فرهنگ و آداب و رسوم غنی یا جاذبه‌های گردشگری؟ کدام اسپانیا را به دومین کشور پر بازدید در دنیای گردشگری تبدیل کرده‌اند؟ برای پاسخ به این سؤال لازم است که نگاهی کلی به فرهنگ، زبان، وضعیت اقتصادی، آب و هوا و مهمتر از همه جاذبه‌ها و تفریحات این مقصد داشته باشیم. مطلب دانستنی های اسپانیا ما را با این مقصد جذاب و قوانین عجیب و غریبش آشنا می‌کند.

کشور اسپانیا نه فقط با جاذبه‌های گردشگری بلکه با فرهنگی شاد و غنی از گردشگران استقبال می‌کند. این کشور سال‌ها بین مسلمانان و مسیحیان دست به دست شده به همین دلیل تنوع فرهنگی به وضوح در آن دیده می‌شود. خوشبختانه اسپانیایی‌ها از این تنوع فرهنگی بهره کامل را برده و توانسته‌اند به دومین کشور پر بازدید در دنیای گردشگری تبدیل شوند. بناهایی خارق‌العاده با معماری اسپانیایی در کنار مساجد به جا مانده از دوره حکومت اسلام تا اجرای گروه‌های رقص نمادین فلامنکو در خیابان‌های بارسلونا و مادرید تمام آن چیزی است که گردشگران تور اسپانیا را شگفت زده خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و جاذبه‌های این کشور در ادامه مطلب دانستنی های اسپانیا با ما همراه باشید.

فرهنگ و زبان مردم اسپانیا

وجود ۴۴ جاذبه تاریخی و طبیعی که نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده خود گواهی روشن بر فرهنگ و تمدن قوی اسپانیا می‌باشد. کشوری که با بناهایی مانند کلیسای ساگرادا فامیلیا، میدان پلازا مایور، قلعه الحمرا و سواحل رویایی تزیین شده و بهای گزافی ر ا بابت این زیبایی بی انتها پرداخته است. رومی‌ها، حاکمان اسلامی و نهایتا ناپلئون بناپارت بخش جدایی ناپذیر از تاریخ پر پیچ و خم اسپانیا را تشکیل می‌دهند؛ اما هیچکدام از این حوادث تاریخی نتوانست در فرهنگ غنی اسپانیا‌یی‌ها تأثیر گذاشته و ساکنان این کشور را می‌توان شادترین مردم دنیا دانست. در حال حاضر برگزاری جشن‌ها، کارناوال‌ها، فستوال‌های متنوع، رقص فلامنکو و گیتار اسپانیش مهمترین بخش‌های فرهنگی مردم اسپانیا به شمار می‌روند. مردم این سرزمین به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. زبانی که بعد از انگلیسی به عنوان دومین زبان پرطرفدار دنیا شناخته می‌شود.

وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور اسپانیا

در ادامه مطلب دانستنی های اسپانیا به بررسی وضعیت اقتصادی و سیاسی این کشور می‌پردازیم. قرار گرفتن در میان ۱۰ کشور جهان از نظر سطح بالای کیفیت زندگی و داشتن عنوان چهاردهمین اقتصاد برتر دنیا همه و همه از افتخارات کشور اسپانیا هستند. صنعت گردشگری، امور خدماتی، انرژی، امور مسکن و بخش کشاورزی قطب‌های اصلی اقتصادی در کشور اسپانیا هستند. یورو واحد پول اسپانیا بوده و سکه‌های این کشور نیز سنت نام دارند. سیستم سیاسی کشور اسپانیا بر اساس پادشاهی اداره شده و ساختاری دموکراتیک و پارلمانی دارد. بدین صورت که درواقع پادشاه اسپانیا بیشتر مقامی تشریفاتی بوده و نخست وزیر به عنوان رئیس دولت شناخته می‌شود. قوانین کشور اسپانیا نیز از طریق مجلس سنا و مجلس قانون گذاری تعیین و تصویب می‌شوند.

آب و هوای کشور اسپانیا

اسپانیا در بخش غربی قاره اروپا قرار گرفته و نسبت به سایر کشورهای این قاره مانند آلمان و انگلیس آب و هوایی معتدل تر دارد. به طوریکه بخش‌های جنوبی این کشور مانند جزایر ایبیزا و جزایر قناری در بیشتر فصل‌های سال هوایی آفتابی دارند. دو فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به بارسلون و مادرید دانست. در این فصل‌ها آفتاب به صورت ملایم تابیده و همه چیز برای یک گشت و گذار عالی و استفاده از تفریحات آبی مناسب می‌باشد. در مقابل بارش باران و هوای نسبتاً سرد را می‌توان از نیمه دوم سال انتظار داشت. البته همانطور که اشاره شد مناطق جنوبی اسپانیا در پاییز و زمستان نیز هوایی معتدل دارند.

پایتخت و مهم ترین شهرهای اسپانیا

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا کنترل سیاسی و اقتصادی کشور را در دست خود دارد. مادرید بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا نیز به شمار می‌رود؛ اما علاوه بر مادرید سایر شهرهای این کشور نیز در جایگاه خود سهم بسزایی در رونق اقتصادی این کشور ایفا می‌کنند. بارسلون با بناهای عجیب و غریب و ساحل بسیار زیبا، شهر تاریخی گرانادا، سویل و جاذبه‌های بی انتهایش، ایبیزا و هتل‌های لوکس و جزایر قناری همه و همه به عنوان مهمترین شهرهای اسپانیا شناخته می‌شوند.

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور اسپانیا

در ادامه مطلب دانستنی های اسپانیا به اصلی‌ترین بخش مطلب یعنی معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌رسیم. جاذبه‌هایی که در تمام دنیا منحصربه‌فرد بوده و خود به تنهایی عامل اصلی جذب گردشگر به سوی اسپانیا هستند. مادرید، بارسلون، گرانادا، سویل، جزایر ایبیزا، مالاگا و جزایر قناری را می‌توان زیباترین مناطق گردشگری در اسپانیا دانست. در ادامه با جاذبه‌های این مناطق بیشتر آشنا می‌شویم:

  • جاذبه های گردشگری شهر مادرید: میدان پلازا مایور، قصر سلطنتی، موزه دل پرادو، پارک رتیرو، خیابان گرن ویا، دروازه آلکالا
  • جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا: کلیسای ساگرادا فامیلیا، پارک گوئل، موزه کازاباتیو، کلیسای سانتا ماریا دل مار، خیابان رامبلا، ساحل بارسلون
  • جاذبه های گردشگری شهر سویل یا سویا: کلیسای جامع سویل، کاخِ سلطنتی آلکازار، منطقه تریانا، موزه رقص فلامنکو، منطقه پلازا
  • جاذبه های گردشگری گرانادا: قصر الحمرا، باغ‌های ژنرالیف، محله البایثین

قوانین عجیب کشور اسپانیا

اسپانیا با تمام زیبایی‌اش قوانین و دانستنی‌های عجیب و غریب خود را دارد. به عنوان مثال اسپانیایی‌ها عاشق استراحت و خواب بعدازظهر هستند و حتی بیشتر افراد کار خود را برای خواب بعدازظهر تعطیل می‌کنند، دن کیشوت اولین رمان دنیا در اسپانیا نوشته شده و حتی منگنه نیز اختراع مردم این سرزمین است. نکته جالب‌تر اینکه قدیمی‌ترین رستوران جهان در کشور اسپانیا قرار دارد. جشن‌ها و فستیوال‌های اسپانیا نیز قوانین عجیب و غریب خود را دارند به عنوان مثال هر ساله فستیوال گوجه فرنگی در این کشور برگزار و در طی آن افراد با پرتاب گوجه‌های نرم و له شده به سمت یکدیگر تمام خیابان را به خاک و خون می‌کشند.

دیدنی های مادرید

معرفی ۵ فستیوال عجیب در اسپانیا

معروف ترین مکان‌های اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید