بزرگترین شهر کانادا بیشترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را هم گردهم‌آورده است. سازه‌های مدرن و مراکز تفریحی علمی که هوش شما را به چالش می‌کشند، بناهای قدیمی که تاریخ تورنتو را زنده نگاه داشته‌اند و باغ‌هایی که با درختان افرا نماد کشور کانادا را به نمایش گذاشته‌اند همه و همه از جاذبه‌های گردشگری تورنتو هستند که قدم‌زدن در این شهر را به گردشی یه‌یادماندنی تبدیل می‌کنند.

شهر تورنتو از مقاصد پرطرفدار در تور کانادا است. جاذبه‌های گردشگری این شهر را می‌توان به سه بخش جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرن تقسیم کرد. از این رو اگر ویزای کانادا خود را دریافت کرده‌اید و عازم این شهر زیبا هستید بازدید از این ۵ جاذبه گردشگری تورنتو را در برنامه سفر خود قرار دهید. (خرید بلیط تورنتو)

جاذبه‌های گردشگری تورنتو

تورنتو شهری ست که انواع جاذبه‌های گردشگری در آن دیده می‌شود. از برج مدرن CN گرفته تا آبشارهای نیاگارا و باغ وحش همه و همه می‌توانند حسابی گردشگران را سرگرم کنند. در ادامه با مهروفترین جاذبه های گردشگری در تورنتو آشنا می‌شویم:

۱- مرکز علوم انتاریو تورنتو

مرکزعلوم انتاریو از جاذبه‌های گردشگری تورنتو است که در ۱۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته. در این مجتمع جذاب هم می‌توانید از بازی‌های مهیج لذت ببرید و هم با روشی سرگرم کننده با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوید. این مرکز علمی تفریحی در سال ۱۹۶۹ و با طراحی “ریموند موماریا” افتتاح شد. انواع نمایشگاه‌های علمی که اطلاعاتشان را با بازی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، مرکز هوانوردی، فیزیک، زیست‌شناسی و سرگرمی‌هایی که قوه تخیل ذهن را با روش‌های خلاقانه به چالش می‌کشند از جاذبه‌های مرکز علوم انتاریو هستند. نمایشگاه‌ها و سرگرمی‌های مرکز علوم انتاریو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای تمامی سنین مناسب و هیجان‌انگیز می‌باشد.

۲- برج CN تورنتو

برج CN سازه‌ای زیباست که از مدرن‌ترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو به شمار رفته و نماد این شهر است. ساخت برج CN از سال ۱۹۷۲ شروع شده و در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد و در حال حاضر با ۳/۵۵۳ ارتفاع به عنوان سومین برج بلند جهان میزبان گردشگران می‌باشد. آسانسوری شیشه‌ای بازدیدکنندگان را به ارتفاعات برج رسانده و در طی مسیر می‌توان از مناظر زیبای تورنتو لذت برد. در طبقه بالای برج رستوران گردون را می‌توان دید که دیوارهایی شیشه‌ای دارد و هر ۷۲ دقیقه یک بار به دور خود می‌چرخد. Edge Walk یا پیاده‌روی بر لبه ارتفاع از دیگر تفریحات برج CN است. در این تفریح مهیج شما لباس مخصوص پوشیده و در ایمنی کامل درحالی که ۳۶۵ متر از سطح زمین فاصله دارید بر لبه برج راه می‌روید. داشتن منظره‌ای از آبشار نیاگارا امکانی‌ست که ارتفاعات برج در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

۳- موزه رویال اونتاریو تورنتو

موزه‌ها و گالری‌ها بیشترین سهم را در جاذبه‌های گردشگری تورنتو دارند و موزه رویال اونتاریو از معروف‌ترین آن‌هاست. این موزه با معماری خارق‌العاده‌ و منحصربه‌فردش شهرتی بین‌المللی دارد. آثاری ارزشمند از تاریخ طبیعی کانادا، آثار هنری و آثاری از فرهنگ کشور کانادا همه وهمه از جاذبه‌هایی هستند که در موزه رویال اونتاریو به نمایش درآمده‌اند. همچنین موزه رویال اونتاریو در طی سال میزبان انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی در بخش‌های مختلف بوده و همین بهانه‌ای شده تا بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب کند. در طی چند سال اخیر ساختمان موزه مورد بازسازی قرار گرفته و سازه‌ای الماس شکل، از جنس استیل و آلمینیوم به آن اضافه شد. این بخش از موزه در حال حاضر به عنوان یکی از زیباترین سازه‌های تورنتو به شمار می‌رود.

۴- عمارت کاسالوما تورنتو

علاوه بر سازه‌های مدرن، بناهای تاریخی نیز بخشی از جاذبه‌های گردشگری تورنتو را تشکیل می‌دهند. عمارت کاسالوما به عنوان قلعه‌ای بسیار باشکوه معماری قرون وسطایی را به نمایش گذاشته و تاریخ تورنتو را زنده نگه می‌دارد. این قلعه زیبا در سال ۱۹۱۴ ساخته شده و به “سر هنری پلت” تعلق داشت. گوشه گوشه عمارت کاسالوما جاذبه منحصربه‌فرد خود را داشته و می‌توانند ساعت‌ها بازدیدکنندگان را درگیر خود کنند. ساختمان‌هایی که نمای آن‌ها بسیار خلاقانه تزیین شده، صدها اتاق با وسایل قدیمی، حمام‌های قدیمی،راه‌های مخفی عجیب و غریب، چندین برج، اسطبل‌های زیبا، تونلی ۲۴۳ متری و باغی بزرگ با فضای سرسبز از برجسته‌ترین جاذبه‌های عمارت کاسالوما هستند.

۵- کلیسای سنت پاول تورنتو

کلیسای سنت پاول جز قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو است که با معماری اصیل خود توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرده است. ساخت این کلیسا به زمان ۱۸۸۹ بازمی‌گردد و مخصوص مسیحیان کاتولیک می‌باشد. کلیسای سنت پاول معماری رومی دارد و نمای زیبای آن، بازدیدی خاطره‌انگیز و پرجاذبه را به گردشگران نوید می‌دهد. فضای داخلی کلیسا با نقاشی‌هایی از میسح تزیین شده و باارزش‌ترین آثار مذهبی را در آن می‌توان دید. پنجره‌های کلیسا شیشه‌هایی رنگی دارند و با بازتاب نور فضایی خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارند. ناقوس، برج و مجسمه‌هایی که بسیار خلاقانه بر روی دیوار خارجی کلیسا ساخته شده‌اند، از دیگر جاذبه‌هایی هستند که کلیسای سنت پاول را زیباتر و ارزشمندتر کرده‌اند.

۶- باغ وحش تورنتو

بعد از بازدید از بناهای تاریخی و قدم زدن در میان سازه‌های مدرن، کمی وقت گذراندن در فضای سبز و دیدن بازیگوشی حیوانات حال و هوایی متفاوت را ایجاد خواهد کرد. باغ وحش تورنتو این امکان را در اختیارتان قرار داده و شما را با خود به دنیای پرهیجان حیوانات می‌برد. این باغ وحش با داشتن بیش از ۵۰۰۰ گونه جانوری از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو به شمار می‌رود. فضای باغ وحش به گونه‌ای طراحی شده که هر کدام از بخش‌های آن به یکی از مناطق دنیا اختصاص پیدا کرده است. در یک قسمت پنگوئن‌های دوست‌داشتنی در حال بازیگوشی هستند، در بخشی دیگر یوزهای زیبا با توله‌هایشان را می‌توان دید، فضایی پر از برف به خرس‌های قطبی اختصاص داده شده و ببرها، شیرها و اورانگوتان‌ها نیز سایر قسمت‌های باغ وحش تورنتو را تشکیل می‌دهند.

سایر جاذبه های گردشگری تورنتو

دهکده بلک کریک (Black Creek)
سالن شهر و میدان ناتان فیلیپس
راجرز سنتر کوچه گرافیتی
تالار مشاهیر هاکی
موزه اسپادینا
گالری هنری انتاریو
موزه کفش Bata
موزه نساجی کانادا
های‌پارک
جزایر تورنتو
آکواریوم ریپلی کانادا
باغ ادواردز
باغ موسیقی تورنتو

بیشتر بخوانید…

بهترین و معروفترین مراکز خرید تورنتو

بهترین رستوران‌های تورنتو کانادا

پارک‌های ملی کانادا طبیعتی خارق‌العاده و نفس‌گیر

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید