سفری ماجراجویانه و متفاوت به ارمنستان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 11 آگوست 2020
Loading...

بیشتر ما با شنیدن نام ارمنستان، ایروان و جاذبه‌های آن را در ذهن تداعی می‌کنیم. اما از بناهای تاریخی، پارک‌ها و رستوران‌های ایروان که بگذریم، طبیعت ارمنستان یکی از زیباترین مناطق دنیا برای ماجراجویی، کشف رازهای طبیعت و حتی به چالش کشیدن خود با تفریحات مهیج است. بنابراین این بار در سفری متفاوت به ماجراجویی در این کشور سرسبز می‌پردازیم.

قبل از سفر به ارمنستان به یاد داشته باشید که این کشور تنها در شهر ایروان خلاصه نمی‌شود. ارمنستان طبیعتی سرسبز و بی‌نظیر دارد و با تفریحات مهیج در دل دشت‌ها و کوه‌های خود سفری متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. پس اگر می‌خواهید از لحظه لحظه سفر خود به این کشور زیبا و سرسبز لذت ببرید گشت‌وگذار در طبیعت را در برنامه سفر خود به ارمنستان قرار دهید. در ادامه مطلب با تفریحات مهیج در تور ارمنستان آشنا می‌شویم. (بلیط ایروان)

زیپ لاین در میان کوه‌های ارمنستان را تجربه کنید

زیپ لاین تفریحی بسیار هیجان‌انگیز است و در میان افرادی که عاشق به چالش کشیدن خود هستند طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.  این تفریح جذاب آدرنالین خون را تا حد زیادی بالا برده و به تفریحی دوست‌داشتنی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

تصور کنید بر روی ارتفاع ایستاده‌اید و در حالی که جنگل زیر پای شما قرار گرفته فقط و فقط توسط یک طناب در هوا معلق می‌مانید! حتی تصورش هم هیجان انگیز و البته کمی ترسناک است. کشور ارمنستان یکی از مهیج‌ترین زیپ لاین‌های دنیا را دارد.

این فرا ورزش آندرنالین ساز در روستای بسیار زیبای ینوکاوان قرار دارد. شما می‌توانید به این روستا رفته و پس از رسیدن به پارک یل اکستریم در حالی که بر روی کوه ایستاده و جنگلی عمیق زیرپایتان قرار دارد سر خورده و یکی از دلهره آورترین، هیجان‌انگیزترین و در عین حال زیباترین لحظات سفر را تجربه کنید.

بر فراز آسمان با بالن گردش کنید

پرواز با بالن تجربه‌ای جذاب است که می‌توان آن را تلفیقی از دو حس آرامش و هیجان دانست. وقتی که با بالن پرواز می‌کنید مناظر زیر پایتان شما را حیرت زده کرده و چنان در زیبایی طبیعت غرق می‌شوید که گذر زمان برایتان به واژه‌ای بی معنی تبدیل خواهد شد. مزارع سرسبز ارمنستان آماده‌اند تا شما را با این تفریح جذاب سورپرایز کنند.

خوشبختانه به هر نقطه از این کشور که سفر کنید، می‌توانید بالن سواری را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار کمی قبل از غروب آفتاب را انتخاب کنید، چرا که در این زمان چه آسمان و چه طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارند و شما می‌توانید از دیدن غروب آفتاب و سرسبزی دشت‌های ارمنستان لذت ببرید.

بالن‌ها با حرکات آرام شما را تا ارتفاع هزار متری بالا برده و سپس با حسی شبیه به حرکت بر روی ابرها بر فراز دشت پرواز می‌کنند. هر پرواز با بالن بین ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد.

کمپ زدن در میان دشت‌های سرسبز

این قسمت فقط و فقط ویژه طبیعت گردان و افرادی است که دوست دارند صبح را با نسیم گل‌ها و آواز پرندگان آغاز کنند. کشور ارمنستان طبیعتی خارق‌العاده دارد بنابراین به جرات می‌توان گفت که اگر بخشی از سفرتان را به گشت‌وگذار در میان کوه‌های سرسبز و دشت‌های رنگارنگ این کشور اختصاص ندهید بعدها با دیدن عکس این مناظر منحصربه‌فرد به شدت احساس پشیمانی خواهید کرد.

پس کفش‌ها و لباس‌های ورزشی خود را آماده کرده و یک روز را بدون بوق و دود ماشین و هیچ انرژی منفی دیگری در دل طبیعت و تنها با صدای آب و چهچهه پرندگاه سپری کنید.

دریاچه سوان، جنگل آمبرد، دریاچه کاری، پارک ملی دلیجان یا قله آراگاتس بهترین مناطقی هستند که برای کمپ زدن و استراحت در میان طبیعت می‌توان انتخاب کرد. البته فراموش نکنید که برای کمپ زدن در میان طبیعت بایستی یک فرد آشنا به منطقه شما را همراهی کند.

به شهر گوریس بروید

صخره‌هایی که به طور حیرت‌انگیز در کنار هم چیده شده‌اند، قلعه‌های سنگی قدیمی و رودخانه واراراک که توسط کوه‌های سرسبز احاطه شده شهری کوچک اما بی‌نهایت زیبا به نام گوریس را بوجود آورده‌اند. گوریس در استان سیونیک کشور ارمنستان قرار گرفته و جلوه‌های طبیعی و تاریخی منحصریه‌فرد دارد.

در گوشه و کنار این شهر بناهای تاریخی ارزشمندی را می‌توان دید که هر کدام داستانی از تاریخ پر رمزوراز ارمنستان را روایت می‌کنند. سکونتگاه باستانی خندزورسک، صومعه تاتو که بر روی صخره‌ای با ارتفاع ۸۵۰ متری قرار گرفته و ماشین سواری با بزرگترین ماشین کابلی دنیا از جاذبه‌های شهر گوریس هستند.

همچنین با گشت‌وگذار در شهر می‌توانید با مردم میهمان‌نواز گوریس آشنا شده و تست غذاهای لذیذ ارمنی را در رستوران‌های کوچک محلی تجربه کنید.

در شهر تاریخی اشترک قدم بزنید

اگر به تاریخ یا معماری علاقه دارید شهر اشترک مملو است از بناهایی با داستان‌های تاریخی و معماری‌های زیبا. در واقع برجسته‌ترین سبک معماری ارمنستان را در اشترک می‌توان دید.

این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای باستانی کشور ارمنستا‌ن است و یکی از مقاصد گردشگری در این کشور نیز به شمار می‌رود. کلیساهای تاریخی، مناظر طبیعی حیرت‌آور و رودخانه‌ای پر آب همراه پلی با قدمت چند صد ساله بر روی آن، از جاذبه‌هایی هستند که در شهر تاریخی اشترک از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد. این رودخانه زیبا کاساق نام دارد و میزبان گردشگرانی است که عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستند.

مطالب مرتبط

۵ فستیوال پرطرفدار در ارمنستان

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

آشنایی با بزرگترین مراکز خرید ارمنستان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید