فاصله ویتنام تا تهران چقدر است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 16 آگوست 2023
Loading...

ویتنام، یک کشور در آسیا است که بر خلاف انتظار، تنها شهرها و جاذبه‌های شهری ندارد. ویتنام در طول سواحل دریای جنوبی چین قرار دارد و بنابراین به همین علت سواحل زیبا و رودخانه‌ها، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. همچنین، فرهنگ و تاریخ بسیار غنی دارد که در همه زوایای کشور قابل مشاهده است. ویتنام در سال ۱۸۰۲ با تشکیل امپراتوری ویتنام تأسیس شده است و در طول تاریخ، تحت تأثیر چند قدرت بوده است. در جنگ جهانی دوم، این کشور به اشغال ژاپن درآمد و سپس تحت اشغال فرانسوی‌ها قرار گرفت. پس از جنگ جهانی دوم، ویتنام به دو منطقه کنترل متفاوت، شمال کمونیستی و جنوب تحت حکومت بائودای تقسیم شد. این مناطق درگیر جنگ شدند و سربازان آمریکایی نیز به جنوب ویتنام اعزام شدند. جنگ در سال ۱۹۷۳ با توقف بر اثر توافق نامه صلح پاریس به پایان رسید. از آن زمان به بعد، ویتنام به تدریج سرمایه خارجی را دریافت کرده و باعث توسعه اقتصادی شده است. در هنگام سفر به این کشور، شما از تأثیرات فرهنگی چینی، فرانسوی و روسی بر روی جامعه محلی آگاه خواهید شد. جمعیت ویتنام حدود ۹۵ میلیون نفر است و واحد پول آن دانگ ویتنام می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم فاصله تهران تا ویتنام چقدر است و همچنین پرواز به این کشور چقدر طول می‌کشد. با ما همراه باشید.

راه‌های سفر از ویتنام به تهران

برای سفر به ویتنام، در حال حاضر می‌توانید با پروازهای غیرمستقیم با یک یا دو توقف از تهران به هانوی سفر کنید. برای خرید بلیط ویتنام از شرکت هوایی امارات، می‌توانید از مشهد و تهران استفاده کنید که یک توقف در دبی دارند. همچنین، برای خرید بلیط ویتنام از شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و مشهد، می‌توانید از طریق شرکت هواپیمایی ترکیش استفاده کنید که یک توقف در استانبول خواهد داشت. برای خرید بلیط هانوی از شهرهای مشهد، شیراز و تهران، می‌توانید از طریق شرکت هواپیمایی قطری نیز استفاده کنید که پس از توقف در دوحه، به سمت ویتنام پرواز خواهید داشت. برای خرید بلیط هانوی، از شرکت هوایی ایرفلوت فقط از تهران می‌توانید استفاده کنید و یک توقف در مسکو دارد. بهتر است حداقل دو ماه قبل از سفر برای خرید بلیط اقدام کنید تا بتوانید بهترین پرواز و قیمت را انتخاب کنید. فاصله هوایی تهران تا ویتنام بسته به اینکه در کدام شهر و کشور توقف می‌کنید متفاوت خواهد بود.

از دیگر راه‌های سفر به ویتنام می‌توانید سفر زمینی را برگزینید که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. سفر زمینی یک ماجراجویی متفاوتی برای شما رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید …

بازدید از سازه حیرت انگیز پل طلایی ویتنام

فاصله هوایی ویتنام تا تهران

تهران و هانوی به فاصله ۵۵۱۸ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند و مدت پرواز تقریبی بین آن‌ها ۷ ساعت و ۵۳ دقیقه است. اما این زمان ممکن است با توجه به شرایط آب و هوا یا مسیرهای هوایی تغییر کند. برای مثال اگر در دبی یا قطر توقف کنید فاصله هوایی تهران تا ویتنام متفاوت از زمانی خواهد بود که در استانبول توقف کنید.

تور ویتنام ستاره ونک با هزینه‌ی ابتدایی ۱۱۰۰ دلار تا حداکثر ۱۴۵۰ دلار، به همراه هزینه‌ی بلیط هواپیما ارائه می‌شود. این تور شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با خدماتی که در پکیج ذکر شده است، ترانسفر فرودگاهی و بین شهری، پرواز داخلی، هزینه‌ی ویزا (به استثنای هزینه‌ی استامپ ویزا) و بیمه‌ی مسافرتی می‌باشد.

زمان پرواز ویتنام تا تهران

در حال حاضر، هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و هانوی وجود ندارد و تمام پروازها دارای حداقل یک توقف در کشورهای دیگر هستند، به همین دلیل فاصله هوایی تهران تا ویتنام تغییر خواهد کرد. بلیط‌های هواپیمای قطر ایرویز مستقیم نیستند و پس از پرواز از مبدا خود (مانند تهران، مشهد، شیراز یا اصفهان)، هواپیما در قطر به مدت کوتاهی توقف می‌کند و سپس مسیر خود را به سمت هانوی ادامه می‌دهد. مسافران ایرانی که قصد پرواز از ایران به هانوی با قطر ایرویز را دارند، نیازی به ویزای ترانزیت قطر ندارند. آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا تا ۲۴ ساعت در سالن ترانزیت فرودگاه قطر حضور داشته و به هانوی سفر کنند.

فاصله هوایی تهران تا ویتنام، با ترانزیت در دوحه، به مدت ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه، در نظر گرفته‌شده است. این سفر شامل پرواز با مدت زمان ۲ ساعت و ۵ دقیقه از تهران به دوحه، پس از آن پرواز با مدت زمان ۱۰ ساعت از دوحه به هانوی و همچنین ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه از هواپیماها در جابه‌جایی است. برای سفر به ویتنام، شما به ویزای توریستی ویتنام نیاز دارید که ما در ستاره ونک به شما کمک می‌کنیم تا در کمترین زمان ویزای خود را برای سفر به این کشور بگیرید. همچنین، شما می‌توانید بلیط سفر خود به هانوی از طریق ترانزیت دوحه را از ستاره ونک خریداری کنید.

بیشتر بخوانید …

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ویتنام

فاصله زمینی ویتنام تا تهران

فاصله تهران تا ویتنام حدود ۷۶۰۷ کیلومتر است. اگر مسافرانی که می‌خواهند به ویتنام سفر کنند، تصمیم دارند از راه زمینی به این کشور بروند، ابتدا باید به سمت شمال شرقی کشور حرکت کرده و تا شهر مرزی یزدان در خراسان برسند. از این منطقه عبور کرده و وارد افغانستان می‌شوند و سپس در جهت جنوب شرقی به سمت شهرهای شیندند و قندهار در افغانستان حرکت می‌کنند و وارد پاکستان می‌شوند. در داخل پاکستان در جهت جنوب شرقی از شهرهای مولتان و گادهاوالا عبور کرده و وارد هندوستان می‌شوند. در این کشور در ناحیه شمالی از شهر نیودلهی و چند شهر دیگر عبور کرده و وارد منطقه جنوبی نپال می‌شوند.

سپس وارد کشور آسام می‌شوند که درواقع یکی از ایالات هندوستان است و پس از عبور از آن، باید به سمت جنوب شرقی به سمت میانمار حرکت کنند. ادامه مسیر نیز به سمت جنوب شرقی خواهد بود تا وارد شمال تایلند شوند، سپس به سمت شمال کشور لائوس حرکت کنند و با عبور از مناطق شمالی این کشور، در جهت شرق به سمت ویتنام حرکت کنند و با ادامه مسیر به سمت شرق به هانوی، پایتخت ویتنام وارد شوند. قبل از سفر، علاقه‌مندان به سفر زمینی به ویتنام باید اطلاعات کافی درباره شرایط ورود به کشورهای این مسیر را به دست بیاورند، زیرا هر کشور قوانین گمرکی خاص خود را دارد.

فاصله تهران تا ویتنام در سفر زمینی بسیار طولانی خواهد بود، زیرا از شهرها و کشورهای بسیاری باید عبور کرد تا به ویتنام رسید. هرکسی از این طریق سفر نخواهد کرد و فقط ماجراجویان و عاشقان سفر حاضرند سختی‌های مسافرت طولانی زمینی را تحمل کنند.

برای اطلاعات بیشتر راجع‌به تور ویتنام و ویزای توریستی ویتنام، به سایت آژانس مراجعه کنید.

فرودگاه‌های کشور ویتنام

ویتنام یک کشور دارای چندین فرودگاه بین‌المللی مهم است که خدمات هوایی را به مسافران ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ویتنام فرودگاه بین‌المللی نوئی بای است که در شهر هوشی مین واقع شده و به عنوان فرودگاه اصلی کشور شناخته می‌شود. فرودگاه بین‌المللی دا نانگ نیز یکی دیگر از فرودگاه‌های مهم ویتنام است و به عنوان پل‌گردی مهمی بین شمال و جنوب کشور عمل می‌کند. فرودگاه بین‌المللی نه‌ترانگ در شهر هانوی واقع شده و از مهم‌ترین فرودگاه‌های منطقه شمالی ویتنام محسوب می‌شود. همچنین، فرودگاه بین‌المللی کامران در نزدیکی شهر نه‌ترانگ واقع شده و با جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا، به عنوان یکی از مقاصدهای توریستی محبوب شناخته می‌شود. این فرودگاه‌ها خدمات پروازی به مقاصد داخلی و بین‌المللی را فراهم می‌آورند. فاصله هوایی تهران تا ویتنام باتوجه به فرودگاه مقصد و همچنین کشور ترانزیت متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات ستاره ونک به بررسی فاصله تهران تا ویتنام و نیز فاصله هوایی تهران تا ویتنام پرداختیم. برای آشنایی بیشتر با تور ویتنام ستاره ونک و نیز نحوه دریافت ویزای توریستی ویتنام به سایت آژانس مراجعه کنید و اطلاعات کامل را در آنجا مطالعه بفرمایید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ویتنام از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ویتنام
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید