پیگیری جواب ویزای انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 1 ژوئن 2021
Loading...

بعد از انگشت نگاری پیگیری جواب ویزای انگلیس از چه طریق انجام می‌شود؟ و سوال مهمتر اینکه بعد از تحویل مدارک چگونه می‌توان با سفارت انگلیس ارتباط برقرار کرد؟ این‌ها همه سؤالاتی هستند که دانستن جواب آن‌ها به متقاضیان ویزا کمک می‌کند تا با اطلاعات کامل‌تر بهترین راه‌ را برای دریافت ویزای انگلیس انتخاب کرده و پیگیری مراحل بعدی را انجام دهند.

پس از تحویل مدارک و انگشت نگاری مراحلی را که متقاضی ویزا بایستی برای دریافت ویزای توریستی انگلیس انجام دهد به پایان رسیده و اکنون نوبت سفارت ست که مدارک را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نتیجه را به متقاضی اعلام کند. اما صدور ویزا چه مدت زمان برده و پیگیری جواب ویزای انگلیس از چه طریقی امکان‌پذیر است؟ عناوینی هستند که در این مطلب درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد؟

ثبت نام آنلاین ویزای انگلیس

ثبت نام، پر کردن فرم و گرفتن وقت سفارت انگلیس به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت رسمی سفارت انجام می‌شود. در این بین تکمیل فرم بسیار حائز اهمیت بوده و باید با دقت بالا و مشاوره کارشناسان انجام شود.

نوع و مدت ویزای درخواستی، تعیین محل انگشت‌نگاری، اطلاعات شخصی (آدرس منزل، محل کار، اطلاعات پاسپورت و …)، شغل، میزان درآمد، سابقه سفر و … از موارد خواسته شده در این فرم هستند. در این بین اما میزان درآمد و تمکن مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

در واقع میزان درآمد باید با مانده حساب و گردش مالی مطابقت کامل داشته باشد. چرا که سفارت انگلیس تمام موارد را با هم تطبیق داده و در صورت وجود هرگونه مغایرت درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

به همین دلیل پر کردن صحیح فرم نقشی مهم در پروسه دریافت و پیگیری جواب ویزای انگلیس دارد.

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

متقاضیان ایرانی ویزای انگلیس می‌توانند تهران، امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، آنکارا) یا ارمنستان (ایروان) را برای انگشت‌نگاری انتخاب کنند.

انتخاب هریک از این مقاصد برای انگشت‌نگاری ممکن است در زمان نوبت‌دهی وقت سفارت تأثیر مثبت داشته باشد اما تأثیری در مدت زمان جواب دهی و پیگیری جواب ویزای انگلیس ندارد.

مدت زمان جواب دهی ویزای انگلیس از تهران، امارات، ترکیه و ارمنستان به طور معمول ۳ هفته کاری زمان می‌برد. البته مدت اعلام شده با توجه به شرایط (شیوع ویروس کرونا، مسائل سیاسی و …) ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

جواب ویزای متقاضیانی که انگشت نگاری را در تهران انجام داده‌اند از طریق پست و افرادی که انگشت نگاری آنها از طریق یکی از مقاصد امارات، ترکیه یا ارمنستان بوده است از طریق ایمیل اعلام می‌شود.

پیگیری جواب ویزای انگلیس

همان‌طور که اشاره شد به طور معمول جواب ویزای انگلیس بعد از ۳ هفته کاری به متقاضی اعلام می‌شود؛ اما در صورتی‌ که جواب ویزا بیش از این به طول بیانجامد چگونه می‌توان پیگیری جواب ویزای انگلیس را انجام داده و با سفارت ارتباط برقرار کرد؟

در جواب این سؤال باید بگوییم که متأسفانه هیچ راهی برای پیگیری این موضوع وجود ندارد. در صورتیکه پس از گذشت ۳ هفته کاری جوابی از طرف سفارت انگلیس دریافت نکرده باشید تنها راه صبر کردن است. در چنین موقعیتی باید منتظر بمانید تا سفارت مدارک را بررسی کرده و جواب نهایی را از طریق ایمیل برای شما ارسال کند.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

ثبت نام ویزای انگلیس، پر کردن فرم و گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت رسمی سفارت انجام می‌شود؛ اما متقاضیان در روز انگشت‌نگاری باید مدارک اعلام شده از طرف سفارت را تکمیل کرده و همراه داشته باشند. دقت داشته باشید که تمام مدارک باید به زبان انگلیسی و با مهر مترجم ترجمه شود.

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت‌ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست روادید به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام‌پذیر است.
  • ۲ قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵
  • اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت‌کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه، آخرین برگه مالی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره‌نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

بیشتر بخوانید …

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس

چه کسانی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارند؟

فرم آنلاین ویزای انگلیس چه اطلاعاتی را شامل می‌شود؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید