از کافه‌های کوچک گرفته تا رستوران‌‌های مدرن و مجلل در خیابان‌های معروف، شهر ژوهانسبورگ به عنوان شهری پرگردشگر و جذاب  همانند سایر شهرهای بزرگ دنیا ملو است از رستوران‌هایی که هرکدام در نوع خود بی‌نظیرند و غذاهای معروف محلی و بین‌المللی را در منوی غذایی خود ارائه می‌دهند.  در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین رستوران‌های ژوهانسبورگ می‌پردازیم.

تور آفریقای جنوبی یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در سراسر دنیا محسوب می‌شود. هر کدام از شهرهای این کشور زیبا جاذبه‌های منحصربه‌‍‌فرد خود را دارند.  ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی و ثروتمندترین شهر این کشور است. خیابان‌ها، ساختمان‌ها و مراکز خرید در این شهر همه لوکس و مدرن هستند. جاذبه‌های گردشگری ژوهانسبورگ به اندازه‌ای  جذاب هستند که هر کدام به تنهایی می‌توانند از دلایل سفر به آفریقای جنوبی  باشند.

ژوهانسبورگ در کنار داشتن ساختمان‌های مدرن و مناطق جذاب با  رستوران‌های شیک و غذاهای عالی از گردشگران پذیرایی می‌کند. در این رستوران‌های انواع غذاهای جذاب آفریقای جنوبی و همچنین غذاهای بین‌‌المللی سرو می‌شوند.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

در رستوران‌های ژوهانسبورگ انواع غذاهای محلی آفریقای جنوبی و بین‌المللی سرو می‌شود

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران فایو هاندرد (Five Hundred)

فایو هاندرد رستورانی شیک با فضای مدرن و شیک است که در هتل ۵ ستاره ساکسون قرار دارد. فضای داخلی رستوران بسیار خلاقانه طراحی شده و محیطی آرام را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. رستوران فایوهاندرد منویی متنوع دارد که انتخاب را برای میهمانان با هر سلیقه و رژیم غذایی راحت می‌کند.

در رستوران فایوهاندرد می‌توان خاصترین غذاهای آفریقای جنوبی را سرو کرد. تمام مواد غذایی و سبزیجات استفاده شده در منو غذایی از باغچه خود رستوران تهیه می‌شوند به همین دلیل همیشه تازه هستند و طعمی خاص و بی‌نظیر دارند. علاوه بر غذاهای اصلی، پیش غذا و دسرهای رستوران نیز در سراسر ژوهانسبورگ نظیر ندارند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فایوهاندرد که باعث محبوبیت آن در بین رستوران‌های ژوهانسبورگ شده است تالارهای غداخوری خصوصی آن هستند. در این تالارها به صورت ویژه از میهمانان پذیرایی می‌شود و منوی غذایی مخصوصی برای انتخاب غذا در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. البته به علت محدود بودن تعداد تالارها و پرطرفدار بودنشان بهتر است از قبل آن‌ها را رزرو کنید.

رستوران‌های ژوهانسبوررگ

رستوران Five Hundred

رستوران ایتری سیکس دیتری ( District Six Eatery)

رستورانی کوچک با محیطی شاد که از محبوب‌ترین رستوران‌های ژوهانسبورگ است. این رستوران در منطقه قدیمی شیش که زمانی محل زندگی پانامایی‌ها بوده است قرار دارد. فضای رستوران با عکس‌های خاطره‌انگیز و لباس‌های رنگارنگ پانامایی تزئین شده‌‍اند و محیطی متفاوت اما دوستانه را برای میهمانان به‌وجود آورده‌اند.

غذاهای رستوران به صورت خانگی تهیه شده و ترکیبی از غذاهای سنتی آفریقای جنوبی و پانامایی دارند. طعم اکثر غذاها بسیار لذیذ است و با ذائقه افراد با سلیقه‌های مختلف سازگاری دارد. خوراک گوشت بره، پای گوشت اسپایسی و دونات با شربت دست‌ساز مخصوص سه غذای پرطرفدار رستوران ایتری سیکس دیتری هستند.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران District Six Eatery

رستوران میتوس (Mythos)

میتوس از رستوران‌های ژوهانسبورگ است که غذاهای فوق‌العاده خوش‌طعم و لذیذ یونانی و مدیترانه‌ای را ارائه می‌دهد. فضای رستوران نیز همانند غذاهایش طراحی کاملا مدیترانهای دارد و تزئینات شاد داخل آن میهمانان را برای صرف یک نهار و یا شام خوشمزه آماده می‌کند.

انواع غذاهای دریایی، گیاهی و استیک در منوی متنوع رستوران دیده می‌شود. اما اگرعاشق غذاهای یونانی هستید و می‌خواهید تمام آن‌ها را امتحان کنید بهتر است  سینی مزه را سفارش دهید. این سینی جذاب و دوست‌داشتنی شامل انواع غذاها  در حجم کم می‌شود و بهترین گزینه برای افرادی است که در انتخاب غذا وسواس دارند.

رستوران میتوس دارای چند شعبه در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. هرکدام از شعبه‌ها با تم خاص طراحی شده‌اند و جز شیک‌ترین رستوران‌های آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند. خوراک پای گوشت با سیب‌زمینی، پاستا و کباب مخصوص از غذاهای پرطرفدار این رستوران‌ها هستند.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران Mythos

رستوران کافه دل سول (Kafe del Sol)

کافه دل سول محلی دوست‌داشتنی برای طرفداران پیتزا و پاستا در آفریقای جنوبی است. غذاهای ایتالیایی ارائه شده در منوی رستوران بسیار متنوع هستند و هرکدام در نوع خود طعمی بی‌نظیر و استثنایی دارند.

رستوران با ترکیبی از رنگ‌های روشن و تیره طراحی شده و شمع‌های همیشه روشن در کنار دیوارها و روی میزها فضایی رمانتیک و عاشقانه به آن بخشیده است. قاب‌های زیبای روی دیوار که سخنان ارزشمند نلسون ماندلا، آلبرت انیشتین و سایر بزرگان بر روی آن‌ها نوشته شده از دیگر ترئینات رستوران کافه دل سول هستند.

کافه دل سول با منوی غذایی جذاب و فضای شاعرانه‌اش از رستوران‌های ژوهانسبورگ است که معولا برای گذاشتن قرارهای عاشقانه انتخاب می‌شود.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران Kafe Del Sol

رستوران دی دبلیو ۱۱-۱۳ (DW 11-13)

رستوران دی دبلیو از بهترین رستوران‌های ژوهانسبورگ است که بیشتر معروفیت خود را مدیون سرآشپز حرفه‌ای و خلاقش می‌باشد. مارتینوس فریرا آشپزی معروف و شناخته شده در دنیای آشپزی است که پس از سال‌ها تجربه در زمینه پخت و پز، تصمیم می‌گیرد اولین رستوران خود را در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی تاسیس کند. ذهن خلاق مارتینوس باعث شد رستوران دی دبلیو در مدت کمی به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های ژوهانسبورگ تبدیل شود.

سرآشپز رستوران غذاهای بومی آفریقای جنوبی را با غذاهای سایر نقاط دنیا ترکیب کرده و منوی عجیب و هیجان‌انگیز را در اختیار میهمانان رستوران قرار داده است. رستوران دبیلو دی علاوه بر غذاهای لذیذ، فضای بسیار زیبایی دارد. صندلی‌ها و وسائل استفاده شده در رستوران همگی مدرن و شیک هستند و محیطی آرام را برای صرف یک غذای فوق‌العاده در اختیار میهمانان قرار می‌دهند.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران DW 11-13

رستوران کوبه تستینگ کیچن (Cube Tasting Kitchen)

خوش‌طعم‌ترین غذاهای بین‌المللی را در رستوران کوبه می‌توان پیدا کرد. رستورانی که سعی کرده قوانین معمول در رستوران‌ها را زیرپا گذاشته و با شیوه‌ای کاملا جدید و متفاوت از میهمانان پذیرایی کند.

در رستوران کوبه به‌طور همزمان فقط از ۳۰ نفر پذیرایی می‌شود. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای بین‌المللی است که هر ماه عوض شده و منویی با غذاهای جدید در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد. صرف غذا در رستوران ترتیب خاص خود را دارد. کارکنان کوبه تستینگ پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر را در ۱۰ قسمت جذاب و مختلف برای میهمانان سرو می‌کنند. رستوران کوبه انتخاب اکثر ساکنان ژوهانسبورگ برای گذراندن یک شب عالی و فوق‌العاده است.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران Cube Tasting Kitchen

رستوران کای (Kai)

رستوران کای به‌خاطر سرو غذاهای آسیای شرقی، مخصوصا غذاهای ژاپنی و چینی معروف شده است. طراحی رستوران فضایی کاملا غربی دارد انواع غذاهای آسیایی از جمله سوشی، ماهی، میگو و نودل با بهترین کیفیت در این رستوران سرو می‌شوند.

فضای دوستانه همراه با غذاهای عالی در رستوران کای، نام این رستوران را در بین بهترین رستوران‌های ژوهانسبورگ قرار داده است. غذاهای ژاپنی کای به اندازه‌ای در آفریقای جنوبی مورد استقبال قرار گرفتند که مدیریت رستوران تصمیم به را‌ه‌اندازی شعب جدید در سایر نقاط ژوهانسبورگ و آفریقای جنوبی گرفت و کای به یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای پرطرفدار در آفریقای جنوبی تبدیل شد.

رسوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران Kai

رستوران چزگیراد (Chez Girad)

چزگیراد از رستوران‌های ژوهانسبورگ است که غذاهای فرانسوی سرو می‌کند. غذاهای فرانسوی طرفداران زیادی در آفریقای جنوبی دارند. بنابراین صندلی‌های رستوران چزگیراد همیشه پر هستند و بهتر است برای صرف غذا در این رستوران میز خود را از قبل رزرو کنید.

محیط رستوران فضایی آرام و دلنشین دارد و همخوانی آن با غذاهای سرو شده در رستوران به وضوح حس می‌شود. منوی رستوران چزگیراد با انواع غذاهای فرانسوی پر شده‌اند. تمام غذاهای ارائه شده در چزگیراد با محصولات تازه و باکیفیت سرو می‌شوند. اگر چزگیراد را برای صرف نهار و یا شام انتخاب کرده‌اید، سفارش پیش‌غذاهای لذیذ آن را از دست ندهید.

رستوران‌های ژوهانسبورگ

رستوران Chez Girad

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید