سفری 3 روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 13 مه 2020
Loading...

فکر و خیال را کنار بگذارید و برای سفری ۳ روزه به مقصدی که پر از جاذبه است و تفریحات بیشمار آماده شوید. در این مطلب می‌خواهیم به پاتایا سفر کرده و ۳ روزه بی‌‍نظیر را در آن سپری کنیم. شهری ساحلی در تایلند که به داشتن مناظر طبیعی زیبا، تفریحات ساحلی و شور رو هیجان در دنیا پر آوازه است.

بسیاری از مسافرانی که تور تایلند را برای سفر انتخاب می‌کنند ترجیح می‌دهند علاوه بر بانکوک چند روزی را هم در کنار سواحل این کشور سپری کنند. هر چند که تایلند سواحل زیبای زیادی دارد اما آب‌های زلال و تفریحات مهیج شهری ساحلی پاتایا دلیلی برآن شده تا در کنار بانکوک به یکی از مقاصد پرطرفدار تایلند تبدیل شود. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه سه روز عالی و پرهیجان را در پاتایا داشته باشید. (بلیط تهران پاتایا)

روز اول: پاتایا گردی هیجان‌انگیز

پاتایا شهری پرجنب‌وجوش و همیشه بیدار است. پس بهتر است روز اول اقامت را با گشت‌وگذار در آن آغاز کرده و با حال و هوای شهر و مردمش آشنا شوید. می‌توانید از قدم زدن کنار ساحل شروع کرده و سپس به بازارهای محلی و مراکز خرید شهر بروید. مغازه‌های سنتی و فروشگاه‌های پاتایا پر هستند از اجناس و سوغاتی‌هایی که حسابی شما را سرحال می‌آورد.

مرکز خرید فستیوال پاتایا در جاده ساحلی قرار گرفته و از بهترین و معروفترین مراکز خرید این شهر ساحلی می‌باشد. در این مجموعه چندین طبقه حدود ۳۰۰ فروشگاه از جمله پوشاک، کفش، ساعت، زیورآلات و … از شناخته شده‌ترین برندهای دنیا فعالیت می‌کنند. اگر هم خواستید می‌توانید یک بولینگ حرفه‌ای بازی کرده و سپس برای نهار یکی از رستوران‌های ایتالیایی، خاورمیانه‌ای یا فودکورت را انتخاب کنید.

بعد بازدید از مرکز خرید مدرن نوبت به یک بازار محلی با حال و هوای کاملا متفاوت می‌رسد. “بازار شنار یا روی آب” مغازه‌های این بازارچه کوچک بر روی آب قرار دارند و صحنه‌ای بسیار تماشایی را به وجود آورده‌اند. بازار روی آب پاتایا از جاذبه‌های اصلی این شهر می‌باشد و در آن انواع میوه و سبزیجات تازه استوایی، غذاهای لذیذ تایلندی و صنایع دستی و زیورآلات زیبا به فروش می‌رسد. شما می‌توانید یک قایق اجاره کرده و همزمان با لذت بردن از سواری و دیدن مناظر زیبای اطراف خرید کنید و یک میان‌وعده یا میوه‌های خوش طعم تایلندی را هم امتحان کنید.

با تاریک شدن هوا به خیابان وال استریت، پر آوازه‌ترین خیابان پاتایا بروید. این خیابان به دلیل شب‌های همیشه بیدار و رستوران‌های متنوع شهرت پیدا کرده است. پس از موسیقی خیابانی لذت ببرید و شب خود را با سرو یک شام خوشمزه به پایان برسانید.

روز دوم: سواحل و تفریحات آبی

روز دوم اقامت خود در پاتایا را به سواحل و تفریحات آن اختصاص داده و حسابی خوش بگذارانید. سواحل این شهر مهیج بسیار متنوع بوده و هر کدام ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارند. اگر اهل مکان‌های شلوغ هستید هیچ گزینه‌ای بهتر از Pattaya Beach نمی‌توانید پیدا کنید. این ساحل هلالی شکل با ۴ کیلومتر طول بهترین و پر تفریح‌‍ترین ساحل در پاتایا می‌باشد.

فضای بزرگ Pattaya Beach به گردشگران این امکان را می‌دهد تا با وجود جمعیت زیاد آزادانه گردش کرده و تفریح مورد علاقه خود را انجام دهند. در این ساحل می‌توانید در آب‌های زلال و شفاف شنا کرده، بر زیر چترهای رنگی نشسته و حمام آفتاب بگیرید یا از ورزش‌های مهیج مانند موج‌ سواری، پاراسیلینگ، قایق سواری، جت اسکی و … لذت ببرید. از دیگر ویژگی‌های جذاب ساحل Pattaya Beach این است که تفریحات آن نه تنها با غروب آفتاب تمام نمی‌شود بلکه با تاریک شدن هوا هیجان‌انگیزتر هم خواهد شد. از این رو می‌توانید شام را در رستوران‌های اطراف ساحل سرو کرده و به تماشای اجرای موسیقی زنده خیابانی نشسته یا اگر خواستید آن‌ها را همراهی کنید.

چنانچه سواحل آرام را به مکان‌های شلوغ ترجیح می‌دهید، به Jomtien Beach بروید. این ساحل کمی دورتر از Pattaya Beach قرار گرفته و فضایی آرام‌تر دارد. انواع رستوران و کافه، کایت سواری، موج سواری و شنا از تفریحات این ساحل نسبتا آرام و زیبا هستند.

روز سوم: جاذبه‌های گردشگری پاتایا

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر تفریحات آبی جاذبه‌های تاریخی بسیاری هم دارد. بنابراین روز سوم اقامت در این شهر را به دیدن معابد و بناهای تاریخی بروید.

بازدید خود را با دیدن پناهگاه مذهبی حقیقت آغاز کنید. این بنا زیباترین و معروفترین بنای شهر است. معبد پناهگاه حقیقت در کنار ساحل قرار گرفته و با مجسمه‌هایی از بودا و هندو تزیین شده است. جنس این معبد از چوب بوده و معماری خاص آن  فلسفه شرقی را نشان می‌دهد. نمایش دلفین‌ها از دیگر جاذبه‌های معبد حقیقت است که می‌توانید در کنار چشم‌انداز زیبای بنا از دیدن آن لذت ببرید. شما از ساعت ۸ صبح تا ۶ غروب فرصت دارید از این معبد دیدن کنید.

پس از بازدید از معبد پناهگاه حقیقت به دیدن بودای بزرگ بروید. این مجسمه طلایی عظیم بر بالای تپه‌ای نسبتا بلند قرار گرفته و از پرطرفدارترین جاذبه شهر پاتایا است. برای دیدن مجسمه بزرگ بودا بایستی از یک مسیر پله‌ای سرسبز عبور کنید و پس از رسیدن به بالای تپه یکی از خارق‌العاده‌ترین مناظر عمرتان را خواهید دید.

پاتایاگردی را با بازدید از باغ وحش ببرها به پایان برسانید. در این باغ وحش بیش از ۲۰۰ ببر بنگال و حیواناتی مانند تمسح‌ها، فیل‌ها، کانگوروها و طوطی‌های رنگارنگ زندگی می‌کنند. در باغ وحش ببرها می‌توانید در میان طوطی‌ها قدم زده و به آن‌ها غذا بدهید، نمایش پرش ببرها درون حلقه آتش را ببینید، در میان جنگل فیل‌سواری کنید و سوار بر قایق کروکودیل‌های عظیم‌الجثه را از نزدیک ببینید.

مطالب مرتبط

فستیوال جذاب و مهیج آتش‌بازی پاتایا، تایلند

شگفت‌انگیزترین جزایر تایلند را بشناسید

بازارچه‌های روی آب تایلند، تجربه خریدی هیجان‌انگیز و متفاوت

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید