از قوانین سخت سفارت‌ها در خصوص ویزای شینگن بسیار شنیده‌ایم و حتی بسیاری از ما ممکن است بارها طعم تلخ ریجکت شدن ویزا را چشیده باشیم. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان این مسیر را کمی هموارتر کرد؟ یا از کدام کشورها راحت‌تر می‌توان برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها با ما همراه باشید.

سالانه بیش از ۱۶ میلیون فرم درخواست ویزا برای سفارت‌های حوزه شینگن ارسال می‍‌شود. اما فقط درصد کمی از آن‌ها موفق می‌شوند کلید ورود به قاره سرسبز اروپا را دریافت کنند. در اینکه داشتن مدارک مالی، مدارک شغلی، سابقه سفر و البته کمی شانس تاثیر بسیار مثبتی در دریافت ویزای توریستی شینگن دارند شکی نیست اما چنانچه نقطه ورود به حوزه شینگن در اولویت‌های بعدی شما قرار گیرد، انتخاب کشوری که قوانین ساده‌تری برای دریافت ویزا دارد هم از نکات مثبت و البته هوشمندانه‌ای است که در دریافت پاسخ مثبت ویزا بسیار موثر خواهد بود. پس اگر می‌خواهید تور اروپا را جز برنامه‌های سفر خود قرار دهید اما نگران دریافت ویزا هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بهترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

تمامی کشورهای عضو در حوزه شینگن از قوانین یکسانی برای صدور ویزا تبعیت می‌کنند. با این وجود برخی از کشورها به دلایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … قوانین راحت‌تر یا سخت‌تری را در این زمینه دارند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم به معرفی کشورهای دسته اول بپردازیم.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که با داشتن ویزای شینگن می‌توانید به بهترین کشورهای اروپایی مانند سوییس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، تا کشورهای کمتر شناخته شده مانند مالت، لیتوانی و … غیره سفر کنید. پس مبدا گرفتن ویزای شینگن برای کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند تاثیری در محدودیت سفر ندارد. مگر در مواردی که نوع ویزا از نوع ویزای منطقه محدود باشد. در غیر اینصورت و با دریافت ویزای توریستی و … می‌توانید تا پایان اعتبار ویزا در ۲۶ کشور عضو در این پیمان در رفت و آمد باشید. البته به این نکته توجه داشته باشید که مبدا سفر شما بایستی کشوری باشد که ویزا را از آن دریافت کرده‌اید و پس از آن می‌توانید سفرتان را به سایر کشورهای عضو در پیمان شینگن ادامه دهید.

با اطلاع از این شرایط برای دریافت راحت‌تر ویزا‌ی شینگن می‌توانید از طریق سفارت‌های زیر اقدام کنید:

کشور ایسلند را می‌توان جز اولین کشور در لیست بهترین کشورها برای دریافت ویزا شینگن قرار دارد. چرا که از بین صدرصد درخواست‌هایی که به سفارت این کشور ارسال شده است نود و شش درصد موفق به دریافت ویزا شده‌اند. پس از ایسلند، کشورهای فنلاند، لیتوانی، اسلونی و لتونی با کمترین تعداد ریجکتی در ادامه لیست قرار می‌گیرند. علاوه بر این ۵ کشور، استونی، اسلواکی، لهستان یونان و لوکزامبورگ از کشورهایی هستند که مرزهای خود را راحت‌تر بر روی گردشگران باز می‌کرده و سفارت‌هایشان (با رعایت پروتکل‌های شینگن) قوانین راحت‌تری را برای صدور ویزا اعمال می‌کنند.

چه چیز دریافت ویزا‌ی شینگن از این کشورها را راحت‌تر کرده است؟

لازم است بدانید که مدارک درخواستی شامل مدارک مالی، شغلی و … برای تمامی سفارت‌ها یکسان است و شرایط راحت‌تر به معنای ارائه مدارک کمتر نیست. اما این سفارت‌ها بنابر سیاست‌های گردشگری خود معمولا زودتر از سایر سفارت‌ها وقت انگشت‌نگاری را تعیین کرده و در صورت کامل  بودن مدارک و رعایت پروتکل‌های اصلی شینگن از ورود گردشگران به کشورشان استقبال می‌کنند. توجه داشته باشید که پس از دریافت ویزا بایستی تمام قوانین شینگن را رعایت کرده و با تمام شدن اعتبار ویزا حوزه شینگن را ترک کنید. در غیر اینصورت برای دریافت مجدد ویزا شینگن با اعمال محدودیت مواجه خواهید شد.

کدام کشورها بیشترین ریجکتی ویزا را دارند؟

حال که با بهترین کشورها برای دریافت ویزا شینگن آشنا شدید خوب است که لیستی از سخت‌گیرترین کشورهای این حوزه را نیز در ذهن داشته باشید. سفارت‌هایی که احتمالا خیلی از ما ایرانی‌ها خاطره جواب رد شنیدن از آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. شاید باورنکردنی باشد اما نام کشور کوچک مالت با بیشترین ریجکتی در ابتدای این فهرست قرار می‌گیرد. پس از آن کشورهای بلژیک، فرانسه، پرتغال و هلند در رده‌های دوم تا چهارم لیست دیده می‌شوند. کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ به تنهایی به بیش از پانصدهزار درخواست ویزا جواب منفی داده است. با این حال درب‌های این سفارت‌ها آنقدرها هم غیرقابل نفوذ نیستند و با ارائه مدارک معتبر و همفکری با کارشناسان واحد ویزا در آژانس ستاره ونک می‌توان سربلند و با خبرهای خوب از آن‌ها بیرون آمد.

دریافت ویزا‌ی شینگن از طریق سفارت اسپانیا با آژانس ستاره ونک

تور اسپانیا از تورهای پرطرفدار گردشگری در اروپا است و بسیاری از ایرانیان این کشور را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. دریافت ویزای توریستی اسپانیا همانند سایر ویزاهای شینگن مراحل و سختی‌های خاص خود را دارد اما ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک راه را ساده کرده و کشور اسپانیا را به دروازه ورود به حوزه شینگن تبدیل کرده‌ایم.

آژانس ستاره ونک جز آژانس‌های مورد تایید سفارت اسپانیا بوده با بیشتری تعداد قبولی ویزا نتایج درخشانی را در کارنامه دریافت ویزای شینگن خود به ثبت رسانده. کارشناسان ما با مشاوره رایگان شرایط شما را بررسی کرده و خواهند گفت ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزا را بالاتر می‌برد، سپس در کمترین زمان وقت انگشت نگاری را تعیین کرده و تا انتهای راه با شما همراه خواهند بود.

مطالب مرتبط

با ویزا‌ی شینگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

قوانین جدید ویزا‌ی شینگن

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید