برق هستند. مجموعه سدها و سرریزها که به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک توسط پاراگوئه و برزیل ساخته شده‌اند، تقریباً ۸ کیلومتر (۵ مایل) از رودخانه آلتو پارانا منحنی دارد. خود سد که بین سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۲ ساخته شد، ۱۹۶ متر (۶۴۳ فوت) ارتفاع دارد و از بخش‌های بتنی بزرگی تشکیل شده  که به هم متصل و یک محفظه توخالی را تشکیل می‌دهند. قسمت بالای سد توسط دو تکیه گاه پشتیبانی می‌شود و قسمت پایین یک دال بتنی ساده است. این سد یکی از بلندترین و بزرگترین سدهای گرانشی توخالی در جهان به شمار می‌رود. مخزن آن در حدود ۱۶۰ کیلومتر (۱۰۰ مایل) به سمت شمال امتداد دارد و آبشار فوق‌العاده گوآیرا را کاملاً زیر آب برده است.

هتل های ایگواسو برزیل

شما می‌توانید برای لذت بردن بیشتر از مناظر طبیعی و تفریحات ایگواسو چند شب را در این شهر اقامت داشته باشید. در ادامه لیستی از بهترین هتل های ایگواسو را معرفی می‌کنیم:

  • هتل ۵ ستاره بوربون که در فاصله  8 تا ۱۰ کیلومتری از از پارک پرندگان و آبشار ایگواسو قرار گرفته است.
  • هتل لوکس بوگاری در مرکز شهر ایگواسو قرار دارد.
  • هتل ۵ ستاره بلموند در پارک ملی ایگواسو و دقیقا روبروی آبشارهای ایگواسو قرار گرفته است.
  • هتل ۴ ستاره سن جوان اکو با فضای سبز وسیع، محیطی آرام و استخر در اطراف شهر ایگواسو قرار گرفته است.
  • هتل ۴ ستارهپیترو آنجلو در مرکز شهر ایگواسو قرار گرفته و ۸٫۱ کیلومتر با  پارک پرندگان فاصله دارد.
  • هتل کلونیال مجهز به استخرهای رو باز که در چند قدمی پارک ملی ایگواسو قرار دارد.
  • هتل کاریما با پارکینگ اختصاصی، رستوران و مرکز تناسب اندام که ۳٫۱ کیلومتر از مرکز شهر و ۹٫۳ کیلومتر با آبشارهای ایگواسو فاصله دارد.

سخن پایانی

آبشارهای خروشان ایگواسو که در مرزهای آرژانتین، برزیل و پاراگوئه قرار گرفته اند، یکی از باورنکردنی ترین مناظر دیدنی جهان را تشکیل می‌دهند. علاوه بر آبشار، سایر جاذبه های ایگواسو برزیل بسیار متنوع و هیجان انگیز هستند. در این مطلب با این تفریحات جذاب آشنا شدید. بدین ترتیب می‌توان گفت سفر به  ایگواسو به تجربه‌ای که فراموش نشدنی در تور برزیل تبدیل خواهد شد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور برزیل
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید