نمایشگاه اکسپو دبی کی شروع می‌شود؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 19 سپتامبر 2021
Loading...

نمایشگاه اکسپو دبی کی شروع می‌شود و چه چیز این رویداد تا این اندازه در جهان مهم و بزرگ کرده است؟ اگر نام اکسپو (EXPO) را بارها شنیده اما از جزییات آن اطلاع ندارید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

بسیاری برگزاری مسابقات ورزشی المپیک یا جام جهانی فوتبال را بزرگترین رویدادهای جهان می‌دانند. اما لازم است بدانید که نمایشگاه اکسپو نیز جز مهمترین همایش‌ها در دنیا به شمار رفته که هر چهار سال یک بار برگزار و مهمترین اختراعات و ایده‌های خلاقانه را در معرض نمایش جهانیان قرار می‌دهد. نمایشگاه اکسپو دبی کی شروع می‌شود؟ در ادامه می‌خوانیم.

نمایشگاه اکسپو دبی کی شروع می‌شود؟

اکسپو رویدادی بزرگ است که هر ۴ سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای داوطلب که موفق شده‌اند کاندیداتوری میزبانی نمایشگاه را بدست آورند برگزار می‌شود. تا پیش از شیوع کرونا قرار بر این بود که اکسپو در سال ۲۰۲۰ و با میزبانی دبی برگزار شود اما کرونا برگزاری نمایشگاه را یک سال به تعویق انداخت.

بدین ترتیب نمایشگاه اکسپو در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ و در دبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه دوره ۶ ماهه داشته و محلی برای شکوفایی خلاقیت و معرفی ایده‌های نو می‌باشد.

تاریخ شروع نمایشگاه ۱ اکتبر ۲۰۲۱ و پایان آن ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ است. این تاریخ در شمسی معادل ۹ مهر ۱۴۰۰ تا فروردین ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

بدبن ترتیب افراد ۶ ماه فرصت دارند تا از نمایشگاه بازدید و از به روزترین فناوری‌ها دیدن کنند. همچنین برگزاری نمایشگاه در دبی این فرصت را می‌دهد تا بازدیدکنندگان از تفریحات و جاذبه‌های تور دبی نیز لذت ببرند.

در نمایشگاه اکسپو چه عناوینی در معرض نمایش گذاشته می‌شود؟

پس از پاسخ دادن به این سؤال که نمایشگاه اکسپو دبی کی شروع می‌شود؟ حال وقت آن است که بدانیم چه چیز این رویداد را تا این اندازه مهم می‌کند؟

نمایشگاه اکسپو در هر دوره با موضوع یا تمی خاص برگزار شده و در آن بزرگترین دستاوردهای ملل مختلف به دنیا معرفی می‌شود. به عنوان مثال در سال‌های اولیه برگزاری اکسپو دستاوردهای مهمی مانند اختراع دستگاه چاپ و تلویزیون به دنیا معرفی شدند.

موضوع یا تم اصلی در اکسپو دبی ۲۰۲۱ “فرصت، تحرک و پایداری” است که با شعار پیوند ذهن‌ها و خلق آینده به اجرا در‌می‌آید.

اهداف فرهنگی و اجتماعی در قالب نمایش دستاوردهای نوین، آشنایی بازدید‌کنندگان با اقوام و قبایل و نژادهای هر کشور و … و اهداف اقتصادی و تجاری در قالب نمایش دستاوردهای جدید در حوزه علم و آینده و بهره‌برداری از صنایع خلاق، آشنایی بازدید‌کنندگان با دستاوردهای جدید هر کشور و … از اهداف اکسپو دبی هستند.

کدام کشورها در نمایشگاه اکسپو شرکت می‌کنند؟

در مجموع حدود ۳۵ کشور از ۵ قاره جهان برای حضور در نمایشگاه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. پاویون‌های کشورهای شرکت کننده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سنت‌ها و معماری اصیل هر مقصد را نمایش می‌دهند.

اسامی کشورهای شرکت کننده ژاپن، چین، عربستان صعودی، عمان، تایلند، جمهوری کره، امارات متحده عربی، آذربایجان، ایران، تایلند، موناکو، نروژ، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، بلاروس، انگلیس،

اکراین، ایتالیا، فنلاند، لهستان، بلژیک، روسیه، فرانسه، جمهوری چک، آلمان، هلند، اسپانیا، سوئد، مونته نگرو، نیزلند، برزیل، آمریکا و مراکش را شامل می‌شود.

تمام کشورهای شرکت کننده این فرصت استثنایی را در اختیار دارند تا برند خود را با بازار جهانی معرفی کرده و حتی قراردادهای کاری سودمند را به امضا رسانند. بخش‌های تجاری در پاویون‌ها فعال بوده و بدین ترتیب امکان مبادرات تجاری نیز برای برندها فراهم می‌شود.

همانطور که مشاهده شده ایران نیز کشورهای شرکت کننده در اکسپو دبی بوده و این فرصتی عالی برای معرفی ایده‌های خلاقانه ایرانیان به دنیا می‌باشد.

دبی، میزبان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد دبی در سال ۲۰۲۱ میزبانی این رویداد بزرگ را بر عهده گرفته است.

از آنجایی که برگزاری نمایشگاه اکسپو با جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس دبی همزمان شده این کشور تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه به کار گرفته و دولت امارات از این فرصت برای معرفی دبی به جهانیان و جذب توریست استفاده کرده است.

با برگزاری اکسپو ۲۰۲۱ در دبی این اولین بار است که میزبانی نمایشگاه با یک کشور خاورمیانه‌ای واگذار شده و می‌توان آن را فرصتی استثنایی برای معرفی فرهنگ، استعداد، فناوری و البته دستاوردهای کشورهای منطقه به جهانیان دانست.

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی

Centre Exhibition محل اصلی برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی در سال ۲۰۲۱ می‌باشد. در مجموع فضایی در حدود ۴٫۳۸ کیلومتر مربع به نمایشگاه اکسپو اختصاص داده شده است. فضای اختصاصی غرفه‌ها، فضاهای مخصوص اقامت کارکنان، مسیرهای رفت و آمد و یک پارک عمومی به همراه سالن‌ها غذاخوری و … در محدوده نمایشگاه برنامه‌ریزی شده‌اند.

اندازه غرفه‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده که هر کشور فضای کافی برای طراحی پاویون خود را در اختیار دارد.

Centre Exhibition کمی آن‌طرف‌تر از پالم جمیرا و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم برگزار می‌شود. هر چند که محل برگزاری نمایشگاه با مرکز شهر فاصله دارد اما تمام امکانات رفاهی در زمینه حمل و نقل عمومی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با ویزای توریستی دبی کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید …

اطلاعات کامل نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی

قیمت ویزای دبی در سال ۲۰۲۱

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید