بهترین رستوران‌های آتن پایتخت یونان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 29 مه 2021
Loading...

قرارگرفتن در کنار دریای اژه و ذوق و سلیقه باعث شده تا غذاهای یونان به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شوند. بهترین و لذیذترین غذاهای یونانی را می‌توان در رستوران‌های آتن پایتخت این کشور امتحان کرد. پس در سفر به آتن خود را برای یک رستوران‌گردی مهیج و تست معروفترین غذاهای مدیترانه‌ای آماده کنید.

شهر آتن با الهه‌ها و معابد باستانی‌اش شناخته می‌شود اما گردشگران تور یونان رستوران‌های آتن را نیز به این لیست اضافه کرده‌اند. رستوران‌هایی لوکس که با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و محلی، خود به نوعی معرف  فرهنگ و اصالت این کشور هستند. در ادامه با بهترین رستوران‌های آتن آشنا می‌شویم. (خرید بلیط آتن)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

رستوران‌های آتن

.

رستوران استاتوریو (Estiatorio Milos)

اگر می‌خواهید غذای خود را در رستورانی میل کنید که معروف‌ترین افراد دنیا مانند نیکول کیدمن، مدونا و بیانسه میهماناش بوده‌اند، رستوران استاتوریو همان مکانی است که به دنبال آن هستید.

در این رستوران همه چیز کلاسیک و بسیار ساده است. میز و صندلی‌ها، پرده‌ها و دکوراسیون با رنگ‌های گرم سفید و قهوه‌ای تیره تزیین شده و حسی صمیمانه را به میهمانان متقل می‌کنند. غذاهای رستوران استاتوریو نیز مانند فضایش بسیار ساده و البته اصیل هستند. غذاهای دریایی رستوران با ماهی‌های ساده و صید روز تهیه شده و مواد سایر غذاها  ارگانیک و تازه هستند.  

این رستوران علاوه بر داشتن محیطی شیک و ارائه غذاهای منحصربه‌فرد، دارای یک سالن خصوصی است که فضایی دنج و آرام را برای سرو غذا در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد.

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۴ بعدازظهر و ۷:۳۰ غروب تا ۱۱:۳۰ شب

آدرس: ۴۶, Leof. Vasilissis Sofias, Athina 115 28, Greece

رستوران کولیا (Kohylia)

در کنار ساحل زیبای گرند لاگونسی یکی از بهترین رستوران‌های آتن را می‌توان دید. این رستوران کولیا نام دارد و دارای دو فضای سر باز و سربسته می‌باشد. رستوران کولیا با داشتن چشم‌انداز روبه دریا سرو یک شام رمانتیک و رویایی را به میهمانان خود هدیه می‌دهد.

غذاهای ستوران کولیا مانند فضای آن خاص و منحصر‌به‌فرد هستند. تمامی غذاهای رستوران با مواد تازه تهیه شده و تزیینات هر غذا با توجه به نوع آن همراه با الهامی خلاقانه از طبیعت تزیین می‌شود.

انواع غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای، یونانی، فرانسوی و … منو رستوران کولیا را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این شما می‌توانید همراه با سرو غذا از صدای موزیک ملایم نیز لذت ببرید.

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

آدرس: Lagonisi 190 10, Greece

رستوران اسپاندی (Spondi)

دو ستاره میشلن و قرار گرفتن در میان ۱۰۰ رستوران دنیا در سال ۲۰۱۷ از افتخارات رستوران اسپاندی هستند. رستورانی که در کنار اولین استادیوم مدرن یونان قرار گرفته و معماری بسیار خلاقانه دارد.

ساختمان رستوران اسپاندی با طراحی نئو کلاسیک گردشگران را به سوی خود جلب کرده و ارائه منو منحصربه‌فرد آن را در میان بهترین و گران‌ترین رستوران‌های آتن قرار داده است. سرآشپزان این رستوران منو خود را بر اساس هر فصل و نیازهایش تنظیم می‌کنند. بنابراین در هر فصل با غذاهای جدید و متنوع روبه‌رو خواهید شد.

نکته جالب دیگر ترکیب غذاهای فرانسوی با غذاهای اصیل یونانی است که طعمی بینظیر به غذاها داده و آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند. قیمت غذاهای رستوران اسپاندی کمی گران است اما بی‌شک تجربه چشیدن طعم‌های لذیذ با تزیینات اشتهاآور در مکانی بسیار زیبا ارزش پرداخت این مبلغ را خواهد داشت.

ساعت کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ شب

آدرس: Pirronos 5, Athina 116 36, Greece

رستوران ایدریا (Ydria)

ایدریا از بهترین رستوران‌های آتن است که نام آن به معنای آب است و غذاهایش نیز به طبعیت از همین نام زیبا از نوع دریایی هستند. فضای این رستوران لوکس باغی بزرگ است به دو بخش تقسیم شده است یک بخش آن ویژه افرادی سیگاری و قسمت دیگر به صورت خصوصی برای میهمانان سیگاری جدا شده است.

کارکنان رستوران بسیار خوش برخورد بوده و تمام تلاششان را می‌کنند تا با یک پذیرایی عالی لحظاتی شاد و بی‌نظیر را برای میهمانان خلق کنند. اگر ایدریا را برای سرو غذا انتخاب کرده‌اید تست دو غذای پاستستسیو و موساکا را از دست ندهید.

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: ۶۸ Adrianou, Athina, 105 56, Greece

رستوران آمالیتا (Amaltheia)

پلاکا یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر باستانی آتن است که با بافت قدیمی که دارد سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. رستوران‌های این منطقه نیز حال و هوایی نوستالژیک دارند و علاوه بر ارائه غذاهای سنتی یونانی میهمانان را با خود به سفری تاریخی می‌برند.

رستوران آمالیتا یکی از بهترین رستوران‌های آتن و منطقه پلاکا است. این رستوران سفید رنگ در کنار ساحل بسیار زیبای آتن قرار گرفته و به میهمانان این امکان را می‌دهد تا همراه با سرو غذا از نسیم ملایم دریا و چشم‌انداز فوق‌العاده ساحل لذت ببرند.

منو رستوران آمالیتا را بیشتر، غذاهای دریایی مانند سالمون، صدف‌های تو پر، ماهی و میگو تشکیل می‌دهند. اما در کنار غذاهای دریایی سایر غذاها از جمله ریزوتو، جگر گوساله، سین زمینی سرخ شده با سس مخصوص و … را هم می‌توان سفارش داد. تزیینات ویژه و اشتهاآور از دیگر مزیت‌های سرو غذا در رستوران آمالیتو هستند.

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت  11:30 صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Tripodon 16, Athina 105 58, Greece

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به یونان

دیدنی‌های آتن، شهر افسانه‌ای یونان

از آب‌های فیروزه‌ای تا خانه‌های سفید، زیباترین جزایر یونان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید