خوردن غذاهای سنتی و اصیل هر منطقه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سفر است که هیچ گردشگری نباید از آن چشم‌پوشی کند؛ زیرا هر غذای سنتی را باید در شهر یا کشور مربوط به آن غذا چشید تا به طعم واقعی آن پی برد. مسافرانی که عازم شهر دبی هستند، می‌توانند طعم اصیل غذاهای خاورمیانه‌ای را در رستوران‌های برتر این شهر مزه کنند.

غذاهای خاورمیانه‌ای منشأ متعددی دارند؛ زیرا خاورمیانه یک منطقه جغرافیایی وسیعی است و شامل کشورهای بسیاری می‌شود که هر یک از این کشورها دارای فرهنگ و آداب و سنن متفاوتی هستند؛ اما نزدیکی و قرابت فرهنگی این کشورها باعث ایجاد یک فرهنگ غذایی مشترک به نام غذاهای خاورمیانه‌ای شده است.

بسیاری از گردشگران معتقدند که غذاهای خاورمیانه‌ای طعم بهشتی می‌دهند و تنها با یک‌بار خوردن آن، مزه این غذاها را تا آخر عمر فراموش نخواهند کرد. غذاهای خاورمیانه‌ای شامل گوشت، برنج، حبوبات و سبزیجات می‌شوند که با ادویه‌های خاصی طبخ می‌گردد.

اگر شما هم با تور دبی قصد سفر به این شهر بی‌نظیر را دارید حتما از غذاهای خاورمیانه‌ای غافل نشوید. در همین راستا، در ادامه به معرفی ۵ رستوران برتر طبخ غذاهای خاورمیانه‌ای در دبی می‌پردازیم.

طعم غذاهای خاورمیانه‌ای در رستوران Levantine

هنگامی که صحبت از خلاقیت در غذاهای خاورمیانه‌ای درمیان باشد؛ نام رستوران لوانتین به خوبی در دبی می‌درخشد.

اگر به دنبال یک شام ساده اما رضایت‌بخش هستید این مکان گزینه عالی به نظر می‌رسد؛ زیرا برنامه‌های سرگرم‌کننده این رستوران در کنار غذاهایی که توسط سرآشپزان متخصص پخته می‌شود همه‌چیز را برای خاص بودن آماده می‌کند.

نکته: سطح قیمت منوی غذایی این رستوران نسبتاً گران است.

آدرس: مرکز تجاری اول، دبی

رستوران Olea

رستوران Olea طعم غذاهای سنتی عربی را از سرزمین‌های بلاد شام به یادگار می‌آورد. در این رستوران انواع غذاهایی با ریشه‌ای از سوریه، اردن، فلسطین، ترکیه و لبنان را طبخ می‌شود.

این رستوران با بهره‌گیری از یک دکوراسیون مدرن و شیک، مجلل‌ترین غذاهای خاورمیانه‌ای را با ترکیبی از بهترین طعم‌ها برای مشتریان رده‌بالای خود ارائه می‌دهد.

در کنار تحسین فضای داخلی رستوران، نباید از طعم غذاهای خارق‌العاده‌ای همچون harraq osbao، بابا غانوش و یک دسر خارق‌العاده با کارامل و موز گذشت که تجربه شگفت‌انگیزی را برای مشتریان خلق می‌کند.

نکته: سطح قیمت منوی غذایی این رستوران نسبتاً گران است.

آدرس: خیابان شیخ زاید، مرکز خرید امارات، طبقه دوم، هتل کمپینسکی

طعم اصیل غذاهای خاورمیانه‌ای در رستوران شبستان

رستوران شبستان یکی از بهترین و مجلل‌ترین رستوران‌های ایرانی در دبی است که یکی از بی‌نظیرترین غذاهای سنتی ایرانی را برای مشتریان طبخ می‌کند.

دکوراسیون و ظروف مورد استفاده رستوران شبستان، میهمانان خود را به ایران باستان دعوت می‌کند تا با مزه و طعم هر لقمه از غذاهای این رستوران در تاریخ کهن ایران‌زمین سیر کنند.

در شبستان از مواد غذایی تازه روز همراه با ادویه‌های خاص و بی‌نظیر استفاده می‌شود تا یکی از برترین طعم غذاهای خاورمیانه‌ای را به مشتریان ارائه دهد.

در منوی رستوران، انواع غذاهای ایرانی مانند انواع کباب‌ها، آش‌ها، خورشت‌ها، آبگوشت همراه با دسرها و شیرینی‌های اصیل ایرانی وجود دارد.

نکته: سطح قیمتی این رستوران بسیار گران است.

آدرس: خیابان بنی یاس، هتل رادیسون بلو

رستوران ایامنا

غذاهای لبنانی یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای خاورمیانه‌ای است که تنوع و طعم بسیار مطبوع و خاصی دارد. در سفر به دبی می‌توانید به رستوران ایامنا مراجعه کنید تا از اصیل‌ترین و خاص‌ترین منوی لبنانی لذت ببرید.

یکی از نکات بارز این رستوران لاکچری، فضا و دکوراسیون داخلی آن است که میهمانان خود را به دوران گذشته تاریخ عرب می‌برد تا علاوه بر لذت بردن از غذاهایی لبنانی که با گارنیش متفاوتی تزئین شده است؛ از تماشای فضای درونی رستوران هم متحیر شوند.

در منوی رستوران انواع غذاهای لبنانی نظیر حموس، متبل، موساکا، کوشکی، تبوله، کباب موهامورا و غیره وجود دارد. لازم است که میهمانان  قبل از مراجعه به رستوران، میز خود را رزرو نمایند.

نکته: سطح قیمتی این رستوران بسیار گران است.

آدرس: پالم آتلانتیس دبی

رستوران کازوزه

رستوران کازوزه با دارا بودن منوی مصری از میهمانان که عاشق چشیدن طعم‌های اصیل و غذاهای خاورمیانه‌ای هستند؛ پذیرایی می‌کند. این رستوران با نمای کاملاً مجلل از مهیمانان خود همچون فراعنه مصری میزبانی می‌کند تا یک خاطره خوش از غذاهای عربی در ذهنشان بر جای بماند.

این رستوران انواع غذاهای مدرن و سنتی مصری را با روشی کاملاً متبحرانه، توسط سرآشپزان حرفه‌ای طبخ می‌کند. در منوی این رستوران انواع غذاهای گوشتی، نونی، سرخ‌کردنی و خلاقانه دیده می‌شود.

نکته: سطح قیمتی این رستوران معمولی است.

آدرس: خیابان جمیرا

از دیگر رستوران‌های دبی با منوی غذاهای خاورمیانه‌ای:

  • رستوران النفوره
  • رستوران عاصله
  • رستوران عروس دمشق
  • رستوران ایرانی بهار
  • رستوران لبنانی اواون

بیشتر بخوانید:

با هفت برگر لذیذ دبی آشنا شوید

آشنایی با بهترین رستوران‌های دبی

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید