ماجراجویی هیجان‌انگیز در پیلانسبرگ، آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 1 دسامبر 2019
Loading...

کمتر کسی است که با دیدن فیلم شیر شاه عاشق سیمبای کوچک نشده باشد؛ اما این فقط یک داستان نیست! افسانه سلطنت شیرها و دعوا بر سر قدرت واقعیت دارد و سفری یک روزه به پارک پیلانسبرگ شما را به دنیای پرماجرای حیوانات می‌برد، فقط مراقب باشید چرا که اینجا قانون جنگل حاکم است!

آفریقا پر است از جاذبه‌های منحصربه‌فرد اما دیدن حیات وحش، آن هم از فاصله‌ای بسیار نزدیک بدون تردید هیجان‌انگیزترین بخش تور آفریقای جنوبی خواهد بود. این کشور پارک‌های ملی زیادی دارد که هر کدام زیستگاه حیوانات کوچک و بزرگ هستند. در این مطلب می‌خواهیم به پارک ملی پیلانسبرگ، معروف‌ترین حیات‌وحش آفریقا برویم. در این پارک فرصت دیدن انواع حیوانات مانند فیل، کرگدن، شیر، پلنگ، گورخر و … را خواهیم داشت.

مطالب مرتبط

۵ تفریح مهیج که در سفر به آفریقای جنوبی نباید از دست داد

۵ دلیل برای سفر به آفریقای جنوبی

.

پارک ملی  پیلانسبرگ کجاست؟

پارک ملی پیلانسبرگ مجموعه‌ای به وسعت ۵۵ هزار هکتار می‌باشد که در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ و سان سیتی قرار گرفته است. پیلانسبرگ بر روی یک دهانه آتشفشان قلیایی قرار گرفته و دره‌های سرسبز، طبیعت بی‌نقص و زمین‌های ناهموار آن محیطی بسیار مساعد را برای زیست انواع حیوانات و البته شکار برای شکارچیان بوجود آورد. البته این شکار بی‌رویه در طی سال‌های متمادی آثار تخریبی زیادی را ایجاد کرد. ازاین‌رو مسئولان آفریقای جنوبی برای حفظ پیلانسبرگ در سال ۱۹۷۹ آن را منطقه حفاظت شده اعلام کرده و طی مدت حدوداً ۱۵ سال هزینه زیادی را صرف واردکردن انواع حیوانات و همچنین از بین بردن آثار تخریب شده کردند.

نتیجه تمامی تلاش‌ها پیلانسبرگ را به چهارمین پارک ملی در آفریقای جنوبی تبدیل کرد. دورتادور این مجموعه ۱۱۰ کیلومتری حصار کشیده شده و ساکنان پیلانسبرگ در محیطی کاملاً طبیعی زندگی می‌کنند. یک جاده مخصوص نیز برای عبور ماشین‌های سافاری ایجاد شده که به مسافران امکان می‌دهد در محیطی کاملاً امن شاهد اتفاقات هیجان‌انگیز حیات‌وحش باشند.

بیگ فایو و ده‌ها موجود دوست داشتنی دیگر

وجود بیش از ۶۰۰۰ رأس حیوان کوچک و بزرگ باعث شده است تا گشت در پیلانسبرگ با سورپرایزهای ویژه‌ای همراه باشد. دیدن غزال‌های آفریقایی که در کنار آبگیر مشغول خوردن آب هستند بی‌خبر از آنکه چند شیر وحشی منتظر فرصت مناسب برای شکار کردنشان هستند یا کفتارهای قهوه‌ای که می‌کوشند از توله‌های گله محافظت کنند و زرافه‌هایی که با طمأنینه در حال خوردن برگ‌های درخت هستند، همه و همه لحظه‎هایی دیدنی‌اند که در پیلانسبرگ خواهید دید.

از دیگر ویژگی‌های پیلانسبرگ می‌توان به وجود بیگ فایو اشاره کرد. بیگ فایو به ۵ حیوان شیر، پلنگ، کرگدن فیل و بوفالو گفته می‌شود که علاوه بر جثه بزرگ خیلی سخت شکار می‌شوند. شما در حالی که سوار بر ماشین‌های سافاری هستید به راحتی می‌توانید گله‌های زیادی از این حیوانات خارق‌العاده را ببینید. در مرکز پیلانسبرگ دریاچه‌ای بزرگ وجود دارد که اگر صبح کمی زودتر از خواب بیدار شوید می‌توانید تجمع حیوانات دور دریاچه را برای نوشیدن آب و شستشوی صبحگاهی مشاهده کنید.

علاوه بر حیوانات مختلف بیش از ۳۰۰ نوع پرنده نیز در پارک زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها ساکنین دائمی و برخی هم پرندگان مهاجر پیلانسبرگ هستند. این پرندگان را با پیاده‌روی یک ساعته در قسمت شرقی پارک می‌توان دید.

مطالب مرتبط

۷ جاذبه گردشگری ژوهانسبورگ

معرفی بهترین رستوران‌های ژوهانسبورگ

.

تورهای پیلانسبرگ

پیاده‌روی‌های گروهی و ماشین‌های سافاری دو راه برای گشت‌وگذار در پیلانسبرگ هستند. در پیاده‌روی با راهنما همراه شده و از انواع گونه‌های جانوری و گیاهی را در مسیری خارق‌العاده خواهید دید. مدت زمان تور پیاده‌روی از ۳ تا ۵ ساعت است.

تورهای سافاری معمولاً با ماشین‌های صحرایی انجام می‌شوند. این تورها مولا دو روزه هستند و به گونه‌ای برنامه‎ریزی شده‌اند که گردشگران امکان دیدن حیواناتی را که در شب بیرون می‌آیند را هم داشته باشند.

علاوه بر تورهای گروهی یک راه پرهیجان‌تر هم برای دیدن پارک ملی پیلانسبرگ وجود دارد.بالن سواری» شما می‌توانید بر بالنی بزرگ سوار شده و پروازی عالی بر فراز پیلانسبرگ داشته باشید.

کجا اقامت کنیم؟

هتل‌ها و لانج‌های جنگلی دو گزینه‌ برای اقامت در پیلانسبرگ می‌باشند. چهار هتل ۵ ستاره تاپ در سان سیتی با امکانات فوق لوکس آماده پذیرایی از گردشگران هستند اما اگر می‌خواهید دقیقاً در وسط جنگل اقامت داشته باشید لانج‌های جنگلی بهترین گزینه‌اند. این لانج‌ها تمامی امکانات هتلی را دارا بوده و با نشستن در بالکن آنها می‌توانید انواع حیوانات را در حال قدم زدن در جنگل تماشا کنید. از آنجا که پیلانسبرگ فاقد حشره مالاریا است اقامت در لانج جنگلی بسیار ایمن و لذت‌بخش خواهد بود.

مطالب مرتبط

معرفی ۴ هتل برتر در سان سیتی، آفریقای جنوبی

۴ جاذبه گردشگری در سان سیتی، آفریقای جنوبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید