کارت واکسن کرونا به یکی از مدارک لازم برای ورود به بسیاری از کشورها تبدیل شده است. هر کشور در تایید و تزریق واکسن‌های تولید شده مختار است و از آنجا که سینوفارم جز واکسن‌های پر استفاده در ایران است جا دارد که بدانیم با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با کنترل نسبی ویروس کرونا به واسطه واکسیناسیون جهانی بیشتر کشورها مرزهای گردشگری خود را باز کرده و شرایط جدید را برای ورود گردشگران اعلام کرده‌اند. داشتن کارت واکسیناسیون یکی از شرایط ورود به برخی از مقاصد گردشگری می‌باشد. البته هر کشور نیز واکسن‌های مورد تایید خود را اعلام کرده است.

به دلیل اینکه بیشتر ایرانی‌ها واکسن سینوفارم را برای تزریق در دسترس دارند بایستی بدانیم که کدام کشورها این واکسن را قبول دارند.

کدام کشورها وا‌کسن سینوفارم را قبول دارند؟

سینوفارم از واکسن‌های کرونا چینی ست که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است. این واکسن در کنار آسترازنکا و واکسن‌های تولید شده در داخل از واکسن‌های پر استفاده توسط ایرانی‌ها به شمار می‌رود. اما سوال اصلی اینجاست که با توجه به شرایط جدید بوجود آمده با واکسن سینوفارم سفر به کدام کشورها امکان‌پذیر می‌باشد؟

سفر به اروپا با سینوفارم

کشورهای اروپایی نیز شرایط ورود گردشگر به این قاره سرسبز را اعلام کرده‌اند. برای سفر به اروپا واکسن‌های تولید شده علاوه بر تایید سازمان بهداشت جهانی بایستی به تایید اتحادیه اروپا نیز برسند. هر چند که واکسن سینوفارم هنوز به تایید این اتحادیه نرسیده اما در لیست تایید برخی از کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

بدین ترتیب با داشتن کارت واکسیناسیون سینوفارم می‌توان تور اروپا را رزرو به این کشورها سفر کرد:

هلند: هلند از جمله کشورها اروپایی ست که طبق تأیید وزارت جهانی بهداشت واکسن سینوفارم را قبول داشته و افرادی که هر دو دوز این واکسن را دریافت کرده و حداقل ۱۴ روز از تاریخ واکسینه شدن گذشته باشد می‌توانند پس از دریافت ویزای شینگن به هلند سفر کنند.

بر طبق آمارها در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از مردم هلند واکسینه شده و خبر خوب اینکه قانون قرنطینه برای مسافران این کشور که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند وجود ندارد.

اسپانیا

تور اسپانیا از پرطرفدارترین پکیج‌های گردشگری به شمار می‌رود؛ اما اسپانیا نیز مانند سایر کشورها جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا مدت‌ها مرزهای گردشگری خود را بسته نگاه داشت. در چند ماه اخیر و پس از واکسیناسیون گسترده امکان ورود گردشگرانی که هر دو دوز واکسن کرونا مورد تأیید دولت اسپانیا را دریافت کرده‌اند به این کشور فراهم شد.

خوشبختانه نام سینوفارم نیز در میان لیست واکسن‌های مورد تأیید قرار گرفته و مسافران ایرانی می‌توانند پس از دریافت ویزا شینگن بدون قرنطینه به این کشور سفر کنند.

یونان

یونان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در اروپا برای ورود گردشگران به این کشور اعلام آمادگی کرده است. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مردم یونان واکسینه شده و در ایمنی نسبی به سر می‌برند.

این کشور نیز واکسن چینی سینوفارم را با تأیید وزارت جهانی بهداشت به رسمیت شناخته و امکان سفر گردشگران به یونان را با کارت واکسیناسیون فراهم کرده است. مقامات یونانی امید دارند که با ورود گردشگران خسارات ناشی از کرونا را تا حد بسیار زیادی جبران شود.

سوئیس

زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های تفریحی سوئیس بر هیچکس پوشیده نیست. از این رو بی شک باز شدن مرزهای گردشگری این کشور بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. مسافران با داشتن کارت واکسن سینوفارم می‌توانند به سوئیس سفر کنند.

ایسلند، سوئد، سوئیس، فنلاند، گرجستان، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو و صربستان و قبرس از دیگر کشورهای اروپایی هستند که با کارت واکسن سینوفارم می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.

سفر به مقاصد آسیایی با واکسن سینوفارم

از آنجا که سینوفارم واکسنی تولید شده در آسیا می‌باشد بنابراین توسط بیشتر کشورهای آسیایی مورد تایید می‌باشد.

نکته مهم دیگر اینکه برای ورود به مقاصد آسیایی مانند ترکیه، سریلانکا، مالدیو، امارات و ارمنستان نیازی به کارت واکسن نبوده و فقط کافیست نتیجه تست منفی کرونا را در پرواز رفت و برگشت همراه داشته باشید.

هر چند که سینوفارم در بیشتر کشورهای آسیای مورد تایید است اما در حال حاضر تنها تایلند مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرده و سایر مقاصد مانند بالی، هند، گوا، آذربایجان، فیلیپین و … اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده‌اند.

شرایط ورود به تایلند به سینوفارم

  • مسافرانی که هر دو دوز واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرده‌اند در بدو ورود به بانکوک، پاتایا، چیانگ مای و هواهین به مدت ۷۰ شب در هتل قرنطینه می‌شوند.
  • مسافرانی که هر دو دوز واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون قرنطینه به شهرهای پوکت، سامویی، کرابی، پانگ نا و سورات تانی سفر کنند.
  • از مسافران در بدو ورود تست PCR گرفته شده و در صورت منفی بودن جواب، گردشگران می‌توانند از هتل خارج شوند.
  • جواب تست PCR حداکثر تا ۲۴ مشخص خواهد شد.
  • مسافران باید قبل از سفر به پوکت هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و کارت واکسن دیجیتال داشته باشند.

نکته مهم: مسافران ایرانی برای دریافت کارت واکسن دیجیتال می‌توانند به وب سایت https://vcr.salamat.gov.ir  مراجعه کنند.

سفر به کدام کشورها با واکسن سینوفارم ممنوع است؟

هر چند که واکسن سینوفارم توسط سازمان جهانی بهداشت تأیید شده است با این حال هنوز وزارت بهداشت برخی از کشورها آن را به رسمیت نمی‌شناسد. در نتیجه با کارت واکسیناسیون سینوفارم امکان سفر به این مقاصد وجود ندارد.

آمریکا طبق صدور اطلاعیه‌ای ورود گردشگران به این کشور را از ماه نوامبر مشروط بر داشتن کارت واکسن آزاد اعلام کرده است؛ اما هنوز مشخص نشده که آیا سینوفارم نیز جز واکسن‌های مورد تأیید این کشور می‌باشد یا خیر!

کشورهای اروپایی بریتانیا، آلبانی، بلژیک، بوسنی و هرزگووین، بلغارستان، کروواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، کوزوو، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، موناکو، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، سن مارینو، اسلوواکی و اسلونی و کانادا از جمله مقاصدی هستند ورود مسافران با واکسن سینوفارم را به رسمیت نمی‌شناسند.

نکته مهم: قوانین تایید یا عدم تأیید واکسن چینی سینوفارم در کشورها ممکن است تغییر کرده و مورد بازنگری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید …

گردشگرانی که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده‌اند می‌توانند به کانادا سفر کنند

واکسن‌های کرونا مورد تایید برای سفرهای خارج از کشور

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید