آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 15 مه 2019
Loading...

اگر به جلفا سفر کرده باشید، علاوه بر دیدن طبیعت این شهر زیبا، مناظری خیره‌کننده در آن سوی مرزها نیز شما را شیفته خود خواهد کرد. این تصویر حیرت‌انگیز، نمایی کوچک از کشور سرسبز ارمنستان است که هر تماشاگری را برای دیدن زیبایی‌های افسون کننده‌اش به سمت خود فرا می‌خواند. اگر می‌خواهید از نزدیک با همسایه دوست‌داشتنی ایران آشنا شوید، با ما همراه باشید.

ارمنستان، کشوری زیبا و دوست‌داشتنی در همسایگی ایران است. بیشتر مناطق این کشور با کوه‌ها و مناطق سرسبز احاطه شده‌اند. از این رو ارمنستان آب و هوایی عالی و بسیار دلپذیر دارد. دریاچه‌های آرام با برکه‌هایی زیبا و سرسبز، کلیساهای بزرگ که هرکدام به تنهایی شاهکاری باشکوه از معماری ارمنستان را به نمایش می‌گذارند. همه همه ارمنستان را به مقصدی دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند.

کشور ارمنستان سال‌های طولانی تحت استعمار دولت‌های مختلف بوده و برای به دست آوردن استقلال خود تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. همین امر باعث شده علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی ارزشمندی نیز در این کشور زیبا وجود داشته باشند. آثاری که تمدن چند هزارساله بشریت را به نمایش می‌گذارند.

دانستنی‌های ارمنستان

  • ارمنی‌ها عاشق بازی شطرنج هستند، یادگیری شطرنج از دوران ابتدایی جز واحدهای درسی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
  • لادا نیوای سفید خودروی نمادین ارمنستان و از افتخارات مردم این کشور محسوب می‌شود.
  • زنده نگه‌داشتن خاطرات نسل‌کشی ارامنه توسط عثمانی‌ها جزئی از هویت مردم ارمنستان است.
  • ارمنستان اولین کشور در دنیا است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرد.
  • ارمنی‌ها به الفبای کشورشان بیش از هر چیز افتخار می‌کنند تا جایی که برای هر حرف بنای یاد بود سنگی ساخته‌اند.
  • در ارمنستان نان‌هایی به شکل حروف الفبای ارمنی پخت می‌شود.
  • نان لواش در ارمنستان مانند ایران بسیار پرطرفدار است.
  • خانواده از نهادهای مهم در کشور ارمنستان است.

در سفر به ارمنستان از کدام جاذبه‌ها بازدید کنیم؟

ارمنستان با طبیعت سرسبز و دیدنی‌های فراوان هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. در این بین ایروان پایتخت این کشور بیش از سایر شهرها مورد توجه قرار گرفته است. این شهر با قدمت چند هزارساله گنجینه‌های تاریخی ارزشمندی را در دل خود دارد.

ایروان شهری زیبا با پارک‌های بزرگ و سرسبز است از این رو آب و هوایی تمیز و مطبوع دارد. ساختمان‌هایی با سبک معماری نئوکلاسیک و کافه‌های کوچک در گوشه و کنار خیابان‌های ایروان فضایی شبیه به شهرهای کوچک اروپایی را در ذهن گردشگران تداعی می‌کنند. فضای زیبای شهری با دیدنی‌های فراوان و نزدیکی ارمنستان به ایران باعث شده این کشور به مقصد محبوب ایرانی‌ها تبدیل شود. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بازدید از جاذبه‌های زیر را از دست ندهید

پارک عشاق

پارک عشاق از قدیمی‌ترین پارک‌های ایروان است. این پارک فضای گل‌کاری شده بسیار زیبایی دارد. آبشارهای مصنوعی، برکه و پل‌های متعدد پارک را به مکانی رمانتیک برای قدم زدن زوج‌های عاشق تبدیل کرده است. به راستی پارک عشاق مناسب‌ترین نام برای این فضای عاشقانه است. علاوه بر این، پارک عشاق محل برگزاری فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های بزرگ بین‌المللی در کشور ارمنستان است.

میدان جمهوری

میدانی به راستی زیبا که دورتادور آن را ساختمان‌های قدیمی با معماری‌های بی‌نظیر فراگرفته است و خیابان‌هایش با سنگ فرش‌های سفید و صورتی تزئین شده‌اند. این میدان از شلوغ‌ترین مناطق ایروان است، هنگام غروب نوازندگان خیابانی و نقاشان بسیاری هنرهای خود را برای رهگذران به نمایش می‌گذارند. بهترین زمان برای بازدید از میدان جمهوری غروب آفتاب است چرا که بعد از تاریک شدن هوا فواره‌های میدان با نورپردازی فوق‌العاده روشن می‌شوند و فضایی بی‌نهایت زیبا را به وجود می‌آورند.

ماتناداران

موزه‌ها در همه جای دنیا بیانگر فرهنگ و تمدن کشورها هستند. ماتناداران بزرگ‌ترین موزه ارمنستان است که در آن می‌توان آثار با ارزشی از تمدن چند هزارساله این کشور را مشاهده کرد. بیش از ۱۷۰۰۰ نسخه خطی به زبان‌های فارسی، عربی و روسی به همراه آثار ادبی گوناگون در این موزه نگه‌داری می‌شود. اگر به ادبیات و تاریخ علاقه دارید در سفر به ایروان بازدید از موزه ماتناداران را برنامه‌های خود قرار دهید.

کلیسای جامع سنت گریگور

ارمنستان به داشتن کلیساهای بزرگ و زیبا معروف است. کلیسای جامع سنت گرگور از کلیساهای مهم در شهر ایروان می‌باشد که از مجموعه ۳ ساختمان کوچک‌تر تشکیل شده است. این کلیسا دو محراب اصلی دارد، محراب‌ها به نام شاه تیرداد و ملکه‌اش نام‌گذاری شده‌اند. به گفته مورخان این دو نفر مبلغان اصلی مسیحیت در کشور ارمنستان بوده‌اند. در حال حاضر کلیسا فعال است و ساکنان ایروان برای مراسم ازدواج از آن استفاده می‌کنند.

معبد گارنی

معبد گارنی تصویر و اسمی آشنا برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های ارمنستان است. گارنی بازمانده معابد بت‌پرستان ارمنی است که از تخریب در امان مانده. معبد گارنی با معماری فوق‌العاده و ستون‌های محکم امروزه به یک از دیدنی‌های ارمنستان بدل شده است.

چه غذاهایی در ارمنستان بخوریم؟

غذاهای ارمنستان همانند تاریخچه این کشور قدمتی دور و دراز دارند. سلطه کشورهای مختلف در ارمنستان بر فرهنگ غذایی ساکنانش تأثیر گذاشته و باعث متنوع شدن منوی غذایی در این کشور شده است. شما چه طرفدار غذاهای دریایی باشید چه عاشق دسر و سالاد، بی‌شک باکیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین آن را می‌توانید در رستوران‌های ارمنستان پیدا کنید.

کباب لولا

اگر عاشق کباب هستید نگران نباشید چرا که یکی از خوشمزه‌ترین انواع آن را می‌توانید در ایروان امتحان کنید. این کباب ویژه از راسته گوسفندی که در تخم‌مرغ، فلفل، رب گوجه‌فرنگی، برگ نعناع، فلفل سیاه و پیاز خوابانده شده است تهیه می‌شود. لولا کباب مخصوص ارمنی‌هاست که طعمی فوق‌العاده دارد و با برنج یا نان سرو می‌شود.

فالوسیا

خورشت‌ها در ارمنستان همانند ایران از محبوب‌ترین غذاها به شمار می‌روند. فالوسیا خورشتی لذیذ است که با گوشت، لوبیا و گوجه فرنگی تهیه می‌شود. فالوسیا در میهمانی‌های رسمی همراه برنج و یا دیگر غلات مانند بلغور سرو می‌شود. این خورشت خوش‌رنگ را می‌توان در اکثر رستوران‌های ایروان سفارش داد.

برک پنیری

برک پنیری دسر محبوب ارمنی‌هاست. این دسر نوعی شیرینی است که با خمیر اسفناج و لایه‌ای از پنیر درست می‌شود. برک پنیری به‌قدری لذیذ است که با یک بار امتحان کردنش عاشق آن خواهید شد.


قاپاما

قاپاما غذای سنتی ارمنی‌ها است که به عنوان غذای رسمی کریسمس و اعیاد ساکنان این کشور شناخته می‌شود. قاپاما را دلمه کدو نیز می‌توان نامید. برای پخت این غذا داخل کدو تنبل را خالی کرده و سپس با موادی مانند گوشت، سبزیجات و یا آجیل پخته پر می‌کنند.

این غذای لذیذ معمولاً در اکثر رستوران‌ها به عنوان پیش غذا برای میهمانان سرو می‌شود.

جهت رزرو تور ارمنستان با کارشناسان فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید