اگر تصمیم گرفته‌اید به شهر هوشیمین سفر کنید باید قید آرامش را به کلی بزنید! در این شهر پرجنب‌وجوش هیجان مطلق حاکم است. هوشیمین شهری بزرگ با جاذبه‌های فراوان است که داشتن برنامه‌ریزی را می‌توان شرط لازم برای لذت بردن از تمام تفریحات آن دانست. پس اگر نمی‌دانید گشت‌وگذار خود را از کجا آغاز کنید این مطلب شما را با معروفترین جاذبه‌های گردشگری هوشیمین آشنا می‌کند.

هوشیمین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام شناخته می‌شود. این شهر در گذشته سایگون خوانده می‌شد اما پس از جنگ ویتنام تصمیم گرفته شد به نام رهبر محبوب این کشور “هوشیمین” تغییر نام دهد. شهر هوشیمین با معماری فرانسوی، موزه‌هایی که یادگارهای جنگ را در خود دارند و ده‌ها جاذبه دیگر تاریخ باشکوه این کشور را به تصویر می‌کشد. بنابراین می‌توان آن را از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تور ویتنام به شمار آورد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی این شهر تفریحات متنوعی دارد که تمام افراد با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند از اقامت در آن لذت ببرند. (بلیط تهران هوشیمین)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

جاذبه‌های گردشگری هوشیمین

ازار محلی بین تای، موزه جنگ هوشیمین، تونل‌های کوچی، معبد امپراتوری جید و برج بیتسکو از معروفترین جاذبه های گردشگری هوشیمین هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

بازار محلی بین تای (Binh Tay Market)

بازار بین تای در دهه ۱۸۸۰ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد. این بازار در منطقه Chinatown قرار گرفته و مغازه‌های محلی بسیار زیادی با اجناس متنوع در آن فعالیت می‌کنند. در واقع بازار بین تای بیشتر به دلیل نشان دادن تصویری واقعی از زندگی و فرهنگ مردم ویتنام مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به یکی از جاذبه‌های گردشگری هوشیمین تبدیل شده است.

این بازار فضایی بسیار شاد دارد و در سالن اصلی آن انواع میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی تازه به فروش می‌رسند. در کنار سالن اصلی بازار ساختمانی ۲ طبقه وجود دارد که مجموعه‌ای از مغازه‌های فروش سوغاتی، صنایع دستی، کلاه‌های حصیری، لباس‌های محلی و غذاهای خیابانی را در آن می‌توان دید. گشت‌وگذار در بازار رنگارنگ بین تای لذت‌بخش‌ترین لحظات سفر به هوشیمین را برایتان رقم می‌زند.

ساعت کار بازار: ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر

آدرس: ۵۷A Thap Moui, District 6, Ho Chi Minh City

موزه جنگ هوشیمین (War Remnants Museum)

ویتنام بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۵ یعنی ۳۰ سال تمام درگیر جنگ با نیروهای امریکایی بود. این جنگ تمام جهان را تحت تاثیر خود قرار داد از این رو  بازدید از موزه جنگ از بایدهای سفر به هوشیمین است و تصویری واقعی از مردم غیرت‌مند ویتنام و تلاش‌هایشان برای نجات کشور را به نمایش می‌گذارد.

موزه جنگ هوشیمین در سال ۱۹۷۵ و پس از پایان جنگ افتتاح شد. در این موزه جنایات جنگی امریکا به همراه عکس‌ها، ادوات جنگی و تجهیزات نظامی که همگی یادآور این نبرد طولانی و غیرعادلانه هستند نگه‌داری می‌شود. در حیاط این موزه هواپیماهای جنگی، هلی‌کوپترهای امریکایی و چندین تانک به نمایش گذاشته شده و فضای داخلی نیز به چند سالن با نام‌های مختلف تقسیم‌بندی شده که در هر کدام وسایل و تاکتیک‌های جنگی دوره‌ای مخصوص را می‌توان دید.

ساعات بازدید از موزه: صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و بعدازظهرها از ساعت۱:۳۰ تا ۵ عصر

آدرس:  28 Vo Van Tan, District 3, Ho Chi Minh City

تونل‌های کوچی (Cu Chi Tunnels)

تونل‌های کوچی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری هوشیمین هستند که یک زندگی خلاقانه و حیرت‌انگیز در اعماق زمین را نشان می‌دهد. در واقع رمز موفقیت ویتنامی‌ها در جنگ ۳۰ ساله با امریکا را باید در همین تونل‌ها جستجو کرد.

تونل‌های کوچی ۱۲۰ کیلومتر طول دارند و درون آن‌ها آشپزخانه، اتاق‌های استراحت، فضای نشیمن، انبارمهمات، مرکز فرماندهی و حتی بیمارستان هم ساخته شده است. این تونل‌ها ورودی و خروجی‌های مختلف داشته‌ و سیستم تهویه هوای خلاقانه آن سربازان ویتنامی را از حملات موشکی و بمب‌گذاری‌ها در امان نگه می‌داشته است. در حال حاضر امکان بازدید از درون این تونل‌ها و تجهیزات آن‌ها برای گردشگران فراهم شده است اما از آنجایی که شما قرار است به کیلومترها زیرزمین بروید قبل از بازدید مطمئن شوید که فضاهای بسته وتنگ اذیتتان نمی‌کند.

ساعت بازدید از تونل: ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر

آدرس: ۷۰km northwest of Ho Chi Minh City

معبد امپراطور جید (Jade Emperor Pagoda)

پاگودای امپراطور جید یکی از ۵ معبد مهم در ویتنام می‌باشد که به پیروان مذهب تائوئیسم تعلق دارد و توسط مهاجران چینی ساخته شده است. با اینکه قرن‌ها از قدمت این معبد می‌گذرد اما همچنان پیروان تائوئیسم مراسم مذهبی‌شان را در آن برگزار می‌کنند.

در محوطه اصلی معبد شمایلی از امپراطور جید چوانگوک هوانگ یا همان خدای آسمان قرار دارد و در اطراف او تصاویری از زندگی در بهشت و جهنم نشان داده شده است. یکی از سالن‌های معبد هم به الهه باروری کیم هوا ختصاص داده شده است. زوج‌ها بعد از ازدواج به نزد الهه آمده و برای بچه‌دار شدن دعا می‌کنند. طبقه بالای معبد محل زندگی الهه رحمت به نام کوان بین است که ارزش بسیار زیادی برای پیروان این آیین دارد. خوشبختانه معبد امپراطور جید علاوه بر یک مکان مقدس از جاذبه‌های گردشگری هوشیمین به شمار رفته و شما می‌توانید از فضای سرشار از آرامش آن برای تمدد اعصاب استفاده کنید.

ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر

آدرس: ۷۳ Mai Thi Luu, District 3

برج بیتسکو (Bitexo Tower)

برج بیتسکو بلندترین برج هوشیمین و نماد مدرنیته شهر است. این برج ۲۶۲ متر ارتفاع داشته و توسط معمار مشهور امریکایی کارلوس زاپاتا در منطقه تجاری هوشیمین ساخته شده است. برج ببیتسکو با طراحی منحصربه‌فرد خود توانست در سال ۲۰۱۱ جایزه “برترین سازه‌های مهندسی” را از آن خود کند و در حال حاضر به عنوان دوازهمین برج بلند در دنیا شناخته می‌شود.

بیستکو در مجموع ۶۸ طبقه دارد که فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینما و چندین فود کورت را شامل می‌شود. اما طبقه چهل و نهم آن را می‌توان هیجان‌انگیزترین بخش برج دانست چرا که این طبقه منظره‌ای خارق‌العاده از شهر هوشیمین و رودخانه سایگون را به نمایش می‌گذارد.

ساعت بازدید: از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

آدرس: ۳۶ Ho Tung Mau Street in District 1

پارک آبی دام سن (Dam Sen Water Park)

مجموعه پارک آبی دام سن از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری هوشیمین است. این مجموعه از سه بخش پارک آبی، فیل‌سواری و قایق‌سواری تشکیل شده است. قسمت پارک آبی مجموعه انواع تفریحات آبی مانند ساحل مصنوعی، آب‌نمای موزیکال، سرسره‌های بلند و هیجان‌انگیز و … را شامل می‌شود. فیل‌سواری در باغ از دیگر تفریحات مهیج پارک دام سن است. اگر هم خواستید می‌توانید به بخش دریاچه رفته و قایق‌سواری در فضایی شاد و مهیج را تجربه کنید.

ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

آدرس: ۳ Hòa Bình, Phường 3, Quận 11, Hồ Chí Minh, Vietnam

مطالب مرتبط

نکات ضروری که قبل از سفر به ویتنام باید بدانید

با ۷ سوغاتی معروف ویتنام آشنا شوید

معرفی شهرهای زیبا و دیدنی ویتنام

سوالات متداول

معروفترین جاذبه های گردشگری هوشیمین کدام‌ها هستند؟

تونل های کو چی، موزه بقایای جنگ، برج مالی Bitexco، تئاتر عروسکی آب اژدهای طلایی، خانه اپرای سایگون، اداره پست مرکزی و کاخ استقلال از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر هوشیمین هستند.

برای دیدن تمامی جاذبه های گردشگری هوشیمین چند روز باید در این شهر اقامت داشت؟

با سه روز فرصت کافی برای لذت بردن از بهترین جاذبه های شهر هوشی مین و آنچه که این شهر را خاص می کند خواهید داشت.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید