راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 5 اکتبر 2024
Loading...

مادرید غذاهای عالی، مردمی خونگرم، محیطی امن، جاذبه‌های فرهنگی و هنری متنوع و امکانات گردشگری فراوانی را دارد. حتی اگر با بودجه کمی سفر می کنید، راه‌های بسیاری برای لذت بردن از تعطیلات در مادرید وجود دارد. میدان‌های تاریخی شهر مملو از ساختمان‌های چند صد ساله و مجسمه‌های شخصیت‌های برجسته اسپانیایی هستند و شما را به سفری تاریخی در قرون وسطی می‌برند. بسیاری از موزه‌های شهر بازدید رایگان دارند و همچنین پارک‌های عمومی زیادی در مرکز مادرید وجود دارد که می‌توانید یک روز عالی را برای پیک‌نیک و پیاده‌روی در آنها اختصاص دهید. در مطلب راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم به شما خواهیم گفت که چگونه در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی کنید.

درباره مادرید

مادرید پایتخت پادشاهی اسپانیا و بزرگترین شهر آن با ۳۳۳۵۰۰۰ نفر جمعیت و ۶۰۴٫۳۱ متر مربع مساحت است. منطقه مترو در این شهر ۶ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و پس از لندن و پاریس، سومین منطقه بزرگ در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. تاریخچه این شهر به قرن دهم می رسد، زمانی که منطقه امروزی مادرید به نام مایریت شناخته می شد و توسط پادشاه آلفونسو ششم فتح شد. پس از عقب نشینی مسلمانان در سال ۱۰۸۵، پادشاه مسجد را به کلیسای کاتولیک تبدیل کرد و مسیحی کردن مردم ساکن در کنار رودخانه مانزانرس را آغاز کرد. این شهر در قرن شانزدهم به خانه خاندان سلطتنی اسپانیا تبدیل شد. با توجه با تاریخ دور و دراز پایتخت اسپانیا، گردش در مادرید با بودجه را می‌توانید از بناها و ساختمان‌های نوستالژی آن با معماری‌های با شکوه آغاز کنید. بی دلیل نیست که مادرید در کنار بارسلونا به انتخاب اول گردشگران تور اسپانیا تبدیل شده‌اند.

گردش در مادرید با بودجه کم

مادرید یک کلان شهر زیباست که در عین حفظ بناهای تاریخی خود، چهره‌ای مدرن و امروزی دارد. با توجه به تنوع تفریحات و مکان‌های تاریخی، گردشگران در این شهر با هر بودجه‌ای می‌توانند سفری لذت بخش را تجربه کنند. در ادامه با راه‌های گردش در تور مادرید با بودجه کم به همراه تفریحات رایگان در این شهر را معرفی می‌کنیم:

بعد از غروب آفتاب از موزه دل پرادو دیدن کرده و اثر ارزشمند Las Meninas را ببینید

موزه دل پرادو که در سال ۱۸۱۹ تأسیس شد، یکی از محبوب‌ترین موزه‌های هنری مادرید است. این موزه مجموعه عظیمی از شاهکارهای هنرمندان اروپایی مانند بوش، تیتین، ال گرکو، روبنس، ولاسکز و گویا را در خود دارد. قدمت بیشتر این نقاشی‌ها به بین قرن دوازدهم و اوایل قرن بیستم برمی‌گردد و بیشتر خدایان اساطیری، صحنه‌های کتاب مقدس، قدیسان حامی و خانواده سلطنتی را به تصویر می‌کشند. بلیط موزه دل پرادو از ۸ یورو شروع می شود، اما در روزهای هفته و شنبه ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و یکشنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ می‌توانید به صورت رایگان از موزه دیدن کنید.

  • آدرس: Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر، یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر

در میدان پلازا مایور قدم زده و ساندویچ کالاماری معروف مادرید را امتحان کنید

پلازا مایور یکی از باشکوه‌ترین میدان‌های روباز اروپا است که می‌توان آن را در لیست گردش در مادرید با بودجه کم قرار داد.  این میدان دارای ۹ راه ورودی، نقاشی‌های دیواری قرن هفدهمی و مجسمه برنزی پادشاه فیلیپ سوم است که دقیقا در وسط مجموعه قرار دارد. پلازا مایور که در حال حاضر به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب در مادرید شناخته می‌شود در طول سال‌های عمر خود رویدادهای پرجنب‌وجوشی از جمله جشن‌های کریسمس و جشن‌هایی برای سن ایسیدرو، قدیس حامی مادرید را تجربه کرده است. اگر پس از گردش در اطراف میدان احساس گرسنگی کردید، کافه‌ها زیادی وجود دارد که قهوه، و بوکادیلو د کالامارس (ساندویچ کالاماری) به عنوان یکی از معروفترین ساندویچ‌های مادرید را سرو می‌کنند.

  • آدرس: Plaza Mayor, 28012 Madrid, Spain

بیشتر بخوانید: بهترین موزه های مادرید | پایتخت تاریخی اسپانیا

گردش در مادرید با بودجه کم با نمای رایگان از پشت بام ال کورت اینگلز

ال کورت اینگلز واقع در Plaza de Callao، بزرگترین فروشگاه در اسپانیا است. در طبقه نهم این مجموعه، سالن غذای وسیع آن قرار گرفته که Gourmet Experience نام دارد. این رستوران دارای پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ و یک فضای نشیمن در تراس با فضای باز است که هر دو منظره پانوراما از شهر را ارائه می‌دهند. در این تراس می‌توانید مکان‌های تاریخی مادرید مانند کاخ سلطنتی و کلیسای جامع La Almudena را ببینید. حتی اگر قصد ندارید در Gourmet Experience غذا بخورید، می‌توانید  با رفتن به تراس آن از دیدن مناظر پاناروما لدت ببرید. بنابراین می‌توان پشت بام ال کورت اینگلز را در لیست گردش در مادرید با بودجه کم قرار داد.

  • آدرس: El Corte Inglés, Plaza de Callao, 2, 28013 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۹ شب

در روزهای رایگان از موزه Reina Sofia دیدن کنید

موزه رینا سوفیا آثار هنری قرن بیستمی و مدرن، از جمله شاهکارهای سالوادور دالی و پابلو پیکاسو را به نمایش می‌گذارد. یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های این موزه Guernica پیکاسو است که در سال ۱۹۳۷ به مجموعه اضافه شد. بازدید از موزه رینا سوفیا ۱۵ یورو هزینه دارد، اما می‌توانید هر دوشنبه و روزهای چهارشنبه تا شنبه از ساعت ۱۹ تا ۹ شب از نمایشگاه‌های آن به صورت رایگان بازدید کنید. همچنین روزهای یکشنبه، از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۷ بعد از ظهر، ورود به موزه رایگان است. این موزه که در مرکز مادرید واقع شده است، بخشی از مثلث هنر مادرید است که شامل موزه دل پرادو و موزه تیسن-بورنمیزا نیز می شود. برای ورود رایگان به هر ۳ موزه، بازدید خود را برای دوشنبه برنامه ریزی کنید.

  • آدرس: Calle de Santa Isabel, 52, 28012 Madrid, Spai
  • ساعات بازدید: دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب، چهارشنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب، یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر (سه شنبه‌ها تعطیل است)

تور های ویژه ستاره ونک: تور پوکت

برای گردش در مادرید با بودجه کم چهارشنبه‌ها از کاخ سلطنتی دیدن کنید

کاخ سلطنتی مادرید خانه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا است، البته در طول بازدید انتظار دیدن پادشاه یا ملکه را نداشته باشید. این سازه بزرگ که توسط پادشاه فیلیپ پنجم در قرن هجدهم ساخته شد، ترکیبی از معماری نئوکلاسیک و باروک را ارائه می‌دهد. کاخ در مجموع ۳۰۰۰ اتاق از جمله تالار تاج و تخت، اسلحه خانه و قدیمی ترین آشپزخانه سلطنتی اروپا را شامل می‌شود. دوستداران هنر نقاشی‌های نفیس هنرمندان مشهوری مانند لوئیس مورالس، گویا، خوان د فلاندس، کاراواجو، ولاسکز، و فدریکو مادرازو را در کاخ خواهند دید. برای گردش در مادرید با بودجه کم می‌توانید چهارشنبه‌ها را برای بازدید از کاخ سلطنتی انتخاب کنید.

  • آدرس: Location: Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

بیشتر بخوانید: کلیساهای اسپانیا

در کلیسای جامع لا آلمودنا از مجسمه‌های حواری که گنبد کلیسا را احاطه کرده‌اند بازدید کنید

کلیسای جامع لا آلمودنا یک کلیسای قرن نوزدهمی است که تلفیقی از معماری‌های نئوکلاسیک و گوتیک را در خود دارد. کلیسای جامع در امتداد Calle de Bailén، حدود ۷۰۰ متری جنوب کاخ سلطنتی مادرید قرار گرفته، دخمه نئورومانسک آن دارای نقاشی ویرجن د لا آلمودنا است که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. موزه مجموعه تاریخی اجمالی از کلیسا را شرح می‌دهد. شما می توانید به صورت رایگان وارد کلیسای جامع شوید، اما دسترسی به موزه و دخمه حدود ۶ یورو هزینه دارد. با این وصف می‌توان کلیسای جامع لا آلمودنا را در لیست مکان‌های قابل گردش در مادرید با بودجه کم قرار داد.

تور های ویژه ستاره ونک: تور اروپا

  • آدرس: Calle de Bailén, 10, 28013 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر (یکشنبه ها تعطیل است)

برای گردش در مادرید با بدوجه کم در پارک ال رتیرو قدم بزنید

پارک ال رتیرو یک باغ وسیع در میدان ایندیپندنسیا می‌باشد که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آن، پیاده‌روی در میان مجسمه‌ها است، مسیری که با مجسمه‌های سلطنتی اسپانیایی متعلق به قرن هجدهم پوشیده شده. یک دریاچه مصنوعی در کنار بنای یادبود آلفونسو دوازدهم وجود دارد که می‌توانید با کرایه قایق از گردش در آن لذت بیرید. یکی دیگر از مکان‌های زیبای پارک که بازدید از آن توصیه می‌شود، پالاسیو د کریستال است، این غرفه گلخانه در سال ۱۸۸۷ ساخته شد. پارک ال رتیرو مکانی ایده آل برای گردش در مادرید با بودجه کم است.

  • آدرس: Plaza de la Independencia, 7, 28001 Madrid, Spain

بیشتر بخوانید: بهترین غذاهای اسپانیا که نباید از دست دهید {معروف ترین غذاهای اسپانیا}

گزینه‌های غذاخوری برای گردش در مادرید با بودجه کم

شهر مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا رستوران‌های کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده است اما برای گردش در مادرید با بودجه کم بهتر است برای وعده‌های غذایی از رستوران‌های بزرگ صرفه نظر کرده و غذاخوری‌های محلی را انتخاب کنید. ساندویچ‌های کالاماری به عنوان یک خوراک سیرکننده و ارزان که از کالاماری سرخ شده در نان باگت و سس‌های مختلف تهیه می‌شود را به راحتی می‌توان در میدان پلازا مایرو خریداری کرد. تاپاس از دیگر غذاهای نسبتا ارزان در مادرید است که انواع آن را می‌توان در رستوران‌های محلی شهر سفارش داد.

بیشتر بخوانید: راهنمای حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا

صرفه جویی در رفت و آمد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهترین راه برای گردش در مادرید با بودجه کم است. برای این کار می‌توانید به جای اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری سوار اتوبوس‌های محلی معمولی شوید. بلیط این اتوبوس‌ها فقط ۱٫۵۰ یورو است. علاوه بر این اگر هتلتان در مرکز شهر قرار دارد می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری پیاده روی را انتخاب کنید. خیابان‌های مادرید با ساختمان‌هایی که معماری‌های حیرت انگیز دارند تزیین شده و به قدری جذاب و دیدنی هستند که قدم زدن در آن‌ها بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

از مادرید کارت استفاده کنید

کارت توریستی مادرید از پرطرفدارترین کارت های گردشگری اسپانیا است و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با تخفیف‌های قابل توجه و یا رایگان از مکان‌های گردشگری مانند موزه‌ها دیدن کرده و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. کارت‌های گردشگری مادرید به صورت یک روزه (۱۰ یورو)، دو روزه (۱۷ یورو)، ۳ روزه (۲۲٫۵ یورو)، ۵ روزه (۳۲٫۵۰ یورو) و ۷ روزه ۴۲ یورو ارائه می‌شوند. خرید این کارت‌ها از طریق باجه‌های مخصوص در فرودگاه باراخاس یا ایستگاه‌های مترو امکان پذیر است.

سخن پایانی

گشت و گذار در مادرید در صورتی که ترفندهای ارزان سفر کردن را بلد باشید، در عین لذت بخش بودن می‌تواند بسیار به صرفه تمام شود. برای این کار کافیست موزه‌های رایگان، پارک‌های عمومی و بناهای تاریخی که معماری‌های فوق العاده زیبا دارند را بشناسید! استفاده از کارت گردشگری مادرید هم راهی دیگر برای گردش در مادرید با بودجه کم به شمار می‌رود. در انتها یادآور می‌شویم برای خرید تور اسپانیا و دریافت خدمات ویزای توریستی شینگن با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر