چه چیزی شما را برای سفر به یک کشور ترغیب می‌کند؟ جاذبه‌های تاریخی؟ مناظر طبیعی؟ برج‌های بلند و سازه‌های مدرن؟ هر یک از این موارد در جای خود می‌تواند به انگیزه‌ای برای سفر تبدیل شود. اگر معماری‌های مدرن و آسمان‌خراش‌ها بیش از هر چیز دیگر نظر شما را به خود جلب کرده، می‌دانید برای دیدن بلندترین برج‌ های جهان باید به کدام کشورها سفر کنید؟

از کهن‌ترین قاره دنیا تا کیلومترها آنطرف‌تر در قاره امریکا هر کدام جایگاهی در لیست کشورهای دارنده بلندترین برج‌ های جهان دارند. آسمان‌خراش‌هایی که با قامتی بلند، معماری‌های عجیب و امکانات مدرن سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر دارند. در ادامه با ۵ برج بلند در دنیا آشنا می‌شویم.

برج خلیفه، دبی (borj al khalifa)

در سال ۲۰۱۰ و در فاصله زمانی ۶ ساله بنایی در شهر دبی ساخته شد که گوی سبقت را از تمامی بناهای مشابه خود ربود و تا همین امروز عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است. این فوق آسمان خراش برج‌ خلیفه نام داشته و نامش در کتاب گینس به عنوان استانداردترین ساختمان به ثبت رسیده است. برج‌ خلیفه ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. این ابر ساختمان دارای ۱۶۳ طبقه می‌باشد که هرکدام از آن‌ها در نوع خود زیبا و منحصربه‌فرد هستند. معماری برج‌ خلیفه بسیار خلاقانه طراحی شده و معمار آن نمای کلی برج را با الهام از گل لیلی عنکبوتی طراحی کرده است. بلندترین ساختمان ایستاده جهان، بیشترین تعداد طبقات در دنیا، سریع‌ترین آسانسورهای دنیا، بلندترین تراس دنیا و بزگترین آبنما در دنیا از رکوردهای ثبت شده برج‌ خلیفه هستند.

گروه هتل‌های معروف آرمانی ۱۱ طبقه از برج را به خود اختصاص داده‌اند، از این رو بسیاری از اشراف‌زادگان و سرمایه‌داران بزرگ این برج را برای محل اقامت خود انتخاب می‌کنند. همچنین برج خلیفه با داشتن دومین استخر مرتفع جهان امکان یک شنای عالی و لوکس را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است. (خرید تور دبی)

برج شانگهای، چین (Shanghai Tower)

مرتفع‌ترین سککوی بازدید جهان رکوردی ست که برج شانگهای چین از آ خود کرده است. این برج با ۶۳۲ متر ارتفاع و ۱۲۸ طبقه در میان لیست بلندترین برج های جهان قرار می‌گیرید. در مجموع حدود ۲٫۴ میلیارد دلار برای ساخت برج شانگهای هزینه شده و از آنجا که چینی‌ها عاشق رکوردشکنی هستند سریع‌ترین آسانسور و دومین هتل مرتفع دنیا نیز در این برج قرار دارند. در یازدید از برج شانگهای می‌توانید از تماشای منظره پانارومای شهر در طبقات ۱۲۱ تا ۱۲۳ لذت ببرید، گشت و گپذار در میان مراکز خرید لوکس را تجربه کرده و حتی غذای خود را در یکی از لوکس‌نرین رستوران‌های دنیا صرف کنید.  (رزرو تور چین)

برج سلطنتی ساعت مکه، عربستان صعودی (Makkah Royal Clock Tower)

یکی از بلندترین برج‌ های جهان در شهر مکه قرار دارد و نه فقط به دلیل ارتفاع ۶۰۱ متری، بلکه به دلیل معماری جالب و ساعت غول‌پیکری که بر فراز آن قرار گرفته توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. این ساعت عظیم چهل و پنج متر طول داشته و اختلافی حدود ۶ برابری به نسبت بزرگترین ساعت‌های دنیا را دارد. برج سلطنتی مکه دقیقا در کنار مسجدالحرام جای گرفته و در صورتی که با بالاترین طبقه آن بروید می‌توانید نمایی کاملا متفاوت از خانه خدا را ببینید. یکی از مهمترین رصدخانه‌های دنیا که با آن آغاز و پایان ماه رمضان را اعلام می‌کنند در درون این برج قرار دارد. این برج فوق‌العاده زیبا ۱۲۰ طبقه دارد و مجموعه‌هایی مانند هتل‌های لوکس که معمولا برای اقامت میهمانان خاص درنطر گرفته شده است، مراکز خرید، پارکینگ، سالن کنفرانس و … در آن فعالیت دارند.

مرکز تجارت جهانی وان، ایالات متحده امریکا (One World Trade Center)

حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو در تاریخ تمام دنیا به عنوانی حادثه‌‌ای تراژیک به ثبت رسیده است. برج جهانی وان در سال ۲۰۱۴ و به عنوان یادبودی زیبا از این حادثه ساخته شد. این برج زیبا ۵۴۱ متر ارتفاع دارد و نمای زیبا با سطح صاف و براق آن نشانه‌ای از نماد مقاومت مردم ایالات متحده آمریکا می‌باشد. مرکز تجارت جهانی وان در ۱۰۴ طبقه ساخته شده است یکی از بلندترین برج‌های جهان و بلندترین سازه در امریکا محسوب میشود. جالب است بدانید که معمار برج ارتفاع آن را معادل ۱۷۷۶ پا و دقیقا مطابق با سال ۱۷۷۶، سال به امضا رسیدن استقلال آمریکا در نظر گرفته است. مراکز اداری، سکوی بازدید برج، رستوران‌های لوکس و بخش‌هایی که مناظر پاناروما از نیویورک را به نمایش می‌گذارند از جاذبه‌های برج جهانی وان هستند.

برج لوته، کره جنوبی (Lotte World Tower)

ساختمانی تمام شیشه‌ای در شهر هنگ کنگ کره جنوبی در میان لیست بلندترین برج‌های جهان قرار گرفته است. برج لوته زیبا، حیرت‌انگیز و منحصربه‌فرد است. ساخت این برج ۵۵۵ متری ۱۳ سال به طول انجامید اما در نهایت این انتظار طولانی نتیجه شگفت‌انگیز را به دنبال داشت. معماری برج لوته با الهام از سنت‌های کره جنوبی طراحی شده و در تمام نقاط آن خلاقیت و دقت دیده می‌شود. فضای داخلی برج لوته را هتل‌های بسیار لوکس، مراکز خرید با برندهای معتبر جهانی، آپارتمان‌های بی‌نهایت زیبا و چندین مرکز اداری تشکیل می‌دهد. گردشگرانی که می‌خواهند یک شب لوکس در هنگ کنگ را سپری کنند می‌توانند سالن کنسرت یا یکی از کافی‌شاپ‌های برج لوته را برای این کار انتخاب کرده و متفاوت‌ترین لحظات سفر خود را تجربه کنند. اگر خوش شانس باشید می‌توانید شاهد آتش‌بازی‌های بی‌نظیر در بالاترین طبقه برج باشید.

بلندترین برج های جهان؛ آسمان خراش‌هایی فراتر از حد تصور

امروزه برج‌ها به رقابت با بناهای تاریخی برخواسته و توانسته‌اند با جلب نظر گردشگران در میان لیست برترین جاذبه‌های گردشگری قرار گیرند. چه مقصد شما دبی باشد چه چین و یا حتی امریکا آسمان خراش‌های عظیم‌الجثه با معماری‌های خلاقانه و انواع تفریحات لوکس و متنوع آماده‌اند تا سفر شما را هیجان‌انگیزتر کنند. پس زین پس بازدید از برج های بلند جهان را نیز در کنار تماشای جاذبه‌های تاریخی در لیست برنامه سفر خود قرار دهید.

 بیشتر بخوانید …

با گرانترین هتل‌های دنیا آشنا شوید

معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا کدامند؟

غذاهای کریسمسی در ۱۰ کشور جهان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید