قوانین عجیب کشور اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در جمعه 24 فوریه 2023
Loading...

قوانین و بشناس، جریمه نده! اسپانیا را همه به داشتن فضایی شاد و رنگارنگ می‌شناسیم اما حتی این مقصد جذاب و پرطرفدار هم قوانین خاص خود را دارد که برخی از آن‌ها ممکن است کمی عجیب به نظر رسند، عدم اطلاع یا رعایت نکردن این قوانین گردشگر و غیر گردشگر نمی‌شناسند چرا که در هر صورت با رعایت نکردن قوانین جریمه خواهید شد. قوانین عجیب کشور اسپانیا مطلبی ست که شما را با حال و هوای این مقصد بیشتر آشنا می‌کند.

قرار است به کشوری با قوانین متفاوت سفر کنید پس پیش از هر چیز اطلاعاتتان را بالا ببرید. اسپانیا به عنوان کشور غذاهای لذیذ، رقص فلامنکو، گیتار، هنر و ادبیات شناخته می‌شود پس در تور اسپانیا قرار است حسابی خوش بگذارنید البته اگر قوانین را رعایت کرده و به آداب و رسوم مردم این کشور احترام بگذارید قطعا سفری بی‌دغدغه‌تر خواهید داشت.

قوانین عجیب کشور اسپانیا

شرط اول ورود به اسپانیا داشتن ویزای شینگن یا ویزای اسپانیا است؛ اما پس از دریافت ویزا لازم است از برخی قوانین این کشور اطلاع داشته باشید. در ادامه با قوانین عجیب کشور اسپانیا آشنا می‌شویم.

پوشیدن صندل هنگام رانندگی در اسپانیا ممنوع

طبق قوانین کشور اسپانیا پوشیدن صندل چه برای زنان و چه برای مردان در حین رانندگی ممنوع است. شما به عنوان گردشگر اگر قصد اجاره ماشین در اسپانیا را دارید لازم است این قانون را رعایت کنید. در غیر اینصورت جریمه خواهید شد. این قانون برای تسلط ببیشتر رانندگان و جلوگیری از حوادث رانندگی وضع شده است. تمام رانندگان اسپانیایی قانون نپوشیدن صندل را رعایت می‌کنند. این قانون کفش‌هایی که پارا کامل نمی‌پوشانند را نیز شامل می‌شود.

در کافه قهوه بنوشید؛ بازی نکنید

کافه‌های اسپانیا فضایی بسیار جذاب داشته و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌رود؛ اما حتی کافه‌های اسپانیایی نیز قوانین عجیب خود را دارند. بر طبق این قوانین بازی تحته نرد یا دومینو در کافه ممنوع است. چرا که باعث ایجاد سروصدا و برهم زدن آرامش افراد می‌شود. البته این قانون نه در همه کافه‌ها بلکه در برخی از ایالت‌ها اجرا می‌شود. ایالت سویا از جمله شهرهای اسپانیا ست که انجام این دو بازی را ممنوع اعلام کرده است.

در مرکز شهرهای اسپانیا بدون پیراهن راه نروید

اسپانیا محدودیتی در خصوص نوع پوشش چه برای زنان و چه برای مردان ندارد؛ اما یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا راه نرفتن بدون پیراهن در اماکن عمومی می‌باشد. طبق این قانون در برخی از ایالت‌های این کشور از جمله مایورکا برهنه یا بدون پیراهن راه رفتن در خیابان‌ها ممنوع بوده و افرادی که این قانون را رعایت نکنند حدود ۸۰۰ یورو جریمه خواهند شد. البته این قانون افرادی را که در حال گرفتن حمام آفتاب در ساحل هستند را شامل نمی‌شود.

در سواحل اسپانیا قلعه شنی نسازید!

شن بازی، کندن شن‌های کنار ساحل با بلیچه، ساختن قلعه شنی و یا اشکال دیگر از تفریحات ساحلی به ویژه برای کودکان به شمار می‌رود اما نکته اینجاست که تمامی این کارها در برخی از سواحل اسپانیا ممنوع است. به عنوان مثال شما در تنریف اجازه ساختن قلعه شنی را نداشته و یا در مالاگا نمی‌توانید با بیلچه شن‌ها را کنده و خاک را گود کنید. انجام دادن این کارها حتی برای گردشگران جریمه دارد.

در عروسی‌ها برنج بپاشیم یا نپاشیم؟

به یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا در مراسم عروسی می‌رسیم. طبق رسوم سنتی اسپانیایی‌ها بر سر عروس و داماد برنج می‌ریزند این رسم ریشه در اعتقادات سنتی مردم اسپانیا‌ دارد؛ اما چند وقتی ست که این قانون یا رسم عجیب در برخی از شهرهای اسپانیا ممنوع شده است. چرا که این کار بعضی اوقات موجب افتادن عروس و داماد و یا جمع شدن پرندگان در محل عروسی می‌شود. البته هستند شهرهایی در اسپانیا که همچنان این قانون را بدون ممنوعیت اجرا می‌کنند.

با تمامی سگ‌های خود به گردش نروید

گردش سگ‌ها توسط سرپرستان صحنه‌ای روزمره در اسپانیاست اما یکی از قوانین کشور اسپانیا همین عادت روزمره را شامل می‌شود. سرپرستان سگ‌ها نمی‌توانند بیش از ۸ سگ را به صورت همزمان به گردش ببرند در غیر اینصورت جریمه می‌شوند. البته در بیشتر کشورهای اروپایی این قانون وجود نداشته و شما می‌توانید هر تعداد سگ را با خود به گردش ببرید. طبق قوانین اسپانیا در صورت به گردش بردن کمتر از ۸ سگ به صورت همزمان هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

لباس‌های زیر خود را در فضای بیرون خانه آویزان نکنید

در برخی از ایالت‌های اسپانیا مانند سویا اجازه ندارید لباس زیر خود را پس از شستن در فضای بیرونی خانه مانند بالکن آویزان کنید البته این قانون تمام شهرهای اسپانیا را شامل نمی‌شود. همچنین تکاندن فرش، قالیچه یا لباس نیز از بالکن ممنوع است. طبق این قوانین افراد در صورت انجام دادن هر یک از این کارها جریمه می‌شوند. در برخی از شهرهای اسپانیا مانند بارسلون راه رفتن در خیابان با لباس زیر ممنوع است. 

در سفر به شهرهای مختلف اروپا و مسافرت در تور بارسلون رعایت قوانین ککشورها هر چقدر هم عجیب باشد الزامی است. 

در اسپانیا گدایی با سگ‌ها ممنوع است

در اسپانیا شخصی را نمیبینید که در کنار سگ گدایی کند چرا که این کار ممنوع است؛ اما گدایی بدون سگ این قانون را شامل نمی‌شود. در برخی از شهرهای اسپانیا مانند مادرید و سیوداد انجام حرکات ورزشی مانند دویدن، پریدن یا اسکیت سواری در خیابان ممنوع بوده و جریمه دارد.

غذا دادن به حیوانات و آواز خواندن در خیابان ممنوع

غذا دادان به حیوانات بی سرپرست در خیابان‌ها مانند سگ، گربه و غیره در برخی از شهرهای اسپانیا ممنوع است. همچنین آواز خواندن در خیابان شهر مادرید ممنوع است، مگر درصورتیکه گروه موسیقی دوره لازم برای اجرا را گذرانده باشد. اگر مسافر تور مادرید هستید، قوانین و عرف هر شهررا در نظر بگیرید. 

قوانین پوشش در اسپانیا

اسپانیا به عنوان کشوری آزاد و معتقد به حقوق انسانی هیچ قانونی در خصوص محدودیت پوشش ندارد؛ بنابراین گردشگران می‌توانند با توجه به عقیده و انتخاب خود از هر لباسی برای پوشش استفاده کنند. البته برهنه شدن و برهنه راه رفتن در برخی از شهرهای اسپانیا ممنوع بوده و حتی جریمه‌های سنگین دارد. بر اساس قوانین اسپانیا زنان محجبه می‌توانند نوع پوشش خود را انتخاب کرده و آزادانه در خیابان یا محیط کار حضور پیدا کنند. در برخی از مناطق اسپانیا نیز شهروندان از لباس‌های سنتی اسپانیایی برای پوشش خود استفاده می‌کنند. در مجموع طبق قوانین اسپانیا افراد در انتخاب نوع پوشش خود آزادی کامل دارند.

امنیت کشور اسپانیا

اسپانیا در لیست ۱۰ کشور امن جهان قرار دارد. این بدان معنی است که گردشگران در این کشور می‌توانند در امنیت کامل به گشت و گذار بپردارند. البته یادآور می‌شویم که نه فقط در اسپانیا بلکه در تمام نقاط دنیا نمی‌شود صددرصد از دست سارقان پول و غیره در امان بود بنابراین برای احتیاط هم شده در گشت‌های روزانه مدارک و پول خود را در کیف‌های کوچک کمری یا دوشی بگذارید. بدین ترتیب سفری امن و بی‌دغدغه را تجربه خواهید کرد. از آنجا که اسپانیا کشوری امن به شمار می‌رود زنان می‌توانند به تنهایی این کشور را برای سفر انتخاب کنند. نکته آخر اینکه می‌توانید با استفاده از بیمه‌های مسافرتی، در صورت گم کردن مدارک یا پول خسارت کمتری را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید …

هزینه های زندگی در اسپانیا

اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی

فرهنگ تجارت و چشم انداز کسب وکار ها در اسپانیا

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید