معرفی جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 30 مارس 2019
Loading...

«سفر تنها چیزی است که برای آن هزینه می‌کنید، اما شما را ثروتمندتر می‌کند» از ویژگی‌های مثبت دیگر سفر کردن، سپردن خود به دنیای ناشناخته‌ای است که می‌خواهید در آن قدم بگذارید، دنیایی که با گذاشتن تجربه‌های جدید در مقابلتان شما را به چالشی پر از هیجان دعوت خواهد کرد. به ویژه اگر مقصد، کشوری ناشناخته و پر از رمز و راز باشد. سریلانکا مقصدی اسرارآمیز که با معابد چندهزار ساله و طبیعت آرام خود شما را به دنیایی متفاوت خواهد برد. کشف جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم آن سفری متفاوت و پر از تجربه‌های شیرین را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه با جاذبه‌های دیدنی سه شهر زیبای سریلانکا کلمبو، کندی و بنتوتا بیشتر آشنا خواهیم شد.

کشور سریلانکا، جزیره‌ای کوچک است که در شبه‌جزیره هندوستان قرار دارد. این کشور ۳۰۰۰ ساله با برخورداری از طبیعت زیبا، باغ‌هایی با پوشش گیاهی متنوع، معابد بودائی منحصربه‌فرد، سواحل خیره‌کننده و… توانسته در زمینه گردشگری پیشرفت‌های فراوانی داشته باشد تا جایی که به انتخاب اول بسیاری از گردشگران برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است.

هرکدام از شهرهای سریلانکا دارای زیبایی‌های مخصوص به خود هستند. اما ۳ شهر کلمبو، کندی و بنتوتا با پیشرفت‌های روز فزون خود و ساخت هتل‌های شیک و مکان‌های تفریحی متنوع بیش از بیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

ستاره ونک شما را برای رزرو تور سریلانکا همراهی می کند.

سریلانکا

کشور سریلانکا دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی است

آنچه در این مطلب می‌خوانید

شهرهای دیدنی سریلانکا

کلمبو

کلمبو شهری که مانند بسیاری از پایتخت‌های جهان شلوغ و پرجمعیت است. سکونت تبارهای مختلف از جمله چینی‌ها، مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و حتی مهاجران پرتغالی و هلندی حال و هوایی خاص و جالب به این بندر پر جنب‌وجوش بخشیده است. بنابراین عجیب نیست در شهر کلمبو کلیساها و مساجد بسیاری در کنار یکدیگر دیده شوند اما شاید شهر کلمبو با تمام شلوغی و پرجمعیت بودنش، آرامش و فضای مثبت خود را بیش از هر چیز دیگری مدیون احترامی است که پیروان مذاهب مختلف برای یکدیگر قائل هستند.

قدم زدن در شهری که توانسته با حفظ فرهنگ و سنت، خود را با دنیای مدرن نیز وقف دهد و زیباترین ساختمان‌ها و به‌روزترین مراکز خرید را در کنار بناهای تاریخی و طبیعت زیبایش بنا کند، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

سریلانکا

شهر کلمبو – سریلانکا

کلمبو به لطف داشتن ساحل زیبایش توانسته عنوان پر گردشگرترین شهر سریلانکا را به خود اختصاص دهد. وجود هتل‌های شیک، رستوران‌های پرزرق‌وبرق و کلاب‌های متنوع در اطراف ساحل، همه چیز را برای گذراندن یک تعطیلات رؤیایی در کلمبو فراهم کرده است.

شهر کلمبو مراکز تفریحی فراوانی دارد. ساحل مونت لاوینیا یکی از مناطق محبوب گردشگری در این شهر است که در دریای آرام آن می‌توان شنا کرد و از گرفتن حمام آفتاب در ماسه‌های نرمش لذت برد. در کنار ساحل، رستوران‌‌ها با غذاهای لذیذ و کافه‌ها با نوشیدنی‌های متنوع از گردشگران پذیرایی می‌کنند. مغازه‌های خرید سوغاتی نیز با اجناس جذاب شما را بیش از بیش برسر ذوق می‌آورند.

معبد کلانیا راجاماها ویهارا از جاذبه‌های شهر کلمبو است که در آن می‌توان با آداب‌ورسوم عبادت بودائیان آشنا شد. این معبد دوهزارساله دارای معماری بی‌نظیر و خلاقانه می‌باشد. معبد کلانیا راجاماها ویهارا مجموعه‌ای بی‌نظیر از مجسمه‌های بودا را نیز دارد. چند نمونه از آثار نقاشان و هنرمندان برجسته سریلانکایی نیز در این مکان قابل مشاهده است.

سریلانکا

معبد کلانیا راجاماها ویهارا

اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با فرهنگ سریلانکا هستید. از موزه ملی کلمبو بازدید کنید. ساختمان با شکوه موزه که نشان از خلاقیت معمار آن دارد، با زیبایی خود شما را بیش از بیش به دیدن آثار داخل موزه تشویق می‌کند. موزه جواهرات سلطنتی، موزه عتیقه‌جات، گالری نقاشی و موزه نسخ خطی از بخش‌های مختلف این موزه هستند.

باغ‌وحش دهیولا، بازار پتا، معبد بودائی گانگارامایا و پارک ویهارا ماهادوی از دیگر جاذبه‌های شهر کلمبو هستند.

سریلانکا

مجسمه‌های بودا در کلمبو

کندی

کندی، شهری با طبیعت زیبا که همانند بیشتر شهرهای جنوبی شرق آسیا از جمله تایلند و ویتنام مملو است از معابد بودائی که هر کدام معماری و طراحی خاص خود را دارند و حال و هوایی عجیب همراه با آرامش را به شهر بخشیده‌اند. برخورداری از مردمی میهمان‌نواز و خونگرم در کنار مناظر شگفت‌آور از دلایل مهمی هستند که توجه گردشگران به سمت شهر کندی جلب کرده‌اند. قرار گرفتن این شهر در مرکز کشور سریلانکا و فاصله ۲ ساعته آن با کلمبو پایتخت این کشور دسترسی به کندی را بسیار ساده کرده است.

شهر کندی در سال‌های دور بسیار مورد توجه پادشاهان سریلانکا بوده تا جایی که تا مدت‌ها به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شده است. این توجه ویژه شکوه و عظمت را برای کندی به ارمغان آورده است. در حال حاضر این شهر به عنوان یک مرکز فرهنگی، مذهبی مهم در سریلانکا به شمار می‌رود.

آداب‌ورسوم مردم کندی تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر مذهب بودائی قرار گرفته است. این سنت‌ها به‌قدری جالب هستند که خود به تنهایی جز جاذبه‌های گردشگری کندی محسوب می‌شوند. همچنین سالانه فستیوال‌های بسیاری نیز بر پایه همین سنت‌ها در شهر برگزار می‌شود که از جذاب‌ترین آن‌ها فستیوال اسالاپراها را می‌توان نام برد. در این جشن که هر ساله در ماه‌های جولای و آگست برگزار می‌شود فیل‌های تزیین شده با نمادهای بودا به خیابان می‌آیند و هنرمندان نیز با رقص‌ها و سازهای محلی صحنه‌های زیبایی را به وجود می‌آورند.

سریلانکا

شهر کندی – سریلانکا

شهر کندی زیباترین معبد کشورهای آسیای شرقی را در دل خود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها معبد دندان بودا را می‌توان نام برد. قداست ویژه معبد به دلیل وجود دندان بودا در آن است که در یک جعبه مخصوص از جنس طلا نگه‌داری می‌شود. بر طبق افسانه‌های سریلانکایی دارنده این دندان می‌تواند حاکم بر حق کشور سریلانکا باشد. دیدن این دندان افسانه‌ای برای گردشگران امکان‌پذیر است؛ و نکته جالب اینکه دندان مقدس بودا در فستیوال اسالاپراها همراه فیل‌های تزیین شده در کل شهر گرداننده می‌شود. معبد دندان بودا شهرت جهانی دارد، بنابراین در تور سریلانکا بازدید از آن را از دست ندهید.

سریلانکا

معبد دندان بودا

دریاچه کندی از دیگر مکان‌های جذاب و دیدنی در کندی به شمار می‌رود. این دریاچه در سال ۱۸۰۷ به صورت مصنوعی و در امتداد معبد مقدس دندان بودا ساخته شده است. دریاچه محیطی بسیار آرام دارد و بنای طلایی معبد بودا در وسط آن زیبایی‌اش را چند برابر کرده است. بسیاری از مردم بر این باورند که یک راه زیرزمینی اسرارآمیز دریاچه را به قصر سلطنتی سریلانکا متصل می‌کند.

اگر چای نوشیدنی مورد علاقه شما باشد، قطعاً نام چای سیلان برایتان آشناست. این برند نام خود را از مزارع چای در سریلانکا گرفته است. سریلانکا از کشورهای مهم تولید کننده چای در دنیا است و بزرگ‌ترین کشتزارهای چای در این کشور قرار دارند. مزارع زیبای چای که بر روی تپه‌ها قرارگرفته‌اند مناظر شگفت‌انگیزی را خلق کرده‌اند. یکی از این کشتزارهای معروف، مزرعه چای گیراگاما در کندی می‌باشد که روند کاشت و جمع‌آوری چای در آن بسیار جالب و دیدنی است. مزرعه گیراگاما از جاذبه‌های اصلی شهر کندی به شمار می‌رود.

جنگل‌های استوایی، موزه‌هایی با آثار بسیار ارزشمند و باغ گیاه‌شناسی از دیگر جاذبه‌های شهر کندی هستند.

سریلانکا

دریاچه شهر کندی

بنتوتا

بنتوتا از شهرهای ساحلی سریلانکا است که در ۶۰ کیلومتری کلمبو قرار دارد. شهر بنتوتا دارای سواحلی با شن‌های سفید و مناظر خیره‌کننده می‌باشد. ساحل بنتوتا با امکانات تفریحی متنوع خود به مقصدی جذاب برای طرفداران ورزش‌های آبی تبدیل شده است. بسیاری از گردشگرانی که می‌خواهند تعطیلات خود را در ساحلی آرام و بکر بگذرانند به بنتوتا سفر می‌کنند.

شهر بنتوتا علاوه بر ساحل بسیار زیبا، دارای مکان‌های طبیعی و تاریخی متنوعی از جمله باغ‌هایی با درختان منحصربه‌فرد، معابد بودائی، قلعه‌های هندی و چندین جزیره جذاب می‌باشد. بزرگ‌ترین مرکز پرورش لاک‌پشت سریلانکا نیز در شهر بنتوتا قرار دارد.

شهر بنتوتا سوغاتی‌های دارد که فقط و فقط مختص به خود بنتوتا هستند. اجناسی مانند ظروف برنجی، باتیک‌ها، کاردستی‌های چوبی و سنگ ماه از این دسته هستند. شما می‌توانید در میان خیابان‌های پر از درخت بنتوتا قدم زده و سوغاتی‌های مورد علاقه خود را از مغازه‌های رنگارنگ خریداری کنید.

سریلانکا

شهر بنتوتا – سریلانکاپ

باغ بریف یکی از رؤیایی‌ترین مکان‌های بنتونتا است. این باغ دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع و تزیینات گیاهی خلاقانه می‌باشد. هنگام قدم زدن در پارک مجسمه‌هایی از هنرمند معروف بویس باوا و سایر مجسمه‌سازان سریلانکایی‌ خواهید دید. عکس گرفتن با این مجسمه‌ها تیکی از کارهای مورد علاقه گردشگران است.

بازدید از معبد ماهاویهارایا را در تور سریلانکا از دست ندهید. این معبد دارای یک مجسمه بودا با قدمت ۱۰۰ ساله و ارتفاع ۱۸۳ متر است. نشستن در معبد و دیدن عبادت مخصوص بودائیان از امکاناتی است که ماهاویهارایا در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

از دیگر جاذبه‌های بنتوتا می‌توان به جزیره سینامون، معبد کاندویهاری، قلعه هلندی، مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا و باغ لونوگانگ اشاره کرد.

سریلانکا

باغ بریف

کارشناسان تور سریلانکا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می‌باشند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید