سریلانکا سالیانه میزبان گردشگران بسیاری ست که از نقاط مختلف دنیا برای گذراندن تعطیلات به این کشور سفر می‌کنند. در ابتدا شاید قرار گرفتن نام کشوری کمتر شناخته شده در جنوب آسیا میان معروف‌ترین مقاصد گردشگری دنیا کمی عجیب به نظر رسد اما با نگاهی کوتاه به جاذبه‌های این کشور نمی‌توان برای سفر به سریلانکا برنامه‌ریزی نکرد. در این مطلب شما را به دیدن جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا می‌بریم.

دلایل زیادی هستند که تور سریلانکا را در بین پکیج‌های گردشگری مقاصد آسیایی قرار می‌دهند. از معابد چند هزار ساله تا سافاری‌های جذاب در جنگل و مناظر طبیعی خارق‌العاده همه و همه  را می‌توان در لیست جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا قرار داد. علاوه بر این قرار گرفتن این کشور در همسایگی اقیانوس هند آن را به مقصدی ساحلی در جنوب آسیا تبدیل کرده است.

سواحل زیبای بنتوتا

شهر ساحلی بنتوتا بخش عظیمی از جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا را در خود دارد. این شهر جذاب در بخش جنوبی سریلانکا قرار گرفته و با ترکیب ساختمان‌های لوکس و سادگی طبیعت تصویری خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید با اقامت در بنتوتا سفری رویایی و خاطره‌انگیز به سریلانکا را تجربه کنید. این شهر ساحلی پر است از تفریحات تمام نشدنی که گردشگران با هر سلیقه‌ای را راضی نگاه می‌دارد. جت اسکی، پرواز بر روی آب با بالن سواری، اسکی با موتور بر روی آب، قایق‌سواری و حتی ماهیگیری در میان اقیانوس تفریحاتی آبی هستند که در سواحل بنتوتا تجربه خواهید کرد. 

باغ بریف از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر ساحلی بنتوتا است. این باغ با مجسمه‌های طراحی شده توسط جفری باوا، باغ ایتالیایی، باغ انگلیسی و محوطه‌ سبزی که با الهام از سنت‌های سریلانکا طراحی شده بسیار مورد توجه گردشگران بنتوتا قرار گرفته است. از دیگر جاذبه‌های بنتوتا می‌توان به سافاری در رودخانه مادوگانگا و معبد کنده ویهارا اشاره کرد.

قلعه اعجاب انگیز سیگریا

شهر سیگریا در بخش مرکزی سریلانکا یکی از کهن‌ترین قلعه‌های دنیا را در خود دارد. این بنای سنگی به قلعه سیگیریا معروف بوده و با دیوار نگاره‌های ارزشمند به عنوان یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. سیگریا در ارتفاع ۲۰۰ متری ساخته شده و قلعه موجود در آن را به سال ۴۷۷ بعد از میلاد و به دوران کاسپایا نسبت می‌دهند. در محوطه این قلعه نمونه شهرسازی هزاره اول به وضوح به چشم می‌خورد. تقسیم بندی اتاق‌ها، راهروها، آثار نقاشی انسان‌های اولیه، آیینه‌ای اعجاب انگیز متعلق به هزاران سال قبل و بزرگترین شیر حکاکی شده جهان همه وهمه از جاذبه‌های بی‌نظیر قلعه به شمار می‌روند. سیگریا توسط باغ‌های قدیمی و بسیار زیبا احاطه شده، از این رو گردشگران می‌توانند قبل از بازدید قلعه از قدم زدن در میان طبیعت زیبا و بکر منطقه لذت ببرند.

معابد چند هزار ساله کلمبو

در شهر کلمبو ارزشمندترین جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا گردهم آمده و گردشگران را با خود به سفری در تاریخ دور و دراز این کشور می‌برند. کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا شهری شلوغ و پر جنب و است در میان این شلوغی اما معابد چندهزار ساله، مزارع چای و سواحل زیبا چهره‌ای کاملا متفاوت از کلمبو را به نمایش می‌گذارند. معبد گانگارامایا با ترکیبی از معماری چینی، هندی و سریلانکایی که صدها مجسمه بودا با اشکال مختلف را در خود داشته و نمایی حیرت انگیز دارد، دریاچه بیرا با رنگ سبز که قایق سواری و وجود لاک پشت‌ها از جاذبه‌های آن به شمار می‌روند، ساحل لاوینا با شن‌های نرم و دریای همیشه آرام، معبد ۲۰۰ ساله ساناتانس با گل‌های نیلوفر آبی و پارک ویهاراماهادوی همه و همه از جاذبه‌های شگفت انگیز شهر کلمبو هستند.

دریاچه‌های زیبای کندی

هوای مه آلود و اسرارآمیز از ویژگی اصلی ست که شهر کندی را در میان لیست جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا قرار داده است. این شهر  زمانی نه خیلی دور محل حکومت آخرین پادشاهان سریلانکایی بوده و علاوه بر طبیعت زیبا  جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود دارد. دریاچه کندی معروفترین جاذبه این شهر اسرارآمیز است. این دریاچه به دستور پادشاه سریلانکا و در امتداد معبد مقدس بودا ساخته شد. بنایی زیبا در وسط دریاچه قرار گرفته که بسیاری از تاریخ دانان  آن را حرامسرای پادشاهان و راهی مخفی برای ورود به قصر می‌دانند. معبد مقدس دندان بودا که یکی از دندان‌های شخصیت مذهبی مهم در آن نگه‌داری می‌شود، باغ سلطنتی پرادنیا که محل کاشت ادویه‌های جذاب سریلانکایی ست، مجسمه عظیم‌الجثه بودای باهیروکاندا و جنگل رویایی اواداتاکله از جاذبه‌هایی هستند که در شهر کندی خواهید دید.

مزارع چای نوارا الیا

عطر، طعم و کیفیت چای سریلانکا شهرت جهانی دارد. پس بی راه نیست اگر مزارع چای را در بین جاذبه‌های گردشگری این کشور قرار دهیم. نوارالیا با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا و داشتن آب و هوای عالی به عنوان پایتخت چای در سریلانکا شناخته شده و گردشگران بسیاری از این منطقه زیبا بازدید می‌کنند. ساخت نوارالیا داستانی جالب و شنیدنی دارد. این شهر کوچک در قرن ۱۹ و بر بلندی تپه بنا شد. مدتی بعد انگلیسی‌هایی که در حال عقب‌نشینی و خروج از سریلانکا بودند این منطقه را برای سکونت انتخاب کردند و به همین دلیل نوارالیا به انگلستان کوچک شهرت پیدا کرد. در حال حاضر دریاچه گرگوری، آبشار لاکساپانا و مزارع طبقاتی برنج از جاذبه‌های منحصر به فرد نوارالیا به شمار می‌روند.

جاذبه های گردشگری سریلانکا؛ از معابد کلمبو تا سواحل بنتوتا

جاذبه های گردشگری سریلانکا بسیار متنوع بوده و گردشگران با اقامت در شهرهای کلمبو، کندی و بنتوتا می‌توانند از بناهای تاریخی، طبیعت سحرانگیز و سواحل رویایی این کشور لذت ببرند. جهت رزرو تور سریلانکا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در تماس باشید.

بیشتر بخوانید …

برای سفر به سریلانکا باید ویزا دریافت کنیم؟

بهترین فصل سفر به سریلانکا

۵ دلیل برای سفر به بنتوتا، ساحلی زیبا در سریلانکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید