نام برزیل با فوتبال و پله پیوند خورده است اما این کشور در کنار شهرتی که در زمین مستطیل سبز رنگ دارد جاذبه‌های تاریخی وطبیعی منحصربه‌فردی را نیز در دل خود پنهان کرده است. ما در این مطلب قصد داریم برای کشف زیبایی‌های برزیل به قلب این کشور سفر کرده و بخشی از جاذبه‌های جنگل‌های آمازون، مجسمه عظیم‌الجثه مسیح منجی و آبشارهای ایگواسا را توصیف کنیم. پس برای آشنایی با جاهای دیدنی برزیل تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

کشور برزیل در آمریکای جنوبی قرار گرفته و به لطف آب و هوای گرمسیری انبوهی از جنگل‌های سرسبز را در خود دارد. علاوه بر این معروف‌ترین آبشار دنیا «ایگاسو» نیز در دل این کشور خارق‌العاده قرار گرفته‌اند. جاذبه‌های ریودوژانیرو و سائوپائولو را هم که در این لیست قرار دهیم می‌توان پی برد که چرا نام تور برزیل در میان پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی برزیل

جاهای دیدنی برزیل را می‌توان به دو بخش طبیعی و تاریخی تقسیم بندی کرد. بیشتر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور در دو شهر ریودوژانیرو و سائوپائولو قرار گرفته‌اند. از این رو مسافران برزیل می‌توانند اقامتی هیجان انگیز را در دو شهر رویایی برزیل تجربه کنند. در ادامه با جاذبه‌‌های تاریخی و فرهنگی برزیل آشنا می‌شویم.

مجسمه مسیح منجی، ریودوژانیرو

مجسمه مسیح منجی پنجمین مجسمه بزرگ دنیا است که با دستانی گشوده بر فراز کوه کورکووادو قرار گرفته و به عنوان نماد اصلی برزیل شناخته می‌شود. قدمت این مجسمه عظیم‌الجثه به سال ۱۸۵۰ بازمی‌گردد و ساخت آن حدود ۹ سال طول کشیده اما به قول سازنده آن هیتور دا سیلوا کوست نتیجه کار به قدری شگفت انگیز بود که ارزش ۹ سال زحمت و صبر را داشت.

شوگرلوف(Sugarloaf Mountain)  ریودوژانیرو

کوه شوگرلوف یا همان کلخ قندی با ۳۹۴ متر ارتفاع از جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌رود که در شهر ریودوژانیرو قرار گرفته است. چشم انداز ۳۶۰ درجه به شهر، انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه به همراه مناظر سرسبز از جاذبه‌های این کوه زیبا هستند. همچنین گردشگران می‌توانند برای رسیدن به کوه از تله کابین استفاده کرده و در مسیر از منظره زیبای ریودوژانیرو لذت ببرند.

کارناوال ریو

در شهر ریو کارناوالی ۴ روزه برگزار می‌شود که در تمام دنیا نظیر ندارد. در این کارنال فرهنگ برزیلی شامل رقص سامبا و انواع لباس‌های محلی برزیل به نمایش گذاشته می‌شود. کارناوال ریو در ورزشگاه معروف سامبودرومو بر گزار شده و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی این شهر می‌کشاند.

کلیسای جامع برزیلیا

کلیسای برزیلیا با طراحی کاملا متفاوت از سایر کلیساهایی که در طول عمرتان دیده‌اید در شهر برزیلیا خود نمایی می‌کند، این کلیسا را ساخته دست اسکار نیمایر، معمار معروف برزیلی است که می‌توان او را از نظر  خلاقیت با آنتونی گائودی اسپانیایی مقایسه کرد. طرح این بنا تاثیر گرفته از کلیسای متروپولیتن لیورپول است و گویی که چمدین فرشته بر دیوار آن به صورت معلق ایستاده‌اند.

موزه هنری سائوپائولو

موزه هنری سائوپائولو معتبرترین آثار هنرمندان غربی را در خود دارد. با گشت و گذار در این موزه می‌تواند آثاری از پیکاسو، ونگوگ، شاگال و حتی کاندینسکی را از نزدیک ببینید. علاوه برا این معماری بنا نیز بسیار خلاقانه طراحی شده و گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. از این رو موزه هنری سائوپائولو را می‌توان در لیست جاهای دیدنی برزیل به شمار آورد.

خیابان پائولیستا (Avenida Paulista) سائوپائولو

شهر سائوپائولو به عنوان قدرت اقتصادی برزیل به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. اگر شما هم مسافر برزیل هستید حتما بازدید از سائوپائولو و به ویژه خیابان پائولیستا را در برنامه‌ سفر خود قرار دهید. این خیابان جذاب هر آنچه را که از تفریح و گشت و گذار انتظار دارید در خود دارد. انواع مراکز خرید، فروشگاه‌های صنایع دستی و موزه‌ها را در خیابان پائولیستا می‌توان دید.

جاذبه های طبیعی برزیل

در معرفی جاهای دیدنی برزیل به جاذبه‌های طبیعی می‌رسیم. مکان‌هایی فوق‌العاده مانند آبشار ایگواسو و جنگل‌های آمازون که در تمام دنیا منحصربه‌فرد هستند. البته در این بین نباید سواحل درخشان برزیل را فراموش کرد. در ادامه با معروفترین جاذبه‌های طبیعی آشنا می‌شویم.

رودخانه و جنگل های آمازون

با بازدید از رودخانه جنگل‌های آمازون رویایی‌ترین منظره عمرتان را خواهید دید. چرا که این رودخانه از میان یک جنگل انبوه و سرسبز گذشته و آرامشی وصف نشدنی دارد. جذابتر اینکه شما این امکان را دارید تا با یک قایق سواری چند ساعته از دیدن تمام این زیبایی‌ها لذت ببرید. همچنین قدم زدن در بین جنگل‌های بارانی آمازون فرصتی ست که تنها در تور برزیل به دست خواهید آورد. دیدن انواع پوشش گیاهی و جانوری مانند میمون‌ها، لاک پشت‌ها، طوطی‌های رنگارنگ و توکان‌ها دست آورد این گردش حیرت‌انگیز برای گردشگران خواهد بود.

آبشار ایگواسو

آبشار ایگاسو در صدر لیست جاهای دیدنی برزیل قرار می‌گیرد. این آبشار عظیم و بی نهایت زیبا در دو کشور برزیل و آژانتین قرار گرفته و مناظری تماشایی دارد. ایگاسو از چندی آبشار کوچک و برزگ تشکیل شده است. شما می‌توانید برای لذت بردن از مناظر آبشار در مسیر ویژه پیاده روی قدم زده و یا با قایق سواری در میان رودخانه گشت و گذار خود را هیجان انگیزتر کنید.

ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو

ساحی با طول ۴ کیلومتر که دقیقا در قلب شهر ریودوژانیرو قرار گرفته و به یکی از مراکز تفریحی مهم این شهر تبدیل شده است. صندلی‌های آفتابی رنگی، انواع ورزش‌های آبی، پلاژها، رستوران‌های لوکس و مراکز خرید بزرگ از جاذبه‌های ساحل کوپاکابانا هستند.

سواحل ایالت پرنامبوکو

بیش از ۹۰ درصد گردشگران به دلیل خط ساحلی ۷ هزارکیلومتری تور برزیل را انتخاب می‌کنند. سواحل ایالت پرنامبوکو درشهر  پورتو د گالینیاس با داشتن شن‌های نقره‌ای از معروف‌ترین جاهای دیدنی برزیل است که توانسته گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند. غواصی و موج‌سواری تفریحات اصلی این ساحل سحرانگیز را تشکیل می‌دهند.

جاهای دیدنی برزیل؛ ترکیب طبیعت و تاریخ

برزیل مقصدی رویایی ست که تریخ و طبیعت را در کنار هم داشته و در هر دو نیز سنگ تمام گذاشته است. از این هر سلیقه‌ای که داشته باشید بدونت تردید این کشور می‌تواند توقعات شما را بر آورده کند. برای رزرو تور برزیل می‌توانید با همکاران ما در واحد تور در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید