کاوش در سرگرمی‌های پر جنب‌وجوش جزیره پوکت

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 12 سپتامبر 2023
Loading...

با کمی رؤیاپردازی موافقید؟ اگر پول هنگفتی برای سفر به دستتان برسد کجا را انتخاب می‌کنید؟ شهرهای تاریخی یا جزیره‌هایی با سواحل و جنگل‌های اسرارآمیز؟ یا شاید هر دو؟ با نگاهی کلی به مقاصد اکثر آن‌ها جذاب به نظر می‌آیند و این انتخاب را مشکل می‌کند، اما اگر می‌خواهید آدرنالین، هیجان، سرعت، آرامش و هیجان را در یک‌جا و کنار یکدیگر تجربه کنید، تفریحات پوکت می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

خود را برای یک سفر پرجنب‌وجوش و سرشار از هیجان آماده کنید. تور پوکت پکیجی فوق‌العاده جذاب با تفریحات فراوان و تمام‌نشدنی است. در این جزیره هیچ وقتی برای تلف شدن وجود ندارد. فقط کافیست قبل از سفر نگاه کوتاه به تورهای پوکت داشته باشید و برای هر روز اقامت خود در این جزیره استثنایی برنامه‌ای ویژه در نظر بگیرید. در ادامه مطلب با ما همراه شده و با پرطرفدارترین گشت‌های پوکت آشنا شوید.

یک روز پر از هیجان در کمپ پانگلا – پوکت

در کمپ پانگلا دنیایی از تفریحات هیجان‌انگیز در انتظار شماست! گردش در پانگلا با فیل‌سواری آغاز می‌شود. حیواناتی آرام و دوست‌داشتنی که شما را در مسیر ۱۵ دقیقه‌ای به دل طبیعت می‌برند. برای شروع با استفاده از سکویی بلند بر روی فیل سوار می‌شوید، هر فیل می‌تواند ۲ نفر را با خود حمل کند بنابراین در این مسیر پر استرس اما جذاب تنها نیستید. در ادامه از مسیری سرسبز با درختان زیبا عبور می‌کنید. فیل‌ها حیواناتی آرام هستند اما وقتی بخواهند در مسیر از یکدیگر سبقت بگیرند، با هر تکان با بالاترین میزان ترشح آدرنالین در بدنتان مواجه خواهید شد. در پایان فیل‌سواری فیلبانان تایلندی با آب‌معدنی از شما استقبال می‌کنند. نگاه کردن به بازی فوتبال، حرکات آکروباتیک و آب‌بازی فیل‌ها از دیگر صحنه‌های جالب در قسمت اول کمپ پانگلا هستند.

در بخش دوم کمپ، سواری با موتورهای چهارچرخ را تجربه خواهید کرد. موتورسواری از تفریحات هیجان‌انگیز و پرطرفدار کمپ پانگلا است. سوارشدن بر روی موتورهایی که با تکان شدید از میان پستی و بلندی‌های جنگل می‌گذرند، لحظاتی لذت‌بخش را برایتان به ارمغان می‌آورند. تفریح و هیجان در کمپ پانگلا همچنان ادامه دارد. در ادامه با ترانسفری چند دقیقه‌ای وارد جنگلی سرسبز با رودخانه خروشان می‌شوید. سورپرایز بعدی چه می‌تواند باشد؟ درست حدس زدید، رفتینگ! تفریحی که حسابی سرحالتان می‌آورد. قایق‌های رفتینگ معمولاً ۶ تا ۸ نفره هستند و یکنفر هم به عنوان راهنما با شماست تا حرکات قایق را کنترل کند. بالا و پایین پریدن قایق بر روی رودخانه خروشان در حالی لباس‌هایتان خیس آب شده‌اند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در سفر به پوکت را رقم خواهد زد. تفریحات کمپ پانگلا در غالب تور یکروزه با ترانسفر رفت و برگشت به هتل و نهار در اختیار گردشگران تور تایلند قرار می‌گیرد. هزینه این تور هیجان‌انگیز ۵۰ دلار می‌باشد.

رفتینگ پوکت

 تفریحات پوکت با یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در دل طبیعت آغاز می‌شود. سرعت رفتینگ در آب‌های آزاد را در امتداد رودخانه‌های یچ‌درپیچ جنگل‌های سرسبز پوکت تجربه کنید. افزایش آدرنالین هنگام عبور از تپه‌ها بی‌نظیر است. این فرصت را برای کاوش در طبیعت بکر جزیره از دست ندهید.

گردش در شهر قدیم پوکت

 برای تجربه‌ای آرام‌تر، در خیابان‌های جذاب شهر قدیمی پوکت قدم بزنید. در تاریخ غنی و میراث فرهنگی جزیره غرق شوید. معماری چینی-پرتغالی به‌خوبی حفظ شده و هنر خیابانی پر جنب‌وجوش شما را به عصر دیگری منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید

درباره چیانگ مای تایلند | این شهر را از زبان ما بشناسید

معبد وات چالونگ پوکت

 در معبد Wat Chalong در قلب معنوی پوکت شاهد مناظر خیره‌کننده معماری بشر باشید. این مجموعه معبدی که به زیبایی آراسته شده است نه‌تنها محل عبادت بلکه یک شاهکار معماری نیز است. جزئیات پیچیده را کاوش کنید و خود را در فرهنگ محلی غرق کنید.

جزیره کو راچا

 از جمعیت فرار کنید و زیبایی‌های بکر جزیره Ok Racha را کشف کنید. علاقه‌مندان به غواصی این بهشت دست‌نخورده را یک گوهر واقعی خواهند یافت. صخره‌های مرجانی پر جنب‌وجوش را کاوش کنید و در کنار موجودات دریایی گوناگون شنا کنید.

موزه خطای دید

 در موزه خطای دید (Trickeye) وارد دنیای توهمات نوری و هنر تعاملی شوید. برای یک روز پر از خلاقیت و تخیل آماده شوید. با نقاشی‌های سه‌بعدی که واقعیت را به چالش می‌کشند، عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید.

بیشتر بخوانید

معرفی هتل کرست ریزورت پول ویلا پوکت | امکانات + موقعیت مکانی

خیابان بنگلا

 وقتی خورشید غروب می‌کند، خیابان بنگلا (Bangla) با صحنه‌ای از زندگی شبانه پر جنب‌وجوش زنده می‌شود. از کلوب‌ها و بارها گرفته تا اجراهای خیابانی و غذاخوری‌ها، مرکز تفریحات پوکت پس از تاریکی هوا اینجاست. در طول شب برقصید یا به‌سادگی از فضای پر جنب‌وجوش لذت ببرید.

کایاک سواری در Chang Nga

 جنگل‌های حرا و غارهای آهکی خلیج چانگ نگا را در یک ماجراجویی کایاک سواری کاوش کنید. در آب‌های زمردی پارو بزنید و شاهد مناظر خیره‌کننده صخره‌های آهکی باشید. این یک تجربه آرام و زیبا است.

معبد جوی توی

 در معبد جوی توی (Jui Tui)، میراث فرهنگی پوکت را عمیق‌تر کاوش کنید. این معبد تائوئیستی میزبان جشنواره‌های رنگارنگ است و مکانی برای احترام به جامعه محلی چین است. در طول جشنواره سالانه گیاهخواران، راهپیمایی‌های پر جنب‌وجوش را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید

۷ ترفند کاهش هزینه های سفر به پوکت

بازار شبانه پوکت

 یکشنبه‌ها عصر، شهر پوکت به یک بازار خیابانی شلوغ و محلی جذاب برای پیاده‌روی تبدیل می‌شود. غذاهای خیابانی محلی را امتحان کنید، سوغاتی بخرید و در فضای پر جنب‌وجوش غوطه‌ور شوید. این یک راه فوق‌العاده برای تجربه فرهنگ و طعم‌های جزیره پوکت است.

آبشار بانگ پایی

 علاقه‌مندان به طبیعت، زیبایی آرام آبشار بانگ پایی (Bang Pae) در پارک ملی Khao Phra Thaeo را دوست خواهند داشت. یک پیاده‌روی کوتاه در میان جنگل شما را به این جواهر پنهان می‌رساند، جایی که می‌توانید در استخری باطراوت در زیر آب‌های آبشار خنک شوید.

معبد کارون

به معبد کارون (Karon)، یک مکان مذهبی مهم در ساحل کارون احترام بگذارید. این زیارتگاه رنگارنگ به ارواح وقف شده است که اعتقاد بر این است که از جزیره محافظت می‌کنند. این معبد مکانی برای آرامش در میان ساحل شلوغ است.

بیشتر بخوانید

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

فانتاسی شو پوکت، نمایشی زیبا و منحصربه‌فرد

فانتاسی پوکت شما را حیرت‌زده خواهد کرد. مجموعه‌ای بزرگ با تم فرهنگی که همه چیز را از مراکز خرید سوغاتی، رستوران‌های بزرگ و نمایش‌های جذاب شامل می‌شود. تور تفریحی فانتاسی شو با گشت‌وگذار در مغازه‌های کوچک محلی و خرید صنایع‌دستی و سوغاتی آغاز می‌شود. سپس می‌توانید برای صرف نهار با توجه به سلیقه غذایی خود یکی از رستوران‌های مجموعه را انتخاب کرده و یک غذای عالی میل کنید. در ادامه به سالن برگزاری نمایش رفته و پرزرق‌وبرق‌‎ترین شو زندگیتان را تماشا کنید. نمایش‌های فانتاسی شو چندین بخش مختلف دارند که هرکدام سنت ها و رسوم تایلند را  به زبان رقص و آواز محلی بیان می‌کنند. حرکات نماشی و هماهنگی هنرمندان تایلندی به قدری جذاب است که گردشگران را در جای خود میخکوب می‌کند. بخش‌های دیگر نمایش شامل  اجرای حرکات فیل‌ها، کارناوال‌های شادی، جلوه‌های ویژه و شعبده‌بازی می‌شود. هزینه تور فانتاسی شو همراه با ترانسفر و رزرو صندلی‌های VIP حدوداً ۸۵ دلار می‌باشد.

دیدن دنیای شگفت‌انگیز زیر آب با غواصی در آب‌های شفاف پوکت

بعد از تفریحات هیجان‌انگیز نوبت به گذراندن یک روز آرام در پوکت می‌رسد. آب‌های شفاف این جزیره بهترین مکان برای لذت بردن از دنیای زیر آب است. ۳ ساحل آئوسان، کاتانوی و لائم‌کا مناسب‌ترین سواحل برای غواصی هستند. برای غواصی ابتدا با یک قایق به وسط دریا رفته و سپس غواص حرفه‌ای شما را با خود به اعماق دریا می‌برد. با رفتن به اعماق برای چند دقیقه دنیایی متفاوت و به راستی حیرت‌انگیز مقبل چشمانتان قرار خواهد گرفت. دیدن طوطی‌ها‌ و مرجان‌های دریایی، عکاسی زیرآب، شناکردن در میان ماهی‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌ها از شگفتی‌های تور غواصی جزیره پوکت هستند. دقت کنید افرادی که گواهی‌نامه غواصی داشته باشند با ارائه آن می‌توانند بدون نیاز به همراه در عمق بالای ۲ متر غواصی کنند. هزینه تورهای غواصی از ۵۰ تا ۱۵۰ دلار است.

جزیره جیمزباند، زیبا و اعجاب‌انگیز

جزایر تایلند به زیبایی و منحصربه‌فرد بودن شهره هستند. جیمز باند نیز از جزایر زیبا و اعجاب‌انگیز پوکت تایلند است. البته جزیره جیمزباند بیشتر معروفیت خود را مدیون فیلم «مردی با اسلحه طلایی» از مجموعه فیلم‌های جیمز باند است. لوکیشن فیلم به‌قدری تأثیرگذار بود که این جزیره به همین نام معروف شده و پس از گذشت سال‌ها همچنان افراد زیادی فقط و فقط برای دیدن محل فیلم‌برداری به جزیره پوکت سفر می‌کنند. تور جیمزباند از تورهای پرطرفدار جزیره پوکت است. در این تور شما در مسیری ۴۵ دقیقه‌ای با قایق‌های تندرو به جزیره جیمز باند می‌رسید. در جزیره شما می‌توانید در کنار سواحل زیبا قدم بزنید، در آب‌های شفاف شنا کنید، با قایق از میان جزایر کوچکتر عبور کنید، لوکیشن فیلم را بازدید کرده و از دیدن اعجاب‌انگیزترین مناظر زندگیتان لذت ببرید. هزینه تور جیمزباند بین ۴۵ تا ۵۰ دلار است.

بیشتر بخوانید

تفریحات شبانه پوکت که به هیچ عنوان نباید از دست داد

فی‌فی، زیباترین جزیره پوکت

تور فی‌فی، توری متفاوت است که هیجان و آرامش در کنار یکدیگر دارد. صخره‌های آهکی بزرگ که از دل آب بیرون‌ آمده‌اند، غارهای مرموز و آب‌های کریستالی از زیبایی‌های فی‌فی هستند. فی‌فی در یک ساعتی پوکت قرار دارد و دسترسی به آن از طریق قایق‌های تندرو امکان‌پذیر است. کایاک‌سواری از تفریحات هیجان‌انگیز در فی‌فی می‌باشد. با این قایق‌های جالب می‌توانید به قلب دریای جزیره رفته و از دهانه غارهای مرموز عبور کنید. شنا در میان آب‌های کریستالی نیز بهترین تجربه‌ای آب‌تنی عمرتان را رقم می‌زند. غواصی در میان مرجان‌ها و ماهی‌های رنگارنگ، سواری با موتورهای چهارچرخ، زیپ‌لاین در جنگل و صخره‌نوردی از دیگر تفریحات تور فی‌فی هستند. هزینه تور فی‌فی از ۲۰ تا ۴۰ دلار بسته به امکانات تور متغیر است.

 

سخن پایانی

 همان‌طور که کاوش ما در صحنه تفریحات پوکت به پایان می‌رسد، امیدواریم این راهنما میل سفر شما را برانگیخته باشد و بینش‌های ارزشمندی را در مورد پیشنهادات غنی جزیره ارائه کرده باشد.

پوکت با جاذبه‌ها و تجربیات متنوع خود به‌عنوان شاهدی بر همزیستی هماهنگ طبیعت، فرهنگ و ماجراجویی است.

 پوکت از هیجان تپنده قایق‌سواری در آب‌های آزاد گرفته تا لحظات آرام در معابد باستانی، مجموعه‌ای فوق‌العاده از تجربیات را ارائه می‌دهد.

زندگی شبانه پر جنب‌وجوش جزیره در خیابان Bangla، مناظر آرامی؛ مانند جزیره Ok Racha، و شگفتی‌های هنری موزه Trickeye به جذابیت آن می‌افزاید.

 مرحله بعدی مال شماست – از فرصت استفاده کنید و شگفتی‌های تفریحات پوکت را به طور مستقیم کشف کنید. پوکت با زیبایی‌های گرمسیری و فرهنگ فریبنده خود از شما استقبال می‌کند تا از تفریحات پوکت لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای بازدید از پوکت برای تفریح چه زمانی است؟

فصل اوج توریستی پوکت از نوامبر تا آوریل ادامه دارد، زمانی که هوا به طور دلپذیری خشک و آفتابی است. این دوره برای لذت بردن از فعالیت‌های فضای باز و کاوش در گزینه‌های سرگرمی جزیره ایده‌آل است.

آیا نکاتی در مورد آداب معاشرت فرهنگی وجود دارد که در پوکت باید از آنها آگاه باشم؟

درحالی‌که پوکت یک مقصد گردشگری پسند است، لباس پوشیدن متواضعانه هنگام بازدید از معابد و زیارتگاه‌ها محترمانه است. علاوه بر این، درآوردن کفش‌های خود قبل از ورود به خانه شخصی یک حرکت محترمانه مرسوم است.

آیا می‌توانم تورها و فعالیت‌ها را از قبل رزرو کنم؟

بله، بسیاری از اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی در پوکت خدمات رزرو آنلاین ارائه می‌دهند. توصیه می‌شود برای اطمینان از جایگاه خود و جلوگیری از ناامیدی، فعالیت‌های مورد نظر خود را از قبل برنامه‌ریزی و رزرو کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور پوکت از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور پوکت
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید