معرفی جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 10 ژوئن 2024
Loading...

شهر ریودوژانیرو، با نام خاطره انگیزش، سواحل شنی طلایی را به یاد می آورد که در طول روز تفریحات آبی را ارائه می‌دهد و بعد از غروب آفتاب هم به مکانی برای دیدن رقص سامبا تبدیل می‌شود! بسیاری از ساکنان ریو آن را زیباترین شهر در دنیا می‌دانند، این زیبایی به حدی سحرانگیز است که نام ریو در یونسکو به عنوان شهری با موقعیت عالی و زیبایی‌های طبیعی بی پایان به ثبت رسیده است. این شهر جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد! گشت و گذار در ریو را می‌توانید از مجسمه عظیم الجثه مسیح منجی و خط ساحلی کاپاکابا آغاز کرده و با یک پیاده روی در کنار ساحل به پایان رسانید. برای آشنایی با معروفترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

ریودوژانیرو! شهری جسور، زیبا و شگفت انگیز! شهری که توسط کوه‌های سرسبز و اقیانوس آبی احاطه شده است. بی دلیل نیست که تمام گردشگرانی که از ریودوژانیرو دیدن کرده‌اند آن را فریبنده می‌نامند! این شهر خانه شگفت انگیزترین مکان های دیدنی برزیل است. اگر ریو را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید برای دیدن حیرت انگیزترین دیدنی‌ها آماده باشید. در اینجا معروفترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو را معرفی کرده‌ایم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور برزیل

مسیح نجات دهنده | Christ the Redeemer

مجسمه مسیح نجات دهنده که بر فراز شهر قرارگرفته و با آغوش باز به میهمانان خوش آمد می‌گوید از نمادها و معروفترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است که حتما باید از آن دیدن کنید. این بنای تاریخی در بالای کوه کورکووادو به ارتفاع ۷۰۹ متر قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ سال است که بر شهر نظارت دارد.

اگر می‌خواهید با مجسمه بزرگ مسیح منجی عکس یادگاری بیاندازید باید حدود نیمی از پله‌ها را به سمت عرشه پایین بروید و خودتان را به مجسمه برسانید. البته بازدید از مجسمه مسیح منجی فقط برای تماشا یا گرفتن سلفی نیست! پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مناظر حیرت انگیز ریو، تله کالین س.اری را هم تجربه کنید. این سواری حیرت انگیز حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

سالانه بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر از مجسمه مسیح منجی بازدید می‌کنند. پس برای دیدن جمعیت زیاد گردشگران آماده باشید. می‌توانید برای جلوگیری از صف‌های طولانی قطار، بلیط های خود را از قبل به صورت آنلاین رزرو و زمان بازدید را انتخاب کنید. یکی دیگر از گزینه‌های رسیدن به قله، انتخاب ون است که ارزان‌تر است اما به مراتب دیدن مناظر طبیعی را از دست می‌دهید.

بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه اوایل روز است، زیرا مجسمه ممکن است با نزدیک شدن به غروب مه آلود شود.

کوه شوگرلاف | Sugarloaf

شوگرلاف کوهی سر به فلک کشیده است که کمی دورتر از مرکز شهر ریودوژانیرو قرار دارد، این کوه مناظر وسیعی از بندر مشهور ریو، پل Costa e Silva، خط ساحلی شهر کوپاکابانا و مجسمه مسیح منجی را ارائه می دهد.

برای دیدن تمام زیبایی‌های شوگرلاف، تله کابین سواری بهترین گزینه است. این سواری در دو مرحله انجام می‌شود. در اولین توقف به جایی می‌رسید که با غرفه‌های سوغاتی پر شده است. در توقف دوم وارد بهشت شده و زیباترین مناظر عمرتان را خواهید دید. در طول مسیر کوهنوردانی را می‌بینید که به جای تله کابین سواری، پیاده روی را برای بالا رفتن از شوگرلاف انتخاب کرده‌اند.

اینجا هم مانند مجسمه مسیح منجی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است، بنابراین ممکن است که با صف‌های طولانی مواجه شوید، پس پبشنهاد می‌کنیم بلیطتتان را از قبل رزرو کنید.

ساحل کوپاکابانا | Copacabana

این خط ساحلی ۲٫۵ مایلی با ماسه طلایی در راستای ریودوژانیرو کشیده شده است. ساحل کوپاکابانا در روزهای آخر هفته مملو است از مردمی که برای گرفتن حمام آفتاب، قایق سواری و موج سواری می‌آیند.

این ساحل با آب خنک و موج‌های آرام از گردگشگران پذیرایی می‌کند. همچنین می‌توانید صندلی حمام آفتاب رزرو کرده و در کنار لذت بردن از آفتاب، طعم انواع نوشیدنی‌های استوایی را تجربه کنید. در کنار تما امکانات، دوش رایگاه هم در نظر گرفته شده است.

در ساحل کابانا می‌توانید در کنار تفریحات آبی متنوع،  رستوران‌های ساحلی و فروشندگانی که انواع صنایع دستی و سوغاتی‌ها را ارائه می‌کنند ببینید. در بخش انتهای شمالی ساحل، رستوران‌هایی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها با موسیقی زنده از میهمانان پذیرایی می‌کنند. اگر می‌خواهید نهایت لذت را از زیبایی کابانا ببرید، عصر را برای بازدید از ساحل انتخاب کنید، چرا که در این زمان می‌توانید به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

قلعه کوپاکابانا و موزه نظامی اوایل قرن هجدهم که در بخش انتهای جنوبی ساحل قرار دارد از دیگر جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو و ساحل کابانا است که ارزش دیدن را دارد.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های ایگواسو برزیل

ایپانما | Ipanema

از چهار کیلومتری کوپاکابانا که به سمت غرب بروید به سواحل ایپانما و لبلون که توسط کانال Jardim de Alá از هم جدا می‌شوند می‌رسید. در امتداد این ساحل، هتل‌های لوکس، کافه‌هایی که در کنار پیاده رو قرار دارند و رستوران‌های جذاب قرار دارند.

این دو منطقه، اگرچه بیشتر به‌خاطر سواحل‌شان شناخته می‌شوند (که یکی از آنها با آهنگ The Girl from Ipanema به شهرت جهانی رسید)، اما جاذبه‌هایی مانند گالری‌های هنری، سینما، و تئاتر آوانگارد را هم در خود دارند. هر یکشنبه بازاری محلی در این مکان برگزار می‌شود که انواع عتیقه جات، صنایع دستی و آلات موسیقی در آن به فروش می‌رسد.

کارناوال ریو؛ از مهمترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

کارناوال بزرگترین رویداد و از مهمترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو می‌باشد. این جشنواره هر سال در ماه فوریه (گاهی اوقات اواخر ژانویه، بسته به سال) شور، رنگ و هیجان بی پایان را به خیابان‌های ریو می آورد. برخی از بازدیدکنندگان فقط و فقط برای شرکت در کارناوال برای سفر به برزیل برنامه ریزی می‌کنند.

جشن‌ها اندکی پس از سال نو آغاز می‌شود، اما شکوه کارناوال در چهار روز مانده به چهارشنبه خاکستر به اوج خود می‌رسد و صدها هزار تماشاگر را به رژه‌های خیابانی، مهمانی‌های سامبا و نمایش‌های خود جذب می‌کند. علاوه بر ریو، سایر شهرهای برزیل مانند باهیا و رسیفه هم کارناوال را جشن می گیرند. اما بدون شک کارناوال ریو معروفترین و مجلل ترین آنهاست.

دیدنی‌ترین بخش کارناوال، رویدادها رژه مدارس سامبا است که در مکان منحصر به فردی که توسط معمار مشهور برزیلی اسکار نیمایر طراحی شده برگزار می‌شود. Sambódromo یک مسیر طولانی رژه است که با جعبه‌هایی به سبک استادیوم طراحی شده تا ۹۰۰۰۰ تماشاگر بتوانند رژه‌های رقصندگان با لباس‌های درخشان را در حین رقابت تماشا کنند. مسیر رژه ۷۰۰ متر طول و ۱۳ متر عرض دارد. این این مسیر اولین بار در سال ۱۹۸۴ مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان مکانی برای بازی های المپیک ۲۰۱۶ بازسازی شد.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه‌ های گردشگری سائوپائولو – برزیل

پله های اسکاداریا سلارون | Escadaria Selarón

پله‌های سلاراون یکی از جاذبه های گردگشگری ریودوژانیرو است که بازدید از آن را نباید از دست داد. این پله‌های رنگارنگ به سمت شیب تند بالا می روند که هر کدام با مجموعه‌ای از کاشی‌ها تزئین شده‌اند.

طراحی بر روی پله‌ها در سال ۱۹۸۳ توسط خورخه سلارون آغاز شد، او کاشی‌های ریخته‌شده را جمع‌آوری کرد و آن‌ها را روی پلکان فرسوده‌ای که بیرون خانه‌اش قرار داشت، چسباند. این هنرمند تا حدی عجیب و غریب تا زمان مرگ مشکوک خود در سال ۲۰۱۳، به افزودن، تعویض و تعمیر کاشی‌های روی پله‌ها به رنگ پرچم برزیل و کاشی‌های لبه‌های راه پله به رنگ قرمز ادامه داد.

پله‌ها فوق العاده فتوژنیک هستند و در طول سال گردشگذان زیادی را به خود جذب می کنند. اگر می‌خواهید عکس نمادین را با نام پلکان بگیرید، می‌توانید به سمت کاشی‌های نزدیک به پایین پله‌های ۱۲۵ متری بروید. برای درک زحمتی که سلارون برای این بنای تاریخی کشیده است، حتماً تا انتهای پله‌ها بالا بروید.

در کنار پله‌ها، رستوران‌های کوچک و مغازه‌هایی که نوشیدنی‌های سرد می‌فروشند قرار دارند. پس با یک توقف کوتاه می‌توانید استراحت کرده و خودتان را به یک نوشیدنی خنک دعوت کنید.

باغ گیاه شناسی ریو | Botanical Garden

اگر به اندازه کافی از هیاهوی شهر ریودوژانیرو لذت بردید و به کمی طبیعت گردی نیاز دارید به باغ گیاه شناسی بروید. مسیرهای سرسبزی که در زیر سایه درختان قرار دارند، آرامشی را که می‌خواهید به شما هدیه می‌دهد.

یک پیاده‌روی فوق‌العاده که هر دو طرف آن با درختان بلند سلطنتی پوشیده شده و فواره معروف موزه‌ها در وسط آن قرار گرفته است به همراه درخت غول پیکر کاپوک از دیدنی‌های این باغ زیبا هستند.

این باغ‌ها یک سایت زیست کره جهانی یونسکو هستند و بیش از ۸۰۰۰ گونه حیات گیاهی را در خود جای داده‌انددر گشت و گذار در باغ حتما از ارکیداریوم، گلخانه‌ آهنی و شیشه‌ای ساخته شده در دهه ۱۹۳۰ و باغ‌های ژاپنی دیدن کنید.

توجه داشته باشید که برای بازدید از باغ باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

بیبشتر بخوانید

حیات وحش برزیل

ساحل پرینها | Prainha Beach

اگر از سواحل کوپاکابانا و ایپانما دیدن اما در عین حال در میان جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به دنبال چیزی متفاوت هستید! از مسیر ۲۰ کیلومتری به سمت پرینها بروید. جایی که جنگل های بارانی با اقیانوس تلاقی کرده و منظره‌ای شگفت انگیز را خلق کرده‌اند، این ساحل طبیعی‌تر از سواحل مرکز شهر ریو هستند.

شن‌های طلایی و تخته سنگ‌های گرد فضای ساحل پرینها را زیباتر کرده‌اند. اگر دوست دارید موج سواری کنید، اینجا دقیقا مکانی ایده آل برای انجام این کار است!

استادیوم ماراکانا | Maracanã

به معرفی جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو مخصوص طرفداران فوتبال می‌رسی. ماراکانا بزرگترین استادیوم برزیل است که میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بود. این ورزشگاه برای جام جهانی ۲۰۱۴ به طور کامل بازسازی و بیش از ۷۸۰۰۰ طرفدار  را در خود جای می‌دهد.

این استادیوم برای مسابقات بین باشگاه‌های فوتبال بزرگ ریو، اجرای رقص فلامنگو، بوتافوگو، فلومیننسه و واسکو داگاما و همچنین برای برگزاری کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

ساحل Lagoa Rodrigo de Freitas، در نزدیکی ایمپیانا و کاباکاپانا قرار دارد، این ساحل که توسط پارک‌ها و باشگاه‌های ورزشی احاطه شده، جایی است که بسیاری از رویدادهای المپیک در آن برگزار شد.  آب‌ های ساحل Lagoa Rodrigo de Freitas برای مسابقات رگاتا و سایر ورزش های آبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

بهترین فصل سفر به برزیل

کلیسای سائوبنتو | São Bento

بر روی تپه، دقیقا بالای بندر، کلیسا و صومعه سائو بنتو، یکی از بهترین ساختمان‌های بندیکتین در برزیل قرار دارد. در سال ۱۶۱۷ کلیسای اصلی بدون راهرو بود تا اینکه در نیمه دوم قرن هفدهم با افزودن هشت نمازخانه جانبی وسعت پیدا کرد. بهترین هنرمندان بندیکتین در تزئین فضای داخلی کلیسا شرکت کردند.

کنده کاری بسیار زیبا که دیوارها و سقف را می پوشاند، عمدتاً کار راهبی به نام دومینگوس دا کونسیسائو بود که همچنین نقش های سنت بندیکت و سنت اسکولاستیکا را بر روی محراب بلند بر عهده داشت.

کلیسای کر دارای آثار نقره ای از Mestre Valentim و ۱۴ نقاشی از Ricardo do Pilar، راهبی است که برجسته ترین نقاش بندیکتین در تمام مستعمره برزیل بود. شاهکار او، Senhor dos Martírios (مصائب مسیح است)، در قبرستان صومعه قرار دارد.

تئاتر شهرداری

تئاتر بزرگ شهرداری، ساخته شده در اوایل قرن بیستم، از اپرای پاریس چارلز گارنیه الهام گرفته شده و فضای داخلی آن حتی از نمای برج‌های دراماتیک پرآذین‌تر و مجلل‌تر است. از معروفترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو که در این تئاتر باید ببینید مجسمه‌های هنریک برناردلی، نقاشی‌های رودولفو آمئودو، الیزئو ویسکونتی و همچنین پرده‌ها و سقف‌ها هستند.

مجموعه باغ کوئینتا دا بوآ ویستا | Quinta da Boa Vista

باغ‌ها، ویلاها و کاخ‌های امپراتوری سائو کریستووائو اکنون به پارک‌ها و موزه‌های عمومی تبدیل شده‌اند که مهم‌ترین آنها کوئینتا دا بوآ ویستا است. از سال ۱۸۰۸ تا ۱۸۸۹، این کاخ محل سکونت خانواده سلطنتی و امپراتوری بود و بعداً تغییر یافت و به عنوان کاخ سائو کریستووائو بازسازی شد. این موزه  ملی که دارای بزرگترین مجموعه های جانورشناسی، گیاه شناسی، قوم شناسی و باستان شناسی در کشور است از با ارزش‌ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می‌رود.

در این پارک بزرگ، باغ‌هایی با دریاچه‌ها، جنگل‌ها و غارها وجود دارد که می‌توانید از طریق راه‌آهن مینیاتوری به آنها برسید. همچنین در داخل پارک یک باغ وحش با بیش از ۲۰۰۰ گونه پستاندار، پرنده و خزندگان از برزیل و سراسر جهان دیده می‌شود.

سخن پایانی

ریودوژانیرو که به‌اختصار ریو نیز گفته می‌شود بعد از سائوپائولو دومین شهر بزرگ برزیل است. ریودوژانیرو  ازیک‌طرف به دلیل وجود کوهستان‌های سرسبز و از طرف دیگر به خاطر سواحل زیبا و وجود یکی از عجایب هفت‌گانه (مجسمه مسیح) در آن به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است. نزدیکی شهر ریودوژانیرو به خط استوا باعث شده تا آب و هوایی گرمسیری و پوشش گیاهی متنوعی داشته باشد. این شهر در تمام طول سال مملو از توریست است ولی وجود گردشگران  در ریودوژانیرو در تابستان به دلیل امکان موج‌سواری و شنا و در زمستان به دلیل وجود کارناوال‌های معروف ریو، به اوج خود می‌رسد. در این مطلب با معروفترین جاذبه‌ های گردشگری ریودوژانیرو آشنا شدیم.

سوالات متداول

معروفیت ریودوژانیرو بیشتر به خاطر چیست؟

ریودوژانیرو یکی از پربازدیدترین شهرهای نیمکره جنوبی است و بیشتر به خاطر طبیعت سرسبز، کارناوال، سامبا، بوسا نوا و سواحل بالنهاریو مانند بارا دا تیجوکا، کوپاکابانا، ایپانما و لبلون در بین گردشگران معروف شده است.

معروفترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو کدامند؟

از معروفترین جاذبه های گردشگری ریو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسیح نجات دهنده
  • شوکرلاف
  • ساحل کوپاکابانا
  • کلیسای سانتا ترزا
  • پارک ملی تیجوکا
  • ساحل ایپانما
  • فیرا هیپی دی ایپانما
  • پارک لاژ

چرا ریو در بین گردشگران تا این اندازه معروف شده است؟

این شهر رویایی طبیعت و فرهنگ را با هم ترکیب کرده و به مقصدی رویایی در بین گردشگران معروف شده است. فرهنگ غنی و شاد در کنار منظر تپه ای زیبا و تفریحات آبی، محیطی مناسب را برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و ورزش هستند ارائه می‌دهد.

آیا ریودوژانیرو شهر گرانی است؟

یکای پول واحد در کشور برزیل رئال یا رال است. با توجه به هزینه‌های اقامت، حمل و نقل و خورد و خوراک می‌توان گفت که ریودوژانیرو شهری نسبتا گران است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید